Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Hmm.. i właśnie w tym punkcie mam odmienne zdanie :) On ma wspaniałe dzieciństwo - jeśli chodzi np. o szkołę i przyjaciół (hmm.. raczej kolegów na razie). Ale rodzice to są tacy przeciętni ludzie, co to nie wiadomo, po co mają dzieci. Tzn wiadomo, bo tak SIĘ robi. Bo SIĘ ma dzieci. No i to dziecko jest wg mnie zaniedbywane. Oni są takimi przeciętnymi rodzicami, co się nie interesują specjalnie synem i tym, czym on się interesuje. On z czymś do ni...
Podejrzałam Twoje oceny :) Wiesz, co mnie ucieszyło? Twoja szóstka dla Jądra ciemności :) Też dałam 6. A mogę zapytać, skąd ta Twoja 6? Wiele osób nie przepada za Conradem.
Książka Thomasa Cahilla przedstawia w sposób bez reszty przykuwający uwagę współczesnego czytelnika jeden z najkrytyczniejszych momentów w dziejach europejskiej kultury. Dobiega końca V stulecie. Hordy barbarzyńców plądrują Cesarstwo Rzymskie. Tysiącletni dorobek europejskiej myśli ulatnia się wraz z dymem palonych ksiąg. Mogłoby się zdawać, że średniowieczna ekspansja islamu natrafi jedynie na mizerny opór bezładnie rozsianych plemion animis...
I cóż ja mogę na to odpowiedzieć? :) Do Białego Oleandra to mam jeszcze ciepłe uczucia, choć książka to niestety gniot totalny, tu muszę zgodzić się z Misiakiem - patrz recenzja (acz niechętnie :P) - film o niebo lepszy. Film po prostu bardzo dobry. Właśnie dziś sobie go kupiłam z "Dzieckiem" :) choć oglądałam go już wiele razy. A o "Godzinach" to już nawet nic nie będę mówić - film jest wygitny pod wszystkimi względami, a ksi...
"(...)wszystkie nasze kłopoty stale nosimy w sobie, aż pewnego dnia następują wydarzenia, które ten czy inny kłopot wydobywają z ukrycia." (s.31) to z Szekspira: "unpack his heart with words" (s.38) "(...) boska Rozalinda, która wzrostem sięga >, zostaje zdradzona i odepchnięta: ((Yet each man kills the thing he loves>>" (s.40) o Wieczorze Trzech Króli: "(...)ten Książę w gruncie rzeczy zły, sadystyczny i jak tylu niedoszłych niegodziwc...
Nie sądzę, żeby coś mogło być gorsze. Mam ochotę na "Wizje Gerarda". :-)
Exilvio, aż się wzdrygnęłam, gdy poznałam Twoje zdanie o tych pierwowzorach książkowych. Mam zupełnie inne, wręcz całkowicie przeciwne, krańcowo odmienne! (czyt. te książki obroniły się jako wartościowe pozycje w moich ocenach ;-)). A album "magiczny" to zbiór informacji o filmie, bohaterce, reżyserze w sosiku zdjęć z planu i filmowych kadrów - coś dla kolekcjonerów.
Kerouac? Lejesz miód na moją czytelniczą duszę, Misiaku! Nic dodać, nic ująć, podpisuję się pod każdym słowem na ten temat. Też byłam łaskawa i postawiłam 2. :-) A Pirsig za to jest cudny! I kompletnie inny. :-)
Najnowsza antologia opowieści grozy, fantasy i thrillera wydana w dwóch tomach zawiera 29 nie publikowanych wcześniej utworów mistrzów gatunku - Stephena Kinga, Joyce Carol Oates, Erica Van Lusbadera, Davida Morrella, Gene'a Wolfe'a, Williama Petera Blatty'ego, Nancy Collins, Ramseya Campbella i innych. Na kartach książki pojawiają się dobrze znane motywy i rekwizyty: wampiry, seryjni zabójcy, zombi, duchy, nawiedzone domy, przedmioty o niezwykły...
Przeczytam, to pogadamy. Mam nadzieję mieć skrajnie odmienne zdanie na temat Kerouaca :) Nie mam tvn7... :( Ale ciągle pamiętam, że mam tę książkę w tym roku kalendarzowym przeczytać ;>
Oj, jesteś chyba dla nich zbyt surowa:) Oni naprawdę kochają swojego synka:) A Mikołajek kocha ich:) Naprawdę to jest dobre poczytać od czasu do czasu o kimś kto nie ma toksycznego dzeciństwa. Bo Mikołajek wydaje mi się przede wszystkim książką o wspaniałym dzieciństwie. Ten aspekt często jest chyba niedoceniany. Wszyscy patrzą na humor bijący drzwiami i oknami, zapominając o tej drugiej równie przyjemnej płaszczyźnie.
Nie wierzę w istnienie takich ludzi! ;)
Jeżeli to jest najlepsza książka Kerouaca jeśli wierzyć okładce, to naprawdę bałbym się sięgać po najgorszą.
Jejciu, jak się cieszę, że będę mógł się wypieklić w końcu przed kimś na tego koszmarnego Kerouaca!!!!! Naprawdę do ostatnich stron wahałem się między dwóją, a jedynką, ale potem stwierdziłem, że okażę się łaskawy i będę się lepiej z tym czuł. Dla mnie ta książka jest po prostu o niczym. Pseudoindywidualistyczne postaci (hehe jak w Białym oleandrze), nieciekawe, zupełnie bez ambicji. Papierowe to ich życie w drodze i beznadziejne. Jednak to nie k...
Kiedy tylko Ci pasuje. ;)
O ja też jestem wśród miłośników "Pani Bovary". Cudowna książka. Nie rozumiem zupełnie ludzi, którzy uważają, że jest nudna. Świetny psychologicznie portret kobiety niespełnionej i tyle.
Opowiesz coś o rozmowach z Cioranem? :)
I jak Ci się "Pani Bovary" podobała? Ja byłam nią wprost oczarowana! A do "Sprawiedliwości owiec" też się przymierzam, to tak mnie jakoś nęci, pociąga... Ale się zabrać nie mogę! :-( Czy można to w jakiś sposób przyrównać do "Folwarku zwierzęcego"?
Bardzo kiepsko Kerouac, ale Ty nie lubisz współczesnej literatury :P To jedna z ukochanych książek mojego Lubego - a opinie jak widać skrajne, nie Ty pierwszy jesteś nią rozczarowany. Będę musiała widzę przeczytać ;) Teraz czytam coś w tych klimatach - Pirsiga Zen i sztuka.., ale że w oryginale to troszkę wolniej niż po polsku. Zen i sztuka..jest cudowna - no filozofia, no filozofia i zen (że tak sobie pozwolę rozdzielić). A Wilde, dlacz. tak ni...
Myślałam o tym, ale Wikipedia wyjaśnia to pojęcie w następujący sposób: W literaturze jest to środek stylistyczny polegający na przypisywaniu jakiemuś zmysłowi wrażeń odbieranych innym zmysłem. Szczególne znaczenie miała w literaturze symbolizmu. Chyba jednak zrezygnuję z pierwotnego zamysłu i moja praca będzie musiała się obejść bez mądrych terminów naukowych;) Mimo wszystko dzięki:)
Maciej Parowski: Kontakt raz! 1. Marek Oramus: Ziemia-410 2. Piotr Gąsiorowski, Piotr Kościński: Szklane paciorki 3. Piotr Skórzyński: Wizyta 4. Andrzej Drzewiński: Niepewność 5. Przemysław Skulski: Czternaście lat temu 6. Paweł Tomczyk: Bliskie spotkanie 7. Adam Pietrasiewicz: Koła na piasku 8. Andrzej Drzewiński: Czego tylko pragniesz 9. Andrzej Drzewiński: Pomagajmy sobie 10. Maciej Parowski: Studnia 11. Janusz A. Zajdel: Utopia ...
Zerknęłam w Twoje oceny :) i mam pewną polecankę. Ja bardzo lubię literaturę dziecięcą i młodzieżową. A ostatnio zainteresowałam się twórczością Roalda Dahla (dzięki filmowi o Charliem i Willym Wonce'e z genialnym Johnnym Deppem) a tu u Ciebie ocena: 3 (Charlie i fabryka czekolady) :) Nie wiem, czy czytałaś po polsku czy w oryginale, jeśli w oryginale - to przepadło ;) Ale jeśli po polsku - to spróbuj w oryginale, albo.. polecam audiobooka - czyt...
W kwietniu przeczytałam: Jeff Lindsay - "Demony dobrego Dextera" (3) Didier van Cauwelaert - "Po życiu" (3) Julia Hoffmann - "Dzielnica czerwonych jabłek" (3) Gautam Malkani - "Londonistan" (5) Alan Titchmarsh - "Kocham tatę" (4) Jonathan Coe - "Rotters' Club" (4) Danuta Noszczyńska - "Historia nie Magdaleny" (2) Jodi Picoult - "Świadectwo prawdy" (5) Zygmunt Miłoszewski - "Uwikłanie" (5)
Amelia jest jedna i niepowtarzalna :) A książki, nawet pierwowzory cudownych filmów potrafią być koszmarne (Biały oleander, Godziny) :) Nie wiem, czy znasz inne filmy reżysera Amelii - ale są całkiem inne. Tzn są takie plastyczne, trochę baśniowe, ale robił je wspólnie z innym reżyserem i są po prostu przerażające. Ja najpierw widziałam tamte filmy (są starsze) a potem Amelię i byłam po pierwszym jej obejrzeniu.. rozczarowana :) Zachwyciła mnie d...
Tu jest spis piosenek z filmu: http://www.imdb.com/title/tt0211915/soundtrack
Staram się bywać co roku, a tegoroczna najlepsza fotografia bardzo mi się podoba. Jest...hmmm, jak to nazwać... Chyba najbardziej oddaje charakter człowieka.
Ja może jakaś skrzywiona jestem ;) ale nie podobają mi się rodzice Mikołajka. Wiecznie nie mają dla niego czasu, udają, że go słuchają. Przykre. :( Ale same historyjki - świetne, a Mikołajek przezabawny. Najbardziej lubię te, które nie dzieją się w domu, tylko w szkole.
Oj... Szkoda, że ja nie pomyślałam o tym wcześniej i się nie zaopatrzyłam... ;P Aj, będę siedziała nad czymś mniej śmiesznym i pewnie już mi znanym, bo żeby nie wykorzystywać nieodpowiednio dłuuuuuugiego weekendu nie przygotowałam sobie żadnej lektury, która mogłaby mnie skusić... ;) I co ciekawsze książki pożyczyłam młodszej koleżance. ;) Hmmm... Na szczęście jest niezawodna Jeżycjada. :) P.s. Przepraszam, że nie na temat, ale na temat nie m...
Jelinek znam tylko "Pianistkę" (wybitna, trudna, ciężka, ale wspaniała) i "Amatorki" (świetne, ale to już wiesz). "Wykluczeni" mnie na razie pokonali. Bo to obciążające tematy, tak jak "Pianistka". Dramatów w ogóle nie próbowałam. W dramatach to ja się zatrzymałam na Szekspirze ;) Z przyjemnością przeczytam Twoje cytaty, choć przez Ciebie chodzi za mną Shalev! Z komiksami nie jest taka prosta sprawa. ...
Hm... czy "Nianię" można w jakiś sposób przyrównać do "Diabeł ubiera się u Prady"??
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)