Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mamuciku, Mamuciku! Książka na pożyczkach. Sprawdzę, jak powróci do dom i zamieszczę. P.S. "Nałka" to nauka? Bo "wogle" to wiem.
KWIETNIOWE lektury 2009: 1. Robert Ludlum & Gayle Lynds "Opcja paryska" (4) 2. Henry Rider Haggard "Kleopatra" (5) 3. Karol May "Krumir" (6) 4. Hans Christian Andersen - Baśnie (w tłumaczeniu Mirandoli): a) "Krzesiwo" (5) b) "Kalosze szczęścia" (5) c) "Bałwan ze śniegu" (5) d) "Co ojciec czyni zawsze jest słuszne" (5) e) "Świniopas" (5) f) "Stary dom&...
Aniu! A może w kontekście książki, o której mówimy, nawet: Aniu Aniu! :-) Czy masz może tę książkę, by sprawdzić pewną rzecz? Nie udało mi się dostać wersji papierowej, tylko audiobook w wykonaniu jakiejś Marii Szabłowskiej. Coś koszmarnego! Nawet za bardzo nie narzekałem na świsty i mlaskanie, tłumacząc sobie, że to pewnie skutek złej protezy. Dobiły mnie natomiast słowa typu "nałka", "wogle" i im podobne kwiatki. W przepi...
Księga Diny - Wassmo Herbjørg [6!] Grobowy zmysł - Harris Charlaine [4], ogólnie fajna książka, ale niestety w połowie domyśliłam się kto jest "tym złym". Nieznośna lekkość bytu - Kundera Milan [3+], nie jestem w stanie zrozumieć, czemu tyle osób tego szuka. Przeciętna książka. Dama z jednorożcem - Chevalier Tracy [4+] Ałtorka - Canals Cuca [4+] Zaćmienie - Meyer Stephenie [5+]
Typografia, która długo pozostawała domeną wąskiej grupy specjalistów, obecnie dostępna jest dla każdego, kto posiada komputer. Dla milionów osób na całym świecie tworzenie tekstów drukowanych - podobnie jak wypowiadanie się ustnie i na piśmie - stało się istotną umiejętnością zawodową i źródłem osobistej satysfakcji. "Elementarz stylu w typografii" to więcej niż podręcznik. Jest to też zarys historii tej dziedziny sztuki, zwięzła encyklopedia...
1.Harry Potter i insygnia śmierci (4) 2.Balzac i chińska krawcówna (3) 3.Przyślę panu list i klucz (5) 4.Źli papieże (3) 5.Historia mojego życia (4) 6.Dziewczyny z Portofino (4) 7.Skafander i motyl (5) 8.Wieczna młodość: Aneks do wszystkich pozostałych (4) 9.Takimi drogami prowadził mnie Chrystus... (5) 10.Modlitwa o deszcz (5) 11.Zaklęty krąg (5) 12.Tętniące serce (4) 13.Księgarz z Kabulu (5) 14.Chata wuja Toma: Powieść z czasów nie...
Kwiecień najlepszy, odkąd zacząłem pracę: 22. „Wygnanie i królestwo” A. Camus. 4 23. „Ballady i romanse” A. Mickiewicz. 5 24. „Bartek zwycięzca” H. Sienkiewicz. 4 25. „Opowieści kanterberyjskie” G. Chaucer. 5 26. „Poskromienie złośnicy” W. Szekspir. 5 27. „Przygoda Stasia” B. Prus. 3 28. „Kubuś Fatalista i jego pan” D. Diderot. 5 29. „Wieczór Trzec...
Do konca sie z toba nie zgadzam. Kradziez jest to swiadomy i celowy czyn, nie oddanie komus ksiazki nie zawsze bylo celem osoby ktora ksiazke pozyczyla. Wchodza w to takie czynniki jak roztargnienie, przeprowadzki itp. Kilka osob nie oddalo mi ksiazek i nie uwazam ich za zlodzieji. Prawda ze nie jest to mile a wrecz irytujace, ale kradzieza bym tego nie nazwala. Oczywiscie sa wyjatki kiedy osoba specjalnie i swiadomie nie oddaje i przywlaszcza so...
Jak wszyscy, to i ja :) Bardzo, bardzo dziękuję za świetny konkurs! To był mój pierwszy raz ;) Podejrzewam, że się wciągnę ;)
Enigma: Bliżej prawdy
W deszczu lubi się nieraz najgorzej zapomniane przypomnieć. Jeszcze kiedy się rozpada, to pada i pada, a tobie wciąż się coś przypomina*. --- * W. Myśliwski, "Kamień na kamieniu", Rozdział IV Ziemia.
I prawda, prawda, że Iliada czytana jest rewelacyjna? Kto Ci czytał? :) Ja chyba w kwietniu nic nie przeczytałam w całości. :D
Przeczytane w kwietniu: - Hobbit czyli Tam i z powrotem J. R. R. Tolkien (4) - Ubik Philip K. Dick (3) - Miasteczko Salem Stephen King (5) - Bogumił Wiślanin Paweł Rochala (5) - Ostatni statek z planety Ziemia John Boyd (3) Teraz czytam: - Czterdziesty pierwszy [Książka i Wiedza] Borys Ławreniew - Bazyliszek Graham Masterton "Czterdziestym pierwszym" jak na razie jestem oczarowana, a "Bazyliszka" wciąż czytam chyb...
"Iliada" Homer (audiobook) (5) "Fototapeta" Witkowski (audiobook) (4) "Głową o mur Kremla" Kurczab-Redlich (5) "Pierwsza polka" Bienek (5) "Czarna polewka” Musierowicz (4) "Sprężyna” Musierowicz (5) "Bulterier Samson i ja” Borzestowski (4) "Turyści z bocianich gniazd” Straszewicz (5)
Krasnalku kochany, dziękuję za prześliczny konkurs, nie taka ze mnie wiedźma jak mnie malują, hihi, musze w domu pokazać rodzinie na piśmie wyniki. I Hani deptałam po piętach, nono. :))
Hyhy. Może wreszcie mi się uda trudnego misia wymyśleć. :))
To bardzo prawidłowy objaw - Karlsson denerwuje w dzieciństwie też. :)
Hm... Polacy chyba nie należeli do państw Osi? Owszem, rozpracowali i zbudowali kopię jednego z pierwszych modeli Enigmy i przekazali Brytyjczykom, ale Enigma była projektem ciągle przez Niemców rozwijanym i udoskonalanym, dlatego w Bletchley Park Brytyjczycy nadal nad nią pracowali i poznawali tajemnice kolejnych wersji. Rola Polaków, choć ważna, nie była tą kluczową w późniejszym okresie.
Dziękuję za uroczy konkurs, cierpliwość i podpowiedzi Organizatorki biblioNETkowego sabatu, wszystkim uczestnikom gratuluję i dziękuję za mataczenia. :) Widzę, że z każdym konkursem idzie mi coraz lepiej. :)
"...aliancki wywiad złamał legendarną Enigmę..." że co, proszę? To Polacy złamali kod Enigmy i przekazali go aliantom! Kiedy ci ludzie wreszcie się tego nauczą...
Proszę o dobrą radę w imieniu swoim i innych młodych ludzi, przeżywających burzę hormonów. Na skutek mało znaczącego, ale strasznie denerwującego komentarza koleżanki z klasy jestem w takim humorze, że mam ochotę kogoś pobić, zwymyślać albo wybić szybę kapciem. Opanowała mnie nieokiełznana wściekłość i nie widzę sposobu, jak się jej pozbyć. Nie mam w domu worka treningowego, młodszego brata, na którym mogłabym się wyżyć, ani łąki, na której mogła...
Dzięki miły Krasnalku za konkurs, konkurs uświadamiający mi jak daleka jeszcze przede mną droga do opanowania sztuk machania mieczem, latania na miotle, rzucania zaklęć czyli świat fantasy ciągle jest dla mnie bardzo tajemniczy.:) Gratuluję laureatom oraz wszystkim uczestnikom. Nastepny konkurs Czajki, cieszę się, bo liczę, że smoki zostaną zastąpione misiami.:)))
Mi lepiej pasuje 10 maja, bo 3-go jestem w pracy - prawdopodobnie cały dzień tzn. do 21.
Generał Loewenhielm, trochę nieufny względem tego wina, pociągnął maleńki łyk. Zaskoczony, przybliżył kieliszek najpierw do nosa, następnie do oczu i odstawił go osłupiały. - To bardzo dziwne - pomyślał. - Amontillado! Najwspanialsze Amontillado, jakiego próbowałem w życiu. Po chwili, aby sprawdzić stan swoich zmysłów, wziął łyżkę zupy, potem jeszcze jedną i odłożył łyżkę. - Dziwne nad wyraz! - powiedział do siebie. - Bo przecież jem zupę żółw...
3 maja (Euterphe, ew. Kuba Grom, exilvia), 10 maja (Euterphe, Kuba Grom, iza.cynthia). Może jeszcze się wypowie założyciel wątku, to wszystko będzie jasne. Ja się tymczasem wyłączam, bo jadę do.. Lublina, gdzie jestem raczej odcięta od sieci. Euterphe da mi znać, co postanowiliście.
Wielkie Dzięki Wam:))
Autor opisując swoje podróże, życie prostych ludzi w biednym kraju, wielokrotnie snuje opowieści z połączenia jawy i snu. Razi to większość osób, które sięgają po "Podróże w poszukiwaniu Diabła". Moim zdaniem jest to zabieg doskonały, pokazuje ten kraj dokładnie tak, jak sam na niego patrzę, jest to jednak moja osobista opinia. Zwiedzając ten kraj, chodząc zaułkami, pustymi drogami, po wsiach i miastach (w odróżnieniu od turystyki wielogwiazdk...
Z cyklu fantastycznego znam tylko Ronję. A najbardziej kocham Bullerbyn. Wiec wynika z tego - że wolę realizm. Poszukam w takim razie Blomkvista.
3 maja mógłbym, bo następnego dnia matura a więc muszę przyjechać 10 maja też bym mógł, nawet może lepiej.
Ronja jest moją ulubioną książką Astrid, więc tu się nie zgodzę ;) Tu jeszcze zależy co wolisz, bo Astrid miała dwa "cykle" powieści - realistyczne (Bullerbyn, Rasmus i włóczęga, Detektyw Blomkvist) i typowo fantastyczne (Ronja, Bracia Lwie Serce, Nils Paluszek). Jeśli lubisz realistyczne, to polecam Rasmus i włóczęga i całą serię (3 książki) o Blomkviście. Jeśli, jak ja, wolisz fantastyczne, to dla mnie najlepsze są Mio, mój Mio i ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)