Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ta, które mi przyszła do głowy nie jest bardzo współczesna, nie jest też specjalnie pozytywna, wywołuje śmiech, ale to taki trochę przez łzy. "Z Torunia do Londynu podróż z przeszkodami" Władysława Kisielewskiego, moim zdaniem ma coś w sobie, bo choć wywołuje myśl o rozmaitych naszych wadach, to także i przypomina zalety. A z typowo współczesnych osobiście lubię powieści Szwai, szczególnie chyba "Romans na receptę" i "Do...
We wrześniu przeczytane: "Pierścień pięciu smoków" - 3= (z dużą rezerwą w górę) "Opowieści okrutne" - 4 (ZA dużo Lovecrafta i Poe) "Produkt uboczny" - 5 (chyba pod wpływem Siedlara...) "Na pastwę aniołów" - 5 (niezłe, niezłe...) "Coś mocniejszego" - 4+ (nie lubię powtórek...) "Świętoszek" - 5 (lepsze niż dobre, gorsze niż rewelacja) "Bajki robotów" - 5 "Podróże Gul...
Mój wrzesień wyglądał tak: S.I. Witkiewicz - 622 upadki Bunga czyli Demoniczna Kobieta (4) T. Capote - Miriam (5) R. McLiam Wilson - Zaułek łgarza (2) F. Zabłocki - Fircyk w zalotach (4) R. North Patterson - Stopień winy (4) P. Simons - Dziewczyna na Times Square (5) M. Kundera - Tożsamość (4) J. Dukaj - Xavras Wyżryn (4) L. Cohen - Piękni przegrani (2)
Wspaniała recenzja Veridiano. Czy tytuł tej książki po angielsku brzmi "A dog year : twelve months, four dogs, and me". Mam wielką ochotę ją przeczytać. Widzę, że okropnie nie lubisz Grogana, pewnie masz rację, nie powinnien mieć w ogóle psa. Ja mimo jego niedoskonałości czy wręcz głupoty jednak nie czułam do niego niechęci. Teraz trochę mniej mi się podoba jak pojawiły się różne wersje Marleya, w tym dla dzieci, zdecydowanie fatalne, t...
Cóż ja Ci mogę napisać o "Złodziejce"? Krótko mówiąc, porwała mnie całkowicie. Nie mogłam się od niej oderwać! I tak wiele emocji w tym było! Chcę więcej ;) A po "Weselu" to ja się niczego innego nie spodziewałam ;) Ocenę podniosła trochę Rachel, bo miało być 2 ;)
Przeczytane we WRZEŚNIU: 1. Edmund Niziurski "Księga urwisów" (5) 2. Artur Gruszecki "Maryawita" (5) 3. Karol May "Tygrysi Most" (po bułgarsku) (6) 4. Wojciech Cejrowski "Rio Anaconda" (6) 5. Juliusz Verne "2000 mil po Amazonce" (5) 6. Mary Higgins Clark "W pajęczynie mroku" (5) 7. Józef Ignacy Kraszewski "Lublana" (5) 8. Jeff Lindsay "Demony dobrego Dextera" ...
Dziękuję za polecenie tej książki. Przeczytałam recenzje i tym bardziej mam ochotę po nią sięgnąć. Pozdrawiam :)
Polubiłabym Katza, bardzo. Tylko niepokoi mnie Twoje zdanie o końcu....
Łatwo dać się zwieść i potraktować Pilipiuka jako wiejskiego gawędziarza. Nic bardziej mylnego. Wspaniały język i wciągająca akcja opowiadań to tylko sztafarz mający przemycić parę głębszych prawd i obserwacji. "Weźmisz czarno kure..." to "Blade Runner" opisany w klimacie "Samych swoich". Andrzej Ziemiański [Fabryka Słów, 2002]
Aż pięć tomów? To spory kaliber. Jak trafię na nie, to spróbuję. Podoba mi się jego postawa, mimo, że jest księdzem, stąd moje zainteresowanie.
Ooo, to dołóż, jeśli możesz :)
Bunt i pokora jako przykłady zachowań człowieka wobec Boga.Przedstaw postawy i ich konsekwencje na przykładzie wybranych utworów literackich. Mam już Dziady częsć III, ksiegę Hioba, Kwiatki św.Franciszka i Dies irae Kasprowicza. Jakie utwory mogłabym jeszcze wykorzystać??
Janosch - Cholonek, czyli Dobry Pan Bóg z gliny Annie Proulx - Kroniki Portowe Krzysztof Kieślowski - O sobie Jacek Kuroń, Jacek Żakowski - PRL dla początkujących Stefan Chwin - Złoty Pelikan Wojciech Pogonowski - Prima Aprilis. Nepomuk Łukasz Dębski - Cafe Szafe Jan Sztaudynger - Szczęście z datą wczorajszą. :)
"Madame Sinobroda" już samym tytułem mnie zaintrygowała. Dzięki wielkie, pójdę potropić.
Na hiszpańskiej stronie Zafona była jakiś czas temu informacja o tym, że "Cień wiatru" jest pierwszą częścią tetralogii (4 części). Kolejne części nie będą, broń Boże, kontynuacją "Cienia...", łączyć je będzie Barcelona jako miejsce osadzenia akcji książki. Ponoć Zafon pracuje już nad następną powieścią. Zobaczymy...
Niewątpliwie. Moja ulubiona scena z którejś, to jak bohaterka każe swojemu lubemu przez telefon znaleźć numer telefonu w jej notesiku zostawionym w domu. Ciężki zgryz, i coś w tym znajomego rozpoznałam :)
wątroba
zachód słońca zachód księżyca czy zachód słońca?
O, a cykl "Żaby i anioły" Grocholi? Humorystyczne bardzo. :-)
Ha, ja też od dawna się zastanawiam, czy istnieje coś takiego, jak pozytywna, podnosząca na duchu polska powieść współczesna, napisana przez kogoś innego, niż Małgorzata Musierowicz. Jedyne, co mi przychodzi na myśl, to cykl o Myszy Matkowskiego. To nie do końca to, bo Mysza jest taka troszkę melancholijna, ale niewątpliwie z poczuciem humoru, moim zdaniem pozytywna i warta przeczytania. Przynajmniej dwa pierwsze tomy, które znam. :)
Eunika :)
Właściwie wszystko, co się ukazało w serii Pasaże słowa/obrazu, ze szczególnym uwzględnieniem książek KR i Baranowskiej. "Występek" Markowskiego. W tych książkach jest tyle tropów, że do dziś nie przestaję o nich dyskutować. :-) "Narty Ojca Świętego" Pilcha. "Tworki" Bieńczyka. "Na imię mam Jestem" Maślanki. "Impotentn" Elizy Skrok. "Pustelnicy i demony" Przybylskiego. "Korytarz" Ławrynowicza. "Ominąć Paryż" Warda. "Anna In w grobowcach świata...
Jakie ładne lektury. Powiedz coś od siebie o "Uwięzionej duszy", bardzo mnie interesuje.
"Kwiat Śniegu" nie mój, ale właścicielka się zgadza na pożyczenie. Nie jesteś przypadkiem z Krakowa? :> Za "Złodzieja czasu" dziękuję, chcę mieć na własność i pewnie w końcu go sobie sprawię. :-)
Hanna Kowalewska "Julita i huśtawki".
Jakby co, to ja ją mam, a paczuszki do Ciebie jeszcze nie spakowałam. :>
Tytułów i autorów jest cała masa. Chyba nie powinnaś mieć kłopotów ze znalezieniem w każdej bibliotece. Kilka przykładowych z moich ulubionych: Mira Jaworczakowa Erich Kastner Eric Knight Janusz Korczak Maria Kownacka Maria Kruger Madeleine LEngle L.M. Montgomery Kornel Makuszynski A.A. Milne C.S. Lewis Lewis Carroll Edmund Niziurski Adam Bahdaj Hanna Ożogowska Katherine Patterson Beatrix Potter Mark Twain E.B. White Tove Ja...
Witaj, Ganzi. Dziękuję za komentarze. Raczej kiepski byłby ze mnie rozmówca o twórczości Wiśniewskiego Snerga, ponieważ zbyt mało ją znam, a autora znam jeszcze mniej – tyle tylko, ile można poznać po przeczytaniu dwóch jego książek, “Nagiego celu”, i “Robota”. Mam też w domu “Arkę”, ale mimo dwóch podejmowanych prób jej przeczytania – nie zdołałem przebrnąć przez jej trudny dla mnie, poplątany tek...
1. Gdyby kaczka nie skakała, to by ręki nie złamała. 2. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci sprząta. 3. Gdzie dwóch pije, tam trzeci sprząta.
Erika na odwrocie fotografii podarowanej Borysowi napisała: "Bądź moim Bogiem". Jak długo trwa taka chwila bezwarunkowej miłości? Erika, Vera – kluczowe bohaterki powieści. Fikcyjne, a jednak prawdziwe, łączą w sobie przecież tyle autentycznych czy też prawdopodobnych życiorysów kobiet sławnych, kobiet nieznanych... Wszystko zaczyna się od jednej chwili – w kolejce podmiejskiej narrator podnosi wzrok znad gazety i spostrzega Erikę – kobiet...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)