Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Zacznę od tego, że nie mam nocnego stolika. Książki trzymam głównie w torebkach, za łóżkiem, pod łóżkiem i w łazience. Romansuję z Różewiczem. Czasem zdradzam Różewicza z Mrożkiem. Czasem czytam świńskiego Bukowskiego albo magicznego Marqueza. Czasem mam słabość do Zadury i Stachury. Czasem uwielbiam Irvinga za perwersyjne moralizatorstwo, Kunderę za filozofię codzienności i Żeromskiego za psychizację krajobrazu. Usiłuję studiować poloni...
'Zycie Pi' czytam
A mam taką tendencję, że staram się doczytać interesujące informacje o danym pisarzu/ pisarce etc. Żadne tam "pierzynowe przepychanki" li tylko uwarunkowania historyczne i ciekawe fakty dające do myślenia i zaspokajające żądze intelektualne. Pzdr.
Piszesz: "można wyobrazić sobie delicje starczej popędliwości" - delicje językowe i wzrokowe w Twojej recenzji są Cordelio :), bardzo mi się podobała.
Errata: niegorszy.
Dobry pomysł miałaś z tym linkiem! A i tekst, do którego prowadzi, nie gorszy moim zdaniem. :-)
Dla mnie taka średnia. Uważam, że "Dziedzictwo Estery" jest książką dużo lepszą - niby podobna problematyka, ale to utwór dużo bardziej wyważony. "Żar" klimatem przypominał mi chwilami "Niepokoje wychowanka Torlessa" - niby dobra powieść, ale wpadająca w ton irytującej egzaltacji. Marai wciąż jest dla mnie pisarzem kłopotliwym: bezwzględnie lubię "Dziennik", pozostałe jego utwory budzą we mnie mieszane uczucia. Czasem zdaje mi się, że już się prz...
Udało mi się dzisiaj skończyć kolejną książkę, więc mogę ładnie zamknąć miesiąc. :) Jarosław Grzędowicz, Wypychacz zwierząt (5) Jarosław Grzędowicz, Popiół i kurz (5) Jan Parandowski, Mitologia (5) Juliusz Verne, Robur Zdobywca (3) Juliusz Verne, Dwa lata wakacji (4) Latifa, Ukradziona twarz (4) Neil Gaiman, Gwiezdny pył (4,5) Anthony Trollope, Rodzina Palliserów (3) Giulio Leoni, Klątwa mozaiki (3) Sudha Koul, Bogini z tygrysem (4) ...
Możesz przybliżyć jakoś "Kurczaka"? Nic mi to nie mówi...
Oj, z tymi autorytatywnymi wypowiedziami to święta prawda... Cieszę się, że znalazłam tę Twoją czytatkę, bo Japonia bardzo mnie interesuje. Mam nadzieję, że napiszesz jeszcze na jej temat w Biblionetce to i owo! :-)
A czemu tylko "4" dla Żaru??? dla mnie 4 to dość słaba ocena.
Ja też - ale gdzieś w połowie straciłam serce. I jakoś takn czeka. Dobre. Ale czeka.
Napisz, proszę coś więcej o Rozmowach z pisarkami, nic chyba nie wiem o tej książce. Paźniewski jest na mojej liście - mam nadzieję dotrzeć do niego. I czemu Proust aż 2 razy z róźnymi ocenami?:)
Performerka (4) Dziedzictwo Estery (4,5) Dziecię boże (3,5) Żar (4)
Ja w ogóle mam wysokie wymagania, jeśli chodzi o książki, które czytam:) Może zbyt wysokie?
O Oskarze Miłoszu - http://wyborcza.pl/1,75475,1299223.html
To na taki humor nie telewizja, tylko łóżeczko i lulu :)
Jan Nowak Jeziorański "Kurier z Warszawy"
Rylski - rewelacja. Trochę inna szkoła eseju, bardziej osobista, ale mnie odpowiada. Też nie czytałam wszystkich książek, o których pisze, ale na pewno zmusił mnie do powrotu do Dżumy oraz do Turgieniewa (którego uważam za mistrza samego w sobie). Mój powrót do "beletrystyki" Herling-Grudzińskiego samą mnie zaskakuje - wspomnienia z liceum koszmarne, odbiór obecny - rewelacja, cud miód i porzeczki, proszę o więcej. Zagajewski czeka w kolejce z ...
Czerwiec 2009: 1. Rumo i cuda w ciemnościach (6) 2. Szczęście za progiem (3) 3. Amerykańskie dziewczyny poszukują szczęścia (3) 4. Ono (5) 5. Tektonika uczuć (5) 6. Manuskrypt Chopina (4) 7. Kobieta i mężczyźni (4) 8. Życie przed sobą (5) 9. Śnieżny lis (4) 10. Gdzie ja miałam oczy? (3,5) 11. Droga do Nidaros (4,5) 12. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (4,5) 13. Zazi w metrze (3) 14. Żydówek nie obsługujemy (zanim s...
Tego ranka na farmie Hardacre mleczarz dokonuje makabrycznego odkrycia. Zastrzelono tam, z ich własnej strzelby, dwóch farmerów, Aarona Summersa i jego syna Jacka. A szybko też okazuje się, że Summers miał jeszcze córkę, Ruthie, która zniknęła tajemniczo. Inspektor Joanna Piercy początkowo sądzi, że to Ruthie dokonała jakiejś zemsty na bracie i ojcu. Może nawet wspólnie z jednym z jej adoratorów, z którym potem uciekła z wioski? Jednak kol...
Właśnie skończyłam czytać ta powieść.Bardzo mi się podobała. Obecnie już jestem w trakcie czytania kolejnej książki Judith Krantz pt."Dopóki się znów nie spotkamy". wydaje mi się, że ta jest dużo lepsza od Daisy. Zobaczymy....
Niestety do wymiany mam tylko to co znajduje się w dziale "oddam/wymienię".
Witaj Jestem bibliotekarką w gimnazjum. Sięgnęłam po serię "Zmierzch" praktycznie zmuszona przez dzieciaki z mojej szkoły. Codziennie przychodziły i wręcz zamęczały mnie, abym kupiła ten cykl do naszej biblioteki. Trochę się obawiałam, ale pod presja czytelników zamówiłam w "Ciemno" całą serie i jak tylko ją dostałam to postanowiłam się z nią zapoznać, żeby przynajmniej wiedzieć co te moje dzieciaki widzą w tej powieści. Jak ty przeczytałam wszy...
chyba jednak macie racje, a mój humor był naprawde zły bo w rezultacie wczorajszy wieczór spędziłam przed telewizorem zamiast z książką w ręku hehe.. w każdym razie, pomogło a to najważniejsze:)
Niestety nie mam żadnego z poszukiwanych przez Ciebie tytułów. Co jakiś czas będę dopisywać do "Oddam/wymienię" nowe pozycje, może znajdzie się coś co Cię zainteresuje. Pozdrawiam! :)
Zaryzykowałabym hipotezę, że normalnie nie uda się żyć żadnemu, chociaż ostatecznie nigdy nie wiadomo. A cała ta sprawa przypomina mi, że w dzieciach, przynajmniej niektórych, tkwi zalążek okrucieństwa, które najwidoczniej można bardzo szybko rozwinąć, osiągając nadzwyczajne rezultaty. W każdym razie w sprzyjających warunkach zrobienie z dziecka potwora jest, jak sądzę, łatwiejsze niż wychowanie go (w jakichkolwiek warunkach) po ludzku.
Przeczytane w czerwcu: 1.Króliczek 5 2.Ostatni zamyka drzwi 4,5 3.Kobieta w wynajętych pokojach 4 4.Rtęć 5 5.Antychrysta 4 6.Prostowanie zwojów 5 dobra literatura górska 7.Przeciwieństwo miłości 4,5 8.Czarna bandera 5 9.Rodzina White'ów 4,5 10.Gra o tron 6 a miałam czytać Harrego w wakacje:) 11.Na rozstajach 4 - najsłabsza część o Zeze 12.Kosmetyka wroga 4 13.13½ życia kapitana Niebieskiego Misia 5,5 utknęłam na Antarktydzie ale da...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)