Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 10 lipca 2007 r. w sprawie ustanowienia roku 2008 Rokiem Zbigniewa Herberta W dziesiątą rocznicę śmierci poety Zbigniewa Herberta, jednego z najwybitniejszych pisarzy naszych czasów, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej postanawia oddać hołd artyście, który twórczo nawiązując do wielkiej tradycji europejskiej kultury, wzbogacił ją i wzmocnił. W dobie kryzysu wartości i bolesnego zwątpi...
Painter napisał piękną biografię Prousta,bez upiększania i wydaje mnie się że prawdziwą.Czytałem długo i naprawdę żżyłem się z Marcelem Proustem.Nie sposób o nim zapomnieć.
No! był musujący! :), ale wcześniejsze tomy, sądząc po opiniach i ocenach, są bardziej szampańskie :-))
O "Muzyce i ciszy"? Spróbuję, chociaż nieco nadużyłam szampanka. :-) Dania; dwór Christiana IV. Przybywa angielski lutnista, żeby grać w małej, ale świetnej królewskiej orkiestrze. Warunki pracy nieco trudne, bo grają w lodowato zimnej piwnicy... Jest i miłość, i zdrada, i intrygi, i trochę sagi skandynawskiej. I odwieczne ludzkie dylematy i wybory. W którymś klasztorze kartuzów było hasło "zamilknij, chyba że potrafisz udoskon...
Postaram się przeczytać.Tak na marginesie, jesteś niesamowicie dojrzala.
Niestety nie czytałam całej serii (jest to dość trudne ze względu na brak ksiązek-niestety)ale dostrzegam jeden podstawowy bląd jeżdźcy smokow są chronologicznie przed w pogoni za smokiem, na pewno. Poza tym moim zdaniem pomysł jest dobry poniewarz dzięki takiej chronologii czytania można uniknąć mylenia cyklu z fantazy i całość staje się bardzo spóna. Choć przyznaje że sama lubie czasem czytać cykle niepokolei (poniewarz można traktować to jako ...
A Jakub Wędrowycz? :-)))
Zbiór opowiadań spod znaku opowieści grozy. Każde rozgrywa się w innej epoce historycznej i podporządkowane jest zasadom ówczesnej mody literackiej. Wszystkie zajmują się przewrotnością ludzkiej natury, kuszonej i popychanej ku złu przez siły nadprzyrodzone. [Czytelnik, 1985]
Odczapów, polska enklawa nad Morzem Czarnym. Założona przez Piastów Wąchockich. Mieszkańcy nie zaznali zaborów, bolszewizmu ani hitleryzmu, żyją więc szczęśliwie, popijając kompot z pelargonii. [Lampa i Iskra Boża, 1999]
Ja, jako Skorpion, za ten horoskop powinnam mścić się na tobie do końca życia i nie zapomnieć zniewagi nawet stojąc jedną nogą w grobie;-) Ale przyznać ci muszę, że lektury dla Skorpiona całkiem ciekawe:-)
Szampańska, czyli rozumiem, że powinna być zabawna, albo chociaż rozweselająca. Przypomina mi się tylko jedna przy której co jakiś czas chichotałam, to Paw królowej
Panna. Książki zapisuję. Lubię fantastykę a z zamiłowania jestem bałaganiarzem. "Lalka" mi się podoba, aczkolwiek bez zachwytu. O reszcie pozytywizmu uważam, że co prawda jest to pozytywizm, ale na pewno nie optymizm. Książek złych nie czytam, chyba że krótkie.
Idź wyprostowany wśród tych, co na kolanach... Każdemu życzę w Nowym Roku "postawy wyprostowanej".
Cieszy mnie ta jedyna szóstka. :-) To znaczy nie to, że jedyna, ale że dla tej książki właśnie. Oceniłam tak samo. Wolę Tan po angielsku, ale akurat ta książka ma fantastyczny polski przekład.
*** GRUDZIEŃ *** - Małgorzata Musierowicz, "Tym razem serio" (4) - Małgorzata Musierowicz, "Żaba" (powtórka) - Amy Tan, "Sto tajemnych zmysłów" (6) - Astrid Lindgren, "Emil ze Smalandii" (4) (ZZD) - Ewa Białołęcka, "Naznaczeni błękitem cz. 1" (5) - Małgorzata Musierowicz, "Szósta klepka" (powtórka) - antologia, "Trzynaście kotów" (4) - Kazimierz Michałowski, "Jak G...
Twoje recenzje są powalające. A o Mastertonie, którego dwie książki przeczytałem w dość młodym wieku, sądzę z grubsza to samo. Horrory w wersji współczesnej zawsze ocierają się o nieprawdopodobieństwo, a to co miałem okazję przeczytać ocierało się z duzą siłą o szmirę.
SZAMPANSKIEJ ZABAWY SYLWESTROWEJ ! I POWITAJCIE NOWY ROK CHWIEJNYM KROCZKIEM, ALE Z RADOSCI ! ;D XD YD =D MAMBA
To sie zgadza. Tyle super nowych ksiazek jest na rynku do kupienia, ze czlowiekowi nie starcza kasy ani czasu by wszystkie tytuly poznac. A jako postanowienie noworoczne mam przeczytac w koncu ta ksiazke. A tak przy okauji.. . SZAMPANSKIEJ ZABAWY SYLWESTROWEJ! I POWITAJ NOWY ROK CHWIEJNYM KROCZKIEM, ALE Z RADOSCI! ;D XD YD =D MAMBA
Mój Boże! To chyba jedna z najlepszych recenzji biblionetkowych jakie czytałem! Jeśli napiszesz kiedyś książkę to kupię na ślepo.
Ulubione w grudniu: "Płacz bez łez. Listy rodziców dzieci autystycznych" (5) "Urodzeni dwa razy" Pontiggia (5) "Notatki stopą pisane" Klingvall (5) "Wejść tam nie można" Błaszczyk & Strączek (6) "Rubryka pod różą" Łukasiewicz (5) "Historia i fantastyka" Sapkowski & Bereś (5) "Rehab" Osiatyński (6) "Austerlitz" Sebald (5) "Zygzak" Somoza (5) "Toksyczny wstyd" Bradshaw (5) "Dramat udanego dziecka" Miller (6) "Genogramy" Goldrick & Ger...
jeśli czytałaś, to czemu nie oceniłaś?
To książka przy której można zarówno płakać jak i się śmiać. Jest nie do opisania. Dobrze się ją czyta.
Żeby każdy w Polsce tyle czytał byłoby dobrze.
Paczanga, miej trochę litości dla biednego Johnny'ego! Do Mroczków mu jednak daleko, tzn. im do niego;-)
Bobkowski był moim odkryciem roku 2007, trafiłam do niego przez Giedroycia, Czapskiego i Veridianę równocześnie. A zatem duża zasługa w tym Biblionetki. "Szkice piórkiem" to najistotniejsza książka tego roku w moich lekturach. Podziwiam go za odwagę i działanie. Niezwykły przykład człowieka,który łączył umiejętność obserwacji, analizy, głębokiej refleksji z praktycznym działaniem. To nie jeszcze jedna "gadająca głowa" ale czło...
Dobrą pozycją może być książka "Torment: Udręka" Ray'a i Valerie Vallese oparta na grze o tym samym tytule. Opowiada historię osoby, która rozdzieliła siebie i swoją śmiertelność (na dwa osobne byty). Bohater, kiedy ginie (bo tak to można nazwać) całkowicie traci pamięć. Nie pamięta nawet jak się nazywa, tego, że stał się nieśmiertelny itp. Jego umiejętności cofają się do momentu Rozdzielenia. Myślę, że to pozycja wręcz idealna dla teg...
Coś jeszcze lepszego niż o KR. :) Zaraz piszę!
Aż trudno uwierzyć, że czytaliśmy tę samą książkę. "Chmarę" przeczytałam kilka tygodni temu i choć nie powaliła mnie na kolana to czytało się przyjemnie. Bohaterowie wydawali się rzeczywiści, dialogi niepapierowe, historia dość prawdopodobna. Samurajom nie mam nic do zarzucenia, chociaż motywy ich postępowania (zwłaszcza tych owocujących zejściem śmiertelnym) nie do końca były jasne. Gejsza była tylko jedna i przyznać musisz nie była to...
A możesz napisać więcej o "Muzyce i ciszy"? Hihi dla mnie w tym roku też "Róża Selerbergu"... chyba że nie w tym roku czytałam? Jeśli nie w tym roku, to w tym roku nic równie szalonego nie czytałam. :-)
Jackie prowadzi w Dublinie dobrze prosperującą kwiaciarnię. Chciałaby przyjąć oświadczyny wysportowanego, solidnego Dana, ale jest... mężatką. Henry, którego opuściła, to złośliwy recenzent kulinarny, postrach restauracji, które opisuje w londyńskim piśmie "Globe". Ten surowy krytyk i wyniosły mężczyzna nigdy nie zrozumiał, dlaczego Jackie porzuciła go bez słowa wyjaśnienia w pierwszą rocznicę ślubu. Kiedy Jackie postanawia wyjść po raz d...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)