Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kanapki do pracy robione rano książka czy ebook
http://www.imdb.com/title/tt0026174/
Jurku a widziałeś film z Erollem Flynnem? Bo z kolei to jest film z mojego dzieciństwa. Chyba sięgnę po książkę co by skonfrontować co lepsze.
Zrobiłam takie same zakupy. :-) Mankella zamierzam zebrać w całości, bo widziałam, że "Polityka" planuje wydać też pozostałe części.
Nie ukrywam, że jestem ciekawa, jakie odniosę wrażenie, to będzie coś zupełnie innego, niż moja ostatnia lektura "Siostry Malinowskiego". :)
* Ballada o chaosiku (Prusky Wawrzyniec (właśc. Klimczak Paweł)) Ocena: 2 * Gorączka w Hawanie (Padura Leonardo) Ocena: 4 * Joe Speedboat (Wieringa Tommy) Ocena: 4,5 * Kato-tata: Nie-pamiętnik (Opfer Halszka) Ocena: 4 * Kobiety i władza (Środa Magdalena) Ocena: 5 * Koło kwintowe (Bogacz Szymon) Ocena: 4 * Królowa Tiramisu (Sławiński Bohdan) Ocena: 4 * Krzesło Eliasza (Štiks Igor) Ocena: 4,5 * Ma...
Colin Wilson - "Outsider"
Czytając wypowiedzi dotyczące Coelho oraz jego twórczości, zauważyłam, że osoby mające z nią kontakt podzieliły się na dwa obozy - fanów oraz zatwardziałych przeciwników. Osób stojących między nimi jest zaledwie garstka i myślę, że właśnie do nich się zaliczam. Początkowo Coleho nie lubiłam. Tak samo jak modne było zachwycanie się nim, tak i respekt w pewnych kręgach dawało głośne wywrzaskiwanie argumentów świadczących o niskim poziomie jeg...
Czerwiec w tym roku mocno pomieszany: 1. Siostry Malinowskiego czyli Kobiety nowoczesne na początku XX wieku (5,5) świetna książka, ale nie porwała mnie aż tak, żeby dać 6. 2. Lot kamiennego anioła (2) 3. PRL: Jak cudnie się żyło! (3,5) i śmieszyło i wkurzało, miałam problem z oceną 4. Księga imion (2,5) marniutkie 5. Sprężyna (4) z pewnością lepsza od "Czarnej polewki", ale jakoś nie ma dla mnie lekkości wcześniejszych tomów, a tytułowaa bo...
Wiesz, ja nie jestem znawcą, ani miłośnikiem kryminałów, jestem natomiast miłośnikiem kotów. I w całej tej serii najbardziej podobały mi się koty, szczególnie Koko, i stosunek Qwilla do nich. Qwill absolutnie nie jest papierowy! A wątek kryminalny słabiej pamiętam. Obawiam się, że w sprawie kocich kryminałow nie jestem obiektywna. ;)
Autor, autor, szanowna Panno Marple:) Misiak jest rodzaju męskiego:)
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić:) A ja dziś skończyłem "Obciach", wywarł na mnie strasznie przygnębiające wrażenie...:( Ciekaw jestem czy będzie jakaś kolejna część. Pozdrawiam!
Ojejej, to jakie są inne???:) Serio - według mnie to słaby kryminał, a miał być kryminał. Wstawki o kotach są nawet niezłe. Ale wątek kryminalny - kiepski. Postaci sztampowe i papierowe. Sprawca - prawie od początku wiadomy. No a wątek romansowy - w ogóle brrr. Może nie powinnam czytać beletrystyki, ale jak już czytam, to chciałabym dostawać dobrą akcję, tajemnicę nie do rozwiązania, interesujące postaci.
Strasznie się cieszę, ja - mimo zarzekań - przeczytałem już drugą część "Obciach" - jest równie dobra jak pierwsza, choć może mniej w niej ciepła, a więcej bólu i rozpaczy...
Elita zabójców(4) Kolejny tom przygód Jacka Reachera i – rozczarowanie. W dużej części dlatego, że przełożył z angielskiego Zbigniew Kościuk. Fatalnie. Wyjątkowo fatalnie. Julio Cortázar: Człowiek i twórca(5) To nie jest biografia. To jest długi i szczegółowy esej o człowieku i twórcy, taki collage, z antologią i kalendarium życia i twórczości. Bardzo ciekawy. Kwietniowa czarownica(5) Bardzo dobra książka, jednak „Daleko od Niflheimu” podobał...
Skusiłeś mnie tą recenzją, dziś sobie przyniosłam Tabu z biblioteki, myślę, że jeszcze przed wyjazdem na urlop przeczytam. :)
Ja miałem wyjątkowo płodny czytelniczo miesiąc z czego się niezmiernie cieszę. Oto moje osiągnięcia: 1 Piotr Mitzner "Hania i Jarosław Iwaszkiewiczowie" - 4 2 Wojciech Kuczok "Widmokrąg" - 5, jest recenzja i czytatka 3 Anna Gomóła "Saga rodu Borejków" - 5 - jest czytatka 4 Markus Zusak "Złodziejka książek" - 3 - jest czytatka 5 Elfriede Jelinek "Wykluczeni" - 4+ - jest czytatka 6 Daniel Passent "Codziennik" - 4 - jest czytatka 7 Marian ...
No popatrz, a dla mnie ten "Kot..." jest jednym z najlepszych z całej serii.
Niestety nadal tam ślęczę:) Ale zajrzyj do mojej wakacyjnej czytatki - dowiesz się, że między innymi czwarty tom mam w planach skończyć w te wakacje:)
Mój czerwiec 2009: * Lapidarium - 5; * Jedz, módl się, kochaj - 3; * Imiona kwiatów i dziewcząt - 2,5; * Klub mało używanych dziewic - 4; * Biały Kieł - 4; * Króliczek - 5,5; * Przyślę panu list i klucz - 6; * Gawędziarz - 4; * Jaskinia filozofów - 4; * Pierwsza osoba liczby mnogiej: Historia moich wielu osobowości - 4,5; * Wróg bez twarzy - 4,5; * Życie nie jest romansem, ale... - 5; * Colas Breugnon - 5; * Kto sieje wiatr - 5,5; ...
1. Jak połknęłam żabę, Korta Alina, Ocena: 5 - na głos, powtórka z dzieciństwa. Zdało egzamin, tylko wtręty socjalistyczno-poprawniepolityczne zauważyłam. 2. Kot, który bawił się w listonosza, Braun Lilian Jackson, 3,5 - na próbę z biblioteki wzięłam, więćej prób nie będzie. 3. "Lalka" czyli Rozpad świata, Paczoska Ewa, 3 zmień - nudna praca teoretyczno-literacka, a rozbestwiona liczyłam na jakiś esej. 4. Lapidarium IV, Kapuściński Ryszard,...
Mój czerwiec: Olivier i zeszyt z marzeniami - Nicholls Sally [4] Aż śmierć nas rozłączy - [antologia] [4,5] Tylko ciebie chcę - Moccia Federico [4,5] Kroniki Jakuba Wędrowycza - Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz) [4,5] Koniec niewinności - Sakurai Ami [3,5] Zło - Guillou Jan [5] Dom duchów - Allende Isabel [4,5] Wilczy brat - Paver Michelle [4,5] Skarga wiatru - Sandemo Margit [4,5] Między życiem a śmiercią - Sandemo Margit...
Widzę że nie jestem osamotniony, nie pamiętam bowiem tak marnego miesiąca. Trzeba mieć nadzieję że następnym razem będzie lepiej. 1.Clifford Francis - "Można umrzeć inaczej"(3). 2. Majewski Adam - "Wojna ludzie i medycyna"(6)-powtórka. 3. Grossman Wasilij - "Życie i los"(5).
Ha - no właśnie. Na zły humor dobre są czytadła, bo ambitniejsza literatura wtedy odstrasza :)
Ostatnio... "Ochotnika do Auschwitz".
Coś takiego. :) W ogóle niektóre części są niedostępne w księgarniach - nic tylko Biblionetka wykupiła. :)) A Ty już się wydostałeś z Gomory?
Zastanawiałam się, czy w ogóle się tym miesiącem chwalić, bo bida z nędzą z powodu sesji. Ostatnie życzenie (5) - Sapek mnie zaczyna wciągać. Solidny kawałek fantastyki, chociaż wydaje mi się, że Miecz przeznaczenia jest ociupinkę lepszy Wspomnienie z Maripozy (4,5) - taka sobie nowelka na bazie Latarnika. Całkiem sympatyczna, na pół godzinki czytania. Zew Cthulhu (3,5) - A tu miałam spory problem. Bo z jednej strony Lovecraft miał wyob...
czerwiec: Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża J. Piekara (4) Europa po deszczu W. Paźniewski (2) Islandia: Wprowadzenie do wiedzy o społeczeństwie i kulturze: Kraina, ludzie, dzieje, kultura, sztuka, język (5) Bilard o wpół do dziesiątej H. Böll (5) Straż nocna T. Pratchett (5) Opowiadania zebrane: Tom 2 [Muza, 1999] J. Cortazar (5,5) Opowiadania zebrane: Tom 1 [Muza, 1999] J. Cortazar (5,5)
Małżeństwo po raz pierwszy - 5 Długi, deszczowy tydzień - 4 13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych oraz inne bajki - 5 Blask fantastyczny - 3 Piękne dni Aranjuezu - 4 Opowieści moje - 5 Wszyscy mężczyźni mojego kota - 2 Koniec pieśni - 3 Lotna i inne opowiadania - 3 Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana - 6 Angielski pacjent - 3 Historia pana B. - 2 Oceny połówkowe nie sprawdzają sie w moim przypadku. P...
1. Labirynt nad morzem, Zbigniew Herbert - rewelacja :)) 2. Don Kichote, Cervantes - za drugim razem tak samo dobry 3. Szósta klepka, Małgorzata Musierowicz - najlepsza mysza wśród tortu 4. Historia starożytnych Greków, Bravo - bardzo dobra Kończę "Katedrę Marii Panny w Paryżu" - jakim cudem tego nie czytałam do tej pory? Nie wiem. I zaczynam "Sagę rodu Borejków" - omatko, nie wiedziałam, że jest tyle trudnych wyrazów. :))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)