Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A mnie to się nawet podobało odosyć... Najlepsze były: "Do rana daleko" i "Westchnienia, jak morskie huragany". Resztę faktycznie pamiętam tak średnio... No cóż... Ale czytałem każdą osobno ;) Wydaje mi się, ze czyta mi się je lepiej, niż jakbym czytał sześć w jednym ;)
Dopiero teraz zwróciłam uwagę na tę czytatkę. Ciekawe to :-))) Najbardziej cieszy mnie fakt, że między nami "większych kontrowersji brak" :-) Zresztą ja zawsze zaglądam w Twoje oceny, kiedy nie wiem, co przeczytać ;-)
>Nie wiem jednak jak to jest, ale akurat Agis wywiera na mnie duży wpływ (jakaś słabość czy co?), więc wszystko jest możliwe. Edyciu, ja też tak mam :D
Tak! To chyba to. Ech, gdyby nie moje lenistwo, pewnie sama bym do tego doszła ;-) Ale od czego ma się BNetkowiczów :-))) Dzięki.
Co za dużo, to niezdrowo :-).
...to chyba trafne określenie tej króciuteńkiej książeczki, liczącej ok. 60 stron druku. Zdaje się, że książeczka w tej chwili jest już niemal niedostępna w księgarniach i pewnie prędzej się ją znajdzie w antykwariatach lub na półce u znajomych. Do mnie ów zbiór opowiadań o wdzięcznym tytule "Niejaki Piórko" przyszedł sam, na dwóch nogach, a sprawcą przyjścia był jeden z moich "ulubionych studentów", zakochany w Henrim Michaux. (Może nie personal...
A ja nie wybaczam! Tzn. PROVIDEROWI nie wybaczam. To jest karygodne! I czemu Biblionetka jest winna, że tak ją provider traktuje? Stanowczo protestuję! :-)
To, co wiem, mając lat 60, wiedziałem już jako dwudziestolatek. 40 lat długiego, mozolnego i niepotrzebnego weryfikowania... Nie jest pokorny, kto siebie nienawidzi. Ludzie gwałtowni to na ogół słabeusze, „zdechlaki”. Żyją, spalając się bezustannie, kosztem ciała, dokładnie jak asceci, którzy, ćwicząc się w osiąganiu spokoju, zużywają się tym i wyczerpują całkiem jak tamci, targani wściekłością. Książki powinno się pisać tylko po to, by ...
Można prosić o nazwę tego dostawcy? Bo mi się transfery rwały na naszym największym monopoliście telekomunikacyjnym.
Ja przez to wszystko zaczęłam robić porządki :D
Chądzyńska dostała ode mnie za tę książkę szóstkę! Czytałam z wypiekami na twarzy. Popłakałam się przy okazji, bo tak bardzo wypełniła mnie ta miłość bohaterki do psa, że... no nie wiem, jak to napisać... Ale oczywiście nie przebiła Bima, bo tego nikt nie potrafi... Przy psich książkach dzieją się ze mną dziwne rzeczy :D Książka Baranowicza była inna. Dużo tam przyrody, miłości do wszystkich zwierząt. Czytałam spokojnie. Żadnych niepokojących ...
"Mikael Karvajalka" Mika Waltari 4 "Babski motyw" Joanna Chmielewska 4 "Tomek wśród łowców głów" Szklarskiego zmiana z 4 na 3 "Lewa ręka ciemności" Le Guin z 5 na 6 "Lekarstwo na miłość" (scenariusz na postawie "Klina") Chmielewska 2 "Prawiek i inne czasy" Tokaraczuk 5 "Planeta wygnania" Le Guin 4 "Wiedźmikołaj" Pratchett 4 "Na glinianych nogach...
1) Alef * Borges Jorge Luis (4) 2) Fikcje * Borges Jorge Luis (5) 3) Gra w klasy * Cortázar Julio (4) 4) Klub miłośników Jane Austen * Fowler Karen Joy (3) 5) Sto lat samotności * García Márquez Gabriel (5) 6) Szklany klosz * Plath Sylvia (5) Teraz czytam "Miasto i Psy" (na razie 4, ale może się jeszcze wybronić na 5) oraz "Imię róży" (6 bezapelacyjnie)
Mam wakacje... nie pamiętam:D "Byłam brzydką dziewczynką" Selinko "Dwanaście opowiadań tułaczych" i "O miłości i innych demonach" Marqueza, "Dziennik" Anna Frank No a zaczęłam i jestem tak w połowie: Idioty i Imię Róży...
Czy czujesz zamęt w głowie, jeśli wokół ciebie zbyt wiele się dzieje? Czy przebywanie w samotności dodaje ci energii? Czy zauważasz szczegóły, których nie dostrzegają inni? Czy często czujesz się jak żółw w otoczeniu zajęcy? Jeśli tak, to autorka ma dla ciebie dobrą wiadomość: jesteś introwertykiem. Książka "Introwertyzm to zaleta" analizuje mocne strony tego typu osobowości, pokazuje introwertykom oraz ekstrawertykom, którzy ich kochają, jak...
Miałam typowe objawy odstawienia. :) W ogóle nie wiedziałam co ze sobą począć.
a ja się już martwiłam ze coś u mnie nie tak, i nawet zamierzałam zrobić reseta komputera i wszystko inne wymyśleć... Ale wybaczam!! :D
Jak Chądzyńska? Jak Baranowicz? Jak Szymańsska? Ona mnie szczególnie zainteresowała - po tytule. :-) Do psich książek zapomniałam jeszcze dodać książki Simaka "Miasto". To niby sf, ale psy też tam są i bardzo mi się to podobało. :-)
No i nie poczekałeś na vevericę? Jak mogłeś. :P 952. ‘Męka twórcza’ – Łopieńska 953. ’48 stron. Maciek’ – Adler & Piątkowski 954. ‘Róża Selerbergu’ – Białołęcka 955. ‘Zorza północna’ – Pullman 956. ‘Magiczny nóż’ – Pullman 957. ‘Bursztynowa luneta’ – Pullman 958. ‘Niezwykłe przygody Julia Jurenity i jego uczniów’ –...
Podchorąży Antoni Nowosad wierzy, że Polska wygra wojnę. Dowodzi małym oddziałem, baterią z przestarzałym sprzętem. Ostatnie dni gorącego lata, oczekiwanie na pierwszy ruch Niemców, problemy zaopatrzeniowe... I nagle wojna się zaczyna. Podchorąży, nieraz narażając swoje życie i życie swoich ludzi, atakuje nieprzyjaciół. My wiemy, jak zakończył się Wrzesień '39 dla Polski. Jak zakończy się on dla Antoniego? Książka trzymająca w lekkim napięc...
"Lewiatan" Boris Akunin 5 "Ono" Dorota Terakowska 5 "Opowieści Evy Luny" Isabel Allende 6 "Księżniczka" Jean P. Sasson 4 "Czerwony namiot" Anita Diamant 4 "Tatiana i Aleksander" Paullina Simons 5 "Dwie miłości" Maria Nurowska 5 Jestem też w połowie "Miłość ponad czasem" Audrey Niffenegger
Córka rzeki Hong Ying
Dopiero tearz przkonałam sie jakim jestem biblionetkowym nałogowcem. Przez ostatnie 2 dni zaglądałam średnio co kilkanaście minut :)
Ta książka jest nie tyle pamiętnikiem, czy - nie daj Boże! - podręcznikiem, ile rodzajem ilustrowanego przewodnika po PRL-owskim półwieczu, po którym oprowadza czytelników Jacek Kuroń: aktywny, krytyczny świadek, a z czasem także jeden z głównych bohaterów epoki. [Wydawnictwo Dolnośląskie, 2004]
Pewnego dnia przeszukiwałam zawartość księgarni, żeby wybrać sobie coś na miłe "poczytanie". Najpierw mój wzrok przykuło nazwisko "Sepúlveda". Ostatnio polubiłam prozę iberoamerykańską, więc pomyślałam sobie, że spotkanie z tym autorem może być całkiem ciekawe. Następnie tytuł - "O starym człowieku, co czytał romanse". Wydawałoby się, że będzie się miało do czynienia z lekką i łatwą prozą. Może nieco sentymentalną? Może naiwną przypowieścią? I ch...
Zgadzam się, że to lektura łatwa, lekka i przyjemna. Troszkę się rozczarowałam, ponieważ myślalam, że zakończenie bedzie bardziej zaskakujące. W 100% godna polecenia i przeczytania. Jak cały Akunin.
Dobrze, dobrze, tylko, że ja też w nałogu jestem. Czuję się jak na przymusowym odwyku.:-)))
Jestem w połowie "Miłość ponad czasem" Audrey Niffenegger.
"Nad Niemnem" Eliza Orzeszkowa "Większy kawałek świata" Joanna Chmielewska "Przez ciebie, Drabie" Zofia Chądzyńska "Skrzydlak" David Almand "Pan Tadeusz" Adam Mickiewicz "Myszołów kot wspaniały" Andrzej Urbańczyk "Krokodyl z Kraju Karoliny" Joanna Chmielewska "Mój przyjaciel Lompi" Jan Baranowicz "Cierpienia młodego Wertera" Johann Wolfgang Goethe &...
Cieszę się,że i Tobie się spodobała "Rozmowa...", bo to naprawdę doskonała rzecz. Ja byłam co prawda nieco bardziej surowa ale tylko ze względu na 'męskość' tej prozy nie zdecydowałam się na szóstkę ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)