Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dobra starczy. :) No i nie dowiem się co o tym subiektywnie(!) myślisz. wrrrrrrrrrrr............. SUBIEKTYWNIE...........wrrrrrrrrrrr przecież po to są dyskusje, żeby dyskutować, a jeśli podejdziemy do tego w ten sposób to nikt nie może nic powiedzieć obiektywnego, więc niech nikt się nie odzywa? osiołkowi w żłobie dano... -osiołek- ale nie mogę się obiektywnie opowiedzieć ani za owsem, ani za sianem. Mój gust jest kombinacją nieskończon...
I jeszcze jedna refleksja - Cejrowski budzi we mnie niechęć, to nic rozumowego, po prostu źle mi się kojarzy i źle na mnie działa. Zastanawiam się, czy czytając jego książki też bym się denerwowała? Sama nie wiem, czy powinnam spróbować, czy lepiej nie. A tematyka ciekawa, kusi... Do Pawlikowskiej też mam stosunek ambiwalentny, ale mniej niechętny. I tez nic, póki co, nie czytałam - i nie wiem, czy warto.
Feynman jest cudowny:) Niestety druga część autobiografii nie jest tak porywająca - ciekawa, ale to jednak nie to...
Ekhem, pisałam co innego niż myślałam - po ostatnich dyskusjach, nie miesiącach:)
Oj, zaraz grudzień, listopad;) Może rozważysz założenie notesika? notesik dobra rzecz;) "Żar" po ostatnich miesiącach kusi, ale trochę się go boję.
Ale fajnie, że ktoś to jeszcze przeczytał - dziękuję :) Rymy miały być niedokładne i nerwowe. Cholera, z krukiem też mam jeden i to długi, wręcz balladowy. Ale nie z takim sztampowym kruczyskiem czarnym jak smoła, tylko taka raczej mroczna satyra. Ale wysłałem na konkurs i nie mogę tu opublikować :(
Widzę, że Libera i Kay podobają Ci się tak jak i mnie:) Napiszesz coś o "Pijąc kawę gdzie indziej"? Zdaje się, że mam to nawet w schowku, ale zupełnie nie pamiętam dlaczego;)
Napiszesz coś więcej o "Pladze gąsienic" i "Faktorii jedwabiu"? Książki, co prawda i tak już wrzuciłam do schowka zerkając na notki pod nimi, bo wydały mi się "klimatycznie" bliskie, a Twoje oceny wysokie, ale chętnie dowiedziałabym się więcej.
"Trans-Atlantyk" Witold Gombrowicz (1) "Pocałunki" Maria Pawlikowska-Jasnorzewska (5) "Cudzoziemka" Maria Kuncewiczowa (4)
Agis, ale ja wiem, czy jeszcze chce?
Ech malutko w tym miesiącu...ciemny,szary dobrze,że już odszedł: 1.Madame (Libera Antoni)6 2.Delirio(Restrepo Laura)4 3.Moulin Rouge(La Mure Pierre)6 4.Pijąc kawę gdzie indziej(Packer ZZ)4 5.Władca cesarzy(Kay Guy Gavriel)6
沃森电源变濒电源直流电源稳压电源 wpisałem w google i to mi wykoczyło. Gratuluje tematu ;)))
W zaprzyjaźnionym antykwariaciku: Z. Herbert Barbarzyńca w ogrodzie S. Pagaczewski Gospoda pod Upiorkiem J. Archer Co do grosza E. Malpass Od siódmej rano E. Malpass Kochana córeczka I normalnie: T. Pratchett Złodziej czasu - jako prezent mikołajowy dla syneczka. :-)))
Kobieta! No musiała wypalić o miłości! ;D A tak serio to, rzeczywiście Orwell, w książce która dotyczy całej ludzkości, z całym jej dramatycznym obrazem, za główny problem stawia pojedynczą parę kochanków i to śmierć ich miłości stanowi punkt kulminacyjny.
Podróż za jeden uśmiech miałaś komuś pożyczyć, komu? :-)
Gratuluję wszystkim! Konkurs był potwornie trudny, ale zabawa jak zwykle doskonała! Librarianko kochana, dziękuję za całokształt. :-) Wszystkim za wspólna zabawę i najepszą część konkursu: m a t a c z e n i a. :-)))
No to masz socjologa(jeszcze nie pełnego, ale jednak). Szczerze mówiąc nie rozumiem dyskusji. Chodziło Ci o to, że jako człowiek znany jest ponad prawem(?), czy ponad krytyką jaka dotknęłaby innych(?), czy o co? Jak dla mnie to on nie jest papieżem, żeby świecić życiowym przykładem. Jest reżyserem i to dobrym. Wystarczy. A kogo byś proponował na wizytówkę Polski? Aaandrzeja Gogogołte(nie mogę się opanować) czy Lecha "podaj nogę" W...
Golding William "Rytuały morza" (4) Golding William "Twarzą w twarz" (4) Golding William "Piekło pod pokładem" (5) Keret Etgar "Rury" (3) Musierowicz Małgorzata "Szósta klepka" (5) Musierowicz Małgorzata "Kwiat kalafiora" (3) Goscinny René "Wakacje Mikołajka" (3)
Nie zdążyłam wysłać odpowiedzi, chlip, chlip...
Ja też dziękuję Ci Librarianko za sympatyczny konkurs, a Wszystkich zapraszam na następny. Ewelina proponuje nam odpoczynek po miejskim zgiełku. Czas wypocząć, a gdzie, okaże się 2 grudnia , w niedzielę :-)
a to moje przeczytane w listopadzie: Czuły barbarzyńca - Hrabal B. [5] Gottland - Szczygieł M. [5] Kieszeń pełna żyta - Christie A. [5] Koralina - Gaiman N. [5] Kosiarz - Pratchett T. [5] Noc w bibliotece - Christie A. [4] Pocałunek Fauna - Banach I.[5] Słonie mają dobrą pamięć - Christie A. [4] Straż! Straż! - Pratchett T. [5] Śledztwo na cztery ręce - Christie A. [4] Śmierć na Nilu - Christie A. [5] Córka czarownic - Te...
Ja akurat uważam, ze lepiej uczyć się jakiegoś żywego języka, przecież między takim hiszpańskim a włoskim też jest mnóstwo podobieństw, które można wykorzystać, a oba języki są używane przez miliony ludzi.
Moncady "Historie z lewej ręki" - bardzo polecam. I wszystko co czytałam było dobre i miłe. :)
Ja protestuję stanowczo! Dopiero był październik! Ja się nie zgadzam na grudzień jeszcze. :)) Zapomniałam co czytałam a nie mam notesika. Żar na pewno, i Dziennik - polecam, polecam. Odysei prawie pół. Polecam. Ach! "Sen o Troi"! - Polecam. :))
U mnie na dole książki z początku miesiąca i na górze teraz czytane. Zachwyty: "Madame" Libery, "Baron drzewołaz" Calvino, "Czuła jest noc" Fitzgeralda - każda inna i każda świetna! Zachwyciłam się też osobą Feynmana :) Trudno się zresztą po lekturze jego (auto)biografii nie zachwycić. Pięknie walczył z systemem. Bardzo uczciwy człowiek, do bólu. Ze zdziwiniem za to stwierdziłam, że nie pamiętam w ogóle &quo...
"Olśnienie" Chirurg Fergus Reynard opuszcza Sydney, by objąć funkcję lekarza rodzinnego w Cradle Lake w nadziei, że tam wyleczy się z rozpaczy. Spotyka pełną oddania i troskliwą doktor Ginny Viental, która przebywa w Cradle Lake czasowo i która, jak się wkrótce okazuje, nosi na barkach jeszcze większy ciężar. Fergus postanawia Ginny pomóc... [Wydawnictwo Harlequin, Warszawa 2007]
Przeczytane w listopadzie: M. Kishimoto: „Naruto – 22” (5) No tak, kolejny tomik do kolekcji, strach pomyśleć, że będzie ich wydanych conajmniej raz tyle. Utwierdzona w przekonaniu, że woli czytać mangę po angielsku, choć szczytem marzeń byłby originał :). T. Jansson: „Dolina Muminków w listopadzie” (4) Z premedytacją zaplanowałam czytanie tej książki na listopad :). Odkryłam kolejną rzecz, którą uwielbiam w Muminkach – oni na okrągło pi...
"Nowa rodzina" Kiedy małżeństwo doktora Nathana Carringtona się rozpada, zmienia on miejsce pracy, lecz postanawia jak najczęściej widywać się z synem. Uznaje, że dziecko oraz szpital bez reszty wypełnią mu życie. W podobnej sytuacji znajduje się Olivia Gilbert - czas pochłania jej praca oraz dwójka dzieci. Ona też uważa, że już nic więcej jej się w życiu nie przydarzy... [Wydawnictwo Harlequin, Warszawa 2007]
I zaczynam - w listopadzie: -> Ljiljana Habjanović-Djurović - Igra andjela (Po serbsku. Przeczytana z musu. Gdybym mogła ocenić, dałabym chyba dwa. Albo jeden.) -> John Irving - Zanim Cię znajdę (3) -> Michaił Bułhakow - Diaboliada (2) -> Pascal Laine - Koronczarka (5) -> Amos Oz - Pantera w piwnicy (5) -> Jose Carlos Somoza - Jaskinia filozofów (4) -> Yasmina Khadra - Jaskółki z Kabulu (3) -> Christine Dwyer Hicke...
Zapraszam do kolejnego odcinka:) Tym razem poczekałam do ostatniego dnia, więc proszę na mnie nie krzyczeć. że się pospieszyłam;) Polecanki, odradzanki, zachęcanie, mataczenie, namawianie, podstępne sączenie do ucha i wszelkie inne rodzaje perswazji mile widziane. W końcu chodzi nie tylko o to, żeby podzielić się z innymi swoimi wspomnieniami, ale także by dopchać kolanem jeszcze kilka tomów do schowka;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)