Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
K. Minekura Saiyuki: Tom 8 (5) K. Minekura Saiyuki: Tom 9 (5) M. Faber Jabłko (4) M. Okazaki Suppli: Tom 2 (4) L. Frédéric Życie codzienne w Japonii w epoce samurajów: (1185-1603) (5) Plus pierwszy tom Dawida Copperfielda (jak na razie na 5).
Co ty tu robisz?Czy mnie o to pytasz?Sam sobie na to pytanie odpowiedz bo nikt inny tego za ciebie nie zrobi. A życie niestety, ale nie jest proste, zrozumiałe i łatwe dla wszystkich, czy ci się to podoba czy nie. Pozdrawiam.
Pawoł i Gawoł Pawoł i Gawoł wew jedny chacie pomiyszkania mieli Pawoł na dole a Gawoł na piyrszym kiju bez antrei Gawoł mioł rułe i bachandryji nie wystworzoł nikumu Pawoł mioł wek i i kusiuł po nocach wew swoim dumu Trumbiuł i szczyloł fest chałasowoł Ciyngiym polowoł furt zaś rojbrowoł Świgoł wew ryczki i bumboł nie do spiłowania Oż Gaweł zloz na dół uskrumnić dziebko drania „Tej Pawol miej rozum nie bumbej z cołki epy ryczk...
Czajeczko, konkursik cudo. Aż mi szkoda, że się bardziej nie przyłożyłam, ale czasu odrobinę zbrakło :)
Przejrzę na pewno. A zdziwiłam się, że "Porucznicy" mają mało ocen. Byłam święcie przekonana, że Griffin to bardziej znany autor.
Książka wojenna, to mój konik od wielu lat. Pytanie tylko jaki rodzaj książki poszukujesz.Czy ma to być forma dokumentalna, powieść, wspomnienia. Mógłbym ci podać bez liku tytułów dlatego odsyłam do moich przeczytanych i ocenionych książek.Wprawdzie jest tam tylko ich pewna część, ale jestem pewien że na początek ci to wystarczy.Co do" Poruczników"-czytałem, niezła.
To chyba jedyny jak dotąd plus dla tej Pani :P Bo Rozlewiska we wszelkich mutacjach mnie nie zachwyciły...
Ja bym na grę aktorów nie narzekała. Mnie się podobała ich interpretacja. Co do akustyki to nie zauważyłam jakichś poważnych uchybień - inna sprawa, że pod tym kątem nie oglądałam. Bardzo podobało mi się za to oświetlenie - brawa dla oświetleniowca, który tak ocieplił zimne mury ojcowskiego zamku! A że należy przeczytać, to inna sprawa :)
Bardzo ładny tekst. Właśnie takich informacji trzeba zaczerpnąć jak najwięcej przed zabraniem się do czytania takich utworów jak "Ulisses". Czasami jednowyrazowe określenie postaci daje nam wyobrażenie, które przeważa w postrzeganiu przez nas owego bohatera w całej dalszej części książki. A jak się okazuje, nasze przekonanie o słuszności takiej jego oceny (a raczej nazwania go po swojemu przez tłumacza) często bywa mylne.
Przeczytałam jjb Twoją wypowiedź z uwagą, przeanalizowałam stawiane przez Ciebie pytania, wyciągnęłam z półki swój egzemplarz "Jadąc..." i otworzyłam nie wybierając, gdzieś w środku, zaczytałam się... Stasiuk odpowiada, wielokrotnie, choć nie tak jednoznacznie jakbyś może oczekiwał, na Twoje pytania. To zasadnicze, któremu poświęciłeś większą część recenzji, czyli dlaczego ten, a nie inny skraj kontynentu, "(...)dlaczego nie po...
Małżeństwo z rozsądku, porwania, ucieczki, tajemnicze zabójstwa i namiętności wielkie niczym szkockie zamczyska... Wszystko to staje się udziałem pięknej szlachcianki Abrielle, która przypadkiem poznaje Ravena, posłańca samego monarchy... Dzieli ich wszystko – majątek, pochodzenie i ludzie, którzy przeznaczyli im osobne losy. Łączy – to coś, co zaiskrzyło od pierwszego wejrzenia. O swą miłość nie tylko będą musieli walczyć: muszą się jeszcze do n...
Dawno nie było spotkania w Warszawie, czas się powymieniać książkami! :-) Ustaliłyśmy z exilvią jedynie słuszną datę: poniedziałek, 12 I 2009. Velvet, 17:00, jak zwykle. Chętnych zapraszamy! PS. A 6 I (wtorek) spotykamy się z Buszującą i ok. 12:00 będziemy siedzieć w Green Caffee - jeśli ktoś ma ochotę na lunch w naszym towarzystwie, to też zapraszamy. :-)
Weź tę książkę do ręki i pod przewodnictwem Zecharii Sitchina, autora "Schodów do nieba" i "Boskich spotkań", wybierz się w podróż do czasów przed potopem. Pójdź w ślady Gilgamesza, króla Sumeru sprzed 5000 lat i znajdź legendarne miejsce lądowania. Odwiedź Mari nad Eufratem, gdzie 4000 lat temu bogini Isztar ukoronowała "psalmistę bogów", czyniąc go królem. Przemierz miasta-królestwa, Ugarit i Ebla, miejsca odkryć bezcennych tabliczek glinian...
Mój grudzień (nieco skromniutki)... wyglądał tak: Paullina Simons - Czerwone liście (3) Yann Martel - Ja (4) Harlan Coben - W głębi lasu (5) J.D. Robb - O włos od śmierci (4) Tony Halik - 180 000 kilometrów przygody (5) Ryszard Kapuściński - Wojna futbolowa (4) Jonathan Kellerman - Selekcja (4) Beata Pawlikowska - Blondynka u szamana: Magiczna wyprawa do świata Indian (4)
Podobno jest 14 części o przygodach Stephanie Plum,czy w końcu jakieś wydawnictwo przetłumaczy te 7 pozostałych????To już sześć lat, jeżeli dobrze policzyłam odkąd wydali ostatnią.Czy ktoś coś wie na ten temat??
„Żywina” jest doskonałym przykładem na to, w jaki sposób publicystyka próbuje się nazywać literaturą. Ziemkiewicz z reporterskim wyczuciem szczegółów oddał gorzki obraz naszej ojczyzny, którą obserwujemy z punktu widzenia prostych mieszkańców popegeerowskiej prowincji i dorobkiewiczów z tej prowincji, którzy mają się za mocarnych i wszechwładnych. Z punktu widzenia tych, którzy sprawują władzę na różnych szczeblach i w różnych strukturach oraz z ...
Dziękuję Czajko kochana za konkurs. Świetny. A co do autorów, których znam, a nie zgadłam... Chyba mało domyślna czasem jestem. ;)
Dziękuję Ci, Czajeczko, za przepiękny konkurs! Wszystkim uczestnikom serdecznie gratuluję! Uczciwie przyznaję, że traktory mnie pokonały :)
Niezwykle cieszy fakt, że wreszcie na naszym rynku wydawniczym pojawia się książka o kulturze kulinarnej Japonii, wnikliwie przedstawionej na szerokim tle kulturowym. Autorka, japonistka, z pasją opowiada nam nie tylko o mniej lub bardziej znanych w Polsce potrawach współczesnej kuchni Japończyka (np. sushi), ale także o historii zwyczajów żywieniowych, a więc i o kuchni arystokracji dworskiej, i samurajów, i mieszczan z Edo. Dowiemy się, jakie m...
Boska komedia Losy ludzkie: Antologia nowel i opowiadań szwedzkich (opowiadanie Lagerkvista "Windą do piekła"). Komedia George'a Bernarda Shawa "Człowiek i nadczłowiek". Wędrowycz istotnie przebywa w piekle - w opowiadaniu "Kocioł" (ze zbioru Czarownik Iwanow ).
"Galapagos" K. Vonnegut "Bieguni" O. Tokarczuk "Fabula rasa" E. Stachura Dwie książki w których spodobało mi się przede wszystkim zakończenie: "Wielki gościniec" A. Strindberg "Zdobycie władzy" Cz. Miłosz ...i tak może nietypowo: "Dziady" A.Mickiewicz "Król Edyp" Sofokles Bardzo fajny temat w ogóle, czytam i co raz to znajduję coś pasującego do wystroju mojego schowk...
Chyba mi przejdzie. Mam nadzieję, że teraz będzie z górki. Z Nowym Rokiem. ;-)
O, widzisz nie znałam wcześniej. :) Pewnie bym nie znalazła, też poczytam. ;)
Mam w polecankach. Dość wysoko. Muszę w końcu pożyczyć. ;)
"Lesio..." mi zupełnie nie pasował, ale już przy takich książkach jak "Całe zdanie nieboszczyka", albo "Wszystko czerwone" bawiłam się całkiem nieźle. :-)
Ja również wystawiłem Lesiowi trójkę, chociaż doczytałem do końca i byłem z lektury całkiem zadowolony. Dopiero mniej więcej 3 lata temu zainteresowałem się Chmielewską, a za pierwszą jej książkę sięgnąłem dopiero półtora roku temu, przeczytałem jak dotąd 5 pozycji (przy czym oceny są dość niskie). Chociaż humor Chmielewskiej nie zawsze mi odpowiada i zwykle męczy po kilkudziesięciu stronach to mam sentyment do autorki. Nadal mnie to do niej nie ...
Moje grudniowe plony to: - M.Wańkowicz Monte Cassino (powtórka;jest recenzja) - J.Iwaszkiewicz Aleja Przyjaciół (3; rozczarował mnie sposób, w jaki autor pisał o przyjaciołach i znajomych - każdemu coś wytknął, a to brzydką cerę, a to nieładne zęby - i ta ocena powierzchowności tak już "wisiała" nad całą postacią, że nawet mimo późniejszych superlatyw zakłócała odbiór) - J.Cortazar, C.Dunlop Autonauci z kosmostrady albo Pozaczasowa p...
Dodałam sobie do schowka dużo z tego - przezytałam i po tytułach wydały mi się interesujące.
Ha, ha, ha, Buka :D :-)))
Dla jednych wszystkie lektury za trudne, dla drugich - za proste... Ludziom nigdy nie dogodzisz. XD
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)