Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
A ja czekam niecierpliwie na wydanie "Rebelii", zaś ten tytuł na razie odkładam na później (zresztą już od dłuższego czasu trwa to później:D). Niemniej recenzja ciekawa :)
Jutro wyjeżdżam z kraju. Na Zachód jadę, odetchnąć od tej polskiej, upolitycznionej do cna i coraz bardziej mnie upodlającej rzeczywistości. Miałem problem, jakie książki wziąć, ale szybko go rozwiązałem - wrzuciłem po prostu, co się dało. I do 5 listopada nie będzie mnie w tym kraju, którego coraz częściej tak serdecznie mam dość i z którego chętnie wyjechałbym na stałe. Tylko... gdzie ja bym się naczytał tylu ciekawych rzeczy, jak nie wśród pol...
No właśnie, ja do Ciebie piszę i na gazetowego maila i na Onet... i nic :-( A ważną sprawę mam.
Takie najbardziej ulubione: - Gladiator (Zimmer) - Opowieści z Narnii (Harry Gregson Williams) - Piraci z Karaibów - ale nie całość, wybrane fragmenty ze wszystkich trzech ścieżek (Zimmer, Badelt) - Leon Zawodowiec (Serra) - WP: Drużyna Pierścienia (Shore) I z bajek: - Król Lew :) (Zimmer, Elton John) - Mój brat niedźwiedź (Collins) - Planeta Skarbów (James Newton Howard) - Mustang z dzikiej doliny (Zimmer, + piosenki Adamsa) Hmm.....
O jak rany!... Zapuściłam sobie od niechcenia szukanie na Allegro... i z lekka mną wstrząsnęło O.O http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=261254746
"Bajki robotów" to zabawne skrzyżowanie literatury science fiction i tradycyjnej baśni. Ich wyjątkowość polega na tym, że baśniowe fabuły rozgrywają się w kosmicznej scenerii, bohaterami są istoty mechaniczne, natomiast rolę czarowników i wróżek pełnią uczeni konstruktorzy. W "kosmicznych baśniach" Stanisława Lema beztroska parodia i zabawa miesza się z poważnymi problemami, od czytelnika zależy zaś, jakie wnioski zdoła wyciągnąć z lekcji, któ...
A ja właśnie odkryłam Bruna Pelletiera (zaczęło się od musicalu NDdP, teraz wszystkie płyty jakie udało mi się zdobyć). I tkwię w niemym zachwycie ze słuchawkami na uszach. Ach :)
Może "Barry Trotter"?
"Anna Karenina", "Dziady", "Mitologia", "Harry Potter", "Mistrz i Małgorzata", "Cień wiatru", "Muminki", "Baśń średniowieczna", "Kubuś Puchatek", "Poczwarka", "Bajki terapeutyczne"
Mam kilkoro takich autorów, co to jakby które z nich książkę telefoniczną napisało, też przeczytam :> Chmielewska do nich należy :D Cudów się nie spodziewam, liczę wyłącznie na poprawne czytadło... byle w tym niepowtarzalnym, "chmielewskim" stylu ;-)
Mam determinację żeby dokończyć tę cholerną książkę. Pierwsze podejście zakończyło się fiaskiem. Ale teraz bezproblemowo przebrnęłam przez cały pierwszy tom. Czytam.. Lewin i Kitty, ten wątek się nad wyraz dobrze czyta. Nawet te opisy rolnictwa w Rosji w tomie pierwszym są taką sielanką, że aż miło czytać. Dalej.. Anna i Wroński. Jakieś to takie strasznie męczące. W przypadku Lewina i Kitty Tołstoj bardzo rozbudował opisy przeżyć obu bohaterów. W...
:-)))
Havel na mnie dybie w bnetce to tu, to tam... Dziękuję za tę recenzję. I cieszę się, że znowu jesteś, Maćku.
W takich chwilach przypominają mi się fragmenty chociażby "Imienia róży" i ci wszyscy biedni zakonnicy przepisujący całe swoje życie jedną książkę.
Początek września 2004 roku sprawił, że Osetia Północna z nikomu bliżej nieznanej republiki rosyjskiej stała się powszechnie znanym miejscem. Wydarzenia z 3 IX (przypadał wtedy początek roku szkolnego) pojawiły się w serwisach informacyjnych na całym świecie. Uwagę przykuł atak na szkołę w osetyńskim mieście Biesłan. Napastnicy domagali się zwolnienia z więzień swoich wspólników i wyprowadzenia armii rosyjskiej z Czeczenii. Grozili śmiercią zakła...
Spróbuję. Nie zniechęciłam się do Oates, chętnie jeszcze coś przeczytam - "Gwałt" zrobił na mnie duże wrażenie...
Jakoś tak jest, że najczęściej wracam do książek dla dzieci i młodzieży- oczywiście do serii o Ani, którą czytam raz w roku, Dzieci z Bullerbyn itp. :)) Potem to już jakieś kryminały, książki Austen,jeszcze coś by się znalazło,ale dużo by tego było.
Zgadzam się - nazwa jest super:) grają muzykę alternatywną, indie, a w sumie to trudno mi ich zaklasyfikować do jakiegoś konkretnego gatunku - najlepiej sama się przekonaj:http://www.myspace.com/hatifnats Miłego słuchania:)
"Władca pierścieni". Ostatnio dokucza mi "Hobbit", więc pewnie go przeczytam. :)
Diane Armstrong - "Podróż zimowa" (4) Richard Dawkins - "Bóg Urojony" (5) Olga Tokarczuk - "Bieguni" (6) Albert Camus - "Dzienniki z podróży" (4) Agata Tuszyńska - "Ćwiczenia z Utraty"{5) Milan Kundera - "Nieśmiertelność" (5)
Ja też lubię jego książki; dostałam kiedyś w prezencie "Artemisa Fowla", spodobał mi się i teraz zainteresuje mnie każda wiadomość o dowolnej książce z tego cyklu. Przeczytałam również "Listę życzeń", ale ta nie przypadła mi tak do gustu, sam jej temat nie za bardzo mi odpowiadał i męczyło mnie czytanie tej książki, chociaż znalazłam w niej parę ciekawych fragmentów. W tej chwili jednak niewiele już pamiętam z tych książek, na...
To super ;) Liczę, że zdążę wszystko załatwić przed 17;30 ^^ I dobić do Wayne'sa Do jutra :)
<roftl>
Przede wszystkim "Władca Pierścieni", co prawda już nie co rok, jak swego czasu, ale nadal wracam do tej pozycji z upodobaniem. Nie mogłabym przestać. Poza tym oczywiście "Mistrz i Małgorzata", wczesne książki Joanny Chmielewskiej, spora część Agathy Christie, "Znaczy kapitan", niedawno przeczytana i z pewnością będę do niej wracać "Ostatnia cyganeria". I może nietypowo - "Nad Niemnem", bardzo lub...
Myślę że bardzo dobrze, że poruszyłaś ten temat, jednak, jeśli pozwolisz, wprowadzę kilka poprawek/uściśleń. (Moi rodzice prowadzą hodowlę owczarków niemieckich, więc dość dobrze znam problemy hodowców.) -Suczka może być kryta tylko raz w roku i tylko jeśli jest w dobrej kondycji fizycznej. Nie byłaby w stanie rodzić więcej niż 2 razy w roku ponieważ cieczki występują zwykle co pół roku. -U psów szczeniaki sprzedaje się najwcześniej gdy mają ...
Artykuł ze strony www.filmpolski.pl: W tym roku miesięcznik Film postanowił przyznać Złote Kaczki filmom polskim z ostatniego półwiecza. Oto pełna lista nagrodzonych: Najlepszy film: Ziemia obiecana w reżyserii Andrzeja Wajdy Najlepsza aktorka: Krystyna Janda Najlepszy aktor: Jerzy Stuhr Najlepsza muzyka: kompozycja Waldemara Kazaneckiego do filmu Noce i dnie w reżyserii Jerzego Antczaka Najlepsza piosenka: Dumka na dwa ser...
No i zapomniałam! Mistrz i Małgorzata przecież - m u s z ę ją choćby wziąć do ręki i kilka zdań przeczytać. A w czasie jakiegoś choróbska wymagającego leżenia - powtóreczka młodzieżówki: Ania, Pan Samochodzik, Siódme wtajemniczenie, Długi deszczowy tydzień, Kochana rodzinka, Muminki. :-)
Jakby się głębiej zastanowić, to najchętniej powracam do książek, które poznałam w podstawówce ;) Tj. cała seria Ań, Jeżycajda, wszystkie Mikołajki i "Oto jest Kasia". Po za tym lubię powtórki z kryminałów. Wiedząc, kto jest mordercą, książkę czyta się z zupełnie innej perspektywy i docenia się wszystkie poszlaki, tropy i wskazówki, sprytnie ukryte przez autora.
czesc mam prozbe do wszystkich ktorzy beda to czytac aby jezeli ktos wie jak sprowadzic ta ksiazke z neta prosze o odp ja potrzebuje tej ksiazki na wczoraj pozdrawiam
Najrozmaitsze. Praktycznie do każdej książki, jaką posiadam w swojej małej domowej biblioteczce wracam co pewien czas, zwykle wtedy, gdy nie mam pod ręką żadnych nowych książek. Kiedy jestem chora, chętnie czytam książki, które podobały mi się w dzieciństwie, zazwyczaj przygodowe. Ostatnio powoli zbieram się do ponownego przeczytania "Władcy pierścieni" Tolkiena, czasem wracam też do książek Natalii Rolleczek dla młodzieży: "Trzy c...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)