Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A czemu "Rozmowy lampowe" tak nisko oceniasz? Czy poza niedopracowaniem redakcyjnym jakieś wady są tam jeszcze? Mam to w planach... dalekich pewnie. :-)
Napisz, proszę, więcej o: "Zima w Sztokholmie" Pleijel Agneta (4) "Dom Małgorzaty" Kujawska E. (6!) "Fototerapia" Sowula K. (5+) "Szklana huta" Odija D. (5-) "Cud" Karpowicz I. (5+) "Wyspa" Rylski E. (4-) „Plac zabaw” Kochan M. (3) „Taniec w skorupkach” Tryzna T. (3) Niby różne opinie już słyszałam i czytałam, ale jeszcze jedna nie zaszkodzi. Ciekawa jestem bardzo. :-)
Cieszę się, że podobał Ci się Michio Kaku, na mnie zrobił niesamowite wrażenie, okazało się, że fizyka jest nawet dla tak "nieścisłych" umysłów jak mój dostępna. :-)
Nie podskakuj, mam już w domu jednego zająca. :P
Zawsze mnie cieszy kiedy komuś podoba się "Gniazdo światów" :-).
"Róża Selerbergu" E. Białołęcka (4) "42 rozmowy" P. Kaczkowski (5) "Regał ostatnich tchnień" A. Veteranyi (6) "Prawda" T. Pratchett (6) "Ostatni bohater" T. Pratchett (5) "24 współczesne opowiadania południowoafrykańskie" (5) "Ściana" M. Haushofer (6) "Komórka" S. King (6) "Nieznany cel: antologia opowiadań RFN" (5) "Boski Wiatr: Japońskie form...
Cesarzowa C'ixi (komiks) 4 Fetaury umierają w ukryciu (komiks) 5 Mityczna bestia (komiks) 4 Odsiecz z Eckmul (komiks) 4 Pirat Thanos (komiks) 4 Wizja wieszczka (komiks) 5 Zamek OrAzur (komiks) O miłości i innych demonach (García Márquez Gabriel) 4 Rozmowy lampowe (Dunin-Wąsowicz Paweł) 3
10 - "Trzej muszkieterowie"?
17 - "Alicja z Krainy Czarów"?
Ja bardzo lubię Sienkiewicza. W tej chwili jest moim ulubionym polskim pisarzem. Najbardziej lubię Trylogię, ale zawsze podobało mi się również "W pustyni i w puszczy". "Krzyżacy" również byli ok, nie lubiłam tylko Danusi... "Quo vadis" zrobiło na mnie mniejsze wrażenie, niż oczekiwałam, ale to nie znaczy, że mi się nie podobało. Z jego krótkich utworów polubiłam nowelę "Ta trzecia". Sienkiewicza uwiel...
Przeczytane w lipcu: 354"Zima w Sztokholmie" Pleijel Agneta (4) 355"50 powodów, aby być szczęśliwym" Bieńkowska A. (5) 356"Praliny dla duszy" Vallenthin G. (5) 357"Przegryźć dżdżownicę" Grochola K. (1!!!) 358"Zamiast czekolady: O tym, co nas uszczęśliwia" O. J. (4) 359"Bo to jest w miłości najstraszniejsze" Müller N. (3+) 360"Dom Małgorzaty" Kujawska E. (6!) 361"Pa...
Właśnie ja tak zrobiłam i film mnie ogromnie zachwycił, nawet popłakałam przy nim sobie. Tak mi żal, jak wy o nim mówicie takie złe rzeczy. Film miał wiele do powiedzenia. Mówił o tym, że trzeba znaleźć w sobie odwagę, by odszukać własną drogę. Mówił też o tym, że ludzie mają prawo popełniać błędy jak Homer i Candy, którzy razem sobie żyli gdy Wally był na wojnie, ale nigdy nie jest za poźno by błędy te naprawić. No i jakoś tak pięknie pokazał te...
Ojej, najpierw Bergman, teraz Antonioni :(
W lipcu: -> Agatha Christie - Przyjdź i Zgiń (4) -> Oliver Sacks - Stanąć na nogi (5) -> George R.R. Martin - Nawałnica mieczy: Krew i złoto (6) -> Juan Jose Millas - Porządek alfabetyczny (5) -> Marek S. Huberath - Gniazdo światów (6) -> Takashi Matsuoka - Chmara wróbli (4) -> Kathryn Harrison - Krzesło do krępowania (4) -> Tracy Chevalier - Błękitna sukienka (4) -> Michio Kaku - Hiperprzestrzeń (5) -> Her...
:D (czy widać moje podskoki?)
Tradycyjnie pod koniec miesiąca zakładam wspomnieniowy temat. Zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji, dzielenia się książkowymi odkryciami, wyrażania zachwytu i rozczarowania i wszelkich innych polekturowych (a być może także przed-) działań:)
Książeczka jest zbiorem wierszy dla dzieci. Poczet straszydeł to nic innego, jak poczet wad wszelakich. Fantastyczne straszydła opisane są w sposób zabawny, z humorem, barwnie i tak, że każdy rozpozna w straszydle cząstkę samego siebie. Bardzo polecam lekturę tych wierszy, nawet malutkim dzieciom, bo wiersze są napisane piękną polszczyzną i w sposób bardzo melodyjny. Książeczka wydana jest starannie, barwnie, na dobrym papierze i z miękką okła...
Ja się nauczyłam wstawiać wewnętrzne linki i jak mam ochotę zrobić w Wikipedii coś pożytecznego, to właśnie to robię...
Rogasia też za bardzo nie pamiętam, ale mi się dobrze kojarzy. Chyba nawet go lubiłam, w Biblionetce mam go na 4 ocenionego... Co do innych utworów Konopnickiej, to zawsze lubiłam zbiór wierszyków dla dzieci "Co słonko widziało". Poza tym, to czytałam jeszcze tylko "Mendel Gdański", ale niestety mi się nie podobał. Niby to krótka nowela a jakoś mi się dłużyła...
W basenie, w majtkach i podkoszulkach, pluszczą się dwie dziewczyny z sandinowskiego wojska. Trzecia, bawiąc się pistoletem UZI, pilnuje ich battledressów, ułożonych w kostkę na fotelach, oraz ich belgijskich karabinów automatycznych FN FAL (kal. 7,62, w magazynku 20 naboi) wspartych o barowy stołek. A z czwartą - która nosi partyzancki przydomek "Olivia" - od kilku godzin prowadzi magnetofonowy wywiad Roman Samsel z "Trybuny Ludu". Olivia ma ...
Erich Segal - "Kobieta, mężczyzna, dziecko"
Trochę wiemy o tym, dlaczego nie powstały dalsze części, choć argumenty autora mało może dziś ważą. Otóż dalsze losy Chrobrego to wojny, szereg wojen a większość z nich zwycięskich, służących umocnieniu królestwa i wzmocnieniu władzy. Historycy nawet ukuli termin "monarchia wojenna" a dotyczy on okresu przejściowego między plemieniem a państwem. Ciągłe zwycięskie walki wzbogacają kraj i wojów, dają sławę władcy, dają nieograniczoną wład...
- Łaa...! Straszydła! - Grzmototłuk Tornadek - Utytłak Plamisty - Salmonelka Deserowa - Kanalia Wodna - Wścieklica Furiatka - Potworny Chwalipięta - Skunksior Cebulasty - Bliźniaki Niechcemisie Zwłaszczadzie - Dlamnieteżka Żarłoczna - Rozgardiusz Niedbały - Wszystkomójek Chciwy - Trutka Marudka - Kłamczusznik Prawdziwy - Bojka Strachliwa - Chrapacz Susełko - Jełopello Nieukus - Straszydła? [Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, ...
Nic mądrego i nowego nie powiem, bo powiedziałyście już wszystko, cichutko tylko pisnę, że wrażenia mam podobne do Waszych: "Podobnie jak Ty uważam, że ta książka jest cenna dla wielbicieli Prousta i podobnie jak Ty uważam, że jest zagmatwana". :-) Treść jest warta przedarcia się przez formę. I ja też sprawdzałam fragmenty, żeby sprawdzić, o czym pisze Deleuze. Deleuze jest wspaniały, wnikliwy, spostrzegawczy, świetnie kojarzy, błyskotliwie podsu...
"A jeśli kogoś książka nuży, to po prostu, jak już wcześniej wspominałam, nie potrafi jej przeczytać"- no nie, takie argumenty sa dla mnie żenujące. Poza tym zastanawia mnie fakt, że autorka recenzji na swojej stronie w biblionetce ma same zera. Żadnej ocenionej książki, żadnego komentarza, tylko ta jedna recenzja dotycząca Masłowskiej...
Nie jest to na pewno wakacyjna lektura, a wziąłem ją do pociągu i potem jeszcze kończyłem na plaży. Przyznam, że później wszystko było dla mnie takie jakieś odrealnione, a na plażowiczów patrzyłem jak na potencjalne źródła traumatycznych kompleksów. Więc może w złych warunkach czytałem, ale masz rację - na pewno ją przeżyłem. A to dla mnie ważne, kiedy książkę nie tylko się czyta, ale przede wszystkim przeżywa.
Książka to spojrzenie na Gajosa głównie przez pryzmat jego kreacji aktorskich. WŁAŚNIE DLATEGO mi się ta książka podoba. To jej wielki atut, że nie zawiera ploteczek biograficznych, tylko to, co w życiu Gajosa najważniejsze – nawet jeśli nie dla niego samego, to dla jego widzów. Dla mnie na pewno. Czyta się świetnie. Rozczula mnie czytanie o Dąbrowie Górniczej (która wcale nie jest małym miasteczkiem, tylko metropolią przemysłową z wszel...
Maslowska belkoce, jesli ktos lubi belkot powinien przebywac w opisywanych przez Nia srodowiskach, nauczyc sie go i tam pozostac. Nie ma co wchodzic w to czy Maslowska belkoce z wyboru czy z braku umiejetnosci, co za roznica?? Zgadza sie - mozna nie miec literackiego jezyka do opisania tego polskiego 'belkotu', ale po co usilowac tworzyc lub zapisywac cos takiego? Czyzby ludzie tego nie znali, wystarczy wlaczyc polska TV, polskie radio, polsk...
Deleuze nie jest dziwny, to o czym pisze jest bardzo ciekawe i naprawdę może nie tyle pomaga w odnalezieniu, co nazywa te ścieżki i pomaga w uświadomieniu sobie. Natomiast jest dziwnie napisany, powiedziałabym nawet, że napisana ta książka jest fatalnie. Ale, naprawdę, czytało mi się ją bez cierpień, z lekkimi złorzeczeniami jedynie. Ale sama przyznasz, że czytanie blokami jest cenne? I dzienniki, biografie dopełniają lektury właściwe? :)
ŁAA...! Straszydła! Ale bać się nie trzeba... Agnieszka Frączek z humorem oprowadza nas po tym dziwnie znajomym świecie wad, przywar i słabości zilustowanych przez Andrzeja Chaleckiego. Poznajecie...? Oto... Chrapacz Susełko, Bojka Strachliwa, Rozgardiusz Niedbały, Wścieklica Furiatka i inni... [Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski, 2006]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)