Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Książki o Panu Samochodziku czytałaś? Jeśli lubisz przygodowe, to moim zdaniem w sam raz nadają się na Twój obóz.
Cóż za ciekawe uproszczenie jakże niezwykłego zjawiska, jakim jest miłość:P Dla mnie jednak to, gdzie i jak się zaczyna ma maluteńkie znaczenie, no ale cóż, to może ja jestem jakaś dziwna:P
No to po pierwsze, "Dama z jednorożcem" Tracy Chevalier - każdy rozdzial opowiada fragment historii z perspektywy innej osoby. Po drugie, "Kolekcjoner" Clancy'ego - kiepska książka, ale na przemian jest pierwszo- i trzecioosobowa narracja. Po trzecie, "Trzy połówki jabłka" Antoniny Kozłowskiej - na zmianę teraźniejszość i przeszłość bohaterki. Po czwarte, "Niekończąca się opowieść" - historia, ktora dzie...
Gratulacje.
Ziółkowski w powieści historycznej "Kawaler Złotej Ostrogi" przenosi czytelnika w świat XVI wieku, w czasy Polski szlacheckiej pod panowaniem Zygmunta III Wazy. Główny bohater, Marek Jakimowski, dostaje się do niewoli tureckiej. Uwalnia się z galer z innymi niewolnikami opanowując statek na Morzu Śródziemnym. Tęsknota za krajem powoduje, że decyduje się na niebezpieczną podróż.
Popieram! Co innego wprowadzać książki do bazy, a co innego nachalnie je reklamować. Poza tym wystarczy zajrzeć do Twojego profilu - dodałaś 2845 książek i 1252 autorów. Nikt nie może Ci zarzucić, że reklamujesz jedno konkretne wydawnictwo :).
I ja bym zawtórowała okrzykom... mhm.
Dostojewskiego kojarzy się głównie z dziełami takimi, jak: "Zbrodnia i kara", Idiota" czy "Bracia Karamazow". Obok tych powieści pojawiły się jednak także utwory mniej znane. Należy do nich również ta książka. "Skrzywdzeni i poniżeni" to pozycja zaliczana do powieści sentymentalnych w dorobku pisarza. W utworach tych autor nie wzdraga się przed obnażaniem jasnych i ciemnych (tych jest więcej) stron z życia marginesów społecznych Petersburga. Ma t...
To dziwne.. Kiedy byłam mała, brutalne sceny, w których lała się krew także mnie wtedy brzydziły i może tylko dlatego ich nie lubiłam. Mogłam jednak patrzeć jak ktoś w niesamowicie brutalny sposób kogoś zabija i kompletnie to na mnie nie działało w żaden sposób. Było mi to obojętne. Teraz zauważyłam w sobie zmiany. Teraz często boję się takich scen, boję się co stanie sie z jakąś tam ofiarą i na każdy dalszy krok w akcji patrzę pełna prawdziwego ...
"Chłopca w pasiastej piżamie" Johna Boyne'a udało mi się dzisiaj upolować. :)
Nic, tylko ściskać i gratulować! Więc tak właśnie czynię!!! :-) Ja już też po sesji, hehe.
Joanna Fabicka "Świńskim truchtem" (+4) Joanna Fabicka "Seks i inne przykrości" (+4) Pasty Brooks "Za jakie grzechy?" (3) Linda Joy Singleton "Dziewczyna z usterką" (3) Meg Cabot "Liceum Avalon" (+4) Joanna Fabicka "Tango Ortodonto" (4) Harlan Coben "Bez skrupułów" (+5) Thomas Harris "Milczenie owiec" (+4)
Pożeram dzieła pana S. nałogowo. I bez przerw. Aż skończę wszystkie, no ba! *szaleńczy śmiech* Kiedyś miałam tak samo z panem Poe. Kto będzie następny?!... Dzisiaj - powiedzmy, że na kolację - spożyłam "Cymbelina". Postaram się napisać recenzję, gdy tylko ochłonę odeń nieco. Na jutro? "Troilus i Cressida". Życzcie mi smacznego, ha! :-)
Jeszcze kilka lat temu prowadziłam plik w Excelu, gdzie wpisywałam wszystkie przeczytane książki. Później przestałam je spisywać, a od jakiegoś czasu jest mi to niepotrzebne. Dzięki Biblionetce mam listę przeczytanych książek (a przynajmniej tych, które pamiętam) w jednym miejscu. ;)) Aczkolwiek od niedawna prowadzę też statystyki miesięczne. 1. Zwykle nie mniej niż 8, nie więcej niż 15. 2. Tego już nie potrafię ustalić, bo statystyki miesięczn...
psycholog. soft rock czy hard rock? :)
Ale przynajmniej odpowiedziałeś jak ja, więc może logicznie nasze rozwiązanie też jest prawidłowe? :)
1. Zależy jaki to miesiąc, w styczniu i czerwcu czytam najmniej, to znaczy czytam owszem duże ilości słowa pisanego, ale niekoniecznie literaturę piękną ;) 2. Nie mam pojęcia, ale myślę że koło 100? 3. Mniej więcej tyle ile mam ocenionych w biblionetce (jakies 1100) 4. W sumie to raczej zawsze pamiętam o czym co było. Niektóre tak pi razy drzwi ale zawsze to coś ;) 5. Robię notatki, ale tylko z książek popularnonaukowych i takich tam ...
Oj, nie zauważyłem, ze już rozwiązane :/
Może fobii tu nie ma, ale problemy są na pewno. Chodzi mi o "Dziewczęta z Nowolipek" Poli Gojawiczyńskiej. Pierwsza część to niekoniecznie na temat, który podałaś, ale druga już na pewno. Autorka opisuje życie, dorastanie kilku koleżanek pochodzących z nizin społecznych albo zubożałych rodzin. Akcja powieści toczy się przed i w okresie I wojny światowej. Moim zdaniem to dosyć ciekawe spojrzenie na sprawę dojrzewania, a co zdecydowan...
Ojciec nie żyje, a jeden z synów ożenił się z własną matką.
U mnie ma być w sierpniu De Mono.
Foe to jaką dostanie ocenę od Ciebie.
Nie owijając w bawełnę łóżko w tym temacie powiedzialbym jest najwazniejszym meblem.
Z powodów znanych tylko organizatorom na Dniach Pakości zagra zespół BAJM i Oddział Zamknięty.Reszta danych bez zmian.
1. Staram się powyżej dziesięciu. Czasem się udaje, czasem nie ;) 2. Nie mam pojęcia. 3. Jak wyżej ;) 4. Tak, zdarza się. A naprawdę straszne jest to, że czasami nie pamiętam o czym były opowiadania przeczytane nie aż tak dawno temu, np w przed dwoma, trzema miesiącami. 5. Nie lubię tego robić i robię rzadko, nie chce mi się, jestem zbyt leniwa. Patrząc na to, co napisałam w p.4, wydaje mi się, że chyba powinnam ;)
Jest wojna. Mąż pewnej kobiety zaginął na froncie. Po 5 latach prawo uznaje go za zmarłego, wtedy ona wychodzi za mąż za swojego teścia i rodzi mu syna. Kiedy zaginiony wraca po latach, widzi swojego brata, bo mają wspólnego ojca, ktory jest synem jego żony i ojca. dlatego mówi o nim "mąż mojej żony"...
1.Białe zeszyty(Raduńska Sonia)6 2.Te Prosiaczka(Hoff Benjamin)5 3.Księga Tatr(Kurek Jalu)5 4.Ja(Martel Yann)4 5.Niekochani(Wojnarowska Elżbieta)5 6.Schodów się nie pali(Tochman Wojciech)5 7.Narzeczona księcia(William Goldman)4 8.Ojciec i ojciec(Karel van Loon)5
Chyba nic innego nie wymyślę. :(
1. Średnio około 10. Czasem mniej (3-4, ale to rzadko), ostatnio więcej (kilkanaście). 2. Myslę że około 100, być może więcej. Spis prowadzę od kwietnia zeszłego roku, w tej chwili liczy jakieś 260 pozycji. 3. Bladego pojęcia nie mam. 4. Tak. Są to zazwyczaj książki bardzo przeciętne. Nie są na tyle słabe, bym wspominała je ze wstrętem, nie są też tak dobre żeby mnie zachwycić. 5. Streszczeń nie robię, czasem zapisuję swoje wrażenia i...
Gratuluję zdania sesji i życzę udanych wakacji. A za tych, co mają jeszcze egzaminy rzecz jasna trzymam kciuki. ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)