Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak jak ja przy: "Czy zawsze będzie widać nogi bez reszty kadłuba?" ;)
Tematem nowej książki z serii BPD są potrawy mączne znane pod różnymi nazwami. Są to dania bardzo popularne i niezwykle smaczne, a jednocześnie, dzięki zastosowaniu różnych farszy i... fantazji Pani domu, mogą zupełnie inaczej smakować. Autorka prezentuje Państwu kilkadziesiąt receptur na pyszne pierogi gotowane i pieczone, nadziewane warzywami, rybą, mięsem lub kaszą. Wszystkie potrawy są łatwe do wykonania, szczególnie dla tych gospodyń, które ...
Trudności ekonomiczne wielu rodzin zmuszają do szukania oszczędności nawet w kuchni. W najnowszym tomiku z Biblioteczki Poradnika Domowego podajemy Państwu kilkadziesiąt przepisów kulinarnych na smaczne, pełnowartościowe, a przy tym niekosztowne potrawy. Znajdują tu Państwo wiele cennych wskazówek, jak wykorzystywać "resztki" w sytuacjach, kiedy ugotujecie za dużo ziemniaków, ryżu lub makaronu, lub gdy sprzątając lodówkę, odnajdziecie wyschnięte ...
Niezależnie od tego, czy właśnie rozpoczęliście nowy związek, czy od lat macie męża lub żonę, ta książka jest dla was i o was. Pomoże wam ona znaleźć odpowiedzi na najtrudniejsze pytania dotyczące związków. Philip Van Munching i Bernie Katz nie tylko pokażą wam, że wasze problemy są tak naprawdę "bardzo mało oryginalne" i powtarzają się niemal w każdym związku, ale także udowodnią, że najlepszym sposobem na przewidzenie drogi Waszego związku jest...
Zaskoczyło mnie zamieszanie w domu Alicji, ale później wszystko było fajne. I rzeczywiście było coraz śmieszniej...
Najlepszy dialog policjanta według mnie: "- Pan - rzekł nieco podejrzliwie, wskazując długopisem Pawła. - Ucho moje słyszało. Nie spożył kawę. Wizytował krze. Dlaczego?" Uśmiałam się jak nigdy!!!
"Wszystko czerwone" kojarzy mi się bardzo dobrze... Najlepsza książka, jaką czytałam...
"Hahaha" To było słychać w moim pokoju, kiedy czytałam "Wszystko czerwone"... Odrabiałam lekcje. Skończyłam matematykę i nie chciało mi się wziąć za przyrodę. Powiedziałam sobie, że dla poprawienia humoru nie znajdę nic lepszego tylko tę książkę. Tata aż się dziwił, że cieszę się z pdrabiania lekcji... ;)
Tak, uświadomiłeś mi to, bo sama nawet się nie zastanowiłam. Za mało fantastyki przeczytałam. Dziękuję. :-)
Te napady śmiechu to nie tylko Twoja dola. Ja też, kiedy czytam którąś z książek Joasi, zawsze muszę mieć uśmiech na ustach. Mama kiedyś zwróciła mi uwagę, że śmieję się bez powodu, bo słyszała, że ta książka to kryminał, a ja jej odpowiedziałam, że z tej lektury wręcz nie wypadało by się nie śmiać...
"Ustrój świata: Tom I" to naprawdę dobra lektura. Bardzo dobrze odmalowane realia historyczne, a dokładny opis Londynu po prostu zachwyca. Minusem tej książki jest brak nieco żywszej akcji. Nie oznacza to, jednak że nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie. Tyle, że czasem brakuje tych scen, przyśpieszających bicie serca. ;) No i, książka jest naprawdę dobrze napisana, przetłumaczona i wydana. Nic, tylko przeczytać. ;)
podzielam Twoje zdanie. Chociaż nie przeczytałam jeszcze nawet połowy... Ale jak na razie to bardzo mi się podoba. Oglądałam także kawałki "Autobiografii" mam w niej zdjęcia i mogę stwierdzić, że Joasia była atrakcyjną kobietką!
Mailom nic się nie poprawia. :( Ważny mail od Ciebie nie przyszedł. :( Ciekawe, ilu jeszcze nie dostałam... ale to samo mam z wysyłaniem, więc ode mnie pewnie też nie wszystkie wychodzą. A poza tym od 2 tygodni praktycznie nie piszę maili i nawet nie jestem w stanie o nich myśleć. Tak jak pisałam, pewnie w ogóle już do nich nie wrócę. :(
Ta recenzja umocniła mnie w postanowieniu, że jak tylko "Prawie wszystko o Biblii" dostanie się w moje ręce, to z zainteresowaniem przeczytam. ;)
Dziś na pewno nie. I generalnie mniej więcej do kwietnia mogę sobie wykreślić z kalendarza wszelkie wyjścia po południu, jeśli w ogóle jakiekolwiek się udadzą. :(
Steinera bardzo warto - wszystko. "Naukom" postawiłam 6. To nie jest trudna książka w tym sensie, że potrzeba jakiejś specjalistycznej wiedzy, żeby ją zrozumieć, nie. Inne książki Steinera są dużo bardziej wymagające, ale ta akurat nie. Laik nie będzie miał z nią problemu. Ona jest trudna emocjonalnie, szczególnie jeśli ktoś relację mistrz-uczeń miał, albo ma, w swoim życiu. Trudna i ważna - jak "Dziennik" Liiceanu.
Zerknęłam do Twojego schowka; zaczęłaś od Koloru magii - jakoś tak się składa, że nie wszystkim to się podoba. :-) Spróbuj może Kosiarza, albo Trzy wiedźmy, albo Ostatniego bohatera (najlepiej wydanie z ilustracjami), a jak żadna z tych - trudno... Każdy kiedyś w końcu się do Pratchetta przekona, prędzej, lub później. :-))) [artykuł niedostępny]
Wakacje, bo są dłuższe ;] Halloween czy Walentynki?
Pierwszy wywiad–rzeka z Barbarą Skargą, najbardziej znaną spośród współczesnych polskich kobiet zajmujących się filozofią. Historia jej życia, pełnego dramatyzmu i cierpienia (przeżyła rosyjską i niemiecką okupację, była więziona w łagrach), pozbawiona jest patosu – i może również dlatego tak fascynująca dla czytelnika. Profesor Skarga opowiada swym rozmówcom o życiu, o jego sensie i bezsensie, o filozofii, o przyjaźni, o wojnie i wywózce, o powr...
Ja też teraz bardzo mało czytam, bo mam strasznie dużo nauki ;/ Czasami książka leży do połowy przeczytana przez dwa (albo i więcej) tygodnie i nie mam czasu do niej zajrzeć :(( Ale na pewno niedługo przyjdzie "odwilż" w nauce i będzie można sobie pozwolić na więcej ;-))) A ja może na Twoim miejscu zrobiłabym tak: na jakiś krótki okres czasu dałabym sobie spokój z czytaniem. Po takiej przerwie na pewno wróci Ci chęć do książek ;-...
Skromnie ale za to proszę bardzo i Hugo, i Wat, i Iwaszkiewicz :) Dzienniki Iwaszkiewicza już są w moim posiadaniu.. ach! A napiszesz coś o Soli ziemi?
Mam straszną ochotę na tego Havla. Już dziś go nawet wzięłam do ręki w księgarni.. :) A Steinera, wnioskując po Twojej ocenie, - warto?
Wojciech Tochman, jeden z najlepszych polskich reporterów i dwukrotny finalista Nagrody Literackiej Nike, prezentuje we "Wściekłym psie" teksty, które w przejmujący sposób opisują tragiczne ludzkie doświadczenia powodowane przez zło w jego najróżniejszych postaciach. Autor pokazuje w swojej książce m.in. heroiczną walkę samotnej kobiety z księdzem molestującym dzieci, przerażający los chłopca chorego na syndrom Tourette’a i próby odnalezienia...
rekomendacja wakacje czy ferie? :-)))
woda
Październik z pewnych względów skromniutki... aż wstyd! 1 Marian Piotr Rawinis Saga rodu z Lipowej tom 5 - "Porwanie" - 4 2 Aleksander Wat "Ja z jednej strony i ja z drugiej strony mego mopsożelaznego piecyka" (lektura) - 4 3 Raymond Chandler "Wysokie okno" - 5 to była moja pierwsza przygoda z Chandlerem, ale już wiem, że na pewno nie ostatnia! Może nie jest to Agatha Christie czy Erle Stanley Gardner, ale na pe...
- T.Konatkowski "Przystanek śmierć" (4) - jest recenzja - D.Purcell "Ostatnie lato w Arkadii" (4)- chyba też wrzuciłam recenzję - A. Kozłowska "Trzy połówki jabłka" (4) - jest recenzja - J.Compton "Odrobina ludzkich uczuć" (3) - mam napisaną, wrzucę przy okazji - J.Baran "KOncert dla nosorożca" (5)- jest recenzja - R.A.Salvatore "Bezgłośna klinga" (powtórka) - " "Grzbiet ...
Napisz coś proszę o tych książkach Simenona. Wiesz, że uwielbiam kryminały, a z książkami tego autora spotkałem się na razie tylko w księgarniach, a nigdy nie osobiście.
W moim mieście ma być spotkanie autorskie z ww. pisarką, a że ja piszę do gazetki szkolnej, to chciałam z Panią Ewą przeprowadzić wywiad. ;))) Moja prośba do Was jest taka: czy moglibyście mi coś o Niej powiedzieć (np. gdzie mieszka, czym się na co dzień zajmuje itp.), bo szukałam chyba wszędzie i nic o niej nie pisze ;(( Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczna. Pozdrawiam i z góry dziękuję, Marta.
no to nawiązując do tytułu Twojej czytatki: Gute Reise!:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)