Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Z tego co sie orientuje to do 'czarnego charakteru " występującego w powieści
Mnie też przerażało. ;-)
Ja, gdy zobaczyłem 17, w ogóle straciłem chęć do tego konkursu.
Mi cały czas wydaje się, że bohaterów było dwóch, ale z drugiej strony w kontynuacji "Ptaśka", czyli w książce "Al" Al mówi bodaj, że wydawało mu się, że był ptakiem. Może ktoś, kto jeszcze czytał "Ala" pamięta ten moment.
no to może ostrzej-seks
Jeszcze Eoin Colfer
noc
A jak twoim zdaniem zakończyla sie ksiązka- uciekli czy nie ze szpitala?
To ciekawe co piszesz ale masz rację. Książka rzeczywiście różni sie od pozostałych ksiazek tego autora, ale nie tylko, bo to jest najlepsza ksiazka ze wszystkich ksiazek jakie mozna przeczytac. Opisy kanarków są troszke nudnawe ale mozna sie przynajmniej dowiedziec czegosz o zyciu tych ptaszkow. Czytalam kilka ksiazek Whartona i uwazam ze sa bardzo dobre. Ksiazke oceniam na 10.
To tam jest? Czemu do tej pory tego nie przeczytałam? A takie ładne ;)
Mam do was pytanie bo dzisiaj jedna z moich kolezanek powiedziala ze nie zabardzo rozumie zakonczenie ksiazki. Wydaje jej sie ze Al i Ptasiek uciekli z psychiatryka a moim zdaniem to byly tylko rozmyslenia Ala. A wam jak sie zdaje?
Mam ten tomik na półce. Bardzo lubię czasem do niego zaglądać. A tak w ogóle, kupiłam go podczas spotkania biblionetkowego :>
No "bardzo dobre" nie będą na pewno, to już wiem;) Ale tym razem żeby choć "dostateczne" były, to będę zachwycona;) A moja "Kłamczucha" jednak będzie na wtorek do pociągu. Teraz "Piknik na skraju drogi", którego mi nie będzie tak żal zostawić w Poznaniu na całe lato;) Co do zamówienia "Szóstej klepki" - zawsze to dobry pomysł, takie samonagradzanie się:)
Pierwsza ksiazka ktora przeczytalam byl Ptasiek, ta ksiazka bardzo odbila sie na mojej psychice, zmusila mnie do rozmyslen oraz rozwazan na temat zycia. Ksiazka jest super i polecam ja kazdemu komu ludzki los jest nieobojetny, oraz osobom ktorym podobaja sie ksiazki tego typu. Z ksiazek tego autora polecam: stado, w ksiezycowa jasna noc, oraz niezawinione smierci. Musze jeszcze przyznac ze autor ten jest najlepszym pisarzem jakiego znam a jego ks...
Po prostu jakoś mnie to przeraża ;)
Podobno któryś krytyk powiedział:"Jeśli Lem nie dostanie Nobla w ciągu następnych 20 lat to dlatego, że ktoś powiedział komisji noblowskiej, że pisze fantastykę" cytuję z głowy. Miał Lem spory wpływ na fantastykę, dzięki niemu Polska nie leżała na jakimś literackim zad... ale była w centrum uwagi. Inspirował też innych autorów, choćby do tego aby zaczęli pisać, choć słyszałem, że trudno było się przebić przez jego autorytet twórcom ina...
Ostatnio natknąlem się na Rolanda Topora, rysownika i pisarza.Jego twórczosc to najczęsciej przewrotne makabreski, bardzo przy tym zabawne. Przeczytałem już zbiór Cztery róże dla Lucienne, a w domu mam Abecadło Topora, i Księżniczka Angina. Co wy sądzicie o tym autorze?
-"Nadchodzą i odpływają fale świadomości. Jedna nadchodzi, zostawia jakieś litery, kolejna zaraz je zmywa. Staram się je błyskawicznie przeczytać w krótkiej przerwie między falami. Ale to nie jest proste. Zanim zdążę doczytać do końca, kolejna dala zmywa słowa" -"Każdy potrzebuje miejsca, do którego może wrócić"
Bliźniaki na Zielonym Wzgórzu i ciotka, która nigdy nie zajmowała się wychowywaniem młodzieży? A zakochany chłopak przypadkiem bohaterce nie dokucza? Ale nawet jeśli nie, czymś mi to pachnie, kto zgadnie, czym? Ciekawe, czy to Zielone Wzgórze to celowe nawiązanie autorki do znanego chyba wszystkim cyklu L.M.Montgomery (co uważałabym za pewnego rodzaju przesadę), czy beztroska tłumacza, który też powinien wiedzieć, że skoro ktoś już jakąś nazwę ...
Miał na sumieniu śmierć ojca, pokonał Napoleona, niechlubnie i boleśnie zapisał się w historii Polski. Enigmatyczny car, który zmarł w okolicznościach do dziś owianych tajemnicą... Oświecony monarcha i bezwzględny autokrata. Uwielbiany liberalny władca i znienawidzony brutalny zaborca. Wyzwoliciel Europy od "tyrana" Bonapartego i gwarant reakcji. Lew salonowy i surowy moralista. Car Rosji Aleksander I to postać pełna sprzeczności, człowiek ...
Anne Rice czytałam tylko "Wampir Vittorio" :-) Po rosyjsku? Pięknie! Też chciałabym się kiedyś nauczyć tego języka :-)
gwiazdy
"w niej dużo magi...". A może pieprzu? I lubczyku?
Do końca czerwca będe się obijać i spędzać całe dnie na czytaniu i nadrabianiu zaległości filmowych, robiąc krótkie przerwy na wycieczkę rowerową, spacerek po parku czy kino. W lipcu wybieram się na dwa tygodnie do Ustki, a potem pewnie na mazury do rodzinki.
Działają mi na nerwy bohaterowie "Ali Makoty" (a główna bohaterka szczególnie). Nie lubię Balladyny i Anieli z "Jeżycjady". Nie cierpię ojczyma Gabi z "Dobranoc, słonko" oraz Mrozelli i Szkarlatyny z książki Kaye Umansky.
Jestem na biblionetce od niedawna i oceniłam zaledwie 74 książki. Na pierwszej stronie mam od 99-87%.
Ja zaczęłam nosić okulary w pierwszej gimnazjum. Na początku byłam załamana, uważałam, że wyglądam idiotycznie i nigdy w życiu nie wyjdę w nich do ludzi. Na szczęście szybko się przyzwyczaiłam i teraz wiem, że to moje zachowanie było idiotyczne, a nie okulary. Teraz nawet ciężko byłoby mi się z nimi rozstać;). Na dzień dzisiejszy mam 15 lat i -1,5 w lewym, a w prawym tylko -0,5.
niebo
Oczywiście Grechuta i Demarczyk, to legendy, bezkonkurencyjnie. A poza tym jestem zakochana doszczętnie w płycie 'Serwus Madonna' Janusza Radka, zwłaszcza utwór "Tomaszów", jak dla mnie to tak rozdzierająca serce wersja, idealne połaczenie głosu radka, pięknej melodii skrzypiec i Tuwima. Ach, coś przepięknego. Wykonanie godne pierwotnego.Wogóle jestem pod wrażeniem interpretacji Janusza. Np. o wiele bardziej podobała mi sie jego wersja ...
Przeczytane w CZERWCU: 1. James Patterson "Wielki zły wilk" (5) 2. Henry Oyen "Złoto Kanady" (5) 3. Hanna Ożogowska "Głowa na tranzystorach" (5) 4. Maurice Leblanc "Ożenek Arsena Lupina" - po rosyjsku (4) 5. Wanda Markowska, Anna Milska "Srebrna gołębica" (6) 6. Orhan Pamuk "Nazywam się Czerwień" (6) 7. Leonid Andrejew "Chrześcijanie" (5) 8. Isaac Bashevis Singer "...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)