Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Całkowicie się zgadzam. Jest to jedna z moich ulubionych książek, której dałem ocenę 6. Nie dość, że super się ją czyta, to czasem można się nieźle wystraszyć a to podstawa dobrego kryminału. Jak najbardziej polecam!!!
Wiedzieć chcesz wszystko? Dlaczego miłość mija i znowu się pojawia, skąd zło i nienawiść, czy Bóg istnieje i co myśli o nas ludziach, dlaczego cierpią dzieci i skąd przemoc w rodzinie, kim był Chrystus i jak to jest z Trójcą, skąd się biorą zwyrodniali zbrodniarze i jak wygląda raj? Pytań jest jeszcze wiele, ale na wszystkie znajdziesz odpowiedź w tej książce. Ot i powstało kolejne dzieło pełne, kompendium sensu absolutnego. Czytając "Chatę...
Tutaj artykuł na ten temat: http://www.tvp.info/informacje/kultura/nieznana-twarz-lm-montgomery Hm, aż mnie zainteresowała ta książka. Dawno już nie czytałam nic Montgomery, ale tę książkę jednak zamierzam poznać. Zawsze brakowało mi porządnego zakończenia w cyklu o Ani.
Moją pierwszą książką tej autorki również było "Niebo Montany". To było coś więcej niż tylko ochy i achy. Książką byłam zachwycona, podobało mi się połączenie wątków sensacyjnych i tych miłosnych. Niestety z każdą następną książką jest coraz gorzej. Na razie nieprędko sięgnę po twórczość Nory Roberts.
Bardzo celny strzał. :)
Pierwszą książką Nory Roberts, którą miałam przyjomność przeczytać, była powieść pt."Błękitny Dym". BYłam nią oczarowana! Nie jestem jakąś wielką fanka powieści N.Roberts, ale akurat ta ksiązką według mnie jest naprawde znakomita!Potem jednak przeczytałam "Życie na sprzedaż" i ona okazała sie moją faworytką,jesli chodzi o twórczość N.Roberts.
Nudne. Nieciekawe. Niezbyt przygodowe. Przygodowa jest np. "Pieśń lodu i ognia" albo choćby Harry Potter. W czarnoksiężniku główny bohater przez prawie całą książkę zmaga się z jednym problemem. Gdzie tu zwrot akcji? Gdzie tu przygoda? :P Do okładek nic nie mam. Pozdrawiam
1. Wariacje pocztowe, Kazimierz Brandys, 5,5 2. Pan Popper i jego pingwiny, Florence i Richard Atwater, 4,5 3. Tobie zapisuję Europę: Listy do Jarosława Iwaszkiewicza, Andrzej Bobkowski, 6 4. Woda różana i chleb na sodzie, Marsha Mehran, 3,5 5. Dziennik z Păltinişu: Pajdeja jako model w kulturze humanistycznej, Gabriel Liicenau, 5 6. Joachim Lis, detektyw dyplomowany, Ingemar Fjell, 5 7. Obwód głowy, Włodzimierz Nowak, 5 8. Moje młode lata...
Proszę nie zdradzać mi szczegółów :P, bo jestem dopiero w połowie książki:) Jak coś to możemy popisać na gg czy @.
Ja jak narazie nie mam problemu z miejscem na półkach. Chociaż zaczęłam układać w miarę tematycznie i trochę luzu pozostaje. Nie zmienia to faktu, że książek przybywa. A to kupiona, a to pożyczona. Staram się nadrabiać zaległości, ale... czemu ilość książek do przeczytania nie maleje?
Strzelę sobie jeszcze raz. :) Walter Moers - 13 ½ życia kapitana Niebieskiego Misia Wygląda wesoło i abstrakcyjnie, kolor też jest. :) Jak to nie to, to już nie mam innych pomysłów.
Księżniczka Emily jest zachwycona, gdy do Akademii Księżniczek przybywa śliczna, młoda Wróżka Chrzestna. Zbliża się Wielkie Zebranie, na którym okaże się, które księżniczki zdobyły miejsce w Klubie Tiary, i spełnienie pewnych życzeń bardzo by się przydało. Lecz wróżka Angora nie jest zbyt dobra w magii! Co z tego wyniknie? Czy przyjaciółki z Różowego Pokoju zdobędą dość diademowych punktów, żeby kontynuować edukację w Srebrnych Wieżach? W każd...
Właśnie skończyłam jeszcze październikowo: Eleusis, Karl Kerenyi Dotknięcie pustki, Joe Simpson - to jest jedna z nielicznych książek, po przeczytaniu której człowiek czuje się po prostu lepszy. Szóstka.
Jeśli Księżniczka Alice nie zda sprawdzianu ze Schodzenia po schodach tak lekko, jakby się płynęło w powietrzu, nie będzie mogła iść na przyjęcie w ogrodzie Akademii Księżniczek ani zajrzeć w Magiczne Lustro. Nieoczekiwanie przychodzi jej z pomocą nowa przyjaciółka... W każdej opowieści z Klubu Tiary kryje się magiczne słowo, które musicie odnaleźć! [Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków 2007]
Zgadzam się w 100% książka na długo pozostaje w pamięci. Ja po przeczytaniu bardzo zainteresowałam się tą pisarką. Powstał o niej także film pt "Sylvi" z 2003 r., Gwyneth Paltrow gra Sylvie Plath, polecam serdecznie!
Samo słowo chrzest jest nieudanym tłumaczeniem z łaciny i wywodzi się od słowa Chrystus, a nie od właściwego słowa oznaczającego tę czynność. Więc nawet jeżeli słowo chrześcijaństwo pochodzi od chrztu, to nadal jest bardzo podobne do łacińskiego "Christianitas" wywodzące się od słowa Chrystus, a nie chrzest.
"Religia w obrębie samego rozumu" - chciałbym przedstawić tę książkę jako sumę postulatów religii naturalnej. Nie jest to łatwa książka - Immanuel Kant jest mistrzem dwuznaczności; książka ta nie jest trudna - zapewnia nas sam autor na wstępie. Po trzech "Krytykach" sędziwy już filozof z Królewca staje do krytycznej rozprawy nad ludzką religijnością. Czy to lęk przed śmiercią każe staruszkowi podjąć ten temat? Otóż nie, systematyczność Kanta doma...
To przekopiuje moją krótką relację z forum Genesis: Jadąc na koncert do Spodka można było mieć wiele wątpliwości- „co to za Yes, bez tego najważniejszego”, i tym podobne. Ale wybór był postawiony jasno: albo takie Yes, albo wcale, więc tutaj już nie trzeba było się namyślać, żeby jednak znaleźć się tego dnia wśród średnio licznej widowni. Nie wiem czy to wina terminu, tego, że dużo ludzi raczej miało zupełnie inne plany na ten koniec tygodnia,...
A propos Izmajłowej: nawalił tłumacz. Początek czytałam w oryginale, końcówkę po polsku i zastanawiałam się, czy to aby na pewno ta sama książka.
Nie udało mi się tego wygooglować, więc może to jakaś łzawa blogowa twórczość.
Bardzo mądra i wnikliwa recenzja, Misiaku. To kolejna książka, której na pewno nie ominę, choć lektura nie będzie lekka, łatwa i przyjemna.
W powieści "Pollyanna dorasta" Eleanor H. Porter ukazuje dalsze losy bohaterki, którą poznaliśmy w części pierwszej pt. "Pollyanna". Teraz Pollyanna jest już dorosłą dziewczyną, która kocha i pragnie być kochana. Niestety, w sprawach uczuć Pollyannie nie pomaga nawet jej własna "gra w zadowolenie"... [Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 1990]
A, jeszcze jedna mi się zgubiła przy kopiowaniu, i to jedna z najlepszych w tym miesiącu: Krótka historia pewnego żartu (5)
A u mnie tak: Wojny plemników: Niewierność, konflikt płci oraz inne batalie łóżkowe (4) Śmierć i dziewczyna (3,5; jest recenzja) Szaleństwo władzy: Od Troi do Wietnamu (3,5) Zrodzony, by służyć (3; jest recenzja) Sen Brunona (5; jest recenzja) Zorza północna (4,5) Zaczarowany nóż (4,5) Plastusiowa mama: Wspomnienia o Marii Kownackiej (3,5) Zdarte okładki (1965-2009) (4) Kot, którego tam nie było (4) Kot, który myszkował w szafach (4) ...
Dosyć dawno czytałem "pamiętnik przetrwania" i z tego co pamiętam fabuła książki w pewien sposób łączyła się z tym co działo się w alternatywnej "zaściankowej" rzeczywistości :) Jakąś symbolikę sobie pomiędzy nimi budowałem, nie ważne już jak koślawą i przefiltrowaną przeze mnie ale jednak. Ejj a ten dziwny żółty kot pojawiał się po drugiej stronie ? Może w nim należy upatrywać jakiejś wskazówki ? :P Bądź zdrowa
Pal diabli kategoryzację, ale wydaje mi się, że to bezrefleksyjne łykanie tematów to jednak margines. W końcu,żeby coś chcieć czytać, musi się jednak to coś człowiekowi choć trochę podobać, musi mieć zapotrzebowanie na taki, a nie inny klimat, styl pisania, świat przedstawiony, cokolwiek. Owszem, jeśli sto albo tysiąc osób napisze, że książka jest dobra, to z ciekawości po nią sięgnę (i nie tylko ja, podejrzewam, że każdy przynajmniej część lektu...
"Mamy w wierszach Olszewskiego do czynienia z nocą sprowokowaną, nocą - jakby - przywabioną. (...) Noc to pora, kiedy ów dziwak, człowiek nadwrażliwy, wielokrotnie doświadczany i raniony, może odpocząć. Tutaj, w obliczu anonimowości i niewidzialności, może spokojnie otworzyć oczy. (...) Ciemność dodaje mu otuchy, ale poeta i jego bohater mają świadomość tego, iż ciemności nie wolno wierzyć do końca - jest przecież ona zarówno domeną tajemnej miło...
Palnąłem głupotę, nie chciałem, zadośćuczynić mogę pracując społecznie kilka godzin. Bądź zdrowa :)
Istnieje wiele legend i opowieści, które dotyczą stworzeń fantastycznych, żyjących w świecie równoległym do naszego. Zamieszkują one gęste lasy, niezgłębione morza i oceany, podniebne przestworza albo tułają się pomiędzy krainą żywych i umarłych. "Katalog stworzeń fantastycznych”, odwołując się do gromadzonych przez stulecia legend, wyjaśnia, kim są owe istoty. Na stronicach tej niezwykłej księgi pojawiają się: stworzenia przyjazne, wręcz towa...
Przeczytane w październiku: ~ Katie Fforde, "Flora's Lot" ("Dom Flory") (2) Tylko fakt, że przeczytałam tę powieść w języku angielskim sprawia, że nie uznaję czasu jej poświęconego za całkowicie zmarnowany. Ciągle żyłam nadzieją, że polubię główną bohaterkę, ale nie wyszło. Jeśli kiedyś stworzę swój ranking najbardziej antypatycznych i irytujących postaci literackich, to Flora z pewnością znajdzie się w czołówce. Najsympatyczniej wspominam kot...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)