Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Pamiętam, że najpierw obejrzałam film, a dopiero potem sięgnęłam po książkę. Poprzez swoją wciągającą akcję okazała się książką na dwa wieczory. Znałam już zakończenie, a jednak czytałam ją po raz kolejny i kolejny. Nie wiem, co takiego jest ujmującego w tej książce... warta akcja? Obrazowość? Wyodrębnione i zaznaczone cechy charakteru bohaterów? Nutka tajemniczości i fantazji? W tej książce (jak i w innych częściach) tego nie brakuje. Harry'e...
Chyba najsłabsza część sagi :(
Nadszedł czas żniw. Mille dręczy samotność, Solveig wreszcie musi zmierzyć się sama ze sobą, a Johanna wkracza w nową fazę życia. Zbliża się dzień ślubu, lecz nie wszystko idzie według planu. Czy dziecko zechce poczekać? Rozpacz Aschenberga po utracie żony graniczy z obłędem. W desperacji dopuszcza się czynów, których potem przyjdzie mu żałować. [Elipsa, 2009]
I jeszcze słówko, proszę nie zarzucac mi, że nie znam boigrafii Nienackiego oraz jego twórczosci, tym bardziej dziwi mnie, że zrobił to co mu wytknąłem. To nie była żadna odwaga.....
To co pisał pan Nienacki o nieżyjącym juz Warszycu, który również bronic się nie mógł, a cała rodzina jego była zaszczuta upowaznia mnie do napisania tego co napisałem. Zrobiłem dokładnie to samo co Pana idol edwardzie 56. Jego Pan nie potępia?? Tworzy Pan nową moralnośc i nową historię??
Masz racje i całkowicie popieram twoją wypowiedź
Chodzi mi tu raczej o pogląd bardziej "obiektywny" z każdej strony, zwyczajnie nie polecałabym ludziom (czytanie na mus) jeśli w ogóle nie kręcą ich aspekty historyczne, moim zdaniem książka jest świetnie napisana pod tym kątem i swojej opinii nie zmienie :]
O, tu jest: [artykuł niedostępny]&odp
Sądząc po Pana blogu wydaje się, że nie można czytać więcej... :)
A jakie są te możliwości? Nie, żebym chciała zaraz coś wydawać.. ;).
Bond dostaje zadanie rozpracowania kanału przemytu diamentów i znów akcja przenosi się do Stanów Zjednoczonych (patrz "Żyj i pozwól umrzeć"). Zatrudnia się w gangu i z pomocą Feliksa Leitera próbuje rozgryźć całą szajkę. Na każdym kroku igra z ogniem i jest o krok od utraty życia. Sięgnij po jego przygody i sprawdź, jak tym razem radzi sobie dżentelmen z Anglii.
Ufff, Macabre, ale pojechałeś po biednym Heniu. Osobiście lubię Sienkiewicza. Lubię tak samo jak Andersena czy braci Grimm – bo mam wrażenie, że wlaśnie w takich kategoriach należy go czytać. Jak bajkę, gdzie czarownica jest bezwzględnie zła, a książe na białym koniu bezwględnie dobry. Lubię bajki. I pewnie dlatego lubię też Sienkiewicza. Podejrzewam, że nie mogłabym czytać tylko takiej czarno-białej literatury, ale czasem nawet dorosły cz...
Marcel Reich-Ranicki to czołowy niemiecki krytyk literacki znany z ostrych, często kontrowersyjnych wypowiedzi. Jego biografia okazuje się nie mniej interesująca. Wychowywał się na styku kultur: polskiej, niemieckiej i żydowskiej. Dzieciństwo spędził we Włocławku, ale wychował się w kręgu kultury niemieckiej. Pod koniec lat dwudziestych wraz z rodziną wyjechał do Berlina, ale tuż przed wojną trafił do Warszawy. W getcie zaangażował się w pracę Ju...
Nastoletni Beth i Sam Bolton zostają sierotami, ich maleńka siostrzyczka trafia do nowego domu, oni zaś również postanawiają poszukać nowego życia… w Ameryce. Na pokładzie płynącego do Nowego Jorku parowca Beth i Sam spotykają charyzmatycznego hazardzistę Theo oraz bystrego londyńczyka Jacka i we czwórkę postanawiają połączyć siły, żeby odnaleźć swoje szczęście. Beth zawsze marzyła o koncertach skrzypcowych przed liczną publicznością… i niedłu...
BiblioNETka nie została nominowana do nagrody Papierowy Ekran 2009, ale może zdobyć Nagrodę Czytelników: http://www.papierowyekran.pl/ Głosowanie trwa do 15 maja.
Piszesz mądrze i niezłą polszczyzną. Życzę wielu dobrych lektur. Ja też kiedyś zaczytywałem się Nienackim. Ale o wiele bardziej cenię Niziurskiego. Czasami nachodzi chętka, żeby kupić wszystkie i czytać, i czytać...
Podobnie jak w innych popularnych powieściach swego autorstwa, de Wohl z pokorą i głęboką religijnością otwiera przed nami umysł i serce Świętego, jednocześnie prezentując nam porywający obraz jego epoki. Tym razem możemy poznać umiejętnie opisaną historię świętego Ignacego Loyoli, jego nawrócenia i pielgrzymki na tle barwnej i niebezpiecznej historii Hiszpanii oraz Włoch na początku szesnastego wieku. Na treść jednej z najwybitniejszych powie...
Cykl powieściowy Sergiusza Piaseckiego (1901-1964), pisarza-samouka, który od 1946 roku przebywał na emigracji, ukazuje środowisko złodziejskie Mińska Litewskiego na przełomie lat 1918 i 1919. Autor - wywiadowca i przemytnik operujący na pograniczu polsko-radzieckim - spędził w więzieniach ok. 15 lat, tam właśnie objawiając talent literacki. "Trylogia złodziejska" napisana została z doskonałą znajomością realiów; ta niezwykle barwna i pasjonu...
Kiedy chodzi o to, żeby te ziarenka przeszły właśnie przez łaskuna, zanim się je wybierze wiadomo-z-czego, inaczej to będzie zupełnie inny gatunek kawy. Ale można by poeksperymentować, czemu nie, a nuż uzyskamy jakiś równie atrakcyjny rodzaj ziaren ;-).
<szczęka opadła na dół> No, no, no...
Odwiedzać teściową - rzecz święta. Te wizyty, pozornie niemalże skazane na określenie "obligatoryjne", czasami owocują nieoczekiwanymi zdobyczami. Ot, chociażby wtedy, gdy na półce zauważy się książkę z kultowej w niektórych kręgach serii Amber - horror... W takich to właśnie okolicznościach wpadła w moje ręce ósma powieść Jamesa Herberta, "Jonasz". Zagłębiłem się w lekturę tym chętniej, iż nawet w okresie największej fascynacji horrorem nie zdar...
Rewelacyjnie czyta mi się "Artystkę...". Pani Szwaja zaskoczyła mnie swoim dowcipnym językiem oraz jego lekkością. Efekt jest taki, że wybucham co trochę śmiechem, a mój szanowny małżonek patrzy na mnie w dziwny sposób.
"Długa noc" to zbiór opowiadań greckiego pisarza, nestora prozy helleńskiej. W "Umarłym mieście" daje Charis obraz wojenny - do miasta wkracza amerykańskie wojsko. Nikt nie wita żołnierzy, nie ma flag, nie ma łez szczęścia, nie ma dzieci z kwiatami. Dlaczego? Dlaczego tak się stało? To temat tego opowiadania... Jest to obraz bardzo dobrze znany polskiemu czytelnikowi. Andrzejewski, Żukrowski, Bratny... Czytelnikowi, ale także widzowi - pamięt...
:-)) A mamy, mamy!
Najlepszy romans historyczny jaki czytałam! Mimo, że mam za sobą wszystkie przeczytane książki Pani Foley, a jestem dość wybredna jeśli chodzi o romanse, to przyznaje że ta część sagi zrobiła na mnie spore wrażenie, autorka (w przeciwieństwie do większości innych pisarzy tego gatunku) potrafi świetnie połączyć i przekazać czytelnikowi zawarte w sobie wątki niebezpiecznej przygody i namiętnej miłości.
Mieszanka thrilleru i horroru, nudnawa nie kiedy, ale jak przychodzi co do czego nie źle potrafi zbudować napięcie (nakaz czytania wyłącznie nocą! ;)).
Tak, ta książka jest mało znana w Polsce. Szkoda, przez to nie wydają u nas innych książek tej autorki. Ja kupiłam tą książkę na jakiejś wyprzedaży za parę złotych i od tego czasu przeczytałam ją ze cztery razy. Naprawdę cudowna książka. Dołączam się do Ciebie barca07 i również gorąco polecam:)
Tak. Pierwszą część tłumaczyła Zofia Zaubert. Tłumaczenie części drugiej i trzeciej to praca zbiorowa kilku pań. Natomiast "Ognisty krzyż" i "Tchnienie..." tłumaczył Arkadiusz Nakoniecznik.
Należę do "milionów młodych", a mimo to bardzo chętnie sięgam po książki Nienackiego. Przeczytałam "Wyspę złoczyńców", "Pana Samochodzika i templariuszy", "Nowe przygody Pana Samochodzika", "Pana Samochodzika i zagadki Fromborka", a "Księgę Strachów" znam prawie na pamięć. Podobnie jak Ty, uważam, że autor potrafił w swoich książkach stworzyć niezapomnianą atmosferę - atmosferę wakacyjny...
Ona biedna, on bogaty, Niepotrzebne były swaty. Wystarczyło drinków kilka, Zapomnienia miła chwilka, By zmienić życiowe plany. Na dodatek facet dziany! Ciąża, ślub - nienowy temat. Ot, i cały melodramat :).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)