Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mój maj: * Maguire Emily, Ujarzmić bestię (3); * Kruszona Michał, Rumunia: Podróże w poszukiwaniu diabła (3); * Odija Daniel, Tartak (6); * Musierowicz Małgorzata, Szósta klepka (4); * Süskind Patrick, Trzy historie i jedno rozważanie (4); * Kapuściński Ryszard, Busz po polsku (4); * Walker Alice, Kolor purpury (4); * Kalicińska Małgorzata, Dom nad rozlewiskiem (4); * Kalicińska Małgorzata, Powroty nad rozlewiskiem (5); * Sartre Jean-Pa...
Historia inna niż wszystkie...O miłość do książek, fascynacji literaturą, o tym jak trudno powstrzymać się przedgromadzeniem książek, jak trudno wyzwolić się ze szpon literackiej fikcji. O tym również jak nie łatwo jest przekroczyć swoją "smugę cienia". Dojrzewanie do pewnych decyzji bywa bardzo trudne...Bibliofil , o ktorym jest ta książki zapłacił najwyższą cenę...starcił wszystkie książki... "Nikt nie chce stracić książki. Wolimy zgubić pie...
Oto maj - trzy fenomenalne książki i jedno wielkie rozczarowanie. A w międzyczasie inne drobne rzeczy M jak magia (Gaiman Neil) Ocena: 6 - Genialne - aż machnęłam recenzję Poszarpane granie (Szostak Wit) Ocena: 6 - Prześliczna historia - muszę poszukać więcej Szostaka Wielki marsz (King Stephen)) Ocena: 6 - Ech... ostatnio przypomina mi się ta książka za każdym razem, kiedy mnie nogi bolą :) Świetna, choć dołująca rzecz. Cylinder van ...
"Wyznania chińskiej kurtyzany" U mnie w schowku jest. :)
A Broszkiewicza nie zarejestrowałam, ale tak rzuciłam okiem na twój schowek i chyba mam "Co do grosza" Archera, "Cyfrową twierdzę" Browna, "Czarne okulary" wystawiam na podaju, "Festung Breslau", "Maratończyka" i "Życie na Mississipi" (złachane bardzo, ale da się czytać), to z tych, co byś chciała przeczytać, niestety z tych, co na własność, to nie mam...
Saga rodzinna pisana ciepłym, otulającym jak koc językiem, który porywa w inną rzeczywistość... Akcja rozgrywa się na Mazurach, w okolicach Pasymia...Krajobrazy tam piękne...Lasy czyste, bogate w jagody, grzyby, pachnące igliwiem. Życie Basi i Małgosi toczy się w zgodzie z naturą , z rytmem pór roku. Bohaterki to silne kobiety, które popelniły wszytskie możliwe błędy , ale mają odwagę spojrzeć sobie w twarz i zaryzykować , postawić wszystko na je...
Myślisz, że to już u mnie ten niedobry pan, co wszystko chowa? :-)
I jak Białołęcka?
U mnie tak: A. Tarnowski Ostatni mazur: Opowieść o wojnie, namiętności i stracie (polecam bardzo - 5) A. Brzezińska Letni deszcz: Kielich ( nowa miłość :-) 5) A. Kańtoch Zabawki diabła (następna Dama polskiej fantasy na 5) E. Białołęcka Wiedźma.com.pl (dobre, ale nie pyszne, ale dobrze się czyta - w sumie 4) A. Pilipiuk Północne wiatry (zdecydowanie wolę Jakuba W. :-) 4) T. Pratchett Straż nocna (rewelacja i pierwsze autentyczne wzruszenie ...
po polsku chcesz abym wytlumaczyl filozofie ladu czy cos innego??
Jak chcesz odpocząć od podręczników, to kup sobie "Cosmopolitan", będziesz mogła wyjąć mózg i położyć obok, żeby odpoczął, a różnicy w rozumieniu i tak nie zauważysz :D :D :D
Przeczytane w MAJU: 1. Dymitr Mantow "Chan Krum" (5) 2. Artur Conan Doyle "Gloria Scott" (5) 3. Jacek Janczarski "Panie Sułku, kocham pana" (5) 4. Dimityr Talew "Żelazny kaganek" (po bułgarsku) (6) 5. Ewa Białołęcka "Wiedźma.com.pl" (5) 6. Marcin Wolski "Matriarchat: powieść z radia wzięta" (6) 7. Marcin Wolski "Matriarchat: drugie podejście" (6) 8. Andrzej Pilipiuk &qu...
Dlaczego spodziewałaś się czegoś gorszego po Stephensonie? Ja go lubię bardzo bardzo :)
A mnie się wyjątkowo w tym miesiącu udało przeczytać co nieco :) - Festung Breslau - Marek Krajewski (4) - Piekło jest we mnie - Joe Alex (5) - Rodzina Borgiów - Mario Puzo (5) - ponownie i z takim samym zachwytem Ostatnie życzenie - Andrzej Sapkowski (jak zwykle 6) - i nareszcie upragnione Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - Anna Brzezińska (6) W czytaniu: Naznaczeni błękitem: Część 1 - Ewa Białołęcka
Ja lubię. Najbardziej psychologię i turystykę w "Tinie". :)
Każdy umiera w samotności - 5 ale zastanawiam się poważnie nad 6 Nionio - 1 z premedytacją Szalone życie Rudolfa - 4 Zodiac: Thriller ekologiczny - 4 spodziewałam się czegoś gorszego Noce w Rodanthe - 3
Ciepła opowieść na zimne wieczory... O tym jak dojrzewa miłość i o tym jak do miłości sie dojrzewa. Miłość bohaterów przechodzi przez wszytskie stadia rozwoju tego uczucia( jak to mówi psychologia), od szaleśtwa, pożądania, poprzez satbilizację, intymność, a w końcu stagnację i obumarcie. Ci młodzi ludzie zaprzepaszczają największe dobro w swoim życiu, niszczą wielką miłość i czują, że nie mają na nią juz najmniejszych szans, bo przecież na taki...
Warsaw city.:) Sprawność Poczty Polskiej jest w opłakanym stanie, co już kiedyś omawialiśmy w jednej z czytatek Krzynia. Na karcie widnieje pieczęć z 12 maja. Zwykła pocztówka, w naszej zwykłej poczcie, zwyczajnie leci 3 tygodnie, jakiś stary gołąbek dostarczał.:)
Swietna książka! Dwa razy już ją czytałam, pierwszy raz w wieku 15 lat i wtedy naprawde się bałam! Polecam!
U mnie ilościowo tragedia, grrr...ale za to same fajne :) Trzynasta dama J. Somoza (5) Mama kazała mi chorować J. Gregory (5) Żywot Galileusza B. Brecht (5) 24 godziny z życia kobiety i inne opowiadania [Świat Książki] S. Zweig (5) -> w tym genialna "Nowela szachowa", jakby była osobno, dostałaby "6"
Nie jest tak dobra jak "Świat u stóp" tej autorki ale równiż warta przeczytania!
Jakoś tak przegapiłam tę Twoją czytatkę, może dlatego, że wtedy jeszcze nie wiedziałam, jak szybko z Fuentesem będzie mi po drodze. Wróciłam - z mocnym postanowieniem przeczytania do końca - do "Śmierci Artemia Cruz", ale tym razem naprawdę daje mi to satysfkację. I tak się jakoś ucieszyłam, właściwie nie wiadomo czemu, kiedy zobaczyłam, że też czytałaś niedawno i że będzie można porozmawiać o niej, kiedy już skończę. :-) Z tropów - ...
Dzięki, właśnie się kefirem udławiłam przez Ciebie :P Obronny wieżowiec wczesnosłowiański z windą na kołowrót.
O co w ogóle w tym chodzi? Buduje się swoje miasteczko w wersji mini?
Maj był czytelniczo (ilościowo, bo kilka perełek się trafiło) raczej skromny, ale za to bardzo interesujący pod innymi, pozaksiążkowymi względami - więc nie narzekam:) Pozycje raczej z tych krótszych, oprócz Martina, Dukaja i nieszczęsnych koni. Oto mój maj: -> Jacek Dukaj - Czarne oceany (4) -> James Lee Burke - Szafa grająca Cadillac (3) -> Jose Mauro de Vasconcelos - Moje drzewko pomarańczowe (5) -> Leonie Swann - Sprawiedliw...
To najcudowniejsza książka jaką w życiu przeczytałam! Nie mogłam się od niej oderwać, na koniec było mi żal, że już skończyłam ją czytać! Jest wspaniała, na pewno będę do niej wracała!
Zapraszam ponownie:)
A możesz rzec, jak daleko o Tomaszowa mieszkasz? Szacujemy tu sprawność Poczty Polskiej...
"Poczekajka" to powieść wysnuta z marzeń i snów, spleciona z miłości i nienawiści, okraszona garścią humoru i doprawiona szczyptą magii. Znajdziesz w niej zarówno radość życia, jak odrobinę łez, które nadają mu smak. Jej lektura da Ci wiarę, że nie wolno nigdy tracić nadziei. Ani marzeń. Przenigdy. Młoda pani weterynarz, niejaka Patrycja, wynajmuje kawalerkę na Żoliborzu, pracuje w klinice dla zwierząt, a w wolnych chwilach ucieka w świat marz...
Dwukilowy kolos w torebce Witch :>
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)