Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Uważaj, o co prosisz... Raenef stara się najlepiej jak tylko potrafi. Jednak raz za razem przynosi wstyd swojemu mistrzowi, Eclipsowi i nic nie może na to poradzić. Zniechęcony porażkami, Raenef usiłuje podjąć studia, co dotąd nawet przez myśl mu nie przeszło. Jednak wystarczy raz nieopatrznie zajrzeć do książek w bibliotece demonów, by któregoś dnia odczuć tego bolesne skutki. Raenef nagle zmienia się w zimną i okrutną postać. Czy Eclipse uzn...
Jako Władca Demonów w trakcie treningu, młody Raenef ma przed sobą jeszcze daleką drogę. Jest uroczy, łagodny, kochający... i powszechnie uważany za niegodnego takiego nauczyciela jak Eclipse. Aby odebrać mu Eclipsa, lord Krayon, jeden z pięciu najstarszych demonów poddaje młodego władcę próbie. Jeśli przez nią przejdzie zwycięsko, ma prawo zatrzymać przy sobie Eclipsa, jeśli nie, może nawet stracić życie! [Wydawnictwo Kasen, 2005]
"Kot w stanie czystym" Terry Pratchett (4) "Sto lat samotności" Gabriel Garcia Márquez (5) "Kolor magii" Terry Pratchett (4) "Blask fantastyczny" Terry Pratchett (5) "Winnetou" Karol May (6) "Eryk" Terry Pratchett (4)
Przeczytane w czerwcu: Richard P. Feynman: "A co ciebie obchodzi, co myślą inni?": Dalsze przypadki ciekawego człowieka (4) Umberto Eco: Drugie zapiski na pudełku od zapałek 1991-1993 (4) Jonathan Carroll: Muzeum psów (4) Witold Jabłoński: Ogród Miłości (5) Janusz A. Zajdel: Cała prawda o planecie Ksi; Drugie spojrzenie na planetę Ksi (5) T.S. Eliot: Wiersze o kotach [przekład Andrzeja Nowickiego] (5) T.S. Eliot: Koty [przekład Stanisław...
Kiedyś czytałam książeczkę, w której mowa była o podróży szwedzkiej rodziny- rodziców i dzieci( parę dziewczynek i jeden najmłodszy chłopiec). Była to oczywiście pozycja dla dzieci :). Niestety za nic nie pamiętam tytułu. Może ktoś wie o jaką książkę chodzi??
Wojna i pokój t.2/4 Lew Tołstoj (6) Prawda Terry Pratchett (4) Szekspir i uzurpator: Z Krzysztofem Warlikowskim rozmawia Piotr Gruszczyński Piotr Gruszczyński & Krzysztof Warlikowski (6) Saga rodu Klaptunów Maciej Wojtyszko (5) W Kawagoe: Antropolog wobec życia codziennego Japończyków Iga Rutkowska (4) Gwałt: Opowieść miłosna Carol Joyce Oates (3) Ex libris: Wyznania czytelnika Anne Fadiman (6) Supermama najlepsza we wszystkim Alison Malon...
"Ujarzmienie" to książka, która przeczytałam chyba jako pierwszą z "romansów" i po kilku latach sięgnęłam po nią poraz drugi. Jest to książka, przy której można się śmiać ale także i płakać. W bardzo ciekawy sposób ukazuje w jaki sposób miłośc potrafi zmienić człowieka. Wywarła na mnie ogromne wrażenie i zapewne przeczytam ją jeszcze kilka razy w swoim życiu. Gorąco polecam.
Nie tak jak mój. Przeczytałam jedną, słownie jedną książkę. Uwaga, tadam!: - "Zły" L. Tyrmand - ocena: postawiłam 4, ale po dalszych przemyśleniach dzisiaj w kolejce w banku zaraz zmienię na 3. Może nawet recenzję skrobnę. A przyczyna tego ubóstwa czytelniczego jest taka, iż postanowiłam być czytelnikiem porządnym i zdyscyplinowanym, i czytać tylko jedną książkę naraz, no i uparłam się na nią. A że szła jak po grudzie... Czego to nie ...
"Od początku mego życia otaczały mnie książki, dorośli naokoło mnie mówili o nauce, znajomi, którzy przychodzili - to byli uczeni albo pisarze. Myślałam, że pewno tak samo jest wszędzie, że świat myśli i idei to jest jedyna rzeczywistość. I później byłam zdziwiona widząc, że jest inaczej".* * Zofia Nalkowska: O sobie."Wiadomości Literackie" 1927, nr 47
Nagroda w konkursie na Recenzję Tygodnia ( 21.06-27.06.2008 ) przyznana! Otrzymuje ją Eliot za tekst "Polimery są wieczne..." - recenzję książki Alana Weismana "Świat bez nas" . Zwyciężczyni serdecznie gratulujemy! Wkrótce skontaktujemy się w sprawie nagrody. Wszystkich BiblioNETkowiczów zapraszamy do pisania recenzji - konkurs trwa, a następna nagroda zostanie przyznana już za tydzień.
609. A. Christie – Wczesne sprawy Poirota – 5 610. Cz. Ajtmatow – Dżamila – 3 611. R. Cook – Szkodliwe intencje – 4 612. A. Christie – Spotkanie w Bagdadzie – 4 613. A. Christie – Kurtyna – 5 614. A. Christie – Karaibska tajemnica – 5 615. M. Bruczkowski – Singapur czwarta rano – 1 616. A. Perez-Reverte – Batalista – 5 617. G. Bidwell – R...
zeszyt
Przeczytane w czerwcu: Kawa dla kota (4) Księga Labiryntu (5) Niania w Nowym Jorku (4) Małe zbrodnie małżeńskie (6) Podróż "Wędrowca do Świtu" (6) - po raz który? nie liczę... :-) Gdzie jest Jennifer? (4) Noc w bibliotece (4) Kapelusz pełen nieba: Opowieść ze Świata Dysku (5) - z każdą kolejną książką Pratchetta utwierdzam się w przekonaniu, że go uwielbiam!!!
Adam Szczuciński, "Włoskie miniatury", Fundacja Zeszytów Literackich 2008. Tę cieniutką książeczkę warto dołożyć do wakacyjnego bagażu, jej lektura pozwoli spojrzeć nieco inaczej na bliskie nam miejsca (Włochy, Hiszpania, Tunezja) lub zatęsknić do nich, jeżeli ich jeszcze nie znamy. Już sam indeks osób (bardzo bogaty, jak na tak niewielką pozycję) i indeks miejsc (zamieszczanie go zdarza się rzadko) mogą sprawić wielką przyjemność miłośnikom kult...
Jeśli matura jest biletem w przyszłość, pojadę na gapę; a gdy wejdzie kontroler napiszę wiersz o tym jak Lolo i wszystkie inne szczury świata (te z Dżumy, z dżumą lub i bez)zamiast sera, wpaść w pułapkę, zdechnąć i wszystko inne na "z"; Mnie przekazują.
1. Willegiatura 2. Winda 3. Solidarność 4. Ekscentryczny zakład 5. Zimowe wieczory 6. Wielkanoc 7. Gry pedagogiczne 8. Grzeczność 9. Rady na lato 10. Kwiatek 11. Pedagogiczne znaczenie niedzieli 12. Świat duchów 13. Zapalniczki 14. Wyścigi 15. Życzenia 16. Poradnik dla podróżnych 17. Ewolucja rozrywek 18. O obyczajach domów 19. Najstarsza kolejka podmiejska 20. Kontrolerzy kultury 21. Droga do majątku 22. Zemsta sztuki 23. W...
Dostałem do ręki Ożogowską i widzę, że nieźle zamieszałem. To jednak "Chłopak na opak". Do tego napisy były nie na transparentach, tylko napisane węglem na ścianie. I, hmm..., ten napis nie miał błędu. :/ Nie mógł mieć, bo nie był skończony. Nie mam pojęcia skąd mi się wzięło, że był z błędem. Najwyraźniej moja pamięć już nie ta... :(
Odwrotnie. To Proust z czystej skromności, kiedy wymyślił teorię względności, podpisał się "Einstein". Czajka potwierdzi. :P
Tak, tak, tak! Ja też chcę jeszcze raz, ale niestety chwilowo mogę tylko pomarzyć :( Ja siedziałam na samym końcu widowni i te wszystkie efekty o których mówisz robiły tam oszałamiające wrażenie po prostu :)
Mój czerwiec wygląda zdecydowanie łyso pod względem czytelniczym. - [M. Faber] Szkarłatny płatek i biały (4) - [T. Pratchett] Kosiarz (powtórka, dalej 5) - [J. M. Coetzee] Foe (3) - [S. Natsume] Jestem kotem (2)
To rzeczywiście bardzo dobra książka i więcej takich - bardzo bym chciał obejrzeć film na podstawie tych opowiadań, bo aż się proszą o ekranizację (to na wypadek, gdyby jakiś reżyser tu zajrzał). Smoków ani wiwern nie ma, więc może nie byłoby takiej hecy jak z "Wiedźminem". Przyczepiłbym się do braku zróżnicowania języka postaci, które wszystkie mówią "narratorem" i w rezultacie czuć chwilami posmak monotonii, ale się nie przyczepię :). Też by...
Witam Dawno temu (coś kolo 10 lat) czytałem książkę o kalkulatorze bądź liczydle zbudowanym z ludzi. To byli jacyś adepci czy inni uczniowie. Wykonywali pojedyncze działania i przekazywali dalej. Suma ich działań prowadziła do rozwiązania. Kalkulator znajdował się w jakiejś bibliotece chyba. Miał policzyć kiedy nadejdzie zlodowacenie, choć nie jestem pewien. Ludzi poruszali się za pomocą pociągów na wiatr, miały jakieś wielkie skrzydła od wiat...
Wybacz, ale mam uwagę do zdania o zesłaniu zarazy,otóż sprawdziłam - epidemia dżumy faktycznie szalała w tych latach w Europie, zbierając wielkie "żniwo". Rozprzestrzeniała się bardzo szybko i łatwo, bo świat chrześcijański nie przyjmował zasad medycznych dotyczących higieny i izolacji chorych, już znanych w świecie muzułmańskim. We wspomnianym przez Ciebie Medicusie, bohater udaje się właśnie na wschód w celu pobierania nauk medycznych...
lem mówi o władcy pierścieni że to całkiem 'niezłe pisanie'. ale zaraz potem dodaje 'świat swingowanych follklorów, czarów, walki dobra ze złem i światła z ciemnością. to najdoskonalsze wcielenie literatury eskapistycznej naszych strasznych czasów. to są antypody. nie chcemy być trzciną myslącą, nie chcemy wiedzieć jakie przykrości mogą na nas czekać. chcemy być gdzie indziej bo tam jest przyjemniej'
Wg mnie książka była średnia. Sam pomysł - podmianki i ich rola w życiu człowieka jest ciekawy, ale całość jakaś taka... bez polotu a porównanie do "Alicji w krainie czarów" jest mocno przesadzone
Ha! A ja właśnie sobie spakowałam Pratchetta do czytania w pociągu. Będę mieć na to duuużo czasu, to trochę może nadrobię moje zaległości Pratchettowe. :-)
Właśnie od uczestników walki romantyków z klasykami, która przerodziła się później w walkę klasyków z romantykami, historycy literatury i sztuki, badający różne realizacje poetyki klasycznej przejęli od uczestników tej batalii swą naukową aparaturę terminologiczną, systemu ocen i wartości. Przyjęli przede wszystkim dychotomiczny podział literatury na klasyczną i romantyczną, który zbiegiem lat ukształtował "system opozycji". Opozycje...
Einstein pisał pod pseudonimem "Proust"? Coś podobnego! ;)
To ja jeszcze w temacie wątku, dla uściślenia. Jesli chodzi o porównanie, to nie tyle jego mi brak, co możliwości sprawdzenia, czy Masłowska faktycznie ma talent pisarski, czy potrafi pisać. Bo umiejętnośc pisania to nie tylko umiejętność wygłupów językowych, ale również swobodne pisanie zwyczajnie, po polsku. A jak trzeba, to wystylizowanie na starocerkiewnosłowiański. Albo gwarę poleską. A to dopiero jest warstwa formalna pisarstwa, bo oprócz t...
Przeczytane w czerwcu: T. Pratchett Potworny regiment (rewelacja i 6) B. Akunin Fantastyka (eee... 3) B. Akunin Książka dla dzieci (oj, nie lubi pan Akunin Polaków; ciekawe, czy historycznie, czy tak w ogóle 4) M. Szwaja Dom na klifie (pierwsza i pewnie jedyna piątka dla pani Moniki, za temat, humor i szanty - 5) M. Krajewski & M. Czubaj Aleja samobójców (nie jest to Eberhard Mock, ale niezłe - 4) J. Edigey Dwie twarze Krystyny (kryminał ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)