Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przyznam sie bez bicia, ze bylam zawiedziona. Nastawilam sie na cos innego. Najbardziej interesujace byly dla mnie cytaty podane, bodajze przez Lipcowa.
Nie zastanawialam sie dlaczego mi sie podoba, ale uwazam, ze piszesz swietnie :-). Tez bym tak chciala ;-)))
Jonathan Bing przyjmuje zaproszenie profesora Wurzla na wyprawę do zamczyska Selznaka, Złośliwego Karła. Stare mury kryją niejedną tajemnicę - w labiryncie podziemnych tuneli Jonathan i profesor znajdują mapę piratów, na której zaznaczono miejce ukrycia skarbu. Wspólnie z nowym towarzyszem wyprawy, czarodziejem Milesem, podejmują pełne przygód poszukiwania. [Wydawnictwo Amber, 1996]
„Był sobie chłopiec” - Nick Hornby
Ulubione wydawnictw, hmm, do głowy przychodzą mi Amber (seria Nastolatki: w szczególności Meg Cabot!! :)) ; Akapit Press (Jeżycjada!! Siesicka!!). Dodatkowo Media Rodzina (Harry Potter), Baobab (zupełnie niezłe..) i Egmont. Natomiast bardzo źle mi się czyta książki wydawnictwa Albatros plus to, że mają brzydką szatę graficzną.
Dziękuję Ci :-) Zajrzałam na tę stronę. Czeka mnie więc jeszcze sporo zmaian, bo Hitchcock, jak z tego wynika, powinien być tylko w tytule cyklu.
No popatrz, tyle ludzi krzyk podniosło, że się umawiamy w tygodniu, a oni mogą wyłącznie w weekend, a jak się umówiliśmy w weekend, to nagle cisza. Ech. Trzeba się po prostu umawiać, jak nam pasuje, zamiast liczyć na innych i pod nich wybierać weekendy. :P
:) nie denerwuj się od razu :) jestem zupełną ignorantką w sprawach kultury japońskiej i takie są moje odczucia po lekturze. Okazała się nieodpowiednia dla mnie, to wszystko. Masz rację, tłumacz umieścił przypisy na końcu książki, ale takie skakanie w tył i w przód trochę męczy. :)
Od jutra (1 lipca) w każdą sobotę o 19:00 w radiu Tok FM można będzie posłuchać nowej godzinnej audycji poświęconej książkom, literaturze, upowszechnianiu czytania, rynkowi księgarskiemu i wydarzeniom literackim. Program " Pod tytułem " prowadzić będzie Roman Kurkiewicz (poprzednio prowadził "Radio Czułego Barbarzyńcę" w warszawskim Radiu PiN). Autorzy nie przewidują ograniczeń gatunkowych, obiecują natomiast rozmaitych gości, konkursy i zaga...
Książek przeczytanych mało... Nie było czasu, ale zawsze to coś :P 1) P.Coelho "Jedenaście minut" 2) M.Cabot "Dziewiąty klucz" 3) D. Brown "Kod Leonarda da Vinci" 4) K. Siesicka "... nie ma z kim tańczyć" 5) K. Siesicka "Być babim latem" 6) K. Siesicka "Obok mnie" 7) J.D.Salinger "Buszujący w zbożu" 8) N. Sparks "Jesienna miłość" (po raz drugi) 9) A. Onic...
Czasami bywa tak, że niektóre książki, niektórzy pisarze porwą nas bez reszty. W mojej biblioteczce mam wielu takich pisarzy, których twórczość jest dla mnie bardzo ważna. I od chwili, kiedy przeczytałam "Muskając aksamit" Sary Waters, ta autorka też na stałe weszła do grona moich ulubionych literatów. A jeśli mi na czymś zależy, to szukam tego, aż znajdę. W ten sposób zdobyłam kolejne dwie książki angielskiej pisarki - "Niebanalną więź" i "Złodz...
No zdaje się, że grill został potwierdzony. Mam nadzieje, że Wrona nie nawali :)
W serwisie Allegro pojawiła się aukcja , której zwycięzca będzie mógł użyczyć swojego nazwiska głównemu czarnemu charakterowi jednej z książek Andrzeja Pilipiuka . "Zanim zginie, poważnie nabruździ bohaterom" - obiecuje autor. Całkowity dochód z licytacji przeznaczony zostanie na fundusz Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla. Aukcja skończy się za 12 dni. Nie jest to pierwszy pomysł tego typu, rok temu można było zostać bohaterem Sa...
W kolejnosci od przeczytanej najwczesniej: "Najstarszy" - Ch. Paolini "Grobowce Atuanu" - U. LeGuin "Chudszy" - S. King "Tajemnica Sittaford" - A. Christie "Blekitna pustka" - J. Deaver "Upiorna dlon" - J. Carroll "Kapelusz pelen nieba" - T. Pratchett "Granice szalenstwa" - A. Kava "Kolekcjoner kosci" - J. Deaver Lista dosc skromna, bo sesja by...
"Harry Potter i Zakon Feniksa" J.K.K. Rowling
Będzie w końcu grill czy idziemy na pizzę, starym zwyczajem? ;> Kaja deklarowała, że dojdzie później. ;)
Hmmm, nie? (Czy to w ogóle do mnie było?:))
Pamięć o wydarzeniach z własnego życia nie jest szczególnie ważnym przedmiotem badań psychologii uniwersyteckiej, ponieważ z trudnością poddaje się mierzalnym procedurom badawczym. Niezmiennie fascynuje jednak laików, jako że pytania z nią związane są niezwykle intrygujące. Na przykład: skąd bierze się zjawisko déjà vu; dlaczego ludzie starsi lepiej pamiętają zdarzenia z młodości niż wydarzenia poprzedniego miesiąca; jak to możliwe, że w chwili z...
Po raz pierwszy zanotowałam co przeczytałam. Moje zestawienie na czerwiec to: "Niebezpieczne związki" Pierre de Laclos (4) "Żaba" M. Musierowicz (po raz drugi) "Przez Syberię na gapę" R. Koperski (6) Colette: "Klaudyna w szkole" (5) "Klaudyna w Paryżu" (5) "Małżeństwo Klaudyny" (5) "Klaudyna odchodzi" (4) "Romans wszechczasów" J. Chmielewska (4) "Tajemn...
Marek Hłasko-"Mordercy są wśród nas" Honoriusz Bazlac-"Bal w Secaux" Agata Christie-"I nie było już nikogo"
Zabawiłam się w sprawdzenie jakie książki były popularne w czercu;) : Po 3 osoby przeczytały "Cień wiatru" i "Poszarpane granie". Po 2 - "Kuchnię", "Fioletowy hibiskus", "Pachnidło", "Wióry", "6 łatwych kawałków", "Pokonać strach", Puszczę", "7 babek, 1 dziadek" i "Koniec świata w Breslau". Możliwe że coś przeoczyłam;)
a ja ostatnio pochlonąłem Najgorszego W. Łysiaka:), Polactwo Ziemkiewicza i.. ..Stacje Arktyczna Zebra Maclean-a (to tak na odtrutke od polskich problemow) ;-)
Dziękuję, Ellu. Może dlatego ci się tak dobrze czyta moje spontaniczne i nie przeintelektualizowane wypowiedzi :-), bo również tak jak i ja, jesteś osobą "spoza branży", zajmującą się na codzień czymś zupełnie innym niż literatura i praca słowem. Szczerze mówiąc, ja sama z wielkim zainteresowaniem sledzę recenzje napisane przez tzw. zwyczajnych czytelników, takie z serca płynące, wyrazone prostymi słowami i "zrozumiałe nawet dla mo...
1. Awanturnik 2. Dziewiczy asteroid 3. Intruzi 4. Wszechwiedzący Joe 5. Kazam 6. Jak wróciłem na Marsa 7. Niewolnik 8. Ostatni klient w barze 9. Oszust [PiK, 1994]
"Rzeczy" G.Perec
Nie wszystkie dodatkowe wątki byly dla mnie "nużącym przerywnikiem". Na przykład te historie z czasów II wojny światowej uważam za niezwykle ciekawe i akurat one bardzo mi pasowały do całości. Verdiana je skrytykowała jako zupełnie niepotrzebne. Ty, Carmaniolo w swojej recenzji zwróciłaś mi uwagę na niezwykle piękne w tej ksiązce wyrażanie w słowach "naszej codzienności". Trzeba przyznać, że Murakami jest tu prawdziwym mistr...
Ostatnio same powroty... Powrót do domu z Gdańska, powrót do internetu i na stronę BN (straszne zaległości... ale nadrabianie ich to czysta przyjemność), a przede wszystkim totalny powrót do książek. Ale po kolei :) Zaczęło się od podróży w tamtą stronę - pociąg miał 50 minut opóźnienia, toteż stałam na dworcu i męczyłam tego nieszczęsnego Hłaskę... "Cmentarze" okazały się dość znośne, wystarczyło tylko przejść przez jedną dłużyznę, i już. Za to...
A ja w lipcu stawiam na ruch i miłe towarzystwo, a czytanie tylko na maginesie (jak mi się uda). :-)
A więc jak? Kto będzie? Tylko ja, smutny, verdiana i dudla?
W pewne zimowe popołudnie listonosz zapukał do moich drzwi. Miał dla mnie przesyłkę od mojego przyjaciela. Wiedziałam, że ma przyjść list. Tego się jednak nie spodziewałam. W środku była, dołączona do listu, książka Sary Waters "Muskając aksamit". Przyjaciel bardzo gorąco zachęcał mnie do przeczytania właśnie tej książki. Jednak musiało to nieco poczekać; w tym czasie dwie inne osoby ją przeczytały i hm... były zachwycone. "No dobrze - pomyślałam...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)