Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
W samym środku srogiej zimy Ida wraz z Sedolfem i małym Mikkalem wyruszają do Finlandii. Mieszkańcy wyspy Hailuoto oczekują ich przyjazdu z niecierpliwością, choć nie bez lęku o to, czy zdołają ukryć przed Idą obecność Ailo. Tymczasem, im bliżej celu, Ida odczuwa coraz większy niepokój. Prześladuje ją dziwny sen o złotym ptaku, który obiecuje jej wskazać drogę do prawdy... [Pol-Nordica, Otwock 2001]
Dla Williama, męża Mai, kończy się okres wygnania. Wraca do domu, do żony i synka. Wraz z nim na wyspę Hailuoto przybywa człowiek, który umarł dla świata, a mimo to żyje. W starej altanie z tajemniczym mężczyzną spotyka się tylko Maja. Nadejdzie jednak czas, gdy prawda będzie musiała ujrzeć światło dzienne... [Pol-Nordica, Otwock 2001]
U mnie w tym miesiącu słabiej niż zwykle. Mianowicie tak: 1/ J.Piekara -"Ani słowa prawdy. Opowieści o Arivaldzie z wybrzeża" (recenzja jest) 2/ W.Bereś, K.Burnetko - "Kapuściński: Nie ogarniam świata" (recenzja jest) 3/ R.Graves - "Ja, Klaudiusz" - powtórka (recenzja jest) 4/ " - "Klaudiusz i Messalina" - " " 5/ A.Drotkiewicz, A.Dziewit - "Głośniej! Rozmowy z pisarkami" (rece...
Po długich zimowych miesiącach Sedolf wraca z udanych połowów na Lofotach. Stęskniony za Idą i domem nie wie, że na miejscu czeka go wiele niespodzianek. Nie przypuszcza także, iż nie dane mu będzie długo cieszyć się rodzinnym szczęściem. Fałszywie oskarżony, musi uciekać, a podczas jego nieobecności Idę dotyka wielka tragedia... [Pol-Nordica, Otwock 2001]
U progu zimy w osadzie nad fiordem pojawia się jasnowłosy młodzieniec imieniem Patrik. Pierwszą osobą, którą tajemniczy przybysz poznaje w nowym miejscu, jest Ida. Szybko nawiązuje się między nimi porozumienie, ale mimo to córce Reijo nawet przez myśl nie przejdzie, że ten na pozór zwyczajny chłopak obdarzony jest niezwykłą mocą, która pozwoli mu zdziałać wiele dobrego. [Pol-Nordica, Otwock 2001]
Atretes, były gladiator, słynny z nieprzeciętnej waleczności i urody, dowiaduje się, że jego syn żyje. Germanin postanawia odszukać chłopca i wrócić z nim do ojczyzny. Obawa, że zostanie zmuszony do powrotu na arenę, przyspiesza decyzję o wyruszeniu w drogę. Czy droga do domu będzie także Drogą do poznania Jezusa? "Jak świt poranka", trzeci tom trylogii "Znamię lwa", to jedno z największych osiągnięć beletrystyki chrześcijańskiej ostatnich lat...
Nie będę pisać długo. Utwór scharakteryzuję tak: barwny, zaskakujący, zabawny, a jednocześnie dający do myślenia... Nic więcej nie powiem, kto chce się dowiedzieć szczegółów, niech przeczyta. Ja skończyłam przed godziną. Czytałam 1,5 godziny. Być może ze względu na niewielką objętość, a może właśnie z powodu fabuły. Bo ciągle chce się wiedzieć, co będzie dalej. I oto już dochodzimy do końca. A jest rzeczywiście niewiarygodny... Polecam :).
Hej. akurat tak się jakoś dziwnie stało, że co roku, już gdzieś tak od 4 lat wstecz czytam akurat tą książkę...i wcale mi się to nie znudziło. Wręcz przeciwnie. Za każdym razem jak idę do biblioteki żeby ją wypożyczyć to mam lekki dreszczyk przed tą jakże niesamowitą opowieścią o czasach ciężkich i o naszych pilotach walczących za słuszną sprawę. Ogromie polecam dla tych, którzy chcą...
Christie A. "Śmierć na Nilu" (6) Sapkowski A. "Krew elfów" (6) Milton F. "Wolny wybór" (6) Hass L. "Wolnomularstwo polskie XX wieku. Losy, loże, ludzie" (5) Christie A. "Pięć małych świnek" (5) Wilamowski & Zasieczny "Afera Joska Mitzenmachera" (5) Wołoszański B. "Sieć. Ostatni bastion SS" (2)
potrzebuję do pracy maturalnej ksiązki mówiącej albo o bardzo inteligentnej blondynce,albo o bardzo zadbanej kurze domowej...jeżeli znacie jakies tytuły byłabym Wam wdzięczna,bo ja również czytałam taką książki ale nie pamiętam tytułów... :(
Jeśli chodzi o Dedalusa zamówiłam tam książkę 3 dni temu i dziś ją dostałam, wszystko jest jak trzeba. O tej drugiej pierwszy raz słyszę.
W MARCU przeczytałem: 1. Karol May "Szatan i Judasz" t. 2 (6) 2. Erle Stanley Gardner "Zamknięty krąg" (5) 3. Stanisław Stabryła "Mitologia grecka dla dorosłych" (6) 4. Aleksandra Marinina "Gra na cudzym boisku" (5) 5. Karol May "Szatan i Judasz" t. 3 (6) 6. Christian Jacq "Tajemnice Ozyrysa" t.1 "Drzewo życia" (5) 7. Krzysztof Mazurek "Osiem kroków tanga" (5) ...
polecam - Opowiadania - W. Somerset Maugham polskie wydania tez pt. Kropla Malajskiej krwi, Honolulu - Dzwon - Iris Murdoch - Wyspa doktora Moreau - H.G. Wells a o Władcy Much pisałam kiedyś pracę licencjacka z literatury i kulturoznawstwa brytyjskiego, mogę powiedzieć tylko tyle, że jest dużo materiałów o tej książce, pozdrawiam
"Ostatni z wielkich Piastów" jest biografią Kazimierza Wielkiego – jednego z najwybitniejszych władców polskich. Jedynego, który przeszedł do historii jako Wielki. Jego rządy sprawiły, iż Polska z państwa zacofanego stała się krajem – jak na stosunki średniowieczne – nowoczesnym, dobrze rządzonym i silniejszym militarnie. Autorka opisuje dokonania Kazimierza na polu rozwoju miast, oświaty oraz ekonomii i gospodarki kraju. Omawia też relacje monar...
Ja czytałam tylko "Cień wiatru", który dostał takie sobie średnie cztery - zupełnie nie mogłam dojść co w nim jest takiego zachęcającego... Przez pierwszą połowę zastanawiałam się, czy nie przestać czytać, prychając od czasu do czasu niecierpliwie przy co bardziej, hm, kiepskich fragmentach... Potem na szczęście trochę się wciagnęłam:) A do wymienionych przez Ciebie książek podchodzę z pewną nieufnością, na wszelki wypadek zakładając ż...
Tym razem przeszywającą mnie falę emocji:) oddaję w postaci wiersza: *** Przeszywa mnie ból, wewnętrzny wrak. Wystarczyła mała chwila i krach! Już sama nie wiem, czuję tylko strach. Od nowa to samo. Każdego dnia zaciera się realny świat. Błądzę bez przerwy, ślepo patrzę w dal, przestrzeni mi brakuje, chcę czegoś co znam. Oddech umyka, przemyka sny, uderza w mur, tym samym lęk roni łzy. Roztrzaskana o rękę, oferującą pomoc ...
Postać Stalina wywołuje w dalszym ciągu wiele emocji. Oprócz "oficjalnej" biografii z lat pięćdziesiątych szczególnie ostatnie lata przyniosły wiele artykułów i książek. Można w nich spotkać najróżniejsze poglądy i opinie. Oddając do rąk Czytelnika biografię pióra Włodzimierza Bonusiaka - profesora Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie - proponujemy lekturę w miare obiektywnej i chłodnej relacji wzbogaconej o szerszy dostęp do archiwów i ró...
W takim razie ja plasuję się gdzieś pośrodku, bo Kochanica podobała mi się bardzo, a Mantissa zupełnie (tak, przeczytałam ją do końca;))
9. "Nowy wspaniały świat"?
w ponizszych tytulach -"Rozmowy z katem" Kazimierza Moczarskiego -"Zdazyc przed panem Bogiem" Hanny Krall -"Folwark zwierzecy" Georga Orwella Chodzi mi głównie o opracowania, komentarze, recenzje ale w zasadzie to niczym nie pogardzę :) Dzięki
Ja musze bibliografie juz to oddac we wtorek :/ Wybralem narazie: -Żydzi w kulturze polskiej - Aleksander Hertz -Tematy żydowskie w prozie polskiej 1939-1987 / Józef Wróbel. Artykuly z czasopisma: Zagłada Żydów Studia i materiałyRocznik naukowy Centrum Badań nad Zagładą Żydów IFiS PAN (2005) 1) Havi Ben Sasson - „Chcemy wierzyć w inną Polskę”. Stosunki żydowsko-polskie w podziemnej prasie żydowskiej Getta Warszawskiego ...
A do Czajki dołożę Ciemną stronę Słońca.
Ja, po Cieniu wiatru, boję się brać za Miasto Śniących Książek i Trzynastą opowieść. Boję się, że to będą takie same niewypały jak książka Zafona. Atramentowe serce tez mnie zawiodło. Z popularnych książek o książkach tylko Fforde mnie nie rozczarował.
I właśnie o to chodzi, żeby się różnić pięknie. :-) Obie książki już oddałam w dobre ręce - u nowych właścicieli będą mieć lepiej. :-)
witam, czy masz "Trzynastą opowieść"? (widziałam w schowku) i czy chciałabyś ją wymienić, odsprzedać? pozdrawiam moje gg 2306094
"Ludzie i żywioły" (1938, Menneske og maktene)jest jedną z ostatnich książek Duuna. Autor ukazuje w niej losy mieszkańców grupy wysepek, ich zmagania z własnymi namiętnościami i dramatyczną walkę o życie podczas niezwykłego przyboju, ich przywiązanie do skrawka ziemi, którego nieliczni ocaleni, mimo kataklizmu zniszczenia, nie chcą opuścić. [Wydawnictwo Poznańskie, 1973]
O kurcze, ale obszernie! Dzięki wielkie, na pewno się przyda :)
Gardnera odkryłam przez przypadek i mnie wciągnęło :) namówiłam nawet koleżankę ze studiów, by mi poszukała jakichś jego książek w swojej bibliotece miejskiej :D bo ja niestety nie mam możliwości dotrzeć do wszystkich... a szkoda. Uwielbiam Dellę Street :D Co do "Cienia..." to jestem dopiero na początku. Jeszcze się nie ustosunkowałam, bo książka poszła w odstawkę przez II rozdział magisterki :) może teraz do niego wrócę - do kolejnego...
No to się pięknie różnimy w przypadku obu powieści. :-) Ja się od Kochanicy i od Mantissy wprost nie mogłam oderwać...
Dobra, może być g.13:30, ok? To nie żaden problem. :) Rozumiem, że wiesz, gdzie jest Czytelnia. Super. Wysyłam Ci na wszelki wypadek na e-mail, który podałaś w profilu - mój nr telefonu komórkowego. Napisz jescze, że odebrałaś tę moją wiadomość (tu albo na komórkę).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)