Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Poznań, to miasto przygarnęło mnie do siebie. Zależnie od kaprysu to gnało ulicami do utraty tchu, skręcając kiszki z głodu, to niby ostatni sadysta odsłaniało przed młodocianymi oczyma dzieje grzechu, jęk ciemnych zaułków, lub oczarowało blaskiem neonów i dobrobytu. Nie tylko w mieście miałam rodzica, bo znalazłam prócz rodzonej, jeszcze drugą matkę, Wartę. Ukochałam ją ponad wszystko, a gdy okrutne miasto odbierało mi radość życia, gdy dopro...
Gubernator (6) - zachwyty zawarłam w recenzji, więc nie będę się powtarzać, ale polecam każdemu. Potworny regiment (6) - Pratchetta generalnie uwielbiam, a do tej części na pewno nie raz będę wracać. Hanemann (5) Kot, który czytał wspak (4) - rzeczywiście warto bardziej ze względu na kota, niż intrygę kryminalną, no ale jednak warto :) Nadciągająca burza (3) - tego z kolei nie warto, chyba że komuś się bardzo nudzi. Przeciętne czytadł...
Po 2-miesięcznej przerwie w czytaniu znowu zapałałam pragnieniem pożerania książek. Przeczytałam następujące: Klawikord i róża - H. Popławska Chopin - J. Iwaszkiewicz Fryckowe lato - T. Goździkiewicz Ona - M. Rodziewiczówna
5 stycznia 2009 (poniedziałek): w Warszawie Spotkanie z autorem książki Kaktus w sercu (kto kryje się pod pseudonimem Barbara Jasnyk?). Gośćmi spotkania będą aktorzy serialu: Marta Żmuda Trzebiatowska, Rafał Królikowski, Bartosz Opania, Jan Wieczorkowski. godz.18:00 EMPiK Junior, ul. Marszałkowska 116/122 we Wrocławiu W cyklu "Magiel literacki" spotkanie z Jackiem Podsiadłą . Prowadzenie - Leszek Budrewicz. godz.19:0...
Epidemia; zawiodłam się na tej książce, ale męczę póki nie skończę...
A ja w grudniu malutko, oj malutko:( Srebrna Łania z Visby (6) Po prostu razem (6) Opętanie (6) Ale za to same szósteczki mi się trafiły:)))
O, to bardzo ciekawie brzmi, chętnie pożyczę. :-) Tylko niezbyt prędko. :-)
M. Nurowska,, Księżyc nad Zakopanem"...z mieszanymi uczuciami.
Można też próbować w czytatce, a potem ją usunąć. :)
"Kocham Paula McCartneya" Joanna Szczepkowska 3/6 Literacką twarz aktorki znam głównie z jej felietonów w "Wysokich Obcasach", które są często trafną analizą rzeczywistości z przymrużeniem oka, modelowymi więc przykładami tego gatunku dziennikarskiego/literackiego. Sięgając po jej pierwszą powieść, liczyłam na coś podobnego. Najbardziej irytująca jest w tej książce porwana fabuła, wielki kogel-mogiel z wątków. Bywa tak, że na jednej stronie...
a mi się "zapora" zu[pełnie nie podobała... zanudziła mnie wręcz...
Wysłać Ci to? To jedna z książek Elli/Moni. Mogę pożyczać, byle trafiła w czerwcu na polski adres Elli.
Bo to, moim zdaniem, jest właściwa osoba na właściwym miejscu. Ma talent. Potrafi grać, a zatem jest aktorką. Takich, jak na lekarstwo.
Szukam książek, w których przedstawiony jest obraz piekła. Z góry dziękuję za pomoc.
To jest tak, dajesz linka w okienko z odpowiedzią, klikasz "Dodaj komentarz" i wyskakuje Ci to kolejne okienko, gdzie na dole masz "Dodaj", "Wróć do edycji" i "Rezygnuję" i już w tym właśnie drugim okienku link powinien się zmienić na czerwony tytuł :) Więc jak coś nawet namieszasz, to nikt nie zauważy, bo najwyżej wrócisz do edycji :)
Dla mnie pierwsza i druga część była zdecydowanie lepsza. Jak czytałam "Przełamać tabu'' to ciągle tylko FGM, FGM, FGM. Dlatego postawiłam tylko 3.
Powolny człowiek (4) Trzynasta opowieść (6) Rozmowy nad Nilem (2) Pies Baskerville'ów (4) Jedz, módl się, kochaj (5) Gołąb (6)
Dla starszego człowieka najważniejsze jest to, co było kiedyś i czego już nie ma, czasy dzieciństwa, młodości. Umysł płata figle i Dom Opieki staje się nagle pensją, inna stulatka wydaje się koleżanką z dawnych lat, przeszłość ożywa... Przy "Przebudzeniu" starsi powspominają, młodsi dowiedzą się, jak było dawniej. Dawniej, czyli zaczynając od roku 1906, kiedy to Jadwiga się urodziła. Autorka pokazała, że nie wszyscy Polacy żyjący pod zabor...
Książka jest próbą podjęcia krytycznej dyskusji z wieloma utrwalonymi poglądami na początki polskiej państwowości. Dotyczy to m.in. tak newralgicznych zagadnień, jak wiarygodność istnienia plemion Polan i Wiślan, początków polskich miast, identyfikacji stolicy państwa wczesnopiastowskiego i jego granic, interpretacji Zjazdu Gnieźnieńskiego oraz pochodzenia nazw „Polska” i „Polacy”. [Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008]
Miranda Glover "Arcydzieło" [6] Mary Morris "Fiona" (4) Mazo del La Roche "Pan na Jalnie" (6) Martina Cole "Rozgrywka Maury" (4,5) Terry Pratchett "Straż nocna" (3) M. J. Rose "Szkarłatne piętno" (5,5) Marielouise Janssen-Jurreit "Zbrodnia miłości w środku Europy" (4,5)
Wielkie pielgrzymki do Ziemi Świętej, do Rzymu i do grobu św. Jakuba w Composteli mogły trwać rok i dłużej. Człowiek je podejmujący wyruszał na niepewne, opuszczał rodzinę, towarzyszy pracy, parafię, miasto. Przed nim – niebezpieczeństwa i trudy drogi, nowi ludzie i nowe krajobrazy; przed nim nieznane. Nieznane? Późnośredniowieczny pielgrzym wiedział którędy, dokąd i po co podąża – jego poprzednicy pozostawili mu relacje, itineraria, przewodniki ...
Jedna z najpiękniejszych kobiet świata, legenda Hollywood, trzykrotna laureatka Oscara. Już od dzieciństwa grała z najsławniejszymi aktorami, osiem razy wychodziła za mąż, była bohaterką niezliczonych skandali towarzyskich. Kim tak naprawdę jest - dzieckiem szczęścia czy ofiarą sławy? Na te pytania stara się odpowiedzieć Alexander Walker, angielski krytyk filmowy, który osobiście zna Elizabeth. Przewertował bogate archiwa wytwórni filmowych i dok...
Jedną z głównych bohaterek "Życia..." jest wychowująca Momo pani Roza :) I to na nią Mamut starał się zwrócić naszą uwagę :-)
Niniejsza biografia Richarda Burtona, dzieło spółki autorskiej Cottrell - Cashin, jest wynikiem niezliczonych rozmów, jakie przeprowadzili obaj autorzy nie tylko ze swym bohaterem, któremu zresztą wielokrotnie towarzyszyli, ale także z bardzo wieloma osobami z jego otoczenia. A więc z członkami licznej rodziny aktora, jego siostrami i braćmi mieszkającymi ciągle w walijskim miasteczku Taibach, z Elizabeth Taylor, mówiącą o burzliwych dziejach ich...
Są to dwie pozycję nad którymi zastanawiam się czy kupić.Dlatego proszę o pomoc.Czy warto? Niektórym zapewne podobają się wszystkie książki tej autorki,mnie natomiast dwie pozycję ("Czyż ona nie jest słodka",oraz "Odrobina marzeń")nie przypadły do gustu.Z opisu książki "Urodzony uwodziciel" właściwie nic konkretnego nie wynika,dlatego byłabym wdzięczna o kilka słów na jej temat,natomiast co do "Wymyślne zachcianki" to czy główna bohaterka jest sy...
Diana, pieknie ujęłas w słowa także moje odczucia po przeczytaniu tej książki. zachęcił mnie dopisek Kapuścinskiego a potem po kilkunastu kartkach rozczarowanie. i zgadzam się z tym jednym zdaniem autorki ksiązki, ze ubierając przeżycia w słowa pomniejsza je. juz duzo lepszy w tym klimacie był Rok w Prowansji (jak dla mnie) pozdrawiam i gratuluje tak wnikliwej recenzji :)
książka podobała mi się aż do końca - dosłownie i w przenośni. to, co było na końcu mnie rozczarowało. rozczarowało mnie, bo było szczęśliwe. a takie zakończenie zupełnie mi nie pasowało. ogólnie jednak przez to, że trzymała mnie przy sobie cały czas daję wysoką notę.
Szereg pierwszych miejsc na mojej liście ulubionych filmów zajmowałyby chyba musicale - 'Hair' jako numer jeden, a później 'Skrzypek na dachu', 'The Sound of music', 'Grease', 'Across the universe' i 'Mamma Mia' w kolejności przypadkowej. Dodatkowo jeszcze 'Love Actually', wszystkie trzy ekranizacje 'Władcy Pierścieni' i może 'Amelia'? A dalej to już nie pamiętam.
Przeczytane w grudniu: Chirurg (5) Koncepcje psychologiczne człowieka (5) Najeźdźcy (5) - specjalne podziękowania dla Wiedźmikołaja:) Niebo to miejsce na ziemi (3) Nieznośna lekkość bytu (5+) Psy z Rygi (3) Jesteśmy: Rozstania '68 (5+) Kłamstwa Locke'a Lamory (5) Całuj dziewczęta (5) Żywa przynęta (5)
Ja dopiero tak naprawdę polubiłam święta tu w Norwegii. Znaleliśmy swój sposób na ich spędzanie. Totalny spokój, zero szaleństwa, sprzątanie tak jak na zwykły weekend. Unikanie zakupów i centrów handlowych kilka tygodni przed świętami. Msza w protestanckim kościele w Wigilię o 14 albo o 15. Mąż przygotowujący tego dnia tradycyjny posiłek świąteczny (norweski). Z polskich symboli jest tylko łamanie opłatkiem i ewentualnie makowiec, który uwielbiam...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)