Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To już 10 lat. Wierzyć się nie chce. Jakiś przypadkowy wydaje mi się dobór gośći. Czy to nie idzie na fali popularności tych osób. Może się mylę. Właściwą osobą jest tutaj Magdalena Smalara. Przepięknie śpiewa piosenki Agnieszki. Z tego co wiem udziela się również w Fundacji "Okularnicy". Przypomniał mi się wiersz Agnieszki napisany w okresie gdy była już chora. Nie pamiętam tytułu. "Nie ratuj mnie, Panie, nie tul. Nie ciąg...
Hehe a ja jeszcze nie przeczytałam Llosy. :> Teraz mam fazę na feminizm i właśnie zaczynam czytać Angier - własną. :-) Ale wybiorę coś, najwyżej - jak już Cię w Wawie nie będzie - będę Ci odsyłać. :-)
Widzę, że wystawiłaś piątkę więc z pewnością.
Dziekuje Ci za obrone Ziemkiewicza, jestem w trakcie czytania i merytorycznie jestem przekonana ksiazka jest wiarygodna. I nie otwieraja mi sie dopiero teraz oczy, czytam od lat Najwyzszy Czas. pozdrawiam moneyka
Nie wiem jak Diana, ale ja bym Ci polecała;) Zdecydowanie bardziej niż Gulbranssena, a moim zupełnie osobistym zdaniem też nieco bardziej niż "Krystynę..." - nie mówię że książka Henriksen jest lepsza, ale mnie spodobała się jednak bardziej.
Oczywiście że możesz, kiedy tylko zechcesz:) (Nie wiem czy Agis chce już, i czy w ogóle? W razie czego, ma pierwszeństwo:)) Swoją drogą, co mam Ci przywieźć następnym razem?;)
Brencie, napisz coś proszę od siebie o cyklu "Królowe przeklęci". Widzę, że bardzo Ci się podoba. Mam w czołówce polecanek. Pozdrawiam
Ja dałam pięć. Anachronizmy jakoś mnie nie raziły, może dlatego że - według mnie - bohaterka nie jest pokazana jako typowa przedstawicielka swoich czasów, tylko raczej wręcz przeciwnie - jej myśli, poglądy są z nimi niezgodne. Nie raziły też powtórzenia, język momentami egzaltowany - książka po prostu od początku przypadła mi do gustu i widać byłam skłonna wiele jej wybaczyć;)
Ta "Opowieść o księciu Genji" mnie chyba najbardziej zaintryguje. A i cytaty bardzo mi się. Do schowka. :)
Diano, a polecałabyś mi "Córkę Wikingów"?
Mój luty nie był zachwycający: 19. "Opowiadania wybrane" Antoni Czechow (4) 18. "Powrót z gwiazd" Stanisław Lem (5) 17. "Urodził go Niebieski Ptak" Stefania Grodzieńska (4+) 16. "Sen o Troi" Heinrich Alexander Stoll (4-) 15. "To piekielne kino" Wojciech Kuczok (5) 14. "Psychologia miłości: intymność, namiętność, zaangażowanie" Bogdan Wojciszke (4) 13. "Spadające liście: pra...
1) Nie igra się z miłością 2) Kaprysy Marianny 3) Fantazjo 4) Barberyna 5) Świecznik 6) Kaprys 7) Nie trzeba się zarzekać 8) Karmozyna 9) Bettina [Państwowy Instytut Wydawniczy, 1949]
A czy ja też mogę pożyczyć, jak już Agis przeczyta? :-) "Grbavica" to świetny film. Co prawda początek tego nie zapowiada, ale im dłużej się ogląda, tym bardziej się jest wstrząśniętym i poruszonym. A najbardziej poruszyła mnie dziewczyna grająca Sarę. To właśnie jej postać najdłużej będę pamiętać.
No, to był dobry miesiąc. :)
Podpisuję się pod słowami Verdiany na ten temat. Obie książki warto przeczytać.
Szczęście, że zostały wierszyki Pana Kerna.
Jak zawsze polegam na Waszej opinii, nie będę czytać.
Bardzo piękny cytat. :-) Książkę czytałam kilka lat temu i kompletnie jej nie pamiętam, nawet nie bardzo wiem, o czym to było. Ale może te pozorne anachronizmy nie wynikają z nieporadności autorki, może to celowy zabieg? Tak jak, na przykład, w "Kochanicy Francuza".
Nie wiem. Ja kupiłam i nie żałuję, pewnie kiedyś - może wkrótce - do niej wrócę i przeczytam te portreciki jeszcze raz, spokojnie. Ale nie mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że "tę książkę każdy powinien mieć na półce";) Zawsze mogę służyć swoim egzemplarzem. Na "Grbavicy" niestety nie byłam, a chciałabym. Może jeszcze mi się uda, a jeśli nie - spróbuję pewnie zdobyć jakoś inaczej...
Taki miesiąc:) Sporo byłam chora, sporo czasu spędziłam w pociągach, tramwajach, autobusach. No i miałam ochotę tyle czytać, bo czasem nie mam. Ale nie powiedziałabym, żeby to był imponujący wynik - zresztą, co za różnica? W innym miesiącu przeczytam połowę z tego i też będzie dobrze:) Poza tym, w tej chwili już wolałabym żeby było ciepło, ładnie, żebym mogła wyjść z domu, zrobić coś innego, a nie tylko czytać i czytać;)
Na Iwaszkiewicza trafiłem w sumie przypadkiem, nie czytałem recenzji. :) Ale do fanclubu chętnie się przyłączę, nawet jeśli niepisany :)
Próbowałam je otworzyć, ale mam tylko "kaszę" na ekranie, choć przecież mam Worda z polskim trzcionkami. Ponadto szukam "Nostromo", ale tam chyba nie ma. Wiesz może coś o tym?
Ja właśnie od niedawna mam takie urządzenie do czytania elektronicznych tekstów (Palm) i korzystam z ebook.pl Program w którym są zakodowane ebooki (MobiReader) jest naprawdę świetny, dużo to lepsze od plików tekstowych czy pdf. Jedynym mankamentem jest brak polskich trzcionek w moim urządzonku. Nie korzystałam z innych programów (na przykład Plucker, który jest używany przez Gutenberg.org) więc nie mam porównania. Uważam więc, że to niezły pr...
Dziękuję Michotko za to wyjaśnienie. Przykład, który podałaś nie świadczy zbyt pięknie o pani Applebaum. Teraz nabrałam ochoty do przeczytania tej książki, aby sprawdzić jej punkt widzenia. Ponieważ jest to grube tomiszcze to nie wiem czy prędko się do niej zabiorę, ale wiem, że ciekawość będzie mnie gryzła aż nie sprawdzę.
Literatura przedmiotu to wszelkiego rodzaju opracowania, z których korzystasz podczas pisania pracy, a literatura podmiotu to książki, o których piszesz w swojej pracy:-]
Jutro (czwartek 1 marca) o godz. 18:00 w warszawskiej Piwnicy Pod Harendą (ul. Krakowskie Przedmieście 4/6) odbędzie się spotkanie upamiętniające dziesiątą rocznicę śmierci Agnieszki Osieckiej . Zaproszeni są Kazimiera Szczuka, prof. Jerzy Bralczyk i Rafał Bryndal. Spotkanie poprowadzi Anna Janko, a Magdalena Smalara wykona piosenki Agnieszki Osieckiej. Świeżo ukazało się wznowienie " Zabaw poufnych ", zbioru felietonów.
Ostatni Mohikanin Pasja Ziemia Obiecana (A.Wajda) Wesele (A. Wajda)
Według mnie tytuł niezbyt pasuje do zawartości książki, ja przynajmniej spodziewałam się czegoś innego. W każdym razie mało co było o czekoladzie ;-). Prawdopodobnie autor chciał, aby czytelnik wraz z główną bohaterką - Isabel - zastanawiał się nad dylematami moralnymi, których Isabel miała wiele, ponieważ była redaktor naczelną "Przeglądu Etyki Stosowanej" oraz filozofką. Owszem, niektóre przemyślenia były ciekawe. Sama fabuła też z pomysłem, al...
Gdy "Harry Potter" stał sie popularny, obiecałam sobie, że nie pójdę za modą i go nie przeczytam. Zdecydowałam się jednak pojechać z klasą na ekranizację drugiej części i... stwierdziłam że zbyt pochopne było moje postanowienie. Z ciekawości przeczytałam pierwszą część i mnie wzięło! później już na wszystkie pozostałe tomy czatowałam w bibliotekach, aż bibliotekarki miały mnie dosyć,przez to że kilka razy dziennie pytałam o Harrego. Ter...
No cóż, z doświadczenia wiem, że coraz młodsi próbują tego i owego. Gimnazjum, a bywa że i już w podstawówce. Nawet już nie dlatego, że to zakazany owoc, ale "bo towarzystwo". Dziwny i wyszydzany jest raczej ten, który odłącza się od grupy. Niestety, i ja tarktuję to już normalnie...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)