Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dałam tutaj, ponieważ widziałam że są tu też takie oferty... i myślałam że też może być...
okapi
Nie, chyba sie nie czepiasz - tez pomyslalam od razu, ze wkrotce nam sie tu zrobi allegro... :-(
róża
Alice Schwarzer i jej czasopismo EMMA.
No spoko, nie poczułem się urażony o to, że zwróciłaś mi uwagę odnośnie zwracania się do Twojej osoby. Tak więc wszystko jest spoko. :-)
W zestawieniach, bo czytatki pozniej umykaja, a tematy na forum sa nieco bardziej przejrzyste.
No ładnie, idę klęczeć na grochu. Taka wpadka. Co nie zmienia faktu, że powieść jest świetna.
Kobieta gospodarująca mi się nie kojarzy, ale przejrzałam swą półkę z książkami i znalazłam tekst pt. "Matka gastronomiczna" autorstwa Walczewskiej w "Pełnym głosem" nr 3, 1995 (jeszcze nie czytałam) Może to miałaś na myśli? Co do listy książek, to właśnie się robi ;) Dziś wkleję, tylko gdzie? Tu czy jak sugeruje Moni w zestawieniach tematycznych?
Co prawda oglądałam tylko film, ale też myślę że był z planety K-Pax... A co do wiary w jakieś inne życie we wszechświecie, wydaje mi się to znacznie badziej prawdopodobne niż jego brak i, tym samym, nasza wyjątkowość.
"Tristan 1946" Maria Kuncewiczowa "Biała Masajka" Corinne Hofmann "Spotkamy się pod drzewem ombu" Santa Montefiore.
Trudne do zrozumienia bo bardzo japońskie? Nie odebrałam tego tak, dla mnie było dosyć bliskie i zrozumiałe. Współczucie dla "czystej krwi" (swoją drogą, w przypadku Stanów co to właściwie znaczy?) obywateli? Raczej litośc, bo współczucie zakłada empatię. Współczułam bohaterom - i narratorom - książki, nie ich prześladowcom. A tak poza tym, to bardzo dobra książka - zwięzła, ciekawie napisana i pozwalająca odczuć to, co czuli przedsta...
Możesz odrobinę rozwinąć myśl? Namierzam się na tę książkę od jakiegoś czasu i ciekawa jestem cudzych wrażeń :-)
Ostatnio: • Zaczatowani - Krystyna Pytlakowska & Jerzy Gomuła • Rozbierz mnie: Psychoanaliza garderoby - Catherine Joubert & Sarah Stern • Drakula - Bram Stoker • Historyk - Elizabeth Kostova • Depeche Mode - Serhij Żadan • Dwanaście - Marcin Świetlicki Niestety nie na własną półkę, ale do okolicznej biblioteki :(
Ale dlaczego tutaj a nie na Allegro albo chociaż podaj.net? To nie jest serwis handlowy, wymiany, owszem, dochodzą tu do skutku, ale sprzedaż? Zresztą, może się czepiam...
Swietne! Mnie najbardziej sie podobal Greene.
Miasteczko Middlemarch:)) W Midsummer to tylko Morderstwa sa i dzielny inspektor Barnaby sie nimi zajmuje...
ok dzięki, jak przeczytam zaległości leżące na biurku to dam znać ;)
Pomyąlicie, że zwariowałam,ale ja nie wierze, byśmy we wszechświecie byli sami, no nie bądźmy takimi egocentrykami wszechświat to nie tylko my :))) Poza tym on był z K-PAXA, zmienił co mógł na lepsze i nadszedł czas,że musiał "odejść"
Bohater tej powieści, wydawałoby się, wszystko już ma za sobą. Jean Ange lub - w greckiej wersji - Johannes Angeles jest człowiekiem ponadczterdziestoletnim, a wiek ten w piętnastym stuleciu oznaczał początek jesieni życia. Poznajemy jego życie z opowieści, a historii tych, tak skróconych przez narratora, starczyłoby na niejedną jeszcze książkę. Jednak czas zatrzymuje się dla nas w ostatnich dniach Konstantynopola, w których bohater uczestnicz...
Swietne cytaty. Mimo, ze ich tak duzo nie znudzily mnie ani na chwile. Najbardziej podobal mi sie ten dlugi fragment z Lema. Nic dodac, nic ujac...
> "Chodźmy, obudzimy słońce?". Właśnie kończę czytać tą drugą Gdzie dopadłaś tego białego kruka?
A co tych Francuzów czytasz? Widziałam na razie tylko Prousta - masz zamiar całość przeczytać? Ja się za to "W poszukiwaniu" wzięłam w wakacje po dostaniu się na studia, ale zanim skończyłam - zaczął się rok akademicki:) I poszło w odstawkę.
Dziękuję, już w schowku. :-)
No to wpisuję Młyn na listę - może na wakacje wezmę sobie nawet?
Moni, jeszcze "Wielkie Jablko" Ostaszewicza i "Florida Story" Nepomuckiej o Polakach w USA.
Nie jest to zwykła powieść kryminalna. Ta książka ma w sobie coś magicznego, coś, co tak bardzo podobało mi się w „Mistrzu i Małgorzacie”. Te dwie książki, mimo tego, jak wiele je różni, są do siebie w pewien sposób podobne. Świat racjonalny płynnie nakłada się na irracjonalny. Na pierwszy plan wysuwa się akcja, lecz w tym samym stopniu autor położył nacisk na ludzkie emocje, zachowania, potrzeby. A wszystko opisane sarkastycznym i w pełni przejr...
Kupiłam niesamowitą książkę, "Listy Świętego Mikołaja" Tolkiena. Jestem absolutnie zachwycona. Dziękuję, Speculum, za uświadomienie mnie o jej istnieniu. Poza tym "Testament Krzysztofa Kamila" Budzyńskiego - kompletuję tę "trylogię" od końca. :) Oraz "Auschwitz. Nazistowski obóz śmierci", wydane przez Państwowe Muzeum Oświęcim-Brzezinka - wreszcie znalazłam porządne historyczne opracowanie. To chyba tyle.
Hmmm, skoro tak zachęcasz, to pewnie będę musiała to zrobić :). Jednak na pewno nie dam rady w najbliższym czasie (fura innych książek do przeczytania, długi wyjazd, mnóstwo spraw itp.); jednak na pewno dam Ci znać o moich odczuciach po przeczytaniu, gdy to wreszcie nastąpi :).
Chen, juz zrozumialam o co Ci chodzi. Mnie sie to tez bardzo podoba. Obserwuje tu jednak zmiany na gorsze, podczas gdy w Polsce- na lepsze. :-) Mlodzi Niemcy nie przywiazuja juz do takich rzeczy wagi. Nic dziwnego, maja inne problemy. Ich babcie i mamy dlugo byly dobrze sytuowanymi gospodyniami domowymi. Powoli wszystko sie zmienia. Pamietam, jak przed laty chcialam tu w ogrodku miec kwitnaca lake. Sasiedzi nie dali nam spokoju. Musielismy sk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)