Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Madziaro droga jestem bardzo bardzo zainteresowana "Panem Samochodzikiem" Nienackiego...nie masz czasem?
Ta "kupa mięsa" zawiera miliardy synaps, a jej działanie jest jedną z najbardziej fascynujących zagadek wszechświata. Patataj: "Naukowe wyjaśnienia charakteryzują się tym, że są zazwyczaj płytkie lub puste." Hm, nie wiem, czym się w życiu zajmujesz i co wiesz o badaniach nad działaniem mózgu, ale trochę mnie denerwuje takie dyskredytowanie pracy naukowców. Z ogromnym zainteresowaniem śledzę Waszą rozmowę. Podobnie jak...
Powieść stanowi kolejne ogniwo w filozoficzno-moralnej refleksji pisarza podejmującego tematy uniwersalne, dotyczące historii, kultury, sytuacji człowieka we współczesnym świecie skażonym apokalipsą wojny i faszyzmu. Specyfiką formy narracji w powieści jest jej różnorodność – esej, wspomnienie, dygresja, poezja, dramat. W monolog wewnętrzny bohatera, a zarazem narratora, wplatane są obrazy z przeszłości i teraźniejszości, łącząc realne zdarzenia ...
Pierwsze pełne polskie wydanie, rozszerzone w stosunku do wydania z "Fantastyki" czy edycji Zyska i S-ki o sceny, które w pierwszych wydaniach uznano za szokujące. Nowe tłumaczenie. Ta książka idealnie trafiła w swój czas, stała się istną Biblią dla hippisów. Nagroda Hugo. Jedna z pierwszych książek SF, które weszły na szczyty list bestsellerów spoza getta. W powieści "Obcy w obcym kraju" Robert A. Heinlein przedstawił historię Marsjanina, ...
Ależ Anno! Jako Misiak Ziwaszkiewiczowany występuję tu w obronie Wyproustowanej Czajki!:)
Chyba muszę na razie zawiesić dyskusję, ponieważ Ty masz przed oczami tekst, a ja tylko mgliste wspomnienie pod grubymi warstwami zacietrzewienia. ;-) W domu mam tylko stary przekład w "Dziełach wszystkich" pod tytułem "Ugłaskanie sekutnicy", nie będę się nim katować. Obiecuję, że poszukam Barańczaka, ale chyba dopiero w styczniu będę miała czas na przeczytanie. Zadziwiło mnie to, co piszesz o relacjach międzyludzkich za...
Jedno z najważniejszych dzieł egzegetycznych Grzegorza z Nyssy jest w gruncie rzeczy traktatem antropologicznym. Rozważania teologiczno-filozoficzne na temat duszy i ciała, grzechu i upadku człowieka oraz zmartwychwstania uzupełnił autor obszernymi informacjami o anatomii i fizjologii, zgodnymi z ówczesną wiedzą medyczną. Przebija z nich zachwyt nad człowiekiem - najdoskonalszym ze stworzeń materialnych. Powstała w ten sposób książka pełna uroku,...
Starożytne komentarze do Listów św. Pawła stanowią bardzo ważny zbiór tekstów, których wpływ na rozwój teologii jest nie do przecenienia. Na niniejszy tom składają się trzy zachowane łacińskie komentarze do jednego tylko listu, do Tytusa. Ich autorami są Ambrozjaster, Hieronim i Pelagiusz, piszący na przełomie IV i V wieku, różniący się jednak między sobą poglądami teologicznymi i przygotowaniem filozoficznym. Stwarza to okazję do zapoznania się ...
Jorge Luis Borges - "Powszechna historia nikczemności" (4) Nicholas Evans - "W pętli" (5) Bernhard Schlink - "Lektor" (4) Kjell Westö - "Lang" (5) Preethi Nair - "Sto odcieni bieli" (4) Candace Bushnell - "Szminka w wielkim mieście" (3) Wisława Szymborska - "Dwukropek" (5) Zadie Smith - "O pięknie" (5) Marek Harny - "Samotność wilków" (3)
Witaj Maria Dora tylko równa:) Przytoczyłaś znaną i powszechną teorię; To jest typowe wyjaśnienie naukowe, za pomocą rozumu, rzeczy, których nie można w ten sposób wyjaśniać. Czym jest mózg? To przecież tylko, za przeproszeniem;), kupa pofałdowanego mięsa. Naukowe wyjaśnienia charakteryzują sie tym, że są zazwyczaj płytkie lub puste. Jako ciekawostkę dodam, że Crowley w swojej interpretacji "Goecji" pisze o demonach jako nieznany...
"Ptasznik" Mo Hayder "Odwet" Jilliane Hoffman "George Rozpruwacz" Martina Cole
Ja umiem dużo kolęd po łacinie, śpiewaliśmy na uczelni. Bardzo lubię. :-) "Hodie Bethlehem, hodie Bethlehem Gaudio personat Maria Virgo, Maria Virgo Mundo natum donat Christus est natus, homo levatus Angeli cantant, reges salutant Pastoresque orant, pecora adorant Mira, mira nuntiantur!" albo: "Silentio noctis sonus spargitur: Pastores, state! Deus nascitur! Iter cito preparate, Ad Bethlehem properate C...
I znów eRRatorze jawnie sobie kpisz ze mnie, ale nie czuję się urażony;))) Nie chcesz zrozumiesz tego o czym piszę, ale masz prawo i nie mam Ci tego, wbrew pozorom, za złe. Mówi się trudno, no nie?:))) Naprawdę nie jest mi na rękę, abyś poddawał jakiejś obróbce analitycznej moje doświadczenia, przy tym próbując mnie ośmieszyć lub poddać to wszystko w wątpliwość. Nie potrzebuję wsparcia z Twojej strony, ani dowartościowania czy zdeprecjonowania. ...
> Nie wypowiem się, czy "Dziady" to utwór wybitny, czy też "kicz" i "szmira". Jestem pewien natomiast, że dla WSPÓŁCZESNYCH jest niezrozumiały zupełnie. Trzeba przecież mieć do tego ogromną wiedzę o tamtej epoce - ktoś o tym wspominał. Wystarczy dobry nauczyciel, który potrafi ją przekazać. :) Ja miałam szczęście na takiego trafić i jestem przekonana, że dzięki temu tak bardzo oczarował mnie ten utwór. Rozumiem...
Bąkiewicz nie czytałam, wiem, że wyszła jakaś jej nowa książka "Opowieść z perłą w tle" i nawet miałam w rękach fragment. Ale jeśli chodzi o Sowę to nie dałam rady doczytać ani jednej jej książki, ani nawet opowiadania- za lekkie jak na mój gust. Szwaję próbowałam też czytać i też dałam sobie spokój. Nie lubię książek, które wydają się tak lekkie, że nie czuje się ich w rękach. Natomiast Szwaji podobała mi się 'Opowieść wigilijna':-)
A ja właśnie kilka godzin temu zaczęłam czytać Elżbiety Płaszewskiej "labrys" i jak narazie cieżko mi się od niego oderwać. Autorki kompletnie nie znam, to pierwsza jej książka w moich rękach.
geometria;)
Od niektórych książek nie można się uwolnić :) Dla mnie na pewno Tolkien, najczęściej Trylogia, Silmarillon i Hobbit w swoim czasie- wszystkie przygody Tomka ostatnio- Wilka Stepowego, Władcę Much, Narnię i Amber sobie powtórzyłem... ale coraz rzadziej powtarzam książki w całości, częściej kartkuję ulubione fragmenty - ksiązki na liście "do przeczytania" przyrastają w tempie geometrycznym :)
W "Pismach prozą" kryją się opowiadania; niektóre tylko na chwilę - to jakieś obrazy, krótkie refleksje; inne do zanurzenia się w nich, przeniesienia mocą wyobraźni w ten beckettowski subświat, w którym nic nie jest już takie zwyczajne. Sama nie wiem, gdzie jest niezwykłość, a gdzie rutyna? Wczytując się m.in. w "Z gołą głową i boso", "W dali ptak" czy "Miejsce zamknięte", aż chciałoby się jeszcze. Takie urwane wycinki rzeczywistości, tu jakiś...
Absolutnie nie miała to być licytacja. Nie uważam, że ci, którzy czytają po kilka, czy kilkanaście razy jedną książkę są lepsi. Ani gorsi. Pytałam z czystej ciekawości. :) Tak, żeby dowiedzieć się, do jakich książek jesteście najbardziej przywiązani.:) Dla mnie istotne jest, czy dana książka nadaje się do kilkukrotnego przeczytania. Jeśli chcę wrócić - to znaczy, że urzekła mnie szczególnie. Sama ocena może oznaczać: "owszem, podoba mi s...
Dot, chodzę koło Znaczy kapitan Borchardta jak pies wokół jeża. Stoi na półce i czeka cierpliwie. Nie przepadam za marynistyką. Napisz od siebie, bardzo warto? Czy trochę warto?:-)
Ja też dorzucę kilka słów... Nie wypowiem się, czy "Dziady" to utwór wybitny, czy też "kicz" i "szmira". Jestem pewien natomiast, że dla WSPÓŁCZESNYCH jest niezrozumiały zupełnie. Trzeba przecież mieć do tego ogromną wiedzę o tamtej epoce - ktoś o tym wspominał. Czy przeciętny uczeń ma na to czas i ochotę? Zresztą podobne zdanie mam też o paru innych utworach z tej epoki - np. o "Kordianie" Słowackiego, o...
Przyjaźń to nauka kochania za zalety i tolerowanie wad. Podobno.
Już się wystraszyłam, że studiujesz na Polibudzie w Gliwicach tę informatykę. Bo ostatnio ciągle się dowiaduję, że ktoś tam studiuje. Zastanawiam się ile oni mają miejsc na tym pierwszym roku informatyki? Życzę Ci, żebyś znalazł czas na książki. Ja jestem na humanie, w klasie maturalnej i mam czas tylko na lektury. No cóż, dzięki tem,u podobają mi się wszystkie bo to jednak książki. ;) Ale z drugiej strony czekam z niecierpliwością na maturę b...
W tym miesiącu słabiutko: Goleman D. "Inteligencja emocjonalna" (5) Christie A. "Morderstwo w Boże Narodzenie" (6) Christie A. "Morderstwo na plebanii" (5) Christie A. "Strzały w Stonygates" (4) Kisielewski "Zamach. Tropem zabójców gen. Sikorskiego" (3)
znak drogowy
Trochę to wygląda na licytację, ale i tak wchodzę. Każdą z poniższych pozycji przeczytałem co najmniej pięć razy: Egipcjanin Sinuhe - Mika Waltari Przygody dobrego wojaka Szwejka - Jaroslav Hasek Zabić drozda - Harper Lee Ulisses - James Joyce Stąd do wieczności - James Jones Okrutne morze - (Autor! Autor! - przypomnijcie mi autora!) Sto lat samotności - Gabriel Garcia Marquez Miasto i psy; Pantaleon i wizytantki - Mario Vargas Llossa ...
Polecam wszystkie książki Pani MArii Nurowskiej Rosyjski kochanek to piękny,choć niebezpieczny romans kobiety już z pewnym bagażem doświadczeń,a młodym człowiekiem -Rosjaninem, który osacza bohaterkę, zmusza do całkowitego poddania się i oddania.Książka pokazuje mentalność Rosjan.Choć bohater jest człowiekiem wykształconym, jednak jego sposób bycia i życia raz nastraja czytelnika do śmiechu baz miary aby za chwilę czerwienić się ze wstydu-jego c...
Jak oceniasz O7 zgłoś się? :-)
Wydaje mi się, że to chyba nie ma związku z płcią. Bardziej z wrażliwością, a nawet przewrażliwieniem. No i, niestety tu Cię zmartwię, trochę też z egocentryzmem. Im bardziej jesteśmy w siebie zapatrzeni, tym częściej wydaje nam się, że wszyscy inni mówią, myślą, śmieją się właśnie z nas. Jak gdyby ciekawszych tematów nie było. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)