Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Kolejna chętna to ja! Tylko co będzie za rok? Czy ktoś jest w stanie przywidzieć? Koty już mamy - może jeszcze szklana kula by się przydała, a wówczas.....
Louis-Ferdinand Céline nienawidził w swych książkach współczesnego mu Paryża. Sartre'a nazwał Smarktem. Giedrowicz w "Bessa-Lali" nienawidzi Warszawki. Wielu jej przedstawicieli opisał w tej książce pod pseudonimami. Jego ciągle pijany lub zaćpany Odyseusz kąsany jest nieustannie przez stugłowego potworka Warszawki. Uwodzony, miażdżony i pożerany przez lokalną Kirke. Halucynogenny weryzm Giedrowicza plugawi i wciąga. Kamil Sipowicz Piotr ...
Oj, chyba muszę się pogodzić z myślą, że Pszczyna nie jest dla Biblionetkowiczów atrakcyjnym miejscem spotkań. Jeśli będę mogła, to przyjadę do Bielska. Domyślam się, że będziesz mogła mi już oddać książki :)
Przeczytane w lipcu: 1.Przypomnij sobie (Hirvonen Elina)5 2.Kapelusz pełen nieba: Opowieść ze świata dysku (Pratchett Terry)5 3.Przystupa (Plebanek Grażyna)5 4.Sprawiedliwość owiec: Filozoficzna powieść kryminalna (Swann Leonie)4 5.39,9 (Rakusa Monika)4 6.Bezsenność w Tokio (Bruczkowski Marcin)6 7.Anemony (Wojnarowska Elżbieta)5 8.Jeźdźcy smoków (McCaffrey Anne)5 9.W pogoni za smokiem (McCaffrey Anne)5 10.Biały Smok (McCaffrey Anne)...
Ostatni tom serii o Kaznodziei, który musi wyrównać rachunki ze wszystkimi, a szczególnie z Bogiem. Alamo jest dla Amerykanów tym, czym Westerplatte dla Polaków. W XIX wieku broniło się tam stukilkudziesięciu Teksańczyków (wszyscy zginęli) przeciw tysiącom Meksykanów, by zapewnić głównej armii teksańskiej generała Houstona skuteczną mobilizację. Dla głównego bohatera serii właśnie Alamo jest miejscem godnym ostatecznej rozgrywki. Tu spotk...
a ja po prostu kocham Terakowską. to znaczy jej książki ;) mają w sobie cos takiego czego w innych ksiazkach nie mozna znleżć. ja przeczytałam jej 6 książek. njabardziej urzekła mnie Córka Czarownic. kocham. po prostu kocham ta ksiązkę. wszystkie inne też super. najmniej podobała mi się W Krainie Kota. Choc i tak dostała ode mnie 4 :)
Mój lipiec: :-) * Kowalska Anka, Pestka (5); * Groom Winston, ''Forrest Gump'' (5); * Christie Agatha, ''Kieszeń pełna żyta'' (4); * Fielding Joy, Dobre intencje (2); * Janko Anna, Dziewczyna z zapałkami (6); * Pałasiński Jacek, Kaczor po pekińsku (4); * Marinina Aleksandra, Gra na cudzym boisku (4); * Komuda Jacek, Bohun (4); * Musierowicz Małgorzata, ''Kwiat kalafiora'' (5); * Carroll Jonathan, Zakochany duch (2); * Vargas Llosa Mari...
Dalsza część przygód tajnego agenta Trzynastki, który z jednej strony cały czas musi uciekać przed siepaczami amerykańskiej agencji NSA, a z drugiej wraz z przyjaciółmi poszukuje legendarnego skarbu meksykańskiego cesarza Maksymiliana. Nasi bohaterowie myślą, że wreszcie znaleźli bezpieczne miejsce, gdzie będą mogli chwilę wypocząć. Niestety, ucieka im piękna i zdradliwa Felicity Brown, która zamierza zdradzić ich miejsce pobytu NSA. Nieoczek...
Szesnasty już tom szpiegowskiej serii o przygodach Trzynastki. Tajny agent, który poszukuje swojej prawdziwej tożsamości, dociera bezpiecznie do Costa Verde, gdzie chroni się w hacjendzie przyjaciół. Jednak pani prezydent Costa Verde, niegdyś ukochana Trzynastki, ugina się przed szantażem rządu USA i wydaje go oraz resztę naszych bohaterów w ręce amerykańskie. Ale sprawa nie jest tak jednoznaczna, jak się zdaje. Dochodzi do brawurowej akcji p...
Gyda i Torarin przybyli do nadmorskiej osady. Córka hovdinga ma nadzieję, że uda im się popłynąć do Jotungård na jednym z wielu statków cumujących przy nabrzeżu. Tymczasem szaman Duvdi i jego kobieta mają wobec Gydy i Torarina zupełnie inne plany. Boski syn ma zostać kolejnym noaide. Para Lapończyków nie zawaha się użyć wszelkich środków, żeby tylko dostać chłopca w swoje ręce. Arntor również przybywa do osady. Czy zdąży spotkać się z ukochaną, z...
Kolejny tom mangi fantasy. Rozwścieczony Wodnik nie przyjmuje ofiary z chłopca, bo nie jest on prawdziwym synem wójta. Tworzy ogromny tajfun i ścianę wody, które nieubłaganie kierują się w stronę wsi. Bohaterowie pragną ocalić osadę i powstrzymać żywioł… Nowe kłopoty zaczynają się, gdy Modliszka dziurawi Miroku dłoń. To podstęp i klątwa Naraku. Chłopak udaje się do wujka Mushin-samy. Podczas rekonwalescencji nie wolno mu się posługiwać zr...
Komiks wydany we Francji w 1968 roku z okazji zimowej olimpiady w Grenoble. Dzielni Galowie postanawiają wziąć udział w igrzyskach olimpijskich. Do startu w zawodach wytypowano dwóch – Asteriksa i Obeliksa. Jednak w Rzymie okazuje się, że zawodnicy nie mogą stosować żadnych środków dopingujących, a za taki należy uznać magiczny wywar. Mimo to postanawiają się nie poddawać i decydują, że wystartuje sam Asteriks. Niestety bez magicznego wywaru A...
No proszę, akurat jestem na miejscu to z ciekawości zaglądnę :)
Pantaleon z pewnością nie jest mężczyzną, który by mi się spodobał. Wielu kobietom - wręcz przeciwnie: jest wierny, oddany, ułożony, pełen szacunku dla płci pięknej oraz zwierzchników... Ale nie zna umiaru w tym, co robi. Gdy wysłano go do wojskowej kuchni - gotowanie i jedzenie tak go zajęło, że przytył dobre parę kilo, gdy dostał przydział do magazynów z odzieżą - stała się ona jego bzikiem, aż zaczęto myśleć, iż jest homoseksualistą... Co się ...
O czym jest ta książka?
Wino i "Opowieści galicyjskie"... Mmmm... :-)
"Dorosnąć" - to książka pisana w formie pamiętnika dorosłego, czterdziestoletniego mężczyzny. Jest chirurgiem, mężem, ojcem. Chciało by się powiedzieć - przede wszystkim ojcem... Feliks jest bowiem bezgranicznie zakochany w synu. Z największym trudem przyjmuje fakt, iż nastoletni Michał zaczyna się od niego oddalać. To dla syna zaczyna spisywać swoje wspomnienia - by ten, gdy dorośnie - nareszcie zobaczył w ojcu kogoś bliskiego, ludzkiego, ob...
Zawarłaś w swojej recenzji to co najistotniejsze, a więc pomijając parenetyczny wydźwięk utworu, również, oczyszczającą funkcję takiego, a nie innego przedstawienia śmierci. W jej postaci skumulował się ogrom groteski. Wygląd, sposób wypowiedzi, pląsanie, skakanie - wszystko to tworzyło jej komiczny obraz, potrzebny ludziom tamtych czasów. Była jedyną w swoim rodzaju postacią epoki średniowiecza. Druga po Bogu, tym samym osobistość bardzo ważna, ...
Tak się składa, że ja uwielbiam jego książki a że na dniach wybieram się w Bieszczady chcę do nich jeszcze raz zajrzeć, do „Dukli” zwłaszcza. Chociaż „Jadąc do Babadag” też było świetne… Jest ktoś jeszcze, kto czytając Stasiuka ma ochotę zapalić i napić się czerwonego wina?
Witam! Ostatnio trafiłam na dzieło Moliera pt. "Doktor z musu". Sprawdziłam w biblinetkowym katalogu i takiej książki nie ma. Chciałam już ją dodać gdy zobaczyłam pozycje pt. "Lekarz mimo woli". Tu pojawia sie moje pytanie: czy to ta sama książka? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jak zwykle w wakacje zamierzam naczytać się na zapas! Ostatnio została mi polecona Musierowicz i po przeczytaniu „Szóstej klepki” stwierdzam, że jak najszybciej muszę zapoznać się z reszta Jeżycjady. No i oczywiście Pratchett…
Baaardzo lubię okładki do Pratchett [Prószyński i S-ka]
Miałam podobne spostrzeżenia podczas lektury. Zwłaszcza pierwsze felietony są jakieś takie "rozmemłane", jakby autor nie mógł się zdecydować jak i o czym pisać. Potem jest już coraz lepiej, choć też dosyć nierówno, śmiałe i ciekawe spostrzeżenia przeplatają się z mydełkowatymi tonami granymi pod publikę (czyli czytelniczki magazynu dla pań), oryginalne poetyckie metafory mieszają się z frazesami. W sumie jednak należy się uznanie za pod...
Nie martw się, Sowo kochana, mnie też nie będzie. :( A mówiło się na spotkaniu we Wrocławiu, żeby bardziej centralnie następne ogólnopolskie zrobić... Trudno się mówi, choć szkoda trochę. :(
Warto też pamiętać, że dobra baśń to taka gdzie od razu jasno i bez podtekstów wiadomo co jest dobre a co złe i która się dobrze kończy
I cóż dalej, szary człowieku? H. Fallada (5) Jeźdźcy J. Kessel (5) Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? P. Dick (5) Sachalin A. Czechow (4) Historie cmentarne: 1999-2004 B. Akunin (5) Wybór opowiadań [Czytelnik] A. Czechow (5) Od Walta Whitmana do Boba Dylana: Antologia poezji amerykańskiej (4) Biegając z nożyczkami: Wspomnienia A. Burroughs (3) Siódmy krzyż A.Seghers (5) Na Zachodzie bez zmian E.M. Remarque (5) Dafn...
E.Loe "Doppler" (5) K.Alvtegen "Zdrada" (4) K.Alvtegen "Zaginiona" (3) T.Pratchett "Kosiarz" (4) J.Picoult "Dziesiąty krąg" (3) K.Kofta "Lewa, wspomnienie prawej" (4) S.Waters "Złodziejka" (5) R.Gallego "Białe na czarnym" (5) A.Davis-Gardner "Wino śliwkowe" (4) P.Lovesey "Detektyw Diamond i śmierć w jeziorze" (4) A.Oz "Mój Michael&qu...
Kontynuacja losów spadkobierców Świętego Graala. W roku 1257 Rosz i Jeza, w dzieciństwie uratowani z twierdzy katarów Montségur, wracają z odległej Azji do rodzinnej Okcytanii. Tam co krok natykają się na osobliwe ślady, nie wiedzą jednak, dokąd ich one zawiodą: do skarbu templariuszy czy do tajemnicy Graala. Nad bezpieczeństwem potomków królewskiego rodu czuwają rycerze Świątyni, którzy snują marzenia o zbudowaniu własnego państwa w dawnej k...
Dziecko dla odważnych (Talko Leszek K.) - 6 Klub mało używanych dziewic (Szwaja Monika) - 5 Performens (Wilczyńska Karolina) - 5 (mam do oddania) Przeklęta pierwsza linijka (Laclavetine Jean-Marie) - 4 (mam do oddania) Ta, którą nigdy nie byłam (Axelsson Majgull) - 5
Tak!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)