Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czajka wyjechała i nie ma dostępu do netu. Będzie chyba dopiero w przyszłym tygodniu.
Książka opowiada o udziale polskich pilotów w zwalczaniu niemieckich łodzi podwodnych (U-Bootów), które starały się utrudniać brytyjskiej flocie handlowej żeglugę po Oceanie Atlantyckim. Niemcy liczyli na to, iż pozbawiona zaopatrzenia z Ameryki Wielka Brytania będzie łatwiejsza do pokonania. Książka napisana jest ciekawie, dominują w niej opisy autentycznych bitew morsko-powietrznych z udziałem polskich lotników. Polecam szczególnie fanom "Dy...
Sytuacja we „Władcy much” nie ma chyba nic wspólnego z utopią.
200 ofiar śmiertelnych rocznie. Dla porównania w wypadkach samochodowych ginie około 7000 osób rocznie.
Jaka szkoda! Tak na Ciebie liczyłem Nutinko! Nie wiesz, dlaczego Czajka nie odpowiada na maile?
Najnowsze, uzupełnione o komentarz teologiczny wydanie "Przeżyć z duszami czyśćcowymi Marii Simmy". Niektórzy ludzie pytają, dlaczego Bóg dopuszcza, by zmarli ukazywali się żyjącym? Z pewnością nie dla zaspokojenia ciekawości! Jest to zawsze szczególny przejaw miłosierdzia Bożego i część Jego zbawczego planu. Nam powinno to przynieść duchową korzyść; dla zmarłych zaś jest wielką pociechą w oczekiwaniu na zjednoczenie z Bogiem. To powinno skłon...
O, dzięki wielkie, Vemono! "Autobiografię" bardzo chętnie bym pożyczyła. Tylko gdzieś pod koniec maja, bo teraz nie zdążę przeczytać. No, chyba że Ci się nie spieszy. Napisz, czy się zgadzasz, to Ci prześlę adres ma maila. I zaraz lecę zajrzeć do Twojego schowka, bo może ja też coś mam ciekawego? :-) A "Zakaz myślenia" właśnie dostałam, zaraz usunę ze schowka.
Szczerze powiedziawszy nie wiem co Wy widzicie w tej książce (btw. starej daty 1960).
Mi też często książka towarzyszy w pociągu :). Albo uprzyjemnia czekanie:).
Ale nawet historycy się spierają - ja wybrałem jedną z opcji i przy niej stanę, bo znam kilka faktów więcej niż same nazwy i moja (być może mylna) intuicja podpowiada mi, ze jest tak a nie inaczej. :)
A bez tego nie wiedzą? Lusinka, dla mnie to dziecinne, takie myślenie.
Co sądzisz o książce "Pasażer do Frankfurtu"? Stoi to u mnie i stoi i tak się jakoś zabrać za to nie mogę...
Na Podaju kiedyś znalazłem. :) Właściwie to wygląda jak myśli zebrane z różnych wypowiedzi i publikacji, bo raczej nie było pisane do takiej książki, notabene wydanej niedawno. Jak chcesz przeczytać - podaj mi adres na maila, to Ci pożyczę. :)
To się cieszę ogromnie, ale niech się odezwą, baby jedne! :P Pilar, wreszcie będziemy miały okazję się poznać - rok temu było o mały włos...
1. Adams Douglas - Życie, wszechświat i cała reszta (3) 2. Adams Douglas - Cześć, i dzięki za ryby (3) 3. Christie Agatha - Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie (4) 4. Siesicka Krystyna - Dziewczyna Mistrza Gry (4) 5. Proulx Annie - Kroniki portowe (5) 6. Rudowski Krzysztof - Cz@t (4) 7. Funke Cornelia - Król Złodziei (4) 8. Yoshimoto Banana - Tsugumi (5) 9. Hearn Lian - Po słowiczej podłodze (5)
Różnica polega na tym, że odróżnianie faszyzmu od nazizmu nie jest moim widzimisię tylko wynika z posiadanej wiedzy w tej materii. Każdy ma prawo do własnego zdania i ja również nie zamierzam cie przekonywać. ;)
Lista kwietniowa: 74. „W cieniu inkwizycji” A. Perez- Reverte. 3 75. „Łowca krokodyli” S.&T. Irwin. 5 76. „Podróże z Ryszardem Kapuścińskim: opowieści 13 tłumaczy”. 4 77. „Przygody dobrego wojaka Szwejka. Szwejk na tyłach” J. Hasek. 5 78. „Przygody dobrego wojaka Szwejka. Szwejk na froncie” J. Hasek. 5 79. „Przygody dobrego wojaka Szwejka. Przesławne lanie” J. Hasek. ...
Skąd wygrzebałeś te "Aforyzmy i refleksje" Sienkiewicza? Z wielką przyjemnością bym coś podobnego przeczytała, bo cenię niefabularną twórczość tego autora, a w moim wydaniu dzieł zebranych są tylko "Listy z podróży do Ameryki".
Ogromnie mnie ta Grodzieńska pociąga. Kupić nie kupię, bo już jestem totalnie zrujnowana na książki, ale mam nadzieję, że sie pokaże w mojej bibliotece. A znasz wcześniejsze - "Wspomnienia chałturzystki" i "Urodził go Niebieski Ptak" (o Jarossym)? Bardzo fajne były. A "Muzyka duszy" mi się obłędnie podobała, do tego stopnia, że po kilku miesiącach od przeczytania nie zdzierżyłam i kupiłam, po czym zaraz przeczytała...
hejka:) myślę że dobrą książką dla młodzieży jest seria "Jeżycjada" Musierowicz i myślę że dobre też są książki o narkomanach np:"my dzieci z dworca ZOO" oraz "pamiętnik narkomanki", polecam również "w ślepym zaułku wolności. dzieci ulicy" Jany Frey, oraz "na odwrót" tej samej autorki. pozdrówki:)papa
Dla Darby przeprowadzka była niezasłużoną karą. Dziewczyna musiała pożegnać ukochane stare kąty, a także rozstać się ze wszystkimi przyjaciółmi i szkołą. Dzięki pomocy swej kuzynki Aimee, bardzo szybko przystosowuje się do nowych warunków i zaprzyjaźnia z wieloma ludźmi. Jest jednak osoba, której towarzystwa nie może znieść ani przez moment. To Bruce, szkolny kolega, tak bardzo drażni ją i denerwuje. W rzeczywistości jednak nie zasługuje on na ta...
Diano, Droga! A pamiętasz? Chciałaś zobaczyć na końcu "Domu ze ślepą werandą" nadzieję; a ja nie dostrzegłam jej. Pisałyśmy o tym. Bardzo jestem ciekawa dalszych losów Tory, chociaż odczuwam teraz jakiś dziwny smutek; i nie wiem czy już bym chciała je znać, bowiem Tora to - zdaje się - trochę autorka właśnie. Może mylę się... Napiszesz o tych dwóch tomach "jedno" słowo?
Leniwy dzisiaj jestem. Nie będę tu każdej książki z góry opisywał. ;) Ale jeśli chcecie poznać moją opinię na temat którejś pozycji stąd - to zapytajcie, a chętnie odpowiem. ;) • Ryszard Kapuściński "Podróże z Herodotem" (5) • Ernest Hemingway "Stary człowiek i morze" (6) • Umberto Eco "O bibliotece" (4) • Adam Mickiewicz "To lubię..." (6) • Neil Gaiman "Rzeczy ulot...
Ja niestety ten pomnik widuję prawie codziennie i przyznam szczerze, że dopiero rok temu poznałam tą nazwę xD Pomnik faktycznie nie jest zbyt urodziwy, w dodatku plac ponoć został "zrabowany" przez komunistów zakonowi <?> Bernardynów, wybudowali sobie tam pomnik, a teraz toczy się spór, gdyż klasztor chce odzyskać plac i zburzyć pomnik <mam nadzieję, że nic nie pomyliłam> Z tego co się orientuję zdecydowana większość miesz...
:):) nic się nie stało... więc leczę się szybciutko i byle skutecznie i jak będę to również z książką - a to już nawet nie tak specjalnie jako znak rozpoznawczy, ale na podróż autobusową i czas się wtedy dłużący najlepsza dobra lektura :) pozdrawiam
Zastanawia mnie język, którego używasz. Nie jest to wyszukany język literacki, bliżej mu raczej do codziennego, powszechnie używanego. Jeśli mogę porównać - Sapkowski też używa języka potocznego, ale jest zupełnie inny, Twój wygląda trochę delikatniej, ale jest bardzo barwny, działający na wyobraźnię, przynajmniej w moim odczuciu. ;) Ciekawi mnie czy mimowolnie, bez większego zastanowienia użyłaś właśnie takiego codziennego języka, czy raczej był...
Kwiecień zbliża się ku końcowi, a ja tak mało przeczytałem. Wszystko z winy Prousta, który pochłonął większość moich czytelniczych zainteresowań, a z nim jak wiadomo trzeba powoli. Oto więc: 1 Jan Kochanowski "Treny" - powtórka (4) 2 Jarosław Iwaszkiewicz "Noc czerwcowa" - Jarek musi być obowiązkowo, a jak! (5) 3 Lucy Maud Montgomery "Pamiętniki - krajobraz dzieciństwa" (3) 4 Marek Nowakowski "Grecki bożek...
Napisz proszę coś więcej o tej "Huśtawce". I wreszcie skończyłeś tę wyczekiwaną mamałygę:D gratulacje:D
Klasyki widziałam ostatnio w wielu miejscach* po 12 zł za książkę. *Główna Księgarnia Naukowa, krakowski Empik, chyba Matras
"Marzenia i koszmary" - S. King. Jestem już w środku. Bardzo ciekawe opowiadania. A przede mną jeszcze jakieś 385 stron książki ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)