Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Osobiści polecam te książki: "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell "Wichrowe Wzgórza" Emily Jane Brontë "Córka kapitana okrętu" Irena Szczepańska "Godzina pąsowej róży" Maria Krüger "Jesienna miłość" Nicholas Sparks "Najdziksze serca" James Oliver Curwood
Przeczytane w czerwcu: 1.Marek Grechuta: Portret artysty (Majewski Wojciech)4 2.Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana (Cejrowski Wojciech)6 3.Wszystko za życie (Krakauer Jon)5 4.Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku (Pratchett Terry)6
"Każdy umiera w samotności" Hans Fallada "Lala" Jacek Dehnal "Nieznośna lekkość bytu" Kundera Milan "Noce w Rodanthe" Nicholas Sparks "Szklany klosz" Sylvia Plath "Świńskim truchtem" Joanna Fabicka Obecnie czytam "Rozmowy w tańcu" Agnieszki Osieckiej
320. Fabuły przerwane: Małe szkice 1998-2007, Michał Głowiński, 4 321. Listy 1946 – 1961, Andrzej Bobkowski & Jerzy Giedroyć, 6 322. Klub mało używanych dziewic, Monika Szwaja, 4 323. Archipelag Gułag, Aleksander Sołżenicyn, 6 Bardzo kiepściutko ilościowo - ale za dużo ostatnio jeżdzę:) Za to jakościowo - świetnie. Zarówno Bobkowski, jak i Sołżenicyn - świetne rzeczy.
elbląsko-augustowski? chyba elbląsko-ostródzki (choć ta nazwa jest błędna :) to tak na marginesie... zapraszam i do elbląga i na kanał :)
Sarmackie krajobrazy: Głosy z Litwy, Białorusi, Ukrainy, Niemiec i Polski (5) Germania Tacyt (6) Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny T. Mann (4) Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku T. Pratchett (5) Dobry człowiek z Seczuanu B. Brecht (5) Matka Courage i jej dzieci B. Brecht (4) Mario i czarodziej T. Mann (4) Pan i pies T. Mann (3) Opowiadania T. Mann (4)
To jest tak, jak się metafory potraktuje dosłownie. :-)
J.Bator "Japoński wachlarz" (5) S.Kingsbury "Lato, kiedy kochał mnie Fletcher Greel" (4) I.McEwan "Na plaży Chesil" (4) R.Morgieve "Niewysoki mężczyzna widziany od tyłu" (4) J.M.deVasconcelos "Moje drzewko pomarańczowe" (4) H.Nesser "Kim Novak nigdy nie wykąpała się w jeziorze Genezaret" (4) A.Edwardson "Niebo to miejsce na ziemi" (4) L.Lehtolainen "Spirala śmierci&...
Aż mam ochotę przeczytać "Bro" (złośliwa uciecha podczas lektury jest może uczuciem moralnie nagannym, ale za to jakże przyjemnym:-D), jednak zacytowane fragmenty sugerują, że szkoda czasu, który można przecież przeznaczyć na lekturę dającą znacznie więcej zwykłej czytelniczej satysfakcji i/lub pożytku:-))).
Na temat tej książki mogę śmiało powiedzieć, że jest to jedna z lepszych jakie czytałam, aczkolwiek wszystkie książki tego autora godne są polecenia. Nie polecam jednak tej lektury osobom, które nie mają chociaż minimalnej wiedzy z teorii literatury, ponieważ mogą zniechęcić sie do tego autora, gdyż książka ta jest przesycony teoretycznymi rozważaniami na temat powieśći.
Nie jest przesadą stwierdzenie, że wydana w zeszłym roku przez wydawnictwo Znak dziennikarska publikacja Magdaleny Kursy i Rafała Romanowskiego to doskonale skonstruowane narzędzie reklamowe, którego nie sposób porównać do coraz bardziej krzykliwych billboardów z wizerunkiem grodu Kraka czy masowej międzynarodowej promocji miasta opartej głównie na potędze Internetu. To dość rzetelnie przygotowany dokument o Krakowie, w którym jednak wiele jest j...
Oj, faktycznie, zwracam honor, rzeczywiście jest ich mało i zlało mi się z recenzjami. Cofam to co napisałam na temat udostępniania. Natomiast tym bardziej zachęcam do ocenienia większej liczby książek i zobaczenia, jak działają polecanki na własnej skórze:)
To co napisałeś jest prawdą - książeczka jest nierówna, ale jednak warta przeczytania. Dodatkową atrakcyjność zyskuje z powodu swojej niedostępności - trzeba się dość dobrze naszukać żeby ją w bibliotekach bądź aukcjach internetowych odnaleźć.
A tu nie masz racji, WBrzoskwinia udostępnia oceny, tyle że ma ich niewiele (może na razie). Chyba trochę niepotrzebnie znowu się angażujemy w dyskusję w której żadna ze stron nie przekona drugiej.
Dostalysmy paczuszke w Neuwied. Slicznie dziekuje Jolu i Edwardzie. Moj COS jest masywny i stoi na honorowym miejscu. Wielkie dzieki dla Tadeusza? Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie i zycze wielu takich milych spotkan, jak wszystkie do tej pory i moje ostatnie, z Szaraczkiem :-)
Mój czerwiec: * Loe Erlend, Naiwny. Super (6); * Christie Agatha, Próba niewinności (5); * Krabbé Tim, Jaskinia (4-); * Ishiguro Kazuo, Malarz świata ułudy (4); * Tulli Magdalena, Skaza (5); * Høeg Peter, Smilla w labiryntach śniegu (5); * Patterson James, Na szlaku terroru (2); * Murakami Haruki, Przygoda z owcą (6); * Odojewski Włodzimierz, ...i poniosły konie (6); * Priest Christopher, Prestiż (5+); * Hłasko Marek, Sowa, córk...
Tylko trójeczka dla "Mamidła"? Mój czerwiec dość kiepski, za dużo pracy i czynników uniemożliwiających czytanie. M. Kursa, R. Romanowski - "KRK: Książka o Krakowie" (4) D. Malovic, J. Morillot - "Uchodźcy z Korei Północnej: Relacje świadków" (5) T. Piątek - "Pałac Ostrogskich" (4)-> recenzja na stronach Independent.pl K. Krenz - "W ogrodzie Mirandy" (3) W. Borzestowski - "Bulteri...
Zaraz zaraz, coś mi się tutaj nie zgadza. Piszesz, że nie czytasz, bo masz dużo pracy, która przecież na czytaniu polega, czyli nie czytasz, bo czytasz? Ech, ze zrozumieniem tych zawiłości mam tak, jak ze rozumieniem angielskiego :) I jeszcze te przestawienie literek w Twoim imieniu nie zgadza mi się. Owszem, jest sprytne, takie leśmianowskie w stylu, ale jakoś tak źle się teraz kojarzy... Pozwolisz, że zostanę przy poprzednim brzmieniu Twojego ...
Basię zgadłam i podpowiadałam czołgiem, że mnie w nocy karczemnie (wiadomo, awantura) oświeciła, ale Znaczy Kapitana też właściwie powinnam zgadnąć. Mamucik, kto się odważył Cię tak rano obudzić? :))
Takie badania słów i ich wędrówek są pasjonujące! Pamiętam, jak wielkie wrażenie zrobiła na mnie wieść, iż istnienie państwa sumerskiego (niektórzy twierdzą, że to właściwsza forma od sumeryskiego) zostało wydedukowane przez lingwistów badających języki Bliskiego Wschodu, a stało się to przed znalezieniem pierwszych śladów materialnych! Przecież to fascynująca historia. Doroto, jestem trochę zaskoczony, naprawdę. Piszesz – i nie tylko Ty &...
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi. IMHO sam autor nie miał ambicji wykreowania spójnego świata fantasy. Nie stworzył mapy, a miasta i państwa powstawały na bieżąco jako tło do kolejnych niepowiązanych opowiadań.
A ja mam stosunek użytkowy. Samochód jest po prostu narzędziem szybkiego przemieszczania się albo warsztatem pracy, chociaż taki do niego stosunek nie wyklucza ani przyjemności patrzenia na ładne kształty niektórych modeli, ani uznania dla pomysłowości konstruktorów i perfekcji wykonania. Także czegoś, co może nazwę przywiązaniem, albo pewną formą wdzięczności za niezawodne służenie, chociaż zdaję sobie sprawę z użycia niewłaściwych słów, bo czy ...
Dziękuję, Bogno. Piszę, piszę, chociaż różnie z tym bywa. Parę dni temu zacząłem pisać swoją własną, “wewnętrzną” relację z ważnego dla mnie wydarzenia, napisałem dosłownie dwa wyrazy, i na nich skończyłem uznawszy, że dalej będzie ble ble, bo nic mądrzejszego ani ładniejszego nie przyjdzie mi do łepetyny. Przez miesiąc albo dwa nic nie napiszę, a bywa też tak, jak zdarzyło mi się już kilka razy: po iluś godzinach klepania klawiatury ...
Anglik pewnie nie zrozumie wyrażenia pal to sześć, ale może powiedzieć hang it all! (nie jestem taki mądry, skąd, zapytałem się słownika). Przybliżona wymowa hank it ool, a znaczenie całkiem podobne do polskiego pal to sześć: na linę z tym wszystkim!, albo powiesić to wszystko! – tłum. moje. Jolu, akurat tego rodzaju różnice są w pełni zrozumiałe i akceptowane. W końcu język tworzył się (i tworzy, bo to przecież ciąg nieprzerwany, jeśli ję...
W tym miesiącu z mola książkowego zmieniłam się w kibica piłkarskiego, więc czytałam niewiele: Bar McCarthy'ego: Radość odkrywania Irlandii (McCarthy Pete) * [Ocena: 4 zmień] Niewinna pani Duff (Holding Elisabeth Sanxay) * [Ocena: 4 zmień] Przesunąć horyzont (Wojciechowska Martyna) * [Ocena: 4 zmień] Sanktuarium (Roberts Nora (pseud. Robb J. D.)) * [Ocena: 4 zmień] Tatiana i Aleksander (Simons Paullina) * [Ocena: 4 zmień] Wszyscy jes...
A swoją drogą - zauważyłam, że Ty swoich ocen nie udostępniasz. A więc bez względu na to, na jakiej podstawie i w jaki sposob oceniasz książki - nikogo o niczym nie informujesz, ani obiektywnie, ani subiektywnie. Czyli ta cała krucjata jest skierowana do innych - powinniście oceniać tak a tak, bo to informacja dla innych. A Ty i tak nikogo o niczym nie informujesz. Więc dlaczego chcesz nas do czegoś przekonywać?
Jak zwykle, zaczynam. Czerwcowi patronowała liczba 19, albo raczej - XIX, czyli przygotowania do egzaminu z XIX-wiecznych literatur słowiańskich w ujęciu porównawczym. Co widać po mojej liście;-) Tylko początek i koniec miesiąca były wolne od lekturowego przymusu:) W czerwcu: -> Anne McCaffrey - Statek, który śpiewał (5) -> J. K. Rowling - Harry Potter and the Deathly Hallows (5) -> Aleksander Puszkin - Córka kapitana (5) -> A...
W przelocie wpadam i zakładam temat - proszę się dzielić, zachęcać i wyławiać czerwcowe perełki, gnioty i Zupełnie Niezłe Sztuki:)
No i ja wcale nie informuję tego innego, że książka jest zła - informuję, że książka mi się nie podobała. To, jakie ktoś z tego wyciągnie wnioski, to jego sprawa i to on podejmuje decyzję, czy w takim razie ma ochotę przeczytać. Jeśli ktoś koniecznie stara się oceny traktować obiektywnie i wyobraża sobie, że ocena 1 oznacza "książka jest obiektywnie zła" - to już jego problem. Ja jestem za tym, żeby myśleć - a nie mieć podane na tacy, c...
Miało być "w małym ciele duży duch" a nie "w małym ciele duszy duch"...co za modyfikacja;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)