Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie uważasz że stwierdzenie że "Pachnidło" nie jest przeznaczone dla przeciętnego czytelnika, lecz dla kogoś dojrzałego psychicznie jest krzywdzące dla wielu czytelników? Nie wrzucaj ludzi do jednego worka tylko z powodu że tobie ta książka się podobała a innym nie, to że ktoś ma odmienny gust nie oznacza że nie jest dojrzały psychicznie...
witam, poszukuję tej właśnie książki. jest mi bardzo potrzebna do prezentacji maturalnej. jeśli ktoś byłby w stanie ją pożyczyć, byłabym bardzo wdzięczna. a na sam początek prosiłabym najpierw o dane tej książki, gdyż potrzebuję je do bibliografii tj. nr ISBN miejsce i rok wydania. w sumie wszystko udało mi się znależć w internecie z wyjątkiem roku wydania...z góry dziękuję. paszczak:)
Zgłaszam się z prośbą do życzliwych BiblioNETkowiczów :) Mam problem z doborem odpowiedniej literatury, dzieła sztuki do tematu: Funkcja inspiracji mitologicznych w literaturze i sztuce. Omów na podstawie analizy i interpretacji wybranych dzieł. Co byłyby najodpowiedniejsze? Bardzo proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki :)
A według mnie najlepiej zacząć od Hobbita wspaniała książka :D No a potem Władca Pierścieni :D
Ciekawa książka :D Szkoda, że nie znam tytułu ;/
Nie wiem gdzie wpisać za bardzo, ale potrzebuję kilka tytułów, akurat teraz mam na myśli trzy. Jeżeli ktoś pomoże będę wdzięczna :D Myślałam, że jest jakiś temat cały, w którym można zapytać i nie mogę znaleźć. c 1. Był taki dziennik Małego wilka czy coś w tym stylu, ale nie wiem dokładnie. Dawnoo czytałam ją. To było o wilku, który szedł chyba do szkoły i o jego wuju, który był zły. Nie pamiętam... 2. Bardzo ważna dla mnie książka, której n...
Wiesz, tak wyszło, że bardzo długo je czytałam, w niewielkich dawkach. W obu wypadkach zastanawiałam się nawet przez moment (w trakcie lektury), czy nie powinnam ocenić ich wyżej - ale to chyba jednak bardziej rezultat tego, że najpierw przez dłuższą chwilę, patrząc na inne swoje oceny, głowiłam się, czy nie przesadzam w krytycyzmie. ;)
W Nawiedzonym Domu zamieszkało COŚ. Poza nietoperzami, pająkami, duchami i rodziną oczywiście. Araminta jest przekonana, że jakaś przerażająca istota czyha w tajemniczych, sekretnych przejściach starego domostwa. A jeśli to wilkołak czeka w pogrążonej w mroku suterenie, by niepostrzeżenie kogoś capnąć? Na domiar złego, do wujka Draco wpada z wizytą jego nieznośny bratanek. Nieznośny? To zdecydowanie za mało powiedziane! Sytuacja staje się nie do ...
Przeczytane w lutym: 1.Alchemik: Sekrety nieśmiertelnego Nicholasa Flamela (Scott Michael)[ 5] 2.Atramentowa krew (Funke Cornelia Caroline) [5] 3.Czarem i smokiem (Pawlak Romuald) [4] 4.Czarownica z Radosnej (Staniszewska Zofia) [3] 5.Ewangelia Judasza (Mawer Simon) [3] 6.Gra anioła (Ruiz Zafón Carlos) [ 4 ] 7.Król Bollywoodu: Shah Rukh Khan (Chopra Anupama) [5] 8.Królewskie skandale (Farquhar Michael) [4 ] 9.Księga jesiennych demonów (G...
Dopiero jak to napisałam i wysłałam komentarz to zrozumiałam, że trochę zbyt surowo zabrzmiało, choć nie tak chciałam to wyrazić. Prywatnie byłam wczoraj trochę poddenerwowana. Przepraszam, jeśli to uraziło organizatorkę. Błędy zdarzają się każdemu, to wiem :) Sam konkurs można powiedzieć był najwyższych lotów. W ogóle ten cały okres trwania konkursu z samolotami stykałam się co chwilę czy na lekcjach, czy w filmie, czy w rozmowach w rodzinie, ...
wiesz... mnie tak nie ciągnie do miecza;p jestem tego ciekawa, tyle, że czasu brak, więc jeśli już mam czas... mój taniec, to taniec z aparatem;)
szkoda czasu.
Z dnia na dzień świat traci ulubionych pisarzy... I to jak?! "Królowa romansów" Danielle Steel i Curtis Sittenfeld, jej następczyni - giną rozpuszczone w kwasie w hotelu Ritz. "Cesarzowa kryminału" Sue Grafton - zrzucona z "Orient Ekspressu" w odmęty wodospadu. Mistrz sensacji Tom Clancy - zmasakrowany w centrum miasta. Następny na tajemniczej liście jest sam Stephen King... Kto i dlaczego ich zabija? Każdy rozdział napisany jest w stylu kole...
Groza czająca się w czeluściach? Mimo ostrzeżeń pewnego zdziwaczałego starca czwórka przyjaciół zapuszcza się w labirynt korytarzy starożytnego grobowca. Klątwa faraona? To śmieszne! - uważają Axel, Poppi, Dominik i Lilo. Jednak to właśnie we wnętrzu piramidy spotyka ich coś przerażającego. [Amber, 2008]
Bardzo dobra recenzja i oddaje doskonale również moje wrażenia. Początek rewelacyjny, psychologia świetna, atmosfera niepokoju, nastrój tajemnicy i niedopowiedzenia. Koniec naiwny, nudnawy i pozostawiający żal, że tak właśnie się kończy...
Szeroko zakrojona, pełna szczegółów z codziennego życia, opowieść o uczniach i nauczycielach z warszawskiego liceum w latach 1987-1991 na tle Polski czasów przełomu. Na plan pierwszy wysuwają się losy trzech szkolnych kolegów - Remka, syna milicjanta, Rawicza, syna "prywaciarza", i tajemniczego Ferensa - oraz ich dwojga młodych nauczycieli: historyka Pawła i polonistki Anny, zafascynowanej jednym ze swych uczniów... Autor nie tylko świetnie uchwy...
Może razem pójdziemy na ten kurs fechtunku...?
Cóż z tego, że Isabella jest urodziwa, bogata i zyskała sławę jako projektantka mody, skoro nagle przestała być szczęśliwa? Gdy w dramatycznych okolicznościach ginie jej mąż, Isabella postanawia poświęcić się wyłącznie swojemu synkowi. Zamyka się przed światem, dobrowolnie skazując na wygnanie w tętniącym życiem Nowym Jorku. Ale czas leczy rany, ból przycicha. I wtedy na jej drodze pojawia się mężczyzna... Czy jednak to ten właściwy? Czy zaop...
nie, tym razem się nie wymądrzasz;p i to ma sens;) może jest tak dlatego, że walcząc mieczem, czujesz go, kształt w twojej dłoni, ciężar, którym kierujesz, jest niemalże jak kochanek. walcząc, tworzysz z mieczem jedność, Twój ruch, to jego ruch. Twoje decyzje, to jego decyzje. Ty żyjesz, to i on żyje.
Zakupy są ulubionym zajęciem Becky, jej pasją, hobby, ale i przekleństwem! Jest przecież tylko skromniutką dziennikarką, a jeśli już coś kupować, to oczywiście tylko w markowych sklepach... W swej pracy radzi czytelniczkom, jak najkorzystniej lokować pieniądze, a w życiu ma na koncie nieustanny debet. Pętla się zacieśnia: banki nie chcą już czekać, a trudno poznać wymarzonego milionera. I wówczas w życiu Becky dzieje się coś nieoczekiwanego.....
To chyba nie jest dokładnie tak. Po prostu w niektórych przypadkach zdecydowanie wystarczy mi tego co ukazuje mi moja wyobraźnia. Nie mam ochoty na jeszcze bardziej wyraźne wizualizacje pewnych scen.
przez książki Musierowicz nie mogę przebrnąc, niestety. Są dla mnie nijakie. Za to Siesicką uwielbiam :)
Richard, biznesmen w średnim wieku, mieszka samotnie w luksusowym domu-twierdzy w Los Angeles. Za nic nie naruszyłby perfekcyjnie ustalonego porządku dnia: trening, pilnowanie diety, operacje biznesowe. Gdy powalony nagłym bólem trafia do szpitala, uświadamia sobie, że nie ma komu zwierzyć się ze swego strachu. Oddalił się od rodziny i znajomych, nie kontaktuje się z byłą żoną ani dorastającym synem. Wyniki badań są dobre, ale życiowy bilans – fa...
człowiek wynalazł różne alkohole by móc rozprawiać o sensie istnienia wieczorem wstać nazajutrz i pracować jak co dzień
"Zaćmienie" jak i wcześniejsze pierwsze 2 tomy Sagi strasznie mnie wciągneły. Nigdy wcześniej nie przeczytałam w tak krótkim czasie takich grubych książek. Bella czasem mnie denerwowała awoim zachowaniem. Nie podobał mi się w tej części Jake. Upary jakby nie mugł zrozumieć że Balla kocha bardziej Edwarda niż jego. Różne plotki słyszałam o ostatniej części sagi "Zmierzchu" i nie moge się doczekać aż ukaże sie w księgarniach by ...
Książka opisuje dzieje kamienicy od średniowiecza, kiedy pierwszymi budowniczymi i właścicielami budynku byli Bornbachowie, poprzez okres rozkwitu w okresie renesansu i baroku, przemiany domu rodzinnego na kamienicę czynszową w XIX w., aż do zniszczeń podczas II wojny światowej i odbudowy na potrzeby Staromiejskiego Domu Kultury. Wszystko to pokazane jest na tle wielkich wydarzeń z historii Polski, np. potopu szwedzkiego i kontrybucji nałożon...
1. Redliński Edward - "Awans"(4)-Lekka, ironizująca.Czytając ją można się trochę pośmiać. 2. Krall Hanna - "Żal"(5)-Wobec jej książek nie można przejść obojętnie.Znaleźć w nich można bowiem wszystko:tęsknotę, smutek, żal, ból, rozpacz,. . .po świecie bezpowrotnie utraconym. 3. Tyrmand Leopold - "Życie towarzyskie i uczuciowe"(4)-Nie dziwi mnie że nie pozwolono tej książki drukować w ówczesnej Polsce.Pokazuje bowiem...
Stanowczo Musierowicz:) Jak dla mnie oczywiście. Nie zdarzyło mi się odłożyć jej książki nieprzeczytanej. Natomiast Siesicka ma nieco osobliwy styl pisania, owszem, kilka jej książek bardzo mi się podobało, ale były i takie, przez które przebrnąć nie mogłam...
mój luty: *"Cień wiatru" Ruiz Zafón Carlos (5) *"Herbatniki z jagodami" Sowa Izabela (4) *"Lew, czarownica i stara szafa" Lewis Clive Staples (5) *"Małe kochanie, wielka miłość" Nowacka Ewa (4) *"Myszy i ludzie" Steinbeck John (5) *"Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" Coelho Paulo (5) *"Nie-Boska komedia" Krasiński Zygmunt (3) *"Przed świtem" Meyer Stephenie (6) *"Śluby panieńskie czyli Magnetyzm serca" Fredro Aleksander (5) *"U...
Twórczość Meyer? Trudno powiedzieć, gdyż najpierw obejrzałam film. Tak mnie zafascynował, że chciałam wiedzieć co dalej. Przeczytałam "Zmierzch", później resztę. Rzeczywiście książki wciągnęły bez reszty i jestem nimi zachwycona. Jedak cały czas patrzyłam na postacie przez pryzmat filmu. I myślę, że dobrze zrobiłam, bo przysłoniło to pewne niedoskonałości książki. W filmie Bella jest mniej ślamazarna, a Edward mniej użala się nad sobą. ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)