Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Miód na mą duszę! A już wpadłam w kompleksy, że taka ze mnie fujara i nie dość, że nie znałam poprawnej formy, to i nie szukałam po słownikach, tylko pisałam, jak mi się zdawało, że powinno być...
Najlepsza książka tego autora jaką czytałam (a przeczytałam ich kilka).... i opowiedziana historia, i klimat są niesamowite... Spośród książek Koontz'a, ta najlepiej zachowała mi sie w pamięci.
Ucieszyłam się jak dziecko, "no widzisz Krzysiu! no widzisz! :)", potem zasępiłam kolejną blokadą, ale i tak mam nadzieję, że kiedyś będę mogła trzymać sobie Twoje teksty w dłoniach, bo wcale nie żartowałam z tym uzależnieniem :) Zaglądam po każdym odpaleniu Biblionetki na ilość zamieszczonych przez Ciebie czytatek, jeden rzut oka, wciąż siedemnaście...Tak, wiem, jesteś człowiekiem zapracowanym, masz niewiele czasu, rozumiem, czekam sob...
Znakomita to szkoła :> A co do hycania - miałam na myśli, że ogarniasz wszystko poznane całościowo i widzisz związki. Skupiając się na jednym wątku - nie zapominasz o jego powiązaniach i zakotwiczeniach w innych, no i o przynależności do czegoś ogólniejszego. To cenne, bo nic przecież nie istnieje samo w sobie...
Jutro o 11 "Cyrulik Sewilski". Spektakl z Teatro Real de Madrid :)
w takim razie, jak nikt więcej nic ode mnie nie chce, to lecę się pakować :) do zobaczenia dzisiaj dziewczyny!
:-)
29 listopada o 23.10 koncert Ocara Petersona z XXV Międzynarodowego Festiwalu Jazzowego w Montrealu (2004).
“Nie ma w nas wielu miłości, tylko jedna, a my na chybił trafił wybieramy spotkania, wybieramy oczy i usta, co stwarza pozory miłości. Czyż nie jest szaleństwem mieć nadzieję, że osiągnie się prawdziwą miłość?” Zgadzam się z Marią. Nie ma w nas wielu miłości, jest tylko jedna, a jest nią pragnienie kochania – po swojemu dokończę jej myśl.[K] Nie zgadzam się. Dziękuję.
Tego nie wiem :) ale ja tam się cieszę, że jest o Szwecji :) a w szczególności o Skanii :)
Mam pytanie, czy zbiór "słoń i inne opowiadania" zawiera wszystkie opowiadania z tomu "słoń" plus kilka innych, czy różne opowiadania z różnych zbiorów m.in. opowiadanie pt. "słoń"?
W głównej mierze o Tobie myślałam, Marylku, kiedy zdecydowałam się go tutaj zamieścić :-) Bardzo się cieszę, że Ci się podoba :-)
Brzoskwinio, pozwolę sobie uparcie twierdzić, że komputer z drukarką jest następcą maszyny do pisania. Oczywiście, że wydruk jest jedną z bardzo, bardzo wielu czynności możliwych do wykonania przez komputer, dlatego też nikt nie nazywa go maszyną do pisania, niemniej w chwili pisania tekstu, a później jego drukowania, taką właśnie funkcję pełni. Całkiem podobny jest przykład współczesnego telefonu komórkowego. Nie dość, że stracił kabelek i tą fa...
Więc z bardzo podobnych powodów Twoje imię nie jest mi obce! Odszczekiwałem się tutaj, w Biblionetce, że nie, albo że kiedyś, ale całkiem niedawno, bo dwa tygodnie temu, dotarł w końcu do mnie, uparciucha, oczywisty fakt: wysyłka próbek tekstów do wydawnictw nic nie kosztuje, i niczym, poza milczeniem lub odmową, nie ryzykuję, więc... wysłałem. Wysłałem parę tekstów wybranych z moich publikowanych tutaj czytatek, bodajże 11 stron A4. Po kilku dn...
Odpowiem Ci słowami Marii Cross z “Pustyni Miłości”: “Nie ma w nas wielu miłości, tylko jedna, a my na chybił trafił wybieramy spotkania, wybieramy oczy i usta, co stwarza pozory miłości. Czyż nie jest szaleństwem mieć nadzieję, że osiągnie się prawdziwą miłość?” Nie ma w nas wielu miłości, jest tylko jedna, a jest nią pragnienie kochania – po swojemu dokończę jej myśl. Słowa Maurois’a mam za prawdziwe, a na...
1. Sławomir Mrożek "Emigranci", reż. Kazimierz Kutz (1995). 2. Stanisław Lem "Śledztwo", reż. Andrzej Zawada (1997). 3. Keith Waterhouse "Posłuszna wdowa", reż. Robert Gliński (2000). 3. Łukasz Wylężałek "Autostrada", reż. Łukasz Wylężałek (2002). 4. Janusz Głowacki "Czwarta siostra", reż. Agnieszka Glińska (2002). 5. Conor McPherson "Tama", reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska (2005).
Wyobraź sobie, że pewnego dnia wszyscy o tobie zapominają, a ty przecież nadal żyjesz... Nie poznają cię, nie kochają, nie myślą o tobie, nic o tobie nie wiedzą, rodzona matka myśli, że nigdy nie miała dzieci... To spotyka właśnie bohatera "Brudnopisu". Ta śmierć społeczna jest oczywiście (tak zazwyczaj dzieje się w książkach fantastycznych) narodzinami do innego świata, a właściwie światów. Powstaje mnóstwo pytań: dlaczego ja? Skąd ta moc? Sk...
W polskiej filozofii kultury XX wieku Henryk Elzenberg zaistniał jako najwybitniejszy badacz świata wartości, usiłujący dotrzeć do istoty wartości i podstaw ich obiektywnego porządku. Ten szukający własnych dróg samotnik poświęcił życie poznawczemu i praktycznemu zmaganiu się z tajemnicą wartości, w czym upatrywał ważny czynnik ludzkiego dążenia do odkrycia sensu świata, a przynajmniej do usensownienia własnego życia. Zdecydowany opór przeciwko p...
Skoro śnieg już stopniał...
http://bitwa-na-sniezki.pl/499175
Szkoda tylko, że wyemitowano zaledwie kilka odcinków :(
Da się (ja tak czytałam), chociaż to cykl bardziej linearny niż ŚD. I strasznie nierówny. Jeden tom może zniechęcić, inny zachwycić. Ryzyk, fizyk. :-)
Co my na to? Ja mogę powiedzieć tylko jedno - nareszcie coś się ruszyło:) Po tak długim okresie oczekiwania na jakiekolwiek wieści na temat wydania "Jesiennych werbli" taka wiadomość to miód na moje zbolałe serduszko:)
Utrzymana w klimacie prozy Stephena Kinga debiutancka powieść Stefana Dardy. Bohaterem powieści jest młody mężczyzna, który porzuca duże miasto i pracę na prestiżowej uczelni, by zamieszkać w niewielkim starym domu na Lubelszczyźnie. Początkowo jest zafascynowany nowym miejscem, obcowaniem z przyrodą i nieznanymi dotąd doświadczeniami związanymi z ciężką pracą fizyczną. Zanim rozpocznie się rok akademicki, a wraz z nim nowe obowiązki na uniwersyt...
A koleżanka gdzie ją zdobyła?
3 grudnia 2008 (środa) w Krakowie : Spotkanie wokół książki Stuhrowie. Historie rodzinne . Gospodarzami wieczoru będą Jerzy Stuhr i Aleksandra Pawlicka. godz.18:00 Sala im. S. Wyspiańskiego w PWST, ul. Straszewskiego 22
11. Tajemnica Brokeback Mountain - Annie Proulx [4+/5] 10. Dziewczynka w czerwonym płaszczyku - Roma Ligocka [5+/5] 9. Dziedziczki - Andrzej Pilipiuk [6/6] SUPER! 8. Kartki z białego zeszytu - Sonia Raduńska [5+/6] 7. Stowarzyszenie umarłych poetów - Nancy H. Kleinbaum [5/6] 6. Księżniczka - Andrzej Pilipiuk [6!/6] REWELACJA! 5. Brudnopis - Siergiej Łukjanienko [6/6] REWELACJA! 4. Oksfordzka seria - Guillermo Martinez [4-/6] 3. Błękitna s...
Witam, u mnie ilościowo kiepsko i długo pewnie tak będzie, ale jakościwo miesiąc świetny: Sprężyna Małgorzata Musierowicz (5-)- jak to dobrze było znaleźc się znowu w kuchni i życiu Borejków, ale trochę mi zgrzyta ten idealny świat Dziennik pisany nocą: 1989-1992 Gustaw Herling-Grudziński (5+) - widzę, ze nie tylko u mnie w tym m-cu króluje Mistrz, opowiadania są zachwycające Sto bajek Jan Brzechwa (5)- przeczytane dziecku, duża przyjemność ...
Listopadową porą przeczytałam: Tadeusz Borowski "Pożegnanie z Marią" (4) Gustaw Herling-Grudziński "Wieża" (5) Gustaw Herling-Grudziński "Cud; Dżuma w Neapolu" (4) Gustaw Herling-Grudziński "Pieta dell'isola" (4) Gustaw Herling-Grudziński "Gasnący Antychryst" Gustaw Herling-Grudziński "Błogosławiona, święta" (4) Tadeusz Gajcy "Widma" (nie umiem ocenić) Maria Kuncewicz...
UWAGA SPOJLERY Długo zastanawiałam się jaką ocenę mam wystawić „Sprężynie”. Z kilku powodów: po pierwsze cudownie było znowu znaleźć się w świecie i kuchni Borejków, spotkać się ze starymi znajomymi. Jak zwykle pośmiałam się i wzruszyłam. Z ciekawością śledziłam rozterki miłosne mojej ulubionej „Jeżycjadowej” bohaterki czyli Laury. Ale dlaczego już 3 z kolei książka jest temu tematowi poświęcona? Irytuje mnie to, że wszysc...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)