Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Hm... Nie mogę znaleźć tej książki ani w Biblionetce, ani w Googlach. Jest tu tylko: Wolność absolutna: Wybór mów i pism Wolność od znanego Czy to chodzi o którąś z tych?
Joan Hohl "Wielkie złudzenie" Billie Green "Wizerunek dziewczyny" Barbara Faith "Fiesta" [Harlequin, 1992]
Przeczytane w październiku: Władca Barcelony (na początku mruczałam sobie pod nosem na temat bajeczki o biednym chłoptasiu, co to musi wykonać trzy zadania, żeby dostać rękę pięknej i bogatej ukochanej :-) potem było coraz lepiej; dobrze się czyta, średniowieczne księstwo Barcelony, postacie historyczne i fikcyjne; podobało mi się i w sumie 5) Epidemie i zarazy (oczekiwałam czystej rozrywki, miłe zaskoczenie i choć poziom opowiadań bardzo n...
Raczej nie udzielam się w tym wątku, ale tym razem nie mogę zaniedbać okazji, żeby zareklamować co nieco. ;) 1) Bracia Lwie Serce - Ocena 4,5 Dosyć ciężki kaliber, od strony emocjonalnej, jak na powieść dla dzieci. :/ 2) Dzieci Pana Astronoma - Ocena 4 3) Dzwon - Ocena 4,5 4) Spotkanie z Heechami - Ocena 3,5 Pierwsza część, czyli Brama do gwiazd, podobała mi się niezwykle. Wszystko było pięknie dopóki Heechów otaczała mgła tajemnicz...
Miesiąc bogaty ilościowo, ale jakościowo średni. Dopiero końcówka dała więcej satysfakcji z lektury. :) - Jakub Ćwiek, Kłamca (4) - niezła rozrywka, czytadło. - Juliusz Verne, Tajemnicza wyspa (powtórka, 5) - Jacek Hugo-Bader, Biała gorączka (4) - James White, Szpital kosmiczny (3) - Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia (3) - Jakub Ćwiek, Bóg marnotrawny (4) - Jakub Ćwiek, Ochłap sztandaru (4) - Micos Aleksandropulos, Sceny z życia Maksyma...
"Rzeka genów" Dawkins (4) "Filozofia jako sztuka myślenia" Wodziński (4) "Droga do nieba" Fischer (5.5) "Natura umysłów" Dennett (5) "Chaszcze" Grzegorczyk (3.5) "Niewidzialna ręka" Zagajewski (4) "Kultury tradycyjne wobec współczesności" Czekanowska (4.5) "Wędrowiec i jego cień" Nietzsche (4) "Wiersze (tom 5)" Miłosz (5) "Przejrzysta pogoda" Heaney (3) "Białe pisarstwo" Coetzee (3) "Hakawati" Alameddine (3) "denpresja" Cyranowicz (4)...
Siledhel, świetne podsumowanie! Bardzo mi się spodobała Twoja czytatka. Szkoda, że nie czytałeś "Czarownicy z Portobello"... ;) P/S. Z kilku książek Coelho, jakie miałam okazję przeczytać, "Weronika..." akurat mi się spodobała - ma u mnie 5. Pozostałe są straszne. :-(
Ann Major "Wakacje z duchem" Paula Detmer Riggs "Noc bez księżyca" Linda Lael Miller "Kobieta Leoparda" [Harlequin, 1993]
Za to ja na 90% nie będę w Krakowie w ogóle w tym terminie. :( Książki "krakowskie" przekażę przez Buszującą, która jedzie na weekend do Krk 13.11, a inne będą musiały poczekać na inny termin. :((
Czy Pompon dotarł bezpiecznie do Ciebie?
Toteż i ja nie na ludzi, a na pocztę utyskuję, jak zawsze. Z polskimi przesyłkami też się niestety nie popisują, a alternatywy nie ma. :(
To bardzo dobry abonament, jeśli ktoś lubi czytać. Z drugiej strony zasób jest na razie bardzo mały i wyprofilowany (niby na różne tematy, ale "książki katolickie"). Z trzeciej - duża zniżka za drug rok to świetna sprawa, jeśli ktoś chce akurat takie rzeczy czytać. W sumie moim zdaniem dobry ruch na rozkręcenie biznesu i sensowna oferta dla czytelników, którzy poszukują takiego profilu ideowego. "Wszystkie ebooki są dostępne w formacie PDF" ...
Przyznam bez bicia, że całość Twojego mataczenia nieco mnie przerosła :) (dopiero teraz, jak przeczytałam Twój komentarz, to wszystko rozumiem), więc skoncentrowałam się na tym, co wydawało mi się jasne, czyli na szafie z kawą. I dotarłam do książki Łukasza Dębskiego (choć dopiero w zbiorach biblioteki uniwersyteckiej), a przy okazji także do kawiarni "Cafe Szafe" w Krakowie i kilku stron z historią kawy... i kawiarni [link do jednej z nich jeszc...
Rodzina, dzieci, dobra praca, domek na przedmieściach, no po prostu spełnienie marzeń. A wszystko to pozory. Praktycznie całe dorosłe, świadome życie to dopasowywanie się do ustalonych form, ustalonych zasad i wzorców. To stwarzanie pozorów dopasowania. A skoro szczęścia w tym znaleźć się nie udało, to ciągle szukamy. Ciągle w drodze do niego, "w drodze do szczęścia" właśnie. W tym kontekście tytuł nie razi. A że droga ostatecznie nie tam prowadz...
"No ale co kto lubi" ... i tak, proszę trzymaj przez całe Twoje życie! To moje zabieranie kilkudziesięciu książek na wakacje ma dużo wspólnego z: - stworzeniem sobie w obcym miejscu namiastki czy też pewnego ersatzu mojej dużej biblioteki domowej - jest związane z możliwościami wyboru - nie ma nic wspólnego z logiką a pewnie z uczuciem, którym darzę książki Pozdrawiam.
Przeczytane w październiku: Niewinny 4.5 Uczta dla wron: Cienie śmierci 4.5 Powrót do domu 4 Nawet nie wiesz, jak bardzo cię kocham - bajka ale jaka:))) Kato-tata: Nie-pamiętnik 5 Życie na trzy psy 4.5 Murzyn 4.5 Odette i inne historie miłosne 5 Harun i Morze Opowieści 5 Namiot Fatimy 4.5 W stronę Pysznej 6 - encyklopedia o Tatrach. Polecam wszystkich kochającym góry. Sprężyna 5 - ech te szczęśliwe zakónczenia
Podoba się to za mało powiedziane. Po Zielu... nie mogłam się przez jakiś czas pozbierać, ale za jakiś czas pewnie znowu je przeczytam. No i wreszcie wiem, o czym mówi moja rodzina, oraz rodzina mojego Małża, bo jedni i drudzy mają zwyczaj przerzucania się tekstami z Wańkowicza właśnie:)
Podsyłam stronę, która wiąże się z ebookami. Myślę, że warto się z nią zapoznać, gdyż jest dość atrakcyjna i innowacyjna. 1 października br. pod adresem www.libenter.pl ruszyło pierwsze w Polsce katolickie wydawnictwo książek elektronicznych. Klub Libenter.pl będzie oferować książki wyłącznie w abonamencie. Każdy Klubowicz Libenter, który opłaci roczny abonament w cenie 77 złotych, otrzymuje pełny dostęp do 50 tytułów wydanych dotychczas, j...
Oczywiście Stara baśń Kraszewskiego Ps. Ciesze się, że Wańkowicz się podoba i nowemu pokoleniu. :)
Stara baśń: Kiedy słońce było bogiem - bo wypadało Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna - bo nic nie pamiętałam Listy - ba mnie znalazła w antykwariacie Odyseja - bo dwa razy to za mało Dziennik toskański - bo słońce Mity greckie - no mnie namówili Ziemia obiecana - bo patriotyzm lokalny Dziewczyna z perłą - bo film Grażyna - bo woda tam dyszy pod rzęsą Pieśni - bo Musierowicz Oprócz przeciętnej Grażyny i irytującej Dziewcz...
jeden z 10 najlepszych romansów jakie czytałam
Kolonie Knellera (4) Europa Środkowa: Anegdota i historia (4) Koń Pana Boga (4) Podróż (5) Hanemann (nadal 6) Pożegnanie z emigracją: O powojennej prozie polskiej (5) Wielkie Wczoraj (4,5) Lekcje ciemności (5) Wracają do mnie stare zainteresowania, przede wszystkim krytyka literacka. Żałuję trochę, że ta książka Nowackiego słabsza jest niż "Zawód: czytelnik". "Pożegnanie z emigracją" świetne i interesujące także dla kogoś, kto polonistą...
Moim zdaniem najlepsza pozycja tej autorki, facet trochę nieracjonalny ale za to porywające sceny łóżkowe i nie tylko polecam
Wrzesień był niezły, ale monotematyczny, październik jest za to zdecydowanie bardziej urozmaicony, choć nierówny. Największe wrażenie zrobił Wańkowicz, do którego przeczytania rodzina namawiała mnie od lat, a ja jakoś nie mogłam się zebrać... -> Dom córek (4) -> Biała gorączka (5) -> Czarny książę (3) -> Awantury na tle powszechnego ciążenia (5) -> Zdążyć przed zmrokiem (5) -> Smak miodu (4) -> Szczenięce lata (5) -...
Bardzo dobra pozycja, moim zdaniem lepsza niż siostry, w podobnym klimacie, ale facet zachowuje się bardziej racjonalnie
Zapraszam:)
Wczoraj zakończyłam czytanie trylogii Millennium. Mam ogromne poczucie niedosytu i bardzo żałuję, że autor nie mógł napisać więcej tomów. "Zamek z piasku" wciągnął mnie od pierwszej strony i cały czas szukałam okazji, byle tylko znów powrócić do rzeczywistości wykreowanej przez Larssona. Czytałam różne thrillery, kryminały i ten jest dla mnie absolutnym mistrzem!
To o "Grze o tron" napisałam zanim zajrzałam na listę twoich ocen. Więcej już nie piszę, żeby się nie narażać, chociaż istnieją zbieżności w niektórych tytułach:)Pozdrawiam i życzę, mimo wszystko, dobrej zabawy z Biblionetką.
W takim razie chyba powinno być w tobie trochę więcej wyrozumiałości co do fantasy:) A tak poza tym, to "Ga o tron" Martina jest bardzo dobrą książką. Dopiero ostatnie tomy obniżają poziom.
KRISHNAMURTI " Wolność od czasu " dyskusja ze znakomitym fizykiem Bohmem
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)