Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mihailo Lalić, jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy jugosłowiańskich. Urodził się w 1914 roku w Czarnogórze. Tam też rozgrywa się akcja wszystkich jego powieści, wśród surowego górskiego krajobrazu, który ukształtował typ silnego, nie poddającego się przeciwnościom człowieka. Taki właśnie jest bohater "Góry łez", partyzant Lado Tajavić, który utraciwszy łączność z towarzyszami, narażony na zasadzki i obławy ze strony polujących na komu...
- Ody - Ciemne ścieżki - Tristan przebrany - Podróż do Patagonii - Wiersze ulotne - Warkocz jesieni - Jutro żniwa - Krągły rok - Xenie i elegie - Śpiewnik włoski [Czytelnik, 1977]
Przewodnik, który pomoże ci dotrzeć do tajemnicy kobiecej duszy. Bóg chce odpowiedzieć na twoje pytanie i rozbudzić na nowo pragnienia twojego serca. Każda kobieta tęskni, by być kochaną, by odegrać niezastąpioną rolę w wielkiej przygodzie, oraz by posiadać własne piękno do odsłonięcia. Przypatrz się swoim ulubionym filmom. Przypomnij sobie zabawy z czasów, gdy byłaś małą dziewczynką. Te pragnienia tkwiące w twoim sercu pochodzą od Boga i stan...
Kiedyś czytałam już Poczwarkę, ale jakoś inaczej to odbierałam i chyba jej nie skończyłam. "Ono" mi tak średnio podeszło, Poczwarka o wiele bardziej mi się podobała. Diabeł ubiera się u Prady - film mi się podobał, taka rozrywka, nie trzeba specjalnie myśleć i się wysilać, więc stwierdziłam, ze trzeba przeczytać też książkę. W sumie fajnie i szybko się czytało, ale film mi się bardziej podobał. No i te drobne odstępstwa...
Oto moja kwietniowa lista: 1. "Genom" (5) S.Łukianienko 2."Pachnidło" (4) P.Süskind 3."Podróż ludzi księgi" (5) O.Tokarczuk 4."Klub Dumas" (5) A.Perez-Reverte 5."Pasażer do Frankfurtu" (4) A.Christie 6."Kwiaty zła" (4) Ch.Baudelaire
- Iuvenilia - Oktostychy - Dionizje - Kasydy zakończone siedmioma wierszami - Księga dnia i księga nocy - Powrót do Europy - Lato 1932 - Inne życie - Elegie [Czytelnik, 1977]
No ja myślę, że aktualne! Z tego, co pamiętam Carmaniola i Sowa zapowiadały, że będą. I Czajka miała przyjechać. No i będę ja. ;-)
Dziecioodporna (Giffin Emily) (4+) Eragon (Paolini Christopher) (3) Gorzkie złote serca (Cook Glen) (5) Metoda wodna (Irving John) (4+) Obiecaj mi (Coben Harlan) (4) Sprawa leniwego kochanka (Gardner Erle Stanley) (4) Zima Muminków (Jansson Tove) (5) Żmijowa harfa (Brzezińska Anna (4)
Hmm. King to na pewno mój ulubiony autor - choć jak na razie posiadam jego tylko trzy książki to zdołałem już go polubić. Polecam "Uciekiniera" - na pewno powieść którą należy przeczytać na początku swojej przygody z twórczością Kinga. Poza tym "Bezsenność" i "Marzenia i koszmary". "Marzenia i koszmary" najlepiej czyta się w nocy przy nocnej lampce. Wtedy jest świetny klimat grozy ;)
Która ryba nosi pancerz? Dlaczego kraby chodzą bokiem? O tym w tomie "Wieloryby śpiewają" Ta fascynująca książka przybliży dzieciom niezwykły świat podwodnych zwierząt i roślin. Dzęki niej nie tylko poznają nowe gatunki morskich stworzeń i ich zachowanie, ale dowiedzą się także, co należy robić, by chronić tę obfitość życia przed zagładą. [Firma Księgarska Jacek Olesiejuk, 2006]
Widzę, że wiele osób już pokrótce przedstawiło Wam obraz dziejów Matyldy Piołun. Mnie osobiście ta książka STANOWCZO się nie podoba. Ośmielę się ją nawet porównać z innymi książkami. Primo: Roald Dahl nie wysilił się na oryginalną powieść - mnóstwo takich można znaleźć na stoiskach z książkami dla nastolatek o "wrednych rodzicach", "okropnej dyrektorce", "paskudnym bracie" itp. Te książki są WYJĄTKOWO MAŁO AMBITNE! Szczerze - nie wiem, czym on...
Widząc pierwszy raz na wystawie księgarni książkę "Hannibal: Po drugiej stronie maski" Thomasa Harrisa, pomyślałem sobie: "No tak, Lecter stał się znany i lubiany, więc trzeba teraz pisać dużo książek z nim w tytule, bo się będą ładnie sprzedawać. Panie Harris, nie spodziewałem się tego po Panu". Jednak widząc ją na półce w mojej bibliotece miejskiej - postanowiłem wypożyczyć i sprawdzić. Muszę przyznać, że trochę się pomyliłem. Zasadniczo ksi...
Zgadzam się z Tobą pod każdym względem. Jest w Warszawie przy Żwirki i Wigury cmentarz żołnierzy radzieckich, na niektórych grobach są tabliczki - leżą tam 17 letni chłopcy, z jakichś wiosek daleko za Uralem. Czy oni przyszli tu by nam cokolwiek narzucać? Czy oni są winni temu, co się działo? Oni walczyli z wrogiem, ginęli na obcej ziemi - mamy ich za to potępiać, odtrącać? Co roku chodzę na ten cmentarz 1 listopada i zauważyłam, że sporo osób p...
Jeśli chcesz, to mam "Autobiografię" Agathy Chrisie.:-) A "Zakaz myślenia: Fundamentalizm w chrześcijaństwie i islamie" widziałam niedawno na podaju. Nawet bym wzięła, ale chwilowo nie mam za co.:-)
O, dosłownie wyjęłaś mi z ust to, co chciałam napisać! Notabene, mam wrażenie, że dotyczy to również prób "zaistnienia" w jakiejkolwiek innej branży. Jeżeli, dajmy na to, pani X jest z zawodu modelką, ale przypadkiem dostanie epizodyczną rolę w telenoweli, to natychmiast zaczyna być nazywana "modelką i aktorką"; skoro już aktorka, to przeważnie udaje jej się nagrać płytę albo chociaż wystąpić w jakimś śpiewanym spektaklu i aut...
Tomik poezji ma prostą konstrukcję opartą na naturalnym rytmie przyrody, który wyznaczają następujące po sobie pory roku. Indywidualny sposób postrzegania porządku natury przez poetkę zaowocował utworami o niepowtarzalnej ekspresji. Polecam wszystkim, nie tylko miłośnikom poezji.
Ja zaś odwrotnie. Dużo bardziej lubiłam "Akademię Pana Kleksa", niż wiersze Brzechwy. Byłam jako dziecko zachwycona lekcjami, które fundował swoim uczniom Pan Kleks, kolorowymi szkiełkami, szpitalem chorych sprzętów, itd. To dla mnie jedna z tych książek, które mają niepowtarzalny, nieprzemijający urok.
Zaczęłam wczoraj wieczorem "Operację Sodoma" Jurandota - zapowiada się świetnie.:-)
"Gra o tron" Martin (5) "Pippi i Sokrates" Gaare & Sjaastad (4) "Kolekcja" Dehnel (3) "Starcie królów" Martin (3)
1. Zabójca czarownic 2. Kabała 3. Łyżwiarz 4. Czciciel Słowa [Alma-Press, 1986]
A i trochę po temacie: Miasteczko Salem to jest o tym masowym procesie czarownic w średniowieczu? Tylko to mi się kojarzy... Lśnienie oglądałam film, niezły nawet. A co Kinga, ta jego nowa książka, p.t. "Komórka" zapowiada się bardzo ciekawie, szczególnie dla "nałogowych" użytkowników telefonów, takich jak n.p ja :)
Przeczytałam całe 7 tomów i jestem pod wrażeniem. Naprawdę warto było! Tobie szczególnie należą się podziękowania, bo Twoje recenzje stanowiły piękną, poetyczną zapowiedź wspaniałej przygody, jaka mnie czekała. Teraz czytam biografię Prousta pióra Paintera, a przy następnej wizycie w bibliotece wezmę "Jana Santeuila".
Dokładnie harlekiny dla młodzieży, czasem czytam gdy nie ma nic lepszego na bibliotecznej półce. Z tej serii czytałam tylko "Ważne sprawy" jak na książkę z tego gatunku wcale niezłe (powtarzam: jak na tego typu książkę), ale nijak to się ma do polskich realiów życia. Polska to inny świat, ale i polskie książki dla młodzieży często mnie nudzą, chyba że to niezła Ewa Nowak. Książki tego typu są zaszufladkowane na książki dla dziewczyn, i ...
No tak, i zapomniałam jeszcze dodać, że najbardziej dobiło mnie jak przeczytałam o tym, że muchy żądlą...
R.Chandler Głęboki Sen - bardzo dobre D.Hammer Papierowy człowiek - dosyć dobre J.Chmielewska Mnie zabić - średnie Saint-Exapierry Mały książę - niezbyt
No myślałam o napisaniu czytatki (a nie napisałam jeszcze ani jednej) o talencie Erica Emmanuela Schmitta, ale już mnie ktoś ubiegł :P Pisarz błyskotliwy, wnikliwy obserwator. Talent niewątpliwie ma, nie każdy wymyśliłby historię umierającego w szpitalu chłopca. Interesująco zarysowane postacie, szkoda, że za mało otyłego Pop Corna, cierpiącego na wodogłowie Einsteina, błękitnej Peggy Blue, CHinki i innych kolegów. Po przeczytaniu tej książki prz...
Nie lubię fotografii prezentowanej na World Press Photo. Kiedy widzę umierających ludzi na zdjęciach zastanawiam się tylko jak czują się fotografowie którzy żyją z tragedii innych ludzi. Jest taki dowcip który krąży wśród fotografów : jest powódź, widzisz jakąś sławną osobę która tonie, ona wrzeszczy, błaga wszystkich o pomoc. Co robi w tej chwili fotograf? Zastanawia się jaki wybrać obiektyw.
Tylko czekałam, kiedy ktoś przywoła ten słynny monument!:) Nie widziałam go na żywo, więc trudno mi oceniać, ale sądząc po zdjęciach, nie jest zbyt urodziwy. Myślę jednak, że co było do natychmiastowego usunięcia (wszelkie Leniny itp.) już usunięto, a sprawę pozostałych pomników mogących wzbudzać kontrowersje oddałabym w ręce społeczności lokalnych, nie rządu.
Nigdy nie byłam na WPP ale cóż... szczerze? wolałabym odwiedzić galerie National Geographic... Zdjęcie ma to do siebie, że w porównaniu z obrazem, uchwytuje chwile w czasie rzeczywistym, oddaje głębię i sytuację chwili. Tak jak sobie czasami przeglądam plfoto czy onephoto to ręce opadają, jaki ludzie mają talent. Galerie? Przy dzisiejszym postępie techniki większość zdjęć jest dostępna w Internecie. I mi to wystarczy. :)
Wiersze Słowackiego! "Bóg który wszelkich tajemnic odmyka, Do tego ohydnego w duchu matecznika, Gdzie duch z duchem się bije, a kość trupia z kością, Pozwolił mi wejść i oczy oswoić z ciemnością, I zoczyłem okropną umysłów ruinę, Oczy krwią zaszłe, twarze ołowiane, sine"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)