Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mnie się też tak wydaje. Poza tym nie rozumiem, co złego w komercji. Przecież komercja, pisanie dla pieniędzy, nie oznacza, że jest ustawa NAKAZUJĄCA kupowanie. Kupienie książki, czy to komercyjnej, czy nie, to wolny wybór czytelnika. Jeśli Rowling zarobiła miliony, to przecież własną pracą! Napisała książki, a iluś czytelników _podjęło decyzję_, żeby je kupić, dokładnie jak w przypadku niekomercji. Nikt im nie kazał. A już najśmieszniejsze j...
Sam pomysł wydania wywiadów z "Lampy" to piątka. Karygodna redakcja stopień w dół, a to że nie wszystkie wywiady mnie zainteresowały, a zdażyło się kilka wręcz nudnych - kolejny minus.
Dot, to najpiękniejszy esej, jaki kiedykolwiek przeczytałam o Harrym Potterze. Sama fantastyki nie czytuje, ale temat całej serii Rowling baaardzo mnie interesuje. Dziękuję.
A ja tak jakoś... za czytacza się nie uważam. Za czytacza uważam moją mamę, która czytawszystko, co tylko wpadnie jej w ręce, przeczytała prawie całą klasykę, a i z nowościami wciąż jest na bieżąco. A ja tak sobie cichutko żyję i czytam, bo lubię... :-)
Witam, Szukając tej książki natknąłem się na tą stronę. Niestety muszę się przyznać, że ściągnąłem sobie z netu "Igraszki z diabłem" i "Zapomniany diabeł", ponieważ nie mogłem nigdzie tego znaleźć. Widziałem te dwa spektakle telewizji bardzo dawno temu, jeszcze w młodości. Dla mnie jest to po prostu klasyka nie mogę się "napatrzeć" na te przedstawienia. Oglądałem je z trzy razy i ciągle mało. Muszę znaleźć obie ks...
Zazwyczaj nałóg nie jest analizowany przez uzależnionego, i zazwyczaj nie myśli się o skutkach ubocznych dla zdrowia, zwłaszcza, że przychodzą one późno. Nie mam nic przeciwko paleniu papierosów - kto musi i chce, niech pali, najlepiej jednak nie przy mnie. Niestety nasza mentalność jest wciąż jakby "po stronie palących" - przepisów o zakazie palenia na przystankach nikt nie przestrzega i nikt też ich nie egzekwuje (jak zresztą wielu pr...
Co do 80tki to trochę rozumiem Twoją ocenę, choć ja dałam wyżej. Dla mnie ta książka miała wiele smaczków kulturowo-obyczajowych, które trzeba było tak trochę wyławiać, ja jestem na to łasa, dlatego podobała mi się. Książka do której można wracać, niestety nie mam jej na własność.
ja czytam regularnie: -Dziennik Wschodni -Gazeta wyborcza -Słowo podlasia (regionalna) -Angora -National Geographic -Wiedza i życie -Świat nauki i parę innych. Wszystkie w bibliotekach.
To się często zdarza. W mojej akademickiej bibliotece często zdarzyło mi się pożyczyć książkę, której od bardzo dawna nikt nie czytał, a w bibliotece miejskiej w Limanowej, gdy wypożyczałam "Kanapę na skraju łąki", bibliotekarka szła szukać i trzy razy podchodziła i pytałą, czy coś takiego rzeczywiście widnieje w katalogu, dopóki jej tego palcem nie wskazałam. :-) Zdarzają mi się takie sytuacje, gdyż moim ulubionym sposobem wypożyczania...
Dot, narazie przeczytałam tylko początek Twojej czytatki, wrócę do niej jutro, ale chciałabym się odnieść do tych pierwszych akapitów. Ja się zastanawiam czy to nie ten polski, zawistny charakter, który za cwaniaka i złodzieja ma każdego któremu się udało, sprawia że Rowling jest odbierana w taki właśnie sposób. Naprawdę już na nerwy mi działa gadanie o tym, że cykl jest "bezpłciowy i bezsensowny" (ktoś tak w biblionetce napisał). I im ...
Opowieść o Złodzieju Ciał - Anne Rice Lew i lilie - Maurice Druon Kronika zapowiedzianej śmierci - Gabriel Garcia Márquez Kiedy król gubi kraj - Maurice Druon O bibliotece - Umberto Eco Przeminęło z wiatrem (tom I) - Margaret Mitchell Przeminęło z wiatrem (tom II) - Margaret Mitchell Przeminęło z wiatrem (tom III) - Margaret Mitchell Krew królów - Jürgen Thorwald
Dzięki.
Bardzo bym chciała.
Jest taka książka pt. "Dworek, kontusz, karabela" Krystyny Bockenheim. Autorka opisuje tam życie naszej ukochanej szlachty w XVII wieku. Jest tu również mnóstwo ciekawych ilustracji. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona. Pozdrawiam!
ojoj najbardziej w pamięci utkwiło: "o bibliotece" u.eco, "zupa z granatów" (jaki autor??) i.. . mendoza ze swoją pensjonarką... ale jestem niedokladna, za to wszystkim powyzsze polecam:) no i odkrycie roku: wywiady z o. Leonem Knabitem -> "od początku do końca", ostrzę ząbki na pierwszą część "schody do nieba"...
Ok. W takim razie poczekam:) Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam!
w moich biblioteka książki oprawia się ręcznie w folię, podoba mi sie to bo jest solidnie wykonane... niestety w szkolnej bibliotece gdy mam wypożyczyć lekture to musze dokładnie sprawdzić czy są wszystkie książki.. Moja koleżanka z klasy miała kiedyś pechową przygode bo stwierdziła że przeczyta lekture na ostatnia chywile- no i przeczytała...ale bez ostatnich kilkunastu stron więc na sprawdzianie z treści nie poszło jej najlepiej...
"Matka" Gorkiego
Przypomina mi sie (calosc fragmenty) "Dym" Zygmus z "Nad Niemnem" "Przedwiosnie" Z filmow: "Ballada o Januszku" - moze w wersji papierowej tez jest?
Dziękuję za informację, Bogno :-)
Już sie bałem że bede musiał wypisywać 10 ulubionych filmów (raczej by mi sie nie udało) a 10 arcydzieł no to sprawa prosta 1. Obywatel Kane 2. To wspaniałe życie 3. Ojciec chrzestny 4. Na nabrzeżach 5. Czarnoksiężnik z krainy Oz 6. Lawrence of Arabia 7. Lista Schindlera 8. Mr. Smith jedzie do Waszyngtonu 9. Casablanca 10. Gwiezdne wojny
przyznaje, czyta się lekko i przyjemnie, kolejne tomy również i czekam na nie z ciekawością.
Tą część przeczytałam z niezwykłym zaciekawieniem,zajęło mi to 2 wieczory i nie moge sie doczekac kolejnej. Nie przeszkadza mi to że autorka się powtarza, to pomaga pamietać, w głowie, cały ród.
Pytanie trudniejsze niz gdyby chodziło o ksiazki ale odpowiem "To wspaniałe życie" z 1946 r. z udziałem Jamesa Stewarta najwybitniejszego aktora starego pokolenia
1. Artemis Fowl: Arktyczna przygoda (Colfer Eoin) Ocena: 6 2. Czarny Pergamin (Dębski Rafał) Ocena: 5 3. Drugie zapiski na pudełku od zapałek (Eco Umberto) Ocena: 5- 4. Maigret i trup bez głowy (Simenon Georges) Ocena: 5- 5. Maigret zastawia sidła (Simenon Georges) Ocena: 4 6. Necrosis: Przebudzenie (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de) & Kucharski Damian) Ocena: 6 7. Pan Lodowego Ogrodu (Grzędowicz Jarosław) Ocena: 5 8. Przewodnik po Pol...
W miesiącu lipcu próbowałem się zaprzyjaźnić z następującymi pozycjami: 1."Katedra w Barcelonie" I.Falcones (5-) 2."Cuda Ojca Pio" R.Allegri (4) 3."Kult" L.Deresz (4) 4."Wyznania gejszy" A.Golden (4)
Jesli chodzi o pary to James Stewart i Margaret Sullavan w filmie "Sklep na rogu" niestety współczesna wersja tego filmu pt. "Masz wiadomosc" wypada bladziutko Meg Ryan i Andy Garcia w filmie "Kiedy mężczyzna kocha kobietę"
1. Rayban Chloe - Wirtualna płeć (4) 2. Nader Jonar C. - Generacja Z (2) 3. Gołubiew Antoni - Złe dni (4) 4. Ondaatje Michael - Angielski pacjent (4) 5. Ćwiek Jakub - Kłamca (5) 6. King Stephen - Cztery pory roku (5) 7. Kapuściński Ryszard - Cesarz (4) 8. Schneider Robert - Brat snu (4) 9. Libera Antoni - Madame - dziś skończę
Wierszyk mówi o Grzesiu-głuptasku, który nosząc worki z piaskiem wciąż gubił ich zawartość przez małą dziurkę. [Liwona Agencja Wydawnicza, 2000]
O ile Sosnowski bywa niekiedy naprawdę błyskotliwym i mądrym pisarzem, to cała moja sympatia do jego twórczości opiera się na jednym opowiadaniu pochodzącym z linii nocnej - o zdzieraniu plakatów na dworcu. Może bezpodstawnie dopatruje sie w nim głębszych przemyśleń, ale dla mnie jest ono najlepszą rzeczą jaką J. napisał i której wspomnienie zawsze przywołuje uśmiech na twarzy. PS: mam nadzieję, że to z tej książki S., bo już dosyć dawno to było...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)