Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Zgadzam się. Każda z tych książek ubawiła mnie do łez.
Właśnie sprawdziłam, że każdą z tych trzech tłumaczyła inna osoba - i każda poradziła sobie świetnie.
Dobry tłumacz potrafi tak wykorzystać "okoliczności przyrody", czyli charakterystyczne dla danego języka bon moty oraz uwarunkowania kulturowe, że książki Wodehouse'a bawią również po polsku. Czytałam trzy tomy z cyklu Wooster & Jeeves, i wszystkie sprawiły mi wiele radości :).
Inne dzieła Parnickiego, szczególnie A słowo ciałem się stało... (aczkolwiek to antyk). Zbliżone konwencją i dobre jakościowo będą również Woda na sicie: Apokryf czarownicy oraz Teodozja odchodzi A rozrywkowy, lekki kryminał ze średniowiecza to Mord na zamku
Na fali powracającego sentymentu do literatury z połowy XIX wieku chwyciłam się w końcu za twórczość Wilkiego Collinsa, do której miałam zamiar zabrać się parokrotnie w ciągu ostatnich, powiedzmy, trzydziestu lat, i jakoś zawsze zamiar spełzał na niczym. Gdybym miała jakąś jego powieść wypożyczyć z biblioteki, pewnie też by się tak skończyło, ale ponieważ są w Biblionetce ludzie, którym wystarczy wspomnieć, że się jakiegoś pisarza jeszcze nie zna...
Hamnet już wyszedł u nas.
Dzien dobry Czytam właśnie opowieści gp wodeouse i chcialem się dowiedzieć czy utwory jego są tlumaczone na język polski. No i sa. Myślę jednak że lepiej czytać go jednak po angielsku. Nie mogę sobie wyobrazić takiego tekstu przetłumaczonego na polski:“ I have a put on two under par“ na co panienka odpowiada: „ does your father also play golf?“ Myślę ze nie da się tego tak przetlumaczyc by było śmieszne. Na dodatek zamiana angielskich imion ...
Uzupełniłem listy z lat 2020-2023. 22 powieści, z których w Polsce wydano 5. Muszę jeszcze sprawdzić, czy nie przełożono czegoś ze starszych lat. Może komuś rzuca się coś w oczy?
A zwycięzcą jest...
Nie jest to wprawdzie literatura klasy Parnickiego, ale jeśli ktoś szuka kryminałów dziejących się w średniowieczu, to są nimi książki z cyklu Kroniki brata Cadfaela / Mnich
Widać te teksty są ponad nasze różnice w ocenianiu literatury :)
Marylku, obie te książki oceniłam na 5 :). Rzadko nam się to zdarza!
Tematy są świetne, ale stylistycznie w ogóle mi nie to nie pasuje. Język taki płaski, niespójny, w niektórych reportażach postacie zupełnie nieczytelne. Nie jestem wstrząśnięta, tylko rozczarowana.
Chyba najbliżej (choć żadne w pełni nie spełnia obu kryteriów) byłyby Koniec "Zgody Narodów": Powieść z roku 179 przed narodzeniem Chrystusa i Imię róży Nic innego mi się nie kojarzy w tej chwili.
Już tylko godziny dzielą nas od końca konkursu. Jeśli ktoś jeszcze chce dosłać odpowiedzi to jest na to czas tylko dzisiaj do końca dnia.
- Serce tak białe - z listy Lista dziennika "El Mundo" - 100 najlepszych powieści hiszpańskojęzycznych XX wieku - Pochwała nudy - Noblista z 1987 r.
Motyw 1. 1. Wyznaję 2. Ja nie jestem Miriam 3. Pokuta Motyw 2. 1. Brzezina 2. Ania z Zielonego Wzgórza 3. Wiosna
Motyw 1. 1. Dziwne losy Jane Eyre 2.Serce tak białe 3. Dziady i dybuki Motyw 2. 1. Wiosna 2. Siedemnastolatek 3. Romans wszechczasów
Mam takie pytanko ( i świadom jestem, że nie łatwo na nie odpowiedzieć, ale mimo wszystko pytam) czy znacie może książki podobne formą (ciągły, rozbudowany dialog) lub tematyką (kryminał, średniowiecze) do "Tylko Beatrycze"?
Obstawiam Schiracha. I jednocześnie polecam, niezależnie od tego, czy dobrze obstawiam ;) Bo jest świetny! Przestępstwo Wina
Możesz podać tytuł książki, o której napisałeś :)
"Lata" podobały mi się znacznie bardziej niż "Bliscy". Ale generalnie Ernaux mnie nie porwała.
Skoro tak mówisz, to dam mu jeszcze szansę. Tylko muszę chyba do biblioteki podejść, bo w księgarni ebukowej nie rzucił mi się w oczy.
Przestępstwo i wina - niby to oczywiste, tylko czyja wina i jaka wina? Autor, wzięty berliński adwokat, dowodzi, że o zbrodni wielokroć decydują niuanse, ich różnorodność i stałość zarazem, że często w życiu tańczymy na kruchym lodzie, i nigdy nie wiadomo, kiedy ten lód, i pod wpływem jakich czynników się załamie. Bo tak naprawdę nie znamy do końca siebie. Akta sądowe i rozmowy z jego klientami rysują scenariusze wydarzeń, i aberracje, wykraczają...
Motyw 1: 1. Dziady i dybuki 2. Powtórnie narodzony 3. Wyznaję Motyw 2: 1. Ania z Zielonego Wzgórza 2. Szaleństwa panny Ewy
Hamsun umie jednak pisać - "Błogosławieństwo ziemi" jest cudowne.
Postawiłam mocne 4. Choć nie wiem, czy to na Nobla. Na pewno jednak lepsze niż chociażby ten "Głód" Hamsuna czy też "Lata" Ernaux.
Cześć. Wczoraj skończyłem ostatni tom Zuzy. Jestem zafascynowany. Każdemu tomowi na Goodreadsie dałem 5*. Teraz szukam jakiejś podobnej serii. Podpowiesz coś? Może być dużo tomów.
Wypróbuj Przygody Joanny autorstwa Joanny Chmielewskiej. Tomy 1 - 9 trzymają poziom.
Motyw 1 1. Wyznaję 2. Wszystko jest iluminacją 3. Pokuta
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)