Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
- Krzysztof Kochański: Latarnia - Łukasz Orbitowski: Włócznia i nóż - Izabela Szolc: Czas Snu - Maciej Guzek: Julia i Potwory (Niebajka) - Piotr Witold Lech: Polecamy czynny wypoczynek - Wojciech Szyda: Fałszerze - Joanna Kułakowska: Wiatr i głodne kwiaty - Andrzej Zimniak: Randka z Homo sapiens - Iwona Michałowska: Arka - Marek Baraniecki: Dzień Grzechu - Jerzy Rzymowski: Lekko nawiedzony dom - Maja Lidia Kossakowska: Rekwiem dla niew...
Kolejny tom antologii już zamknięty. Mamy tu opowiadania doświadczonych autorów, jak Zimniak i Baraniecki (come back po latach), mamy gwiazdorów dzisiejszego boomu i jego kontestatorów, a także autorów mniej znanych. To świadczy o tym, że w "Wizjach" miały się znaleźć opowiadania dobre, różne tematycznie i pisane w rozmaitych poetykach. A taki efekt można osiągnąć tylko przez różnorodność. To już szósty tom antologii, pierwszy ukazał w 1990 r...
To czwarta z serii antologia polskiej fantastyki w wyborze Wojtka Sedeńki, wydawana średnio co dwa lata. Opowiadania do niej pisane są na zamówienie selekcjonera, a piszą dla niego najlepsi polscy pisarze fantastyki. Antologia jest w tym roku wyjątkowo obszerna, gdyż zawiera trzy krótkie powieści: "Córkę łupieżcy" Jacka Dukaja, "Zwierciadło" Mai Lidii Kossakowskiej i "Europę po deszczu" Krzysztofa Kochańskiego. Całość uzupełniają opowiadania:...
Mój sierpień zdecydowanie opanowany przez Świat Dysku :) A jeszcze jeden Pratchett na półce czeka ;) "Śmierć pięknych saren" Ota Pavel (5) "Straż! Straż!" Terry Pratchett (6) "Zbrojni" Terry Pratchett (6) - o Strażnikach chyba najlepsze :))) "Studnie przodków" Joanna Chmielewska (5) - jak zawsze niezawodna, kiedy potrzeba czegoś na poprawę humoru :) "Bogowie, honor, Ankh-Morpork" Terry Prat...
Książka Joe Alexa "Czarne okręty" po nowym opracowaniu przez autora (wydanie II poprawione i zmienione) została wydana przez Krajową Agencję Wydawniczą Warszawa pod koniec lat siedemdziesiątych [1978(?)] w czterech tomach, noszących tytuły: 1. "Ofiarujmy bogom krew jego" 2. "Cień nienawiści królewskiej" 3. "Kraina umarłych liści" 4. "Sam bądź księciem". Wydawnictwo Zielona Sowa w 2003 r. wy...
Czytałam "Modlitwę o deszcz" i jest to również doskonała książka. Sięgnęłam po nią po przeczytaniu "Chłopca z latawcem" i była dla mnie uzupełnieniem beletrystyki czymś dokumetalnym. Absolutnie udany zestaw. Polecam każdemu i chyba najlepiej w tej właśnie kolejności :-) I oczywiście dziękuję za miłe słowa. Zwłaszcza, że nieraz czuję się jak "dziwadło" przyznając się do zainteresowania tego typu problematyką jak Zakau...
Aha. No i Rec oczywiście. Ostatnio spore zamieszanie się wokół filmu zrobiło. Jedni mówią, że dno, inni że jeden z najlepszych horrorów ostatnich lat. Ja należę do tej drugiej grupy. Zrobił na mnie duże wrażenie. Właściwie nawet większe niż Blair Witch Project. Przyjemnie było znów obejrzeć horror, na którym nie pękało się ze śmiechu.
Ostatnio obejrzałam film animowany :) Mianowicie "Muzykę duszy". Oczywiście na podstawie książki Pratchetta. I nie zawiodłam się. Miał niemalże tyle samo wdzięku co oryginał :) Chociaż spodziewałam się czegoś więcej po Śmierci. Ale mimo wszystko bajka pierwsza klasa :)
"Blair witch project" miało fajny klimat, ale w gruncie rzeczy nie jest straszny. Na "Rec" można kilka razy podskoczyć ze strachu. :) Trochę taka siekanka, ale jak ktoś lubi horrory, to warte obejrzenia. Ale rzeczywiście, oba udają filmy amatorskie.
fakt przesadziłem trochę z tym podręcznikem historii :)
Ależ o to właśnie chodzi! Ty tę książkę bardzo lubisz, opinia Bazyla3 Ci nie przeszkadza. Teraz spróbuj sobie wyobrazić człowieka takiego jak Ty, podobnego sobie, albo siebie samą, więc lubiącą tę książkę, ale przed jej przeczytaniem. Czytasz recenzję Bazyla3 - i co jest tego efektem? Ta recenzja daje Tobie-lubiącej tylko jedną jedyną szansę na dowiedzenie się, że to jest taka właśnie książka, jaką lubisz: tylko to jedno (czy dwa) zdania z cytate...
Giuseppe Cocchiara (1904 - 1965), wybitny etnolog i folklorysta, uczeń Maretta i Malinowskiego, profesor uniwersytetu w Palermo i dyrektor Muzeum Etnograficznego im. Pitrègo, autor wielu prac z dziedziny folkloru włoskiego, a szczególnie sycylijskiego (m.in. "Lud i pieśni Sycylii dzisiejszej", "Lud i literatura we Włoszech") wydał "Dzieje folklorystyki w Europie" w r. 1952. Książka naukowca włoskiego, kilkakrotnie wznawiana we Włoszech, tłumac...
Jest to pierwsza przeczytana przeze mnie powieść tego autora. Zmusiła mnie ona do pogardy dla wątpliwej "twórczości" Coelho. Książki po prostu nie da się czytać. Dla mnie jest jakaś fikcyjna. Zawiera dużo słów, mało treści. Mimo to każdy znajdzie coś dla siebie. Daje rady dla zakochanych, samobójców, rodziców, przyjaciół. Właśnie to, że Coelho staje się duchowym przewodnikiem ludu, dając rady, doprowadziło do jego popularności. Jego styl pisa...
Ja jestem świeżo po lekturze owego zbioru opowiadań i mogę polecić Ci go z czystym sumieniem. Niektóre są naprawdę niesamowite. Sądzę, że praktycznie każdy znajdzie "coś dla siebie". Czy są rzeczywiście jego najlepszymi, tego nie wiem. Było to moje pierwsze spotkanie z P. K. Dick'iem - i na pewno nie ostatnie. Polecam
O narkotykach słyszałem. Ale satanizm? Niee. Trzeba przyznać, że gość miał ciężkie życie. Za to, że chciał zostać aktorem rodzice wsadzili go do psychiatryka. Pozostaje pytanie, czy to prawda, czy fkcja, aby książki lepiej się sprzedawały..
Gratuluję wspaniale napisanej recenzji. Jagielski podobnie jak wcześniej Ryszard Kapuściński, ukazuje się nam nie tylko jako dobry reportażysta, objawia się również jako znawca tematu. Jeśli nie czytałaś jego "Modlitwy o deszcz" polecam. W książce tej nie są może istotne fakty historyczne, ale przedstawienie rozumowania narodu afgańskiego. Piękne opisy przyrody i zjawisk z życia społecznego.
Powiem wprost: dla mnie jest to sprytny lis, który pod otoczką słów skrywa wielkie gó**o, i to, co już zostało powiedziane milion razy. Stwarza pozory wielkiej literatury, ot wszystko. A ludzie się na to łapią. Mi jego twórczość nie podeszła. A główną przyczyną dlaczego ludzie go czytają, jest to, że w jego książkach jest wszystko. Każdy znajdzie coś dla siebie, czyli nic.
Co powiecie mi na temat tych pisarzy, będących bożyszczem tłumów, a przeze mnie tak znieważanych i lekceważonych?
Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie I wciąż Czarodziejską Górę.
Napisz, proszę, coś o "Kamieniach przodków". Skoro na 5, to warto przeczytać, a coś więcej na ten temat?
"Uczymy się śpiewać" nie jest podręcznikiem jako takim, dlatego może zostać dodane do BiblioNETki. Jak napisała sama autorka, "ma stanowić pomost między poszczególnymi dyscyplinami nauk, dać Czytelnikowi zasób niezbędnych wiadomości z zakresu fizjologii głosu, zapoznać z zasadami prawidłowej emisji i pomóc w doskonaleniu własnego głosu oraz głosu innych"*. Książka opatrzona jest rysunkami wspomagającymi samodzielną pracę nad sobą. Doskonała dla t...
Cyfrowy. Baton czy sałata xD?? ?
Krzysztofie, to dzięki wróżkom istnieje język, za pomocą którego możemy powiedzieć, że ogród jest piękny. Gdyby nie wróżki, moglibyśmy powiedzieć o ogrodzie, że ma 35 metrów kwadratowych, zawiera milion źdźbeł trawy (tu łacińska nazwa trawy), które produkują tlen w procesie fotosyntezy, a gdy zaorać ogród traktorem, nastąpi zmiana struktury gleby, stare drzewa ulegną powolnemu wchłonięciu przez mikroorganizmy. Język nauki jest bezradny wobec świa...
Bu.... już nie ma więcej TAKICH książek jak Harry... A tak przy okazji, świetniasta recenzja!
Mój sierpień 2008: *Halik Tony, 180 000 kilometrów przygody (5); *Chevalier Tracy, Dziewczyna z perłą (4); *Cooper James Fenimore, Ostatni Mohikanin (4); *Musierowicz Małgorzata, Kłamczucha (5); *Morcinek Gustaw, Łysek z pokładu Idy (3); *Prus Bolesław, Kamizelka (4); *McEwan Ian, Pokuta (6); *Musierowicz Małgorzata, Ida sierpniowa (5); *Burt Guy, Bunkier (4); *Szekspir, Otello (5); *Levin Ira, Dziecko Rosemary (4); *Clark Mary Higgin...
I to, i to. Ale częściej wypożyczam bo książki drogie a kiszenie puste:(
O! To też żałuję, że nie pomyślałam o Tobie. :-( Pomyślałam o Villenie jeszcze, z naszego regionu, ale ona nie mogła. A to było bardzo pilne, niewiele czasu do zastanowienia, jeden dzień. A może na Skałkę? Masz jakieś wolne w przyszłym tygodniu? :-) Choć rano nie bardzo mogę...
Ja jestem zapisana na Kondratowicza i na Suwalską (Bródno/Targówek/Zacisze) Tylko, że na Suwalskiej jest teraz remont ;/
>na wstępie, jest podejście do bibliotekarki z zapytaniem, czy posiada coś z mojej listy. Ja sobie sprawdzam w internecie czy są w bibliotece interesujące mnie książki i spisuje po co mam iść do danej biblioteki:)
Zobaczymy, co z tego dalej wyniknie ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)