Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Stephanie przerywa studia we Włoszech, wezwana przez siostry - Valerie i Norę - dramatyczną wiadomością o umierającym ojcu. Wraca do rodzinnego miasta, z którego uciekła trzy lata temu po skompromitowaniu się w oczach ukochanego Charlesa. Wówczas była głupiutkim podlotkiem, ale teraz... Ma nadzieję, że wydoroślała i dojrzała do miłości. Jednak znowu popełnia głupstwa... [Harlequin, 1993]
No właśnie, chodziło mi o koty! Chyba powinnam przypomnieć sobie odrobinę książki Pratchetta. ;)
Ogniwa
To zdecydowanie nie Ty. :-)
"Dzienniczek" Św. Faustyny
Dora Musielak "Sophie's Diary: A Historical Fiction" (o francuskiej matematyczce Sophie Germain)
Powrót do "Mistrza i Małgorzaty". Co jakiś czas chodzą mi po głowie (Mistrz i Małgorzata, za nimi reszta), więc koniec końców coś muszę napisać. To nie jest zła książka, nie jest w porządku. Humor lekki, poetyka odpowiednia, treść ciekawa i nawet wciągająca, ale szum i aplauz, jak się podnosi wokół jest nieporozumieniem. Przecież to zranione ego Bułhakowa, które wyżywa się na literackim światku Moskwy. Nic poza tym. Ego zresztą jest dość nieprzec...
Aniu, ja miałam od Ciebie Kraków w czerwcu 2007 (jak to dobrze przy skłonnościach sklerotycznych zapisać sobie:)), ale oddałam. :-)
Opowiadania 1990-1993
Bardzo dziękuję za świetny konkurs (specjalne podziękowanie składam za umieszczenie w konkursie fragmentu przygód Sherlocka Holmesa)! Wszystkim uczestnikom gratuluję!
Po lekturze "Polki" Gretkowskiej uczucia mam nieco zmieszane, ale nie wstrząśnięte. Wydaje mi się, żeby gdyby nie fakt, że miałam tę książkę w wersji audio, dotarłam do jej końca i to też nieco perwersyjnie myśląc sobie co też ona jeszcze wymyśli. "Polka" to takie przedłużony artykuł z jakiegoś pisma dla przyszłych tudzież młodych mam z cyklu "moje ciążowa wpomnienia" doprawiona zwyczajnymi blogowymi wstawkami: co jemy, co piszemy, co czytamy, z ...
Mój marzec nie był taki zły:) 1 Marek Hłasko "Listy z Ameryki" - 5 2 Roland Barthes "Przyjemność tekstu" - 4 3 Tarjej Vesaas "Nocne czuwanie" - 6 - jest recenzja 4 Bolesław Prus "Katarynka" (powtórka) - 5 5 C.S. Lewis "Opowieści z Narnii - Lew, czarownica i stara szafa" - 5 6 Marek Hłasko "Piękni dwudziestoletni" - 4 7 Yasuri Kawabata "Kraina śniegu" - 5 8 P.D.James &...
Ja znalazłam w księgarni "Świata książki" i było tam tego jeszcze dość sporo.
D.Lessing Znów ta miłość, A.Larsson Burza z krańców ziemi
Pewnie, że można, ale Bayard w ogóle nie wziął tego pod uwagę! Jednomyślność panuje, bo Ty nie przychodzisz; i oyumi. :P Ale w sumie niecałkowita ta jednomyślność, bo ja mimo wszystko postawiłam tej książce 4. :)
Verdiana, o książkach pewnie można na różne sposoby rozmawiać. Jak ktoś nie czyta, a chce "błysnąć" to inaczej rozmawia niż ten kto przeczytał i w dodatku przeżył tę książkę. No, ja nie czytałam tej książki, ale skoro wzbudza takie negatywne emocje, to pewnie przeczytam - może się przyda do czego innego oprócz rozmów o książkach. A co to taka jednomyślność na tych spotkaniach panuje? Nie ma nikogo, kto sieje wiatr? NIEDOBRZE.
Miałam bardzo udany marzec, czytelniczo udany. E.Cherezińska Byłam sekretarką Rumkowskiego: Dzienniki Etki Daum - 5 A.Bart Fabryka muchołapek - 4 S.Vreeland Pasja Artemizji - 5+ S.Larsson Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet - 5+ J.Łojek Potomkowie Szczęsnego: Dzieje fortuny Potockich z Tulczyna 1799-1921 - 5 A.Kroh Jan Potocki: Daleka podróż - 5 J.Boyne Chłopiec w pasiastej piżamie - 4
No, to ja; łatwe: jaki jest herb Niewidzialnego Uniwersytetu.
W literaturze nie lubię jak jest prosto i przyjemnie. ;-) Ma być skomplikowanie i przyjemnie. Czyli Kwartet wciągnięty na listę-do-przeczytania-przy-najbliżej-okazji.
Jak to dobrze, że ja nikomu nie wierzę. :P Nawet Tobie, Zła-Kobieto-Z-Dobrym-Gustem. ;-)
Ja czytałam "Szepczące ściany" i mi się podobało :) A zakończenie było dla mnie zaskakujące!! Zaczęłam "Ciemny brzeg" ale jakoś nie spodobał mi się sposób pisania i rzuciłam tą książkę... Teraz poszukuję "Piasków śmierci" bo po opisie wydają sie być ciekawe...
A dzięki, dzięki. Choć "Świnki..." nie rzuciły mnie na kolana, z pewnością wrócę do Agathy Christie, gdyż lubię taki klimat angielsko - dżentelmeński. :) Zwłaszcza, że mam nieograniczony dostęp do 31 dzieł tej Autorki :))
Gdybym "Orły i anioły" przeczytała przed "Instynktem gry" może ocena byłaby wyższa... A tak rozczarowały mnie, ta książka po prostu drażni. Drażni styl, drażnią bohaterowie, nie dałam rady ich polubić, ani nawet zaangażować się w ich historię. Mimo wszystko to nie jest zła rzecz, tylko drażni. ;) Mnie "Życie owadów" wciągnęło i rozbawiło. Nie oczekiwałam niczego więcej.
Komiks na podstawie bestsellerowej powieści Neila Gaimana pt. "Koralina". Opracowaniem scenariusza i rysunkami zajął się mistrz komiksu amerykańskiego, P. Craig Russell, znany polskiemu czytelnikowi z komiksowej adaptacji opowiadania Gaimana pt. "Morderstwa i tajemnice". Wybitną twórczość Russella możemy podziwiać także w albumie pt. "Pierścień Nibelunga" wydanym w kolekcji Mistrzowie Komiksu. Dzień po przeprowadzce Koralina wyruszyła na wypra...
Mnie się wydaje, że ta książka to tylko prowokacja, zgrywa się autor i tyle. Rozmawialiśmy o tej książce na ostatnim spotkaniu i wniosek został osiągnięty błyskawicznie: to bez sensu! Bo przecież rozmawia się nie o treści książki samej w sobie, ale o tym, co nam ta treść zrobiła, jakie emocje wzbudziła. Ktoś, kto książki nie czytał, może jedynie w tym momencie zmyślać, a to zostanie wykryta natychmiast. I nawet przeczytanie streszczenia fabuły ni...
Masz rację, motyw romansu między starszym panem a młodziutką dziewczyną nie pojawia się często. Jeszcze jest w tej książce: Czarny Książę Murdoch, tyle że różnica wieku między zakochanymi jest troszeczkę mniejsza: Bradley ma lat 58, jego wybranka 20.
1. W misji idealnej czystości 2. Drapacz chmur 3. Śliski mięsożerny mutant z dalekiej planety B2.44M, który z prędkością światła rzuca się na twierdzę Władcy Gwiazd i chce ją zniszczyć kinetycznym działem laserowym 4. Program za programem 5. Dzieci pomyślnych adaptacji 6. Pierwsze zwycięstwo supermarketów 7. Berlin [Wydawnictwo FA-art, 2002]
Polecam Ci zatem inne - być może bardziej udane - książki tej autorki: "Dziesięciu Murzynków", "Śmierć na Nilu" czy "Morderstwo odbędzie się" - po ich przeczytaniu istnieje duże prawdopodobieństwo zostania miłośnikiem/miłośniczką kryminałów:)
Dziękuję, przeczytałam... I książki czytać nie będę;-)
Trafiony. ON jest jedną z antropomorficznych personifikacji - pozostałe: Chaos, Głód, Wojna, Zaraza.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)