Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tomik WL będzie miał tytuł "Punkt równowagi" - "W skład tomu wchodzą: „Gdie tak swobodno dyszit czełowiek…”, Uśmiech z góry, Nekyia, Siódma, Pożegnanie, List, Coco de Oro, Punkt równowagi, Spotkanie, Spadek, Zmierzch." (podaję za www.wydawnictwoliterackie.pl). I ma się ukazać w listopadzie. A co do "Szkiców" - pewnie masz rację, pewnie są bestsellerem.
Przegapiłam fakt, że przeczytałeś "Dziecko dla początkujących". Cudne, prawda? :) Druga część też jest świetna. I inne pozycje Leszka Talki. Naprawdę, powinny Ci się spodobać. :)
Tak "Szkiców". Ponadto były jeszcze "Zmierzch".
Ale czego? - "Szkiców"? Czy któregoś innego Bobkowskiego? Pytam - bo sie uzależniłam.
Skończywszy ostatnią część “Harry’ego”, przez pół dnia nie mogłam sobie znaleźć miejsca, tak jak zwykle przy rozstaniu z jakąś powieścią czy cyklem powieściowym, z bohaterami których udaje mi się zżyć i zaprzyjaźnić. Zwariowałam? Dałam się złapać na lep komercyjnego chłamu? Otóż niekoniecznie. Nie zgadzam się z tezą, że autorka pisała poszczególne części cyklu „tylko dla pieniędzy”, jak sądzi większość respondentów ankiety w portalu Onet; ci,...
A dlaczego "Pachnidło" tak nisko?
Widzę, że miesiąc z Kowalewską... :) Też bym tak chciała! :) "Maska Arlekina" taka rewelacyjna? Warto zainwestować i kupić?
84. Gąska Balbinka (4) 85. Fastryga (4) 86. Taniec w skorupkach (2) 87. Poczta literacka (4) 88. Wielka Czwórka (4) 89. Pachnidło (2) 90. Pocałunek Fauna (5) 91. Listy do Małgorzaty Musierowicz (4) 92. Dom nad rozlewiskiem (4) 93. Śniadanie u Tiffany`ego (3) 94. Chwast (6) 95. Trzynasta opowieść (6) 96. Strzały w Stonygates (3) No i kilka książek zaczętych, ale nie zdążyłam skończyć czytania. Będą już zaliczone do wspomnień sierp...
To o której godzinie mam się do Was dołączyć? Bo mi się nie chce czytać wszystkich postów.:-) P.S. Będę z bliźniakami.:D
Oglądałam dzisiaj najnowsze wydanie w "Czułym". Piękne! Z trudem powstrzymałam się, aby nie kupić.
Joanne Harris: "Czekolada", "W tańcu" Judith Fathallah: "Chuda"
Właśnie nie wiem, jak to jest ze "Szkicami". Może i są, biorąc pod uwagę, że ostatnio też było wznowienie, i to już któreś z kolei. Kilka lat temu też szukałam bezskutecznie i w końcu dopadłam w antykwariacie w Krakowie. Niedługo potem były już w księgarniach, a w tym roku jest już następne wydanie. To chyba też już bestseller, prawda? :-) Ciesze się z tej zapowiedzi WL, mimo powtórzeń. Chciałabym jeszcze, żeby ktoś wydał te omówienia książek,...
Joanne Harris- "Czekolada" Eric Emmanuel Schmitt- "Małe zbrodnie małżeńskie"
To dopiero musiało być wrażenie! ;)
A "Szkice" czemu nie są? I kto by się spodziewał, że Bobkowski w ogóle może sie sprzedawać... Wczoraj w zapowiedziach Wydawnictwa Literackiego wyczytyałam, że mają jesienią wydać inny tom opowiadań Bobkowskiego - przy czym właśnie "Zmierzch" i opowiadanie o własowcach powtarzają się.
Adrian Mole i broń masowego rażenia (Townsend S) 5 Córeczka tatusia (Clark Mary Higgins ) 6 Nowe przygody Mikołajka (Goscinny R & Sempe J.J.) 6 Tylko jedne spojrzenie (Coben H) 6 Motyl na szpilce (Wawryniuk B.) 4 Pan doktor na morzu (Gordon R) 4 Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna (Chmielewska J) 3
Ja bym chciała "Piękną kobietę..." tylko. :-) Słońce też jest. Wygląda kuriozalnie na sino-granatowym niebie. I pięknie. :-)
o "Ściana" była świetna. Po przeczytaniu chodziła za mną jeszcze przez kilka dni :)
Lipiec urlopowo-historyczno-martyrologiczny mianowicie: 80."Sto lat: Gawęda o kulturze środowiska" Zofia Kozarynowa (3) - kiepski tytuł, dobre pióro, ale nuda Panie, nuda... 79."Piórka" Jan Sztaudynger (5) 78."Oprawcy z Katynia" Władimir Abarinow (5) 77."Zalotnica niebieska" Magdalena Samozwaniec (4+) - dla mnie był to po prostu aneks do "Marii i Magdaleny" 76."Reflektorem w...
No więc tak: Kańtoch rzeczywiście świetna. Szukam następnych jej książek :). "Boski wiatr" jest książką złożoną tylko z relacji/wspomnień/notatek dowódców. Co jakiś czas tylko pojawiają się słowa, że to "za Cesarza" i to było by na tyle psychologii ;), jest za to dużo historii, dat, nazw. Ale myślę, że mimo to warto. "Na wieży" to książka taka trochę tajemnicza, niepokojąca, trochę mroczna. Podobała mi się. Też...
Mam dwa: Piękną kobietę i Mszę za mordercę; już odkładam. Zamawiałam słońce!!! Ja protestuję!
Chyba w to nie wątpiłeś!! Twój trud jest doceniany od samego początku. I nieoceniony. A teraz jeszcze bardziej chciałabym mieć te listy na własność. Mam niecne myśli, ale... nie zrobię nic głupiego, nie bój się. :-)
A Bożkowskiego masz może własnego? :> PS. Zabierzcie w piątek kapoki. Tfu, kurtki przeciwdeszczowe! :-)
Przeczytane w lipcu: M. Keyes Ostatnia szansa (4) A. Kava Fałszywy krok (4) J. Pilch Pod Mocnym Aniołem (5) J. Broszkiewicz Długi deszczowy tydzień (powtórka) A. Pilipiuk Ucieczka (powtorka i zmiana oceny na 4; łagodnieję z wiekiem) A. Pilipiuk Obce ścieżki (4; dobre, wielowątkowe, byłaby piątka, ale genetyk używający określenia "ciałka" mi nie pozwala) A. Gavalda Po prostu razem (5) S. Márai Wyznania patrycjusza (5) G. Mastert...
Przypomniałeś mi, że od lat zamierzałam przeczytać "Ścianę". Już mam ją w schowku :) Jak Twoje wrażenia po lekturze? a moje lipcowe książki to: Krystyna córka Lavransa, tom 1, (Sigrid Undset) 3 Biała magia (Montgomery Lucy Maud) 2 Ciemności kryją ziemię (Andrzejewski Jerzy) 4 Domofon (Miłoszewski Zygmunt)4 Dziecko Noego (Schmitt Éric-Emmanuel)4 Magiczny sklep z zabawkami (Carter Angela)4 Miłość i cienie (Allende Isabel)3 ...
W pobliżu Zatoki Biskajskiej mały frachtowiec "Kontoro" zatrzymuje tajemnicza poniemiecka łódź podwodna z francuską banderą. Uzbrojeni napastnicy żądają wydania prokuratora Bouviera, który niedawno doprowadził do skazania na śmierć kilku członków organizacji OAS. Bouvier ujawnia się i zostaje zamordowany. W Londynie i Paryżu rządy postanawiają za wszelką cenę ująć zabójców i zdemaskować ich mocodawców. Do akcji wkraczają dwaj doborowi agenci: Ang...
Chodziło o 17 tytuł ;))
"Dziewczynka z przyszłości"?
Oliver Grant, niegdyś słynny agent brytyjskich służb specjalnych, zostaje porwany przez milionera Stavrou. Związany z mafią sycylijską Stavrou uprowadza także ukochaną, niewidomą siostrę Granta. Aby uratować ją i siebie, Grant musi odbić pasierba milionera, więzionego przez Libijczyków w niedostępnej twierdzy nad Morzem Śródziemnym. Wraz z grupą dawnych, wypróbowanych współpracowników Grant układa więc misterny, ale niebezpieczny plan. [Amber,...
Młody Anglik Jay Williams odbywa służbę wojskową w małej jednostce na prowincji, przydzielony do Korpusu Wywiadowczego. Na każdym kroku napotyka jednak trudności i przykrości, ponieważ jest Mulatem. Wychował się w Londynie, studiował w Cambridge, ale większość ludzi traktuje go jak obcego. I większość będzie starała się zniszczyć głęboką miłość, która narodzi się pomiędzy Williamsem a młodziutką białą dziewczyną... [Amber, 1994]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)