Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No tak. Wszystko przeze mnie! :-) Mnie w „Storge” chyba najbardziej podobają się Symfonie, „Bezsenność” i „H”, ale te odczucia ewoluują w czasie, podobnie jak upodobania muzyczne: raz ten utwór przemawia do słuchacza najbardziej, raz inny... Tak czy owak, Oskara polecam. A w razie czego, to ostrzegałam! ;-)
O, To, To. :-) A ja jeszcze lubię w „tym” (w zbiorze) tę teologiczną rymowankę, w której Bóg, spoglądając na Adama i Ewę z ukrycia w listowiu rajskiego ogrodu, mówi: „Oto zbliża się wróg mój i zaraz wam powie: Spróbujcie, a staniecie się jako bogowie. [...] Nieszczęsne moje dzieci, jaka długa droga, Nim zrujnowany ogród zakwitnie od nowa, I lipową aleją wrócicie przed ganek, Gdzie na rabatkach pachną szałwia i tymianek. I czy b...
Muszę powiedzieć, że już dawno nie byłam pod tak ogromnym wrażeniem książki. Ta dosłownie oderwała mnie od codziennych spraw. Historię rodziny Tarnowskich przeczytałam "jednym tchem". Jeśli ktoś lubi taki typ literatury to na pewno mu się spodoba ta książka. Jest tu wszystko dramat, wielka miłość, wojna, sława, pieniądze, zdrada.Wszystko. Autor z niesamowitym stylu znakomitego gawędziarza prowadzi czytelnika przez zawiłe dzieje swojego rodu od je...
Czerwiec: Chłopiec z latawcem (5) Szanowne dzieci (4) Pleciuga (4) Życie na trzy psy (5) Niebo ma kolor zielony (5) Noelka (3) Pulpecja (3) Dziecko piątku (4) Nutria i Nerwus (5) Zabójcze piękno (5) Jak z obrazka (2) Niedobra miłość (4) Ślepa wierzba i śpiąca kobieta (3)
Masz rację co do prezenterów, czasem nawet w oficjalnych wiadomościach, w jakimś dzienniku - potrafią użyć takiego słownictwa i w dodatku tak wymawiać i akcentować, że uciekam z pokoju. Czasem dolatuje mnie głos małego żonka, który gromko poprawia najbardziej rażące błędy. Jakoś do niskiego poziomu kultury języka w mediach przyzwyczaiłam się, choć oczywiście jest równie naganny, ale gdy w grę wchodzi literatura, to natychmiast czuję jak mi ros...
Właśnie dzisiaj zakupiłem drugą część dzieł Wańkowicza , niestety nie miałem za bardzo pomysłu jak je wprowadzić do biblionetki więc każdy zawarty w nich tytuł wpisałem osobno w swoim schowku. I ... nabyłem też ostatnią część Harego Pottera , ale to już dla córki w nagrodę za zdana maturę . Ktoś powie może że nagroda marna , ale jak ją znam na pewno coś jeszcze o de mnie z tej okazji wyciągnie.
Ależ, oczywiście! Niestety, obserwuję coraz częściej sytuacje-potworki, w których nawet prezenterzy radiowi (telewizji unikam, ale myślę, że tam jest tak samo) popełniają błedy, nierzadko rażące, w zwykłym, potocznym języku. I nikigo to nie dziwi, nie drażni. A to też jest przykład dla młodych. A książeczka dla dzieci, w której poprawność językowa traktowana jest byle jak, woła o przysłowiową pomstę do nieba. Nie tylko literackiego.
Ciekawa pozycja - można się trochę pośmiać. A błędy biorą się pewnie z dosłownego tłumaczenia ze szwedzkiego. Co do tego ogromnego domu towarowego, to weźmy poprawkę na to, że książka została napisana w połowie lat sześćdziesiątych i były to "nieco" inne czasy (i niech nas nie zmyli puszka z kocim jedzeniem).
O, cieszę się, że się ze mną zgadzasz. :) Przecież właśnie dla dzieci powinno się pisać i wydawać ze szczególnym pietyzmem, dzieci się z książek uczą, nie tylko z podręczników przecież - gdzie my sami bylibyśmy, gdyby nie wiedza wyniesiona z literatury? A zarazem z tejże literatury wyniesiona umiejętność używania poprawnego języka - jak można wydać takiego potworka dla dzieci?
Kilka lat temu czytałam tą książkę. Faktycznie jest przygnębiająca, ale jeszcze do przebrnięcia. Jeżeli by się temu problemowi przyjrzeć bliżej, to bardzo mały odsetek autorów porusza podobna, trudną tematykę w powieściach młodzieżowych. Gdyby ktoś chciał poczytać na prawdę dobra prozę dla młodzieży, to polecam książki Anny Onichimowskiej- "Hera moja miłość", "Lot komety", lub książki Marty Fox- "Magda.doc" i kontynuację "Paulinę doc". pierwsza(O...
Nieźle się uśmiałam, ale czytać bym tego potworka nie chciała. Strasznie mnie takie błędy denerwują, a jest tego coraz więcej, niestety. Szczególnie w kiepskich tłumaczeniach, chociaż nie tylko. A Vemona ma rację, że wydanie w ten sposób książki dla dzieci jest szczególnym skandalem.
Co najmniej jedną z Twoich poszukiwanych mogę przeznaczyć na wymianę, ale interesują mnie tylko moje schowkowe.
Jeśli masz coś z moich poszukiwanych, to chętnie... Dwie Twoje z adnotacją "chcę mieć" mam i mogę przeznaczyć na wymianę.
Gdy czytałam "Cień Hegemona", tata uwielbiający "czystą s-f" stwierdził, że to co czytam, może i jest fantastyką, ale za dużo tu psychologii. Może i racja, może dlatego właśnie ja, stereotypowo rzecz ujmując po nią sięgnęłam. Bo niby, że dziewczyny nie czytają fantastyki, ale. Co nie zmienia faktu, że książkę czyta się dobrze, zdziwiły mnie niektóre rzeczy, ale nie zgrzytają - mam nadzieję, że nie tylko dlatego, że nie pamiętam szczegółów. Nie my...
Jako pierwszą przeczytałam "Wirus śmierci" z serii In Death. Do tej pory ta seria jest moja ulubioną. Chociaż cenię sobie bardzo także Trylogię Kręgu.
Cian jest barwna postacią w "Dolinie Ciszy". Myślę nawet, że jednym z najlepiej wykreowanych bohaterów książek Nory Roberts. Nie jest tylko opisem wampira na kartkach papieru, jego postać przemówiła do mnie najsilniej z całości. Moira zrobiła na mnie wrażenie. Z takiego naiwnego dziewczątka wyrosła na piękną i odważną kobietę. Myślę, że za kilka lat będę miło wspominać tę trylogię i jej bohaterów.
Drażnią Cię błędy językowe, Marylku?:D A co ja mam powiedzieć, kiedy znalazłem ich z 30?:D Zerknij tutaj: Niegramatyczny dzień Agnieszki
Omatko, gdzieś Ty to znalazł?? Prawie mi się zwoje mózgowe wyprostowały, kiedy to czytałam, ktoś coś takiego wydaje dla dzieci?? To naprawdę absolutny skandal, gdzie był korektor?
A wiesz, że nawet sobie pomyślałam, że się ucieszycie, Ty i Olimpia. :) Dzięki za polecenie mi tej książki! Czytało się świetnie. Dałabym nawet 5, gdyby nie kilka (niewiele, ze trzy) błędów gramatycznych, jakie znalazłam, w końcu to nie jest przekład, nie da się zwalić na tłumaczenie. A błędy takie szkolne, typu biernik zamiast dopełniacza po przeczeniu. Ja coś takiego zauważam i mnie drażni.
Ee, nie, może po prostu masz wysokie wymagania jeśli chodzi o kryminały?
Muszę przyznać, że Barbara Wood jest jedną z moich ulubionych pisarek. Nie przepadam za romansami, ale od jej książek nie sposób się oderwać. Czyta się jednym tchem. Autorka urzekła mnie swym stylem, urokiem opisywanych miejsc. Przede wszystkim polecam "Dominę", a także "Oznaki życia" czy "Ulicę Rajskich Dziewic".
Vertical 4+ Świat Jonesa 4 Inna ziemia 3+ Glizdawce 4 Pamiętnik znaleziony w wannie 5 Kurczak ze śliwkami 5 Łups! 4+
Komiks składa się z dwóch części. W pierwszej profesorek Nerwosolek i jego asystentka Entomologia rozpoczynają przygodę w kosmosie. Odwiedzą planetę ciemności, strachu i grozy, a w podróży będzie im mieszał szyki zły Hokus-Pokus. W drugiej Nerwosolek i Entomologia przemierzą podwodne krainy.
Dziś krócej bo... Bo mi się nie chce ;) Upał jest niemiłosierny i mam wrażenie, że mój mózg dawno już wyparował... Nie jestem chyba w stanie sklecić żadnej inteligentnej wypowiedzi. Siedzę w Bydgoszczy i usiłuję nie umrzeć z gorąca. Chciałam sprzątać, ale na myśl o prasowaniu przy tej temperaturze zrobiło mi się dość nieprzyjemnie. Zabieram się więc ostro za czytanie. Przywiozłam z Poznania cały wór książek, które nagromadziły mi się przez ubieg...
Lilia Wodna niestety masz rację :-(
Koty uwielbiam pasjami. I koty tę książkę ratują, inaczej dałabym mniej. Qwill też mi się nie spodobał zbytnio, ledwie poprawny. A może ja po prostu nie powinnam beletrystyki czytać???
Chyba będę musiała sięgnąć po Rylskiego, mam jednak pewien zasadniczy problem: nie czytałam wszystkich książek, o których pisze w swoich esejach... ale "Po śniadaniu" umieszczę w moich czytelniczych planach. Cieszy mnie oczywiście szóstka dla "Wieży", ale chyba już gdzieś na forum pisałyśmy na ten temat. Właśnie zdałam sobie sprawę, że już od kilku dobrych tygodni nie sięgnęłam do Herlinga-Grudzińskiego, więc zrobię sobie powtórkę z opowiadań...
W serii jest 30 tomów:) Ja ostatnio czytałem nr 5 i byłem zachwycony:)
Tak się cieszę, że podobała Ci się Kowalewska:D
Czerwiec ubogi, choć obiecałam sobie, że będę więcej czytać... ważne, że skończyłam wreszcie te kilka książek, dla których dotychczas wciąż brakowało mi czasu... 1. Raptularz końca wieku (4,5) 2. Głośniej!: Rozmowy z pisarkami (4) 3. W cieniu zakwitających dziewcząt (5) 4. W cieniu zakwitających dziewcząt (5,5) 5. Gra na wielu bębenkach (4) 6. Deportacja ogrodu: Eseje (4)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)