Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czytelnicy sobie z reguły lepiej radzą. Choćby dlatego, że nie czytają na czas, z obowiązku i po łebkach.
Cóż, to każdy z czytelników sam osądzi - "Rynek" przedwczoraj trafił do na półki EMPiKów i innych księgarń. "Kolekcja" to książka pisana w liceum, między sprawdzianem z geografii a odpytywaniem z historii, a literatura licealna to jednak literatura specyficzna, niekoniecznie warta polecania. "Rynek w Smyrnie" to z kolei opowiadania pisane po wydaniu "Kolekcji" - a zatem nieco bardziej świadome, z echami ...
krytyków? A co z czytelnikami?
Michotko, dziękuje Ci serdecznie, Twój post już wydrukowałem i dałem mamie w prezencie. Jest zachwycona.
No cóż, na razie to dla mnie najsłabsza książka Singera (który do tej pory za cztery książki dostał ode mnie oceny 3,4,5,6:)). Opowiadania, poza bodaj jednym wyjątkiem, nie przypadły mi do gustu. Tytułowe akurat wyróżnia się pozytywnie. Generalnie najbardziej przeszkadzało mi to czarno-białe widzenie świata (na zasadzie: słuchajcie rabina, bo szatan czyha i na pewno się za was weźmie - i tak się dzieje). Większości bohaterów dzieje się w życiu st...
W Taniej Książce - Jodi Picoult: "Bez mojej zgody" i Terry Pratchett: "Kapelusz pełen nieba". W Świecie Książki - Audrey Niffenegger:"Żona podróżnika w czasie". Ach...jeszcze 2 i 3 część trylogii lwowskiej, którą napisała M. Nurowska. ;)))
Miało być choć raz jednorodnie, ale ja nie lubię jednorodnie.. ;) "Bro" W. Sorokin (6) "Portret Doriana Graya" Oscar Wilde (6!) "Jądro ciemności" Joseph Conrad (6) "W Dolinie Muminków" Tove Jansson (6) "Jedwab" Alessandro Baricco (6) "Martwe dusze" M. Gogol (6) "Rewizor" M. Gogol (6) "Ożenek" M. Gogol (5) "Doktor Jekyll ipan Hyde" R. L. Stevenson ...
A mnie Cejrowski zirytował. Zaczęłam lekturę z przyjemnością, ale w miarę czytania wzrastało moje znudzenie i zdenerwowanie. To konfabulant, kłamczuch i wodolej! Wolę Arkadego Fiedlera, który opisywał wszystko rzetelnie i nie usiłował zwrócić na siebie uwagi błyskotliwością na pokaz. A i dowcipu panu F. nie brakowało. Jedno muszę przyznać: książka W.C. wydana jest CUDNIE.
"Miłość i śmierć na Long Island" G. Adair "Czarna Wenus" A. Carter (drugi raz!) "Requiem" A. Tabucchi "Ilona przychodzi z deszczem" A. Mutis "Sto tajemnych zmysłów" A. Tan
Czytałam książki Stine'a w gimnazjum --> hmm bardzo miłe wpomnienia :) Niestety nie mam zielonego pojęcia ile jest książek w całej serii :( ale tu masz linka do angielskiej wikipedii i hasła ulica strachu: http://en.wikipedia.org/wiki/Fear_Street niestety żadna z ksiązek nie ma opisu, ani nie ma linków zenętrznych :( szkoda.. .. ale zawsze można zamieścić własne hasła na wikipedi :)
Mnie to jakoś nie wzięło. Trąci kiczem i jest mało wiarygodne. Nawet sobie kupiłam tę książkę po usłyszeniu zachwytów koleżanki. Teraz zamierząm "opylić" ją w antykwariacie;-
Jako bardzo młode dziewczę też chciałam być niczym Stasia Bozowska... Aach, wspomnienia... NB, kształcę się na nauczycielkę! Taki psikus życiowy ;D
Kupiłam ostatnio "Murder in the Cathedral" autorstwa TS Eliota. Muszę przyznać, że Empik przy zamawianiu książek zagranicznych okazuje się bardzo pomocny.
I ja postanowiłem na samym początku dodać do "Lali" drzewo genealogiczne - bo powiązania rodzinne są tak naprawdę istotne i zagmatwane tylko na początku książki, kiedy znamy bohaterów najsłabiej i, co za tym idzie, najłatwiej nam się zgubić. Tymczasem jednak Wydawnictwo przekonało mnie, że dodanie drzewa genealogicznego ukierunkuje uwagę wielu krytyków dość jednoznacznie: ot, kolejna książka wspominkowa, kolejny "Ogród pamięci&q...
Ja chyba muszę Godziny przeczytać w oryginale. Może wtedy się do nich przeczytam. Polska "wersja" (przez co po prostu rozumiem tłumaczenie) jest fatalna. Cukierkowe, nieudolne naśladownictwo Woolf. Odradzam. Ale film - genialny! Nie popadajmy w skrajny relatywizm - literaturę kobiecą nie jest tak trudno wskazać. Nawet po seriach wydawniczych.
A czemu "Gimpel" na 3? Pytam, bo nie czytałam, a chciałabym i w PINie o tej książce mówią dobrze. :-)
Hey, Czy Ktoś mógłby rzetelnie polecić jakieś wydanie "Sztuki wojny". Spotkałem się z wieloma zarzutami pod adresem niektórych wydań. Ciężko jest wybrać to najlepsze. Pozdrówka sWx
no właśnie zastanawiałam się nad "Wyspą doktora Moreau" bo oglądałam film i bardzo mi się podobał więc przypuszczam że książka jest jeszcze lepsza :] a pod jakim kątem analizowałaś "Władcę Much"?
ad 1 --> jak narazie 8 :) ad 2 --> oczywiście, że tak :) Pratchetta nie da się nie kochać, jego styl jest po prostu niepowtarzalny!! A to co mnie często zaskakuje to nie humor, bo już znam, ale np. luźne skojarzenia z wydarzeniami i/lub postaciami z histori, religi czy chociażby z psychologii (chyba w "Piątym Elefancie" pisze o efekcie Pawłowa). W książkach Pratchetta naprawdę można znaleść wiele smaczków, które często są niedos...
Przeczytane w marcu: 52. „O co nas pytają wielcy filozofowie II” L. Kołakowski. 4 53. „Heban” R. Kapuściński. 5 54. „Błękitna pustka” J. Deaver. 6 55. „Dziennik z Morza Corteza” J. Steinbeck. 6 56. „Sanatorium pod Klepsydrą” B. Schulz. 5 57. „Gimpel Głupek” I. Bashevis Singer. 3 58. „Ryś” S. Tym. 1 59. „Nadzwyczajna rakieta” O. Wilde. 4 60....
Nikt nie chce zgadnąć? Nawet 17? A to takie łatwe. No to ostatnia podpowiedź. Gwiazdka stawiana przed nazwiskiem oznaczała co się w najbliższej przyszłości stanie z tą osobą.
Książka, przy której potrzebowałam najwięcej chusteczek to "Podaj dalej" Catherine Ryan Hyde - nigdy wcześniej i później się tak nie wzruszyłam (film nie oddaje całej tragedii śmierci głownego bohatera). A ostanio popłakałam się na końcówce powieści Carda "Cień Olbrzyma" (myślę, że jest szczególnie poruszająca dla kobiet). Obie książki polecam :)
Hej, hej! Czekamy! I w niedzielę i na "Powrót Aoldy" na strony Biblionetki! :-)
O, prawdziwa Aolda :) W takim razie czekamy na kolejne objawienia w realu i nie tylko :)
Będzie, będzie możliwe! Musi! Trzymam Cię za słowo! Będziemy w maju czekać! :-)
Zacytuję pewną opinię: "O ile powieść "Lala" idealnie wpasowała się w aktualny świat i image Dehnela, to z pomysłami na następne książki może być problem. Trudno bowiem by nagle pojawiły się kolejne, inspirujące historie, a sam Dehnel, pozbawiony uroczej babci, niekoniecznie będzie w stanie poradzić sobie z wymyśleniem własnych" (Beata Bartecka) Chciałabym zapytać czy ta opinia w jakikolwiek sopsób jest zasadna?
Mam prośbę do posiadacza książki "Radość czytania Szymborskiej: wybór tekstów krytycznych" autorstwa Doroty Wojdy i Stanisława Balbusa Czy ktoś ma tę książkę? A jeśli tak, czy może sprawdzić, czy w zbiorze znajduje się interpretacja "Schyłku wieku". Bardzo proszę :)
Mogłabyś coś napisać o "O miłości i innych demonach"? Jakie wrażenia?
Chyba jeszcze jakiś błąd w testach nie wyszedł :) Nową Czytatkę w tym temacie już dodałem.
Był świetny zero nachalno - gównianej muzyki holywoodzkiej zwiastującej dramat, zadnych bohaterów, co to jeden musi być czarny, drugi biały, a trzeci kobieta, tylko prawdziwi ludzie A kiedy odrzutowce uderzyły w WTC całe kino zamilkło wszyscy przestali se pakować popcoen do dziobów, każdy przypominał sobie, gdzie był w tej chwili, co robił i co pomyślał i to jest właśnie dobre kino. Pozdrówka
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)