Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A może płynie w nas jakaś błękitna krew, hę? ;-)
Najprościej, za klasycznym źródłem. :-) Gilgamesz babil XVIII-XVw.p.n.e. Rigweda ind. XVw.p.n.e. Homer Iliada i Odyseja gr. ok.800 p.n.e. Pieśń nad pieśniami hebr. VIII-IIw.p.n.e. Herodot Dzieje gr. Vw.p.n.e. Ajschylos Oresteja gr. Vw.p.n.e. Eurypides Medea gr. Vw.p.n.e. Sofokles Antygona gr. 441(?)p.n.e. Arystofanes Żaby gr. 405p.n.e. Platon Uczta gr. IVw.p.n.e. Mahabharata ind. IVw.p.n.e.-IVw.n.e....
Ale, zauważ, Rincewind wychodzi cało ze wszystkich opresji. Ma niesamowity instynkt samozachowawczy. ;-
hmmm bohaterka ksiazki "Życie to nie bajka" (Greenberg Joanne)zyje w wlasnym schizofrenicznym swiecie. Super pozycja. Dalej: Psychol z "American Psycho" (Ellis Bret Easton) Tytulowy Wilk z "Wilka stepowego" (Herman Hesse) Henryku Toulouse de Lautrec z "Moulin Rouge" (La Mure Pierre)...
"Chłopcy z lotniczego zaciągu" Jerzego Bartosiaka - to książka o powojennym pokoleniu młodych, przed którymi otwiera się nagle wspaniała szansa awansu społecznego. Kuźnią tego awansu będzie dla nich Oficerska Szkoła Lotnicza w Dęblinie. Autor, sam wywodzący się z szeregów rekomendowanych do OSL przez Związek Młodzieży Polskiej, absolwent dęblińskiej szkoły, związany z lotnictwem bez mała trzydziestoletnią pracą, żywo i barwnie opisuje czas, w...
" Kochałam Tyberiusza" Elizabeth Dored.
Lepsza niż Nora Roberts, ale cóż z tego. Na kolana nie powala. Kolejny harlekin... No cóż, nie każdy umie pisać tak książki, jak genialne siostry Bronte, Margaret Mitchell czy Jane Austen. Przewidywalna, typowa dla tych tanich romansów. W pewnym momencie chciałam rzucić książkę i nie powracać do niej, ale skoro należę do grona młodych bibliotekarzy, to o książkach tej poczytnej (phi!) autorki chciałam wiedzieć nieco więcej. Dowiedziałam się i wie...
wolność
Murzyński strażnik Frank Wills, który pewnej nocy czerwcowej wpadł na trop włamywaczy w kompleksie waszyngtońskich gmachów Watergate i zaalarmował policję, musiałby być tęgim prorokiem, aby odgadnąć finał na pozór banalnego incydentu. Ale wkrótce okazało się, że nici prowadzą do Białego Domu - afera Watergate przytłoczyła Amerykę i posłużyła do ukucia śmiertelnej broni przeciw Nixonowi. Po raz pierwszy w historii USA kariera prezydenta została zd...
Temat wiadomo ze można zrealizować na różnych utworach, jednak ja chce to zrobić na podstawie trylogii Husyckiej oraz którejś z części Pratchetta :)
Też polecam "Egipcjanina Sinuhe", pod którego urokiem jestem od 45 lat. Ponadto książki Mary Renault - w Polsce wydane były "Król musi umrzeć" i trylogia o Aleksandrze i jego następcach "Ogień z niebios", "Perski chłopiec" i "Igrzyska żałobne". I książkę Gore Vidala "Stworzenie świata". Ewentualnie tegoż "Julian". Oraz zawsze doskonałe książki Roberta Gravesa, z dyl...
Po gorzkim rozczarowaniu „Wałęsą” przekornie sięgnąłem po kolejny dramat Pawła Demirskiego. Tym razem temat wydawał mi się o wiele bardziej chwytliwy i znacznie bliższy życiu młodego dramaturga niż koleje losu Lecha Wałęsy i budowanie struktur samorządowych legendarnej „Solidarności”. Oto bowiem twórca postanowił rozprawić się z krwiożerczym kapitalizmem, zaatakować system oparty na wyzysku szarych obywateli kosztem pławiących się w bogactwie i p...
A ja polecam "Egipcjanina Sinuhe" Mika Waltari. Okres troche wcześniejszy, ale też świetna książka ;)
Co do bohaterów literackich akurat nikt mi nie przychodzi do głowy... Ale jeśli chodzi o bohaterów filmowych, polecam film "Mechanik" z Christianem Bale'em w roli głównej. Świetny thriller i dramat psychologiczny, tytułowy mechanik żyje w świecie własnych urojeń.
Nie na bank, tylko na więzienie.
Jaskinia filozofów Polecam! Starożytna Grecja i fantasytczna gra z czytelnikiem:)
Ach, no oczywiście! Zapomniałam o Astrid Lindgren! Z całego serca polecam Dzieci z Bullerbyn i inne książki tego cyklu. Dorzucę jeszcze Alana Milne - Chatka Puchatka :)
Też przy tym odpadłam :P
Librarianko witaj i dziekuję za rekomendację prozy Janusza Krasinskiego, na pewno siegnę. Pozdrawiam:)
Och, i ja Ci dziękuję, Doroto, szczególnie za Wilka... i za zapowiedzi nowych jego książek. A także za Krasińskiego, którego mam w planach, po bnetkowych recenzjach i dyskusjach...
Narodziny i śmierć - to dwa bieguny, między którymi zawieszone jest na cienkiej nitce życie człowieka. W którą stronę pogna go los - ku szczęściu i słonecznemu blaskowi czy też w objęcia mogiły - tego nie wie nikt z nas. W ciągu naszego krótkiego istnienia przechodzimy burze uczuć, kosztujemy owoców miłości i nienawiści, pogrążamy się w morzu smutku i strachu. Nierzadko dotyka nas palcem śmierć, kusząc do przejścia na drugą stronę istnienia, w kr...
Librarianko, ta czytatka... jakbyś czytała w moich myślach, dziękuję. :) Oczywiście najbardziej zainteresowała mnie część dotycząca Jansza Krasińskiego, ze względu na ogromne przeżycie, jakim była dla mnie lektura jego powieściowego cyklu. W związku z tym moje pytanie: jak odebrałaś Krasińskiego jako człowieka? Jest otwarty, czy raczej woli skrywać emocje [siebie] za parawanem uogólnień? Intryguje mnie ta kwestia, bo chyba nie jest prostą rzeczą,...
1. Historya o ciurach i kurach, a także o tem, jak ciura babie krupnik ugotował 2. O pobożnych zakonnikach i dzielnych rybakach 3. Z rzeźnika konfederat barski 4. O panu wójcie Łukaszu Drewnie 5. Jak z ubogiego pastuszka wyrósł wielki dostojnik 6. Szewc-pułkownik 7. Jabłoński, pierwszy grenadyer 12 pułku 8. Jak to poczciwi woźnice uratowali jenerała od śmierci [Wydawnictwo imienia M. Brzezińskiego, 1918]
Twoją notkę spostrzegłem dopiero po dodaniu mojej. Na szczęście notki nie są identyczne. W mojej jest skład jury, uzasadnienie in extenso oraz czas i miejsce wręczenia.
Czy ktoś może wie, czy jakiekolwiek wydawnictwo zamierza kiedykolwiek wydać ten, wydaje się zapomniany, tom sagi o Claire?! Pisałam kiedyś do Świata Książki i do Ambera - ale nie doczekałam się odpowiedzi...Zupełnie nie rozumiem dlaczego są takie problemy z wydaniem tej książki...
Mnie się nie rozkręciła:(
A ja już czekam na "Making Money" bo doczytałem się, ze bohater jest ten sam co w "Going Postal". Mam bardzo duzo Pratchetta i o ile moim ulubionym jest cykla o Straży i Vimesie,Angui i Marchewie to chyba ten będzie drugi. A czytałem z nastawieniem, ze chyba będzie to wtórne. Jednak się spodobało (:-))
Ciekawe, dokładnie w tym samym miejscu napisałam dokładnie to samo dwa dni temu, jak nagrodę przyznano. :)
Oj, połamałam sobie język ;) Ale nie spocznę, póki też nie nauczę się wierszyka na pamięć, jest cudowny! I faktycznie, to nie to samo, co te nasze połamańce, chyba w żadnym innym języku nie ma takiego (hmm... rytmu? tak, rytm to chyba dobre określenie), takiego rytmu jak w języku angielskim.
Jak podobał sie detektyw Konopka to pewnie też "Latający detektyw","Detektyw na pustyni","Tur Sventaon w Sztokholmie" Ake Holmberg. Polecałbym też "Czarne okręty" Joe Alexa, Artura Ransoma "Jaskółki i Amazonki"," Jaskółczyn", "Wyspa Krabów", "carmen Kurtz "Oskar w laboratorium" i "Oskar na olimpiadzie". Obowiązkowo polskiego Mikołajka " Kowalski d...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)