Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Rozczarowanie miesiąca: J. Picoult Jak z obrazka. Ocena: 2. Bardzo płytkie czytadło, nie lepsze od "Jesieni cudów". K. Michalak Zachcianek. Ocena: 1. Nieładny styl, źle budowane zdania, treść bardzo naiwna. Radzę nie czytać. D. Lessing Piąte dziecko. Ocena: 5. D. Lessing Podróż Bena. Ocena: 2. To też wielkie rozczarowanie, książka zupełnie inna od "Piątego dziecka"... Dziwne, że tak słaba. M. Ziółkowska Światła w cudzych...
Pocieszające. Myślałam, że może za stara jestem na Astrid? Bo Ronja też mi nie podeszła. Znudziła mnie właściwie. Ale Karlsson już denerwuje. Jednak Emil, którego pierwszy raz czytałam gdzieś rok temu - zachwycił.
Mój Matematyk, jak i wszyscy dorośli uważali, że to koniec świata - krzyk, bunt. Podobno chcieliśmy rozsadzić świat - głosem Niemena. No cóż wychowali się na "tangu Milonga" i słodziutkich piosenkarzach typu p.Gniadkowski. A jednak szkoda, że nie rozsadziliśmy świata,: jego konwenansów i form, kicz jest wieczny - a Treść taka cichutka- choćby była donośna, jak Niemena, to i tak jej czysty dźwięk zagłuszy tandeta.
Strasznie naiwna ta książka. I Libby, wiecznie pomiatana przez męża, każda miłość ma swoje granice! Poza tym, wydaje mi się, że gdyby to nie było wydanie pod dyktando Harlequina, powieść wiele zyskałaby gdyby Vance pozostał ślepcem i docenił prawdziwą miłość i oddanie kochającej go kobiety w swoim kalectwie. A tak, wyszło za to coś bardziej nieprawdopodobnego niż "o tym, jak skromna korpulentna dziewuszka z prowincji poznała Superplayboya...
Nie zgadzam się. Książkę oceniłam jako kiepską. Niby coś się dzieje, lata mijają, dzieci dorastają, ale o wartkiej akcji nie ma mowy.
jeśli już musi być niedziela, to raczej 10 maja
05.05., Wrocław . "Sztuka bez przedmiotu artystycznego. Wokól książki »Estetyka po estetyce. Prolegomena do ontologii procesu twórczego«" to temat spotkania z autorem książki , filozofem i pisarzem Bogusławem Jasińskim, na które zaprasza Księgarnia PWN. Spotkanie odbędzie się w Księgarni PWN przy ul. Szczytnickiej 51 we wtorek 05 maja o godz. 19.00 .
U mnie było różnie: L. Durrell Clea (6) - ostatnia część Kwartetu Aleksandryjskiego, która to wcale a wcale nie zawiodła; B. Hrabal Obsługiwałem angielskiego króla (5) - dobre, na pewno sięgnę po Hrabala nie raz; L.E. Doctorow Ragtime (4) H. Hesse Siddhartha (4) - chyba jestem za mało "buddyjsko" nastrojona, żeby w pełni docenić tę historię; J. Steinbeck Ulica Nadbrzeżna (6) - toć to "Tortilla Flat 2", gdzie ponownie ma...
Rozesłałam wici mailowe. ;-)
Muszę jeszcze dołożyć do swojej listy: 4) Sagę o Wiedźminie (Sapkowski) - sprawiła, że rozkochałam się bezbrzeżnie w fantastyce. 5) Trylogię Łowców (Curwood) - wywołała trwające już długo zafascynowanie Kanadą i traperami :-)
Dam znać, ale jakoś czarno widzę to spotkanie, chętnych brak :(
Nowa książka filozofa, pisarza, artysty teatru i nowych mediów, dotyczy teoretycznej wykładni najnowszych nurtów w sztuce współczesnej: performances, sztuki akcji, happeningu, instalacji multimedialnych. Autor konstruuje nowy model estetyki nie odwołujący się do przedmiotowej definicji dzieła sztuki, lecz jej procesualnego rozumienia, opartego o pojęcie szeroko rozumianej twórczości. Książka nawiązuje do lat kontestacji i kontrkultury, ale jednoc...
Piękna powieść, aż dziw, ze 26 latek mógł coś takiego napisać (nawet w mniejszym, czy większym stopniu wzorując się na losach swojej własnej rodziny). Ujmujący jest przede wszystkim styl Manna, jego świetne, oryginalne poczucie humoru, udzielające się zresztą czytelnikowi, mimo, że w powieści znajdujemy przeciez dość sporo smutnych momentów. Akcja budowana jest bardzo zrecznie, choć odniosłem wrażenie, że Autor "rozpędził" się dopiero w...
"Julita i huśtawki" - naprawdę aż tak źle odebrałaś tę książkę? Och, ech i ojej... A ja tak bardzo ją wszystkim polecam.
O paradoksie! To książka nie dla....mnie, bo ja jestem ateistką, więc nie potrzeba przekonywać przekonanych. Oczywiście, "Bóg urojony" czy "Traktat..." to dla mnie intelektualna uczta, jednak ci, którzy takie teksty właśnie powinni czytać, z definicji po nie nie sięgną...I to jest smutne...
Dziękuję za konkurs i Krasnalowe podpowiedzi. Chyba połknęłam bakcyla i już będę odtąd co miesiąc główkować!
Zastosuj się, proszę, do regulaminu i pisz po polsku. http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=geralt%2C+czarownice
Cóż za niedługo piszę pracę maturalną i pilnie potrzebuje tej książki jednak jako że wydanie wyszło w stosunkowo małym nakładzie w księgarniach już jej dostać nie można stąd moje pytanie czy ktoś chciałby może ją odsprzedać lub posiada książkę w formie ebooka.
Nie znałam tego wiersza, dziękuję! :)
Dobrze, że mi przypomniałeś o Allegro, bo akurat dawno nie szperałam za tą książką. ;)
Sprawdź maila, który podałaś w profilu.
Ważne w powieści jest tło socjologiczne wydarzeń i odpowiedź na pytanie. Czym dla Dawida był ów pies?. A dla tych co kochają psy zacytuję wiersz chyba Kerna. "Niech się uśmiecha ten i ów, a jednak fakt to oczywisty, że większość, znaczna większość psów ma w sobie coś z artysty. Można by to określić tak (wbrew stosom reguł i prawideł), że pies - to taki wolny ptak, co kości je i nie ma skrzydeł. Pies pięknie różne role gra, ...
Przeczytane w kwietniu: Daisy Fay i cudotwórca (powtórka - świetne i zostaje 5) Pokój do wynajęcia (kilka opowiadań na 4, reszta taka sobie - bez oceny) Magnetyzer Bogini z labradoru Elektryczne perły (wszystkie "lewandowskie" na 4, za pięterko w Ziemiańskiej, Fiszera, Wieniawę i innych, i genezę "Lokomotywy") Uwaga! Czarny parasol! (powtórka i z 5 na 4) Naznaczeni błękitem: Część 1 (powtórka i zostaje 6) Naznaczen...
Tzn. 2009. =D
Co do Karlssona w pełni Cię rozumiem - w dzieciństwie uwielbiałam Astrid, ale ta seria mi wyjątkowo nie pasowała
No to teraz ja :D Chwila (Szymborska Wisława) Ocena:5 - Nie jestem miłośniczką poezji, ale czasem mogę coś mamie z półki podebrać. Szymborska na mnie działa, nie jestem w stanie ocenić obiektywnie jej kunsztu, bo na wierszach się marnie znam, ale jej poezja do mnie przemawia. Ględźby Ropucha (Szostak Wit) Ocena: 5 - Nadal uważam Szostaka za najlepszego fantastę w Polsce (wybacz Geralt ;) ), choć powieści wychodzą mu minimalnie lepiej niż op...
Mój kwiecień 2008: * Waltari Mika, Egipcjanin Sinuhe (5+); * Fadiman Anne, Ex libris: Wyznania czytelnika (5+); * McEwan Ian, Na plaży Chesil (3); * Deaver Jeffery, Tańczący Trumniarz (5); * Grosman Dawid, Kto ze mną pobiegnie (5); * Hosseini Khaled, Chłopiec z latawcem (6); * Komuda Jacek, Czarna bandera (5); * Reichs Kathy, Zapach śmierci (4+); * Collodi Carlo, Pinokio (4); * Hosseini Khaled, Tysiąc wspaniałych słońc (6); * Mendoza E...
Książka jest zbiorem wskazań i sugestii. Nie należy stosować ich mechanicznie, lecz postępować zgodnie z ich intencją. Dzięki temu nauczymy się respektować potrzeby innych, szanować ich i zachowywać się taktownie i życzliwie. Dobre maniery nie krępują i nie usztywniają, a wprost przeciwnie - zapewniają swobodę i poczucie bezpieczeństwa, pozwalają na luksus bycia sobą. [Koroprint, 2006]
Zapalam się w takim razie coraz bardziej, bo o podobne podejście mi chodzi, takich ludzi chcę posłuchać, przeczytać co mają do powiedzenia. Kwestia orientacji seksualnej jest przecież na dobrą sprawę marginesem innych życiowych spraw, a niestety, w przypadku osób, które nie są hetero - urasta do rangi problemu. Problemu, który stwarza im ktoś inny. Każda z tych kobiet jest po prostu kobietą, z którą można porozmawiać, zaprzyjaźnić się, człowiekie...
Nie można tyć w samotności. Ty też mi roztyłaś schowek -ale akurat tu utrata linii jakoś mnie wcale nie martwi!!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)