Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
a co jeśli ktoś chce tłumaczyć książki? Co wtedy z jedną konkretną dziedziną...?
Brzytwa dość mocne 4 Divisadero fatalnie, słabe 3 Fabryka muchołapek solidna piątka Ładne duże amerykańskie dziecko świetny początek roku Znaku My, naród z poleceniem dla każdego! Obywatelka tu już bez polecenia... Po śniadaniu smaczne to śniadanie! Wampir z Ropraz wczorajszy wieczór z tą książką mnie zmroził Wiatr i pył zachwalać chyba nie trzeba, bo to nazwisko jest marką samą w sobie. I tak to zacząłem Nowy Roczek :-)
Jest to książka, którą przeczytałem pierwszy raz czterdzieści lat temu i dziś robi na mnie takie same wrażenie. Na takich książkach ja i moje pokolenie uczyło się wrażliwości na ludzkie nieszczęścia. Takich książek nie zapomina się do końca życia. Andrzej (lat50)
Ja również gorąco polecam tą książkę. Czytałem ja bowiem ładnych parę lat temu, ale muszę przyznać że pozostawiła po sobie nie zatarte wrażenie i sam bardzo chętnie do niej jeszcze raz wrócę.
Przypadek sprawił że w ciągu jednego miesiąca przeczytałem dwie książki dwóch zupełnie różnych autorów piszących w dwóch można to spokojnie powiedzieć epokach , a mimo wszystko tak podobnych. Mam tu na myśli Carla Luisa Zafon i jego "Grę anioła" oraz "Złego " naszego rodzimego Leopolda Tyrmanda. Obydwie książki to powieści kryminalne z wątkiem miłosnym , ale nie to je łączy , gdyż takich książek jest mnóstwo.Łączy je zawarty w nich op...
hahaha, zgłodniałam:) Idę coś przeczytać:)
Agent FBI, Dillon Savich, zajmuje się sprawą dwóch nastolatków porwanych przez szalonych morderców, kiedy jego osobiste życie nagle się komplikuje. Młodsza siostra Savicha, Lily, rozbiła samochód o drzewo w kalifornijskim mieście Hemlock Bay. Czyżby to była powtórna próba samobójstwa, podjęta po śmierci córeczki? Savich, jego żona i partnerka z FBI, Lacey Sherlock, wpadają na trop spisku, a kluczem do tej sprawy są obrazy, które Lily dostała ...
To miało już jakieś wydania, tylko że i tak może być trudno osiągalne, bo autor tak smakowicie opowiada o wyjmowaniu organów wewnętrznych -- rzekł mamut, całkiem bez kulinarnych skojarzeń. :-)
Nowy Rok zaczął się ciężko : J.Updike: Wyjdź za mnie (3) K.Fforde-Rajskie łąki(3) ale na szczęście zaczęło robić sie ciekawiej ( a najlepsze dopiero w trakcie czytania) Y.Banana:Kuchnia(4) Shan Sa: Brama niebianskiego spokoju (4) A.Wajrak,N.S.Fernandez: Kuna za kaloryferem,czyli nasze przygody ze zwierzętami(5) A.Shreve:Jedyne,czego pragnął (5)
Przeczytane w styczniu (całkiem sporo książek z uwagi na długą przerwę świąteczna i ferie): Godzina zero - Agatha Christie [4+] Hiszpańska romanca -Halina Popławska [5] Księżna Łowicka: Powieść historyczna z XIX wieku - Wacław Gąsiorowski [5] Legendy warszawskie - Artur Oppman [5] Łasuch literacki czyli Ulubione potrawy moich bohaterów – przepisy kulinarne i wnikliwe komentarze - Małgorzata Musierowicz [5-] Mansfield Park - Jane Auste...
Bolała mnie ręka (i serce), kiedy po przyjrzeniu się cenie odkładałam niedawno w księgarni "Stulecie chirurgów",ale widzę po Twojej ocenie,że warto będzie się wrócić.Wątpię,że zdobędę tą książkę w bibliotece, a już od pierwszych fragmentów ciężko było się oderwać.
Ooo, dokładnie. Wielkie dzięki :)
Przeczytane w styczniu : 1. Ruiz Zafon Carlos-"Gra anioła" (-4)W pewnym stopniu rozczarowanie, ale cóż,autor sam postawił sobie wysoko poprzeczkę pisząc wcześniej "Cień wiatru" 2. Tokarczuk Olga -"Gra na wielu bębenkach" (5) Jedna z najlepszych jej książek w moim mniemaniu. 3. Mann Chris - "SS Totenkopf": Historia dywizji Waffen SS (5). 4. Marai Sandor "Żar" (4) Po ochach i achach jakie słyszałem na temat tej książki...
...całkiem nieźle, bo ostatnią częścią trylogii husyckiej. :-) A potem było tak... Lux perpetua Andrzej Sapkowski (5) Lato polarne Anne Swärd (3) Z dziennika podróży Andrzej Bobkowski (4) Profanacje Giorgio Agamben (4) Schodów się nie pali Wojciech Tochman (6) Taniec na cudzym weselu Hanna Krall (6) Nowy Jork: Przewodnik niepraktyczny Kamila Sławińska (5) Noszę jego nazwisko: Rozmowy z dziećmi przywódców III Rzeszy Norbert Lebert & Ste...
Eddę ostatnio wydało wydawnictwo "Armoryka" http://armoryka.pl/pl,product,262815,edda,starsza,poetycka.html
Tajemnicza blondynka, piękna Susan, towarzyszy przystojnemu prawnikowi w poszukiwaniu dziewczyny mogącej być wnuczką starego milionera, Owena Byrnside'a. Dwie pierwsze kandydatki do gigantycznego spadku zostały już odnalezione (o ich losach opowiadają książki "Wielka wygrana" i "Perły w głębinach"). Komuś jednak bardzo zależy, aby Owen nie pozostawił spadkobiercy... [Harlequin, 1992]
Niewielu milionerów wybiera karierę w policji. Należy do nich Neil Logan, który chce naprawiać świat i pomagać wszystkim wokół. Jedną z osób wymagających pomocy jest wychowanka jego rodziców, Katie Jones, którą narzeczony porzucił w dniu ślubu. Neil, kierując się szlachetnym odruchem, proponuje jej małżeństwo. I nawet nie podejrzewa, do czego może doprowadzić ta decyzja... [Harlequin, 2003]
Wymieniacie tu książki które domagają sie wznowień.Ja zauważyłem jednak że na rynku wydawniczym brakuje nie tylko pojedynczych tytułów, ale również konkretnych autorów. Podam tu tylko kilku naszych rodzimych jak :Andrzej Wydrzyński,Marek Hłasko,Stanisław Rembek, Leopold Tyrmand,brak mi również prozy Jarosława Iwaszkiewicza, czy Sławomira Mrożka, ponadto Kornel Filipowicz,Melchior Wańkowicz, czy też z zagranicznych Hans Helmut Kirst. Owszem czas...
Nie wiem... lepiej nie przywoź.
Mocne. Manifest Bezświatopoglądowego Czytacza Książek. Podpisuję się.
Ludzie na walizkach
"Mistrz" to powieść osnuta na biografii Henry'ego Jamesa. Tóibínowi udała się niezwykła sztuka: zdołał wiarygodnie zrekonstruować najintymniejsze myśli Jamesa, wniknąć w jego umysł i oto mistrz obserwacji psychologicznej sam staje się celem takiej obserwacji. Śledzimy jego wspomnienia, podpatrujemy nieudolne próby nawiązania intymnych kontaktów, a raczej ucieczki przed nimi, analizujemy jego seksualność. Autor przedstawia pełnego Henry'ego Jam...
Wpadnij, to ja Tobie też powierzę. ;)
Napiszesz mi coś o "Niedzieli..."? Mam to w domu, kupione już jakiś czas temu, i jakoś nie mogę się zmobilizować i zacząć czytać...
Historia miłości i śmierci, zrelacjonowana niemal minuta po minucie, elegijna i jednocześnie namiętna, utkana z kalejdoskopowych obrazów najbardziej prywatnych, najbardziej intymnych wspomnień Alice. Historia o walce o prawo do niezależności i szczęścia okupionej bólem straty, piękna, poetycka i poruszająca do łez. "Kiedy odszedłeś" opowiada o miłości, smutku i oszustwie, o tym, jak czyny i wybory jednego pokolenia mogą wpływać na następne. ...
Jeśli czytam przy muzyce, to zazwyczaj jest to klasyka. Muzyka poważna ma zwykle tę miłą właściwość, że może stanowić tło dla jakichkolwiek naszych zajęć i przy tym nie rozpraszać. Ostatnio czytałam przy dźwiękach soundtracku do "Dumy i Uprzedzenia" z 2005 roku. Muzykę tę skomponował niezwykle utalentowany Dario Marianelli. Moim skromnym zdaniem jest przepiękna. Potrafię zatonąć w niej zupełnie :)
Małgorzata Musierowicz Sprężyna (5) Vanessa Curtis Kobiety Virginii Woolf (4) Ludwik Janion Adaś i Słoń (5) Agnieszka Osiecka Galeria potworów (5) Mavis Cheek Życie seksualne mojej ciotki (4) Małgorzata Musierowicz Hihopter (4) Wiktoria Padlewska Gdybym była tobą, gdybyś była mną: Sławne mamy i ich córki (3) Neil Gaiman Księga cmentarna (4)
eheh dzięki dzięki można prosić więcej pozycji z literatury? pozdrawiam:)
Na całe szczęście, moje zwierzęta (pies i kot) są pełne szacunku dla literatury :) Oboje lubią obwąchiwać nie tylko nowe książki, ale także takie, które już sporo przeszły - szczególnie kot z zamiłowaniem "wwąchuje" się w książki przyniesione z biblioteki. Przybiera przy tym taką rozanieloną minkę... :D Do tego przepada za spaniem na książkach - szczególnie otwartych, które to właśnie czytam.
Bartleby i spółka E. Vila-Matas (5) Niedziela na basenie w Kigali G. Courtemanche (5) Osmaleni I. Amiel (4) Moja Europa: Dwa eseje o Europie zwanej Środkową A. Stasiuk & J. Andruchowycz (2) Podziemny krąg Ch. Palahniuk (5) Patrol zmroku S. Łukianienko (5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)