Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytane we wrześniu: 101.Nowy wspaniały świat Aldous Huxley (5) 100.Cienia dla Leokadii Halina Rozwadowska (4) 99. Wspomnienia starobielskie Józef Czapski (5) 98. Dom nad Oniego: Dziennik Północny Mariusz Wilk (5) 97. Córka Robrojka Małgorzata Musierowicz (nadal 5) 96. Czytanie wzbronione Dubravka Ugresic (4+) 95. Sklep potrzeb kulturalnych Antoni Kroh (4+) 94. Post mortem: Katyń Andrzej Mularczyk (4+) 93. Ojciec chrzestny Mario Pu...
Za domem w którym mieszkam płynie strumyk. Wije się między nierównościami łąki, ocieniony gęstymi zaroślami w których najwięcej jest głogów. Czasem chodzę tam posłuchać siebie i dźwięku płynącej wody, popatrzeć na głogi, a jedno i drugie, szemranie wody i krzewy, teraz całe czerwone od owoców, zawsze przywołują myśli o Prouście, więc skojarzenia mamy bardzo podobne. Serdeczne pozdrowienia, Misiaku.
A ja bardzo chętnie przeczytałabym wywiad z Llosą - choćby po to, żeby zobaczyć, jak wywiadu NIE prowadzić. :-)
Cieszę się, że moja recenzja zachęciła Cię do kupna tej książki. Tak wiele w niej odkryłaś i tak ciekawie o tym napisałaś :)
życzę miłego korzystania z serwisu i pozdrawiam serdecznie!
Janion mnie tym razem rozczarowała. Za dużo historii, za mało mitologii słowiańskiej - prawie wcale. Zdziwiło mnie też bardzo, że Janion powołuje się na KR jako tłumacza książki o Ukrainie i Ukraińcach, ale nie na KR jako mickiewiczologa, tym bardziej, że cytuje prawie wszystkich uczestników konferencji mickiewiczowskiej, a KR pomija. Ale już wiem, że go od ponad 20 lat nie lubi. Cóż, jej uczennica Szczuka potrafi ocenić książkę, wznosząc się pon...
Łatwo się kocha kogoś, kto nie sprawia absolutnie żadnych problemów. Taki bezstresowy związek, bez jednej choćby chmurki na lazurowym błękicie nieba, to czysta przyjemność. Czasem jednak zdarza się, że obdarzamy naszą miłością - i to jak najbardziej odwzajemnioną - kogoś zdezorientowanego w życiu, wybuchowego, impulsywnego, nadpobudliwego, a nawet agresywnego. Jon Katz, autor książek i artykułów o technologiach i Internecie (później także o p...
widzę, że szkolne pielgrzymki były powszechne :-) film średni, chociaż zdjęcia dobre; dialogi denne, czy Ty także miałaś takie odczucie? myślę, że kiedy zabijesz po raz pierwszy, następne zabójstwo jest już tylko kolejnym, machinalnym gestem; za pierwszym czy drugim razem jeszcze się wahasz, myślisz, kim był ten człowiek, którego pozbawiłeś życia, później ogarnia cię znieczulica, zabijanie staje się monotonią.
Bardzo skromnie w tym miesiącu: "Cukiereczki" Mian Mian (4) "Dziennik ciężarowca" T.Kwaśniewski (5) "Ignacy Krasicki" J.T. Pokrzywniak (3) "Kandyd" Wolter "Monachomachia, czyli wojna mnichów" I. Krasicki (2) "Powrót posła" J.U. Niemcewicz (1) "Wariat" H. Klimko- Dobrzaniecki (5+) "Mam łóżko z racuchów" J. Moriarty (5!)
Mnie zastanawia, czy to nowe wydanie w Nike, tłumaczone już chyba z hebrajskiego, różni się znacząco od tego, które czytałam (stare wydanie z początku lat dziewięćdziesiątych, przekład z angielskiego). Ale polecam. Miałam ogromną chęć na porządną powieść ni to obyczajową, ni psychologiczną - i to właśnie dostałam. Po Oza pewnie jeszcze sięgnę, chociaż może niekoniecznie w najbliższym czasie.
O bibliotece sama napisałaś, ściślej: o cotygodniowych porządkach w bibliotece. Do rozmowy na zakończenie "Robota" powinnaś wrócić, ponieważ jej temat jest jednym z głównych przesłań powieści. Owszem, biblioteka jest wyjątkowym miejscem:)
Bardzo zachęcająco napisałaś o "Moim Michale". Przymierzam się do tej powieści :-)
Verdiano, napisałabyś coś więcej o Janion? :-) Mam od dawna na półce, leży sobie i czeka, z biblio przyniesiona, a ja się nie mogę za to zabrać. I jeszcze, które teksty z antologii o inności polecasz najbardziej? Też w planach, chociaż bardziej odległych.
Dlaczego George Sand tak nisko? Przymierzam się do tej pisarki, choć to akurat nie ta pozycja mnie interesuje. A za "Czarodziejską Górę" zamierzam się zabrać jak skończę cykl Proustowski:)
Lubię świrów, dlatego książka Kalwasa spodobała mi się od pierwszych stron. Opowieść kontrkulturowca nawróconego na islam, historia outsidera, który został scenarzystą "Kiepskich", portret czarnej owcy ze znanego prawniczego rodu... Dla mnie osobiście to także powrót do lat dzieciństwa u schyłku PRL-u. Kalwas z pieczołowitością odtwarza tamten świat, szczególnie dużo miejsca poświęcając subkulturom młodzieżowym, gitowcom, a później punkom. Wid...
Teraz wiem, skąd się wzięły nasze świnie i dlaczego w angielskich sklepach jest pork:). A propos (i to bardzo): nasi politycy jako żywo przypominają mi widzianą kiedyś w cyrku małpę ubraną w marynarkę i próbującą zachowywać się jak człowiek. Zadziwiające podobieństwo. A z nazwą mięsa podobnie jest i u nas: mamy wołowinę, mimo że wołów już nie mamy, a pospolite krowy. Kiedyś Krawczuk zwrócił mi uwagę na większą trwałość słów niż kamieni, co widać ...
Uwielbiam ten zespół. szkoda, że wydanie książki jest kiepskie, ale sama treść jest super :)
Warszewski Roman, Skrzydła diabła, rogi anioła: Mówi Mario Vargas Llosa (2) - Książka była dla mnie swego rodzaju literackim koszmarkiem. Sztuka wywiadu polega chyba w skrócie na tym, że zadajemy inteligentne pytania, które pozwalają na udzielenie ciekawej odpowiedzi, z której może wypłynąć następny poruszany problem. Tu nie ma ani dobrze formułowanych pytań, ani błyskotliwych odpowiedzi. Jest pan Warszewski, który swojemu rozmówcy nie daje dojść...
Jak wyżej :) Szukam materiałów dotyczących teatru francuskiego, nie tyle samych sztuk (np. dzieła Moliera, raczej wzmianek o nich), co publicystyki, opracowań a nawet słowników, encyklopedii... Na razie mam na oku: * Surer Paul, Współczesny teatr francuski * Zwierciadło świata: średniowieczny teatr francuski, pod red. Anny Loby * Drzewicka Anna, Skupienie i zabawa: twórczość dramatyczna w średniowiecznej Francji do końca XIII wieku Być...
6 wstawiam tym książkom, które mnie wciągnęły, od których nie mogłam się oderwać albo znalazłam w nich coś, co w jakiś sposób je wyróżnia. Może czasami zbyt szastam szóstkami, ale nieraz ciężko jest mi coś ocenić. Skala biblionetkowa jest trochę za mała :]. Szóstka szóstce nierówna :].
jest to bardzo wciągająca powieść godna polecenia :)
No cóż, de mortuis nil nisi bene, ale - tak, tendencyjny, ze skłonnościami do antysemityzmu, negacjonizmu i źle pojętego "patriotyzmu".
Tę książkę trzeba zrozumieć. Często się ona nie podoba, ze względu na (dla niektórych) niezrozumiałą treść. Dla mnie to wspaniała książka, z której można się wiele nauczyć i zmienić spojrzenie na świat. POLECAM
"Alienista" C.Carr (5) "Nie samym chlebem" S.K.Lynch (4) "Rzeź niewiniątek" J.Saul (2) "Góra śpiących węży" H.Kowalewska (5) "Zimowa róża" Ch.Signol (5) "Zagubieni w mroku dusz "S.Hill (3) kończę 2 tom "Targowiska próżności" W.M.Thackeray'a - będzie 5 :)
Naprawdę warto. Wciąga od pierwszej strony. Autor zdumiał mnie pod kilkoma względami: z jednej strony przewidział w 26. wieku, kiedy toczy się akcja, wynalazek internetu, a z drugiej pojazdy nadziemne jego bohaterów poruszały się z prędkością 1km/min. :-) Przypominam, że powieść była napisana w latach 30-tych.
czytanie gra komputerowa czy planszowa?
sałata
No pewnie, że na smutno. :-( Ale trochę okazji do pouśmiechania się też było.
Przeczytaj "Tajemniczy ogród". Dzieciaki opychające się tam pysznym jedzonkiem niesamowicie zachęcają do zorganizowania małego napadu na lodówkę :) O głodzie też co nieco tam znajdziesz...
Przymierzam się od dłuższego czasu do Huxleya. Cieszę się, widząc kolejną pozytywną opinię. Może dzięki temu szybciej po niego sięgnę :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)