Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
ad. 7. A czytałaś "Drzwi do lata" tegoż autora? Tam jest o kocie! :)
Marylko, a ten wątek Fleur i Jona?:) Co tam budowa slumsów:) A Soames jest inaczej ukształtowany w "Nowoczesnej komedii", stąd ta zmiana. A ja i tak zawsze wolałem Irenę:)
To spróbuj po rosyjsku, naprawdę nieźle brzmi. I nie wydaje się tak banalne jak po polsku.
Awantury na tle powszechnego ciążenia 4,5 - podobało mi się bardzo, ale trochę za mało treściwe Firmin: Przygody wielkomiejskiej szumowiny 3,5 Księga istot zmyślonych 2 Przebierańcy 4,5 - trzeci tom Felixa Castora Wyprawa czarownic 5,5 - powtórka Xavras Wyżryn i inne fikcje narodowe 5,5 Żmija 3,5 - srogo się zawiodłem... Trochę komiksów: 48 stron: Director's cut 5 Drugie 48 stron 4 Blaki 4,5 Zaraza 5 Lądowanie w Andach 2 Ludzie i p...
Ale powiedz co byś widział na pierwszym miejscu. Tez jestem ciekawa. ;)
Wyobraź sobie najsłabsze opowiadanie, na jakie mógłby sobie pozwolić Sapkowski, odejmij większość magii i humoru, w zamian rozdmuchaj do rozmiarów książki, a dostaniesz "Żmiję". Właśnie opyliłem swój egzemplarz na Allegro za grosze, bo nie mogłem znieść obecności tej książki na półce :P
"Co chwila coś zgrzyta między mną, a tą, co jedzie do RPA. Non stop się mądrzy, a już najwięcej wie w temacie malarii. Mówi, że łyka tetracyklinę. Od roku! Nieeee? Niemożliwe! Tetracyklina to antybiotyk i panna łyka go od roku. Codziennie. To już chyba kostka Rubika ma bogatszą florę bakteryjną niż koleżanka. Wciągam ją na listę największych debili, jakich spotkałem, podróżując. Na wysoką pozycję. Ja łykam skromniej. Vaughan ostrzegał, że w Mozam...
Brawo za te słowa. Czytałam 3 książki Coelho: "Alchemika", "11 minut" i rzeczoną "Weronikę", głownie dlatego, że jak wspomniałeś, wielu się zachwyca, a ja nie lubię się wypowiadać na tematy, o których nic nie wiem. I moje podsumowanie brzmiało: filozofia dla ubogich. Miałam dokładnie takie same odczucia jak ty - trywialne, oklepane formułki o życiu i śmierci (ale bez upragnionej jajecznicy na końcu). Pomysły na fabułę ma Coelho nawet niezłe, a...
O, tak! Ostatni tom jest rewelacyjny. Tam nie ma żadnych dłużyzn, może też dlatego, że zamiast foggartyzmu mamy przebudowę slumsów. ;) I jeszcze coś: Jak nie cierpiałam Soamesa-posiadacza w "Sadze...", tak w "Komedii" wyrósł on na postać godną co najmniej szacunku, jeśli nie sympatii. Bardzo się ładnie ta postać rozwinęła, nie sądzisz?
"Fikołki na trzepaku" to zbiór literackich pocztówek z dzieciństwa. Zapamiętane i "zatrzymane w kadrze pamięci" podwórko, szkoła, wakacje i życie rodzinne. Ta pamięć jest utkana ze szczegółów - kolorów, kształtów, zapachów smaków, zdarzeń. W miarę możliwości widziana oczami, umysłem dziecka - spisywana bez komentarza mnie (autorki) dzisiejszej. Jest tu klimat domu, zwykłej podstawówki na Kępie, przyjęcia u dziadków, zapach wsi białostockiej podcz...
Powiem tak - pomysł na książkę niezłe, wykonanie woła o pomstę do nieba. pamiętam, że czytając je, co jakiś czas marszczyłam czoło, bo coś mi się nie zgadzało. Meyer jest mało konsekwentna - w takim chociażby Harrym Potterze w ostatnim tomie wszystkie wątki zostały wyjaśnione. Tutaj pozostało mnóstwo pytań bez odpowiedzi, w takich marginalnych kwestiach, bez znaczenia dla głównego wątku, ale mimo to dziwne wrażenie pozostaje. Ale najgorsze jest w...
Nikt tu się nie oburza. Nie znasz żadnych dorosłych, którzy są irytujący? Bo ja sporo takich znam. Jakoś nie łapię Twojego poczucia humoru. Pewnie mam za małe IQ. ;)
Trochę nietrafiona, bo ja pytałam poważnie.
To fajnie. Warto czytać mniej znane książki. Można natknąć się na prawdziwe perełki.
To samo tyczy się świętego oburzenia :)
Ależ nie narażasz się. Jeżeli autentycznie Ci się podoba, to ok. Chyba, że udajesz-wtedy się narażasz.
Ja na pewno nie mogę, bo w rozjazdach jestem:( A miałbym Ci sporo, Olimpio, do oddania...
Swoją drogą, całkiem niezła gra planszowa. Miałem okazję kiedyś zagrać. Dziewczyny, nie ma takiej książki. To była ironia.
Maxine, świetna lekarka i matka trojga dzieci, rozeszła się z Blakiem już pięć lat temu. Cóż z tego, że był przystojny i inteligentny, skoro kompletnie nieodpowiedzialny? Zachowują przyjazne stosunki, ale gdy samotna Maxine spotyka rozsądnego i opiekuńczego Charlesa – zakochuje się. I wówczas nieprzewidywalny „eks”, prowadzący akcję na rzecz dzieci, ofiar trzęsienia ziemi, zwraca się do niej o pomoc. Maxine nie odmawia i ze zdumieniem odkrywa,...
Mój paździenik 2009: * Extra Virgin 5; * Wszystkie języki świata 5; * Pippi Pończoszanka 4; * Córeczka 3; * Czarna polewka 4; * Trzej muszkieterowie 6; * Milczenie owiec 4+; * Syberia: Wyprawa na biegun zimna 4; * Herkules Poirot - życie i czasy - biografia wg Agathy Christie 2; * Ojciec chrzestny 6; * Zabójcze piękno 4; * Z całego serca 2+; * Sprężyna 6; * Poskromienie złośnicy 3+; * W dwadzieścia lat później 5; * 10 x miłość 2+;...
O ile w przypadku, dajmy na to Wiedźmina mogę się zgodzić, że to literatura raczej dla starszej młodzieży i dorosłych, to akurat we Władcy pierścieni ciężko mi się doszukać "cięższych" treści. Oczywiście na upartego można dorobić jakąś interpretację (zresztą czytałem różne wypociny krytyków doszukujących się w tej baśni stu tysięcy rzeczy), ale właściwie do każdej powieści można "doczepić" drugie dno. Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy fani Tolk...
Jasne, Saga jest dużo lepsza. Mnie też męczył ten cały foggartyzm, choć Galsworthy ma cudowny dar do tworzenia przekonujących postaci. Ale ostatni tom Nowoczesnej komedii to arcydzieło, nie uważasz?:)
Tu chyba nie dojdziemy do porozumienia...:) Zadam Ci tylko pytanie: czytałaś może Graham? Albo P.D.James? Albo tą Grzegorzewską? Mnie przy lekturach tych autorów nieodłącznie towarzyszy pytanie: "Skąd ja to znam" i wtedy przeglądam swój księgozbiór książek Christie i znajduję odpowiedź. Ale to dopiero początek. Następnie wszystko okazuje się koszmarnie kulawe, dialogi sztuczne, postaci nie tak wyraziste - no a przy zerżniętej intrydze... grrr! Kr...
No, na to bym jednak nie wpadła. Dzięki. :)
Sama juz nie wiem. Forsyte'ów skończyłam, ale pokiełbasiło mi się coś innego i zrobiło mi się ciasno w czasie. :( To może jednak listopad?
Do których drzwi pukamy, gdy potrzebujemy rodzinnego ciepła? Do tych jeżyckich na Roosvelta? Do tych w Dolinie Muminków? Do tych w Bullerbyn? A może do tych, za którymi ujrzymy uroczego Mikołajka z książek Sempego i Goscinnego? O tak, w magiczne dzieciństwa, w szczęśliwe rodziny miło się ucieka – zwłaszcza, gdy jesteśmy już dorośli. A jednak to nie zmienia faktu, że gdzieś koło Doliny Muminków może stać dom, w którym stary K. bezlitośnie katuje p...
Ale ja też słucham m.in. metalu, tylko nie rycersko-patetycznych bzdetów pokroju Manowara, Running Wild czy kultowego Iron Maiden (choć akurat ta ostatnia kapela zrobiła kilka fajnych kawałków). Książki historyczne i wojenne również czytam, a w gry bawię się od czasów ZX Spectrum. Chodzi mi o pewne typy gustów i zachowań stadnych. Jeśli widzę dresiarza, to przypuszczam, że prawdopodobnie słucha niemieckiego disco, lubi tuningowane samochody, jest...
Ten jeden punkt jest zaliczony. :)
Pompon w rodzinie Fisiów już przeczytany, oczywiście 5:)
Bardzo prosze o kontakt ze mna, zalezy mi na tek ksiązce a nie moge jej nigdzie dostac :(( chętnie odkupie!! ewentualnie prosiłabym o ksero .. proszę o szybką odpowiedz :(
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)