Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cieszę się, że jest takie miejsce jak Biblionetka dla mnie jest ono również źródłem informacji co ciekawego można znaleźć na półka z książkami Spisy książek przeczytanych i do przeczytania też mam - te drugie po to by pamiętać przy następnej wizycie w bibliotece móc wybrać coś ciekawego Nie mam tyle czasu co wcześnie na czytanie książek - gdybym miała pewnie poświęcałabym na czytanie bo jak mówi J. Czechowicz "Kto czyta żyje wielokrotnie...
Hehe, od maja zamierzam zabrać się do czytania dopiero :) Teraz mam mniej czasu, ale i tak więcej niż zwykle :)
Wychodzi na to, że od maja możesz już nie czytać ;-)
Luty jest krótszy, nawet w roku przestępnym, a książki lutowe grubsze, zatem liczebnie jest ich mniej niż w styczniu :) (nie ma to jak dorobić filozofię do faktów). Razem 25. 1) Nieznane życie Jezusa - 5,0 2) Ta druga - 4,0 3) Depresja: Dlaczego powstaje i jak ją przezwyciężać - 5,0 moja prywatna walka z demonami 4) Kiedy życie boli: Dyrektywy w leczeniu depresji - 5,5 j.w. 5) Depresja nie jest przeznaczeniem - 5,0 j.w. 6) Bo jesteś c...
Poszukiwana: Julie i Julia: Rok niebezpiecznego gotowania
Ma nadzieję, że przetłumaczono ją porządnie i z wyczuciem. Nie wiesz, kto się tego podjął? Ilość książek w przekładzie pana Heńka albo pani Halinki - nikomu nie znanych amatorów po pierwszym roku anglistyki zaocznej nie przestaje mnie przerażać.
No prawda, że ładne? Gdybym znała francuski, tobym sobie ściągnęła z Gutenberga cały tomik i czytała, ale w tym języku niestety znam tylko garstkę podstawowych słówek :-(.
Mazalova, wróć! Ja ci "Zmierzch" pożyczę (na mój koszt wyślę). A ty ją przeczytasz i "poniżysz publicznie na biblionetce". :)
STYCZEŃ 1. Taniec życia ze śmiercią (4,5) - piękny styl, zawartość bardzo zróżnicowana - od wspomnień po szkic o "Diabłach z Loudun" Pendereckiego (co akurat nie leży w moich zainteresowaniach). 2. Król, dama, walet (5,0) - Nabokowski trójkąt trochę z innej perspektywy LUTY 3. Ada albo Żar: Kronika rodzinna (4) - nie sposób odmówić Nabokowowi dowcipu i erudycji, ale w warstwie fabularnej raczej mnie zniesmaczył. 4. Monsieur albo Książę ...
Być może świadomie nikogo, ani niczego nie atakujesz, ale jednocześnie zakładasz, że inni użytkownicy BN, którzy wyliczają i opisują przeczytane przez siebie książki, robią to na pokaz ("patrzcie jakim jestem pilnym czytelnikiem..."). Tymczasem większość z nas traktuje Biblionetkę jako miejsce, gdzie można się spotkać i po prostu pogadać o książkach. Z mojej strony, mogę Ci powiedzieć, że robię spis przeczytanych przez siebie książek po to, żeb...
Mam podobne doświadczenia z tymi książkowymi wspomnieniami miesiąca, czy działem najciekawsze recenzje, bo nie ma siły, żebym nie znalazła czegoś ciekawego dla siebie. A potem wściekam się, bo często moje własne plany biorą w łeb, a o rozrastaniu się schowka już nie wspomnę... Z drugiej strony, skłamałabym mówiąc, że nie lubię czytać o książkach, które przeczytali inni - uwielbiam wręcz! Jednym słowem: masochistka ze mnie, ot co! ;D
Ja bym ujęła to trochę inaczej: różni ludzie mają dla nas ogromne znaczenie (lub też wpływ) w różnych etapach życia. I z książkami jest chyba podobnie. Natomiast co do liczby (zarówno ludzi, jak i książek) to chyba kwestia indywidualna...
Właśnie przeczytałam parę wygrzebków. Bardzo podoba mi się rytm i melodia (czy jak to się tam profesjonalnie nazywa w wierszach). Dokąd idą (kto by pomyślał, Dąbrowska). Na tej ziemi - urocze maleństwo. Czemu nikt tego jeszcze nie śpiewał? I fragment Szczęścia.
Właśnie zdjęłam z półki i będę się powoli delektować antologią Poeci nobliści. Mam nadzieję, że jest się czym delektować.
Nazwy "działów" wyłącznie orientacyjne i umowne. 01.03.2011 – 01.03.2012 Wszystkie: 92 Średnia: 7,6/miesiąc KRYMINAŁY 1.Pelagia i Czarny Mnich (4,5) 2.Mężczyzna, który się uśmiechał(4,0) 3.Labirynt śmierci (3) 4.Liczby Charona(5,5) 5.Niemy świadek (4) 6.Nefrytowy różaniec (5) 7.Śmierć w Breslau (4,5) średnia: 4,3 REPORTAŻ: 1.Podróże z Herodotem(4,0) 2.Cesarz(4,5) (miało być 4, 0,5 za "drugą stronę") 3.Busz po pols...
Również czegoś nie rozumiem niczego nie spamuję - nie wysłałam tej czytatki na czyjąkolwiek pocztę poprostu podzieliłam się swoim spostrzeżeniem i tyle ...
Już odpowiadam na Twój "atak" (tak to odebrałam) - przede wszystkim nie przeglądałam półek innych użytkowników na Biblionetce a w innym miejscu a nawet jeśli przeglądałam czyjekolwiek półki to na wyraźne zaproszenie aby do schowka zajrzeć i ewentulnie wymienić się książkami przecież jeśli ktoś nie chce aby oglądać jego półki może zaznaczyć jako prywatne - nie atakuję żadnej akcji - cieszę się, że masz czas i dla siebie i na analizy, l...
"książkowe wspomnienia" to najgorsza czytatka wszechświata. Co miesiąc nie mogę się opanować, żeby nie przeczytać, a ona - niczym wirus i zaraza atakuje mój schowek i niespodziewanie odkrywam gdzieś w rogu idealnie uporządkowanego planu czytelniczego coraz to nowsze narośle. I całe moje comiesięczne odgruzowywanie schowka (5 książek/mc) idzie w zgniłe wahoonie. I nie możemy zapominać o mini-zboczeniach naszych współbiblionetkowiczów. Misiak n...
No widzisz , mam zatem pytanie : w jakim celu przeglądałaś półki innych użytkowników ????? Kiedy ja zakładałam swój schowek to starałam się zrobić to w ten sposób , aby poruszać się w nim nieomal po "omacku " i korzystałam również z pomysłów innych użytkowników . Nie rozumiem też ataku na akcję "52 książki " ,uważam że jak każda inna akcja ma odpowiedni indywidualny wymiar a statystyki i cyferki towarzyszą nam przez całe nasze życie. W prz...
Z książkami jest tak, jak z ludźmi: bardzo niewielu ma dla nas ogromne znaczenie. Reszta po prosu ginie w tłumie.
Eleanor Alice Burford Hibbert, angielska powieściopisarka, żyła w latach 1906 - 1993. Napisała ponad dwieście powieści. A pisała pod różnymi pseudonimami: Victoria Holt, Joan Plaidy, Elbur Ford, Kathleen Kellow, Anne Percival, Ellalice Tate. Jako Philippa Car wydała cykl powieści historycznych Córki Anglii. Pierwszą częścią tego cyklu jest "Cud u świętego Brunona". Kiedy przeczytałam tę książkę, a wcześniej czytałam kilka napisanych pod ps...
Jakoś nigdy nie liczę, ile przeczytam. Po co. :-) A temat "Przeczytane w ..." służy "pokazaniu innym" owszem, pokazaniu jakie książka wywarła wrażenie. To wymiana opinii o książkach; mam tak, że jak mnie coś zachwyci, to natentychmiast polecam bardzo - zniesmaczy i zniechęci - przestrzegam: nie tykać, albo tykać na własną odpowiedzialność. To działa też w drugą stronę. Schowek upycham kolanem po przeczytaniu "Przeczytane w ..." :-D A prawda, S...
Audrey Hepburn to ciekawa postać. Filmy z jej udziałem mają dużo wdzięku, głównie dzięki temu, że sama była szalenie subtelną osóbką. Miała klasę! Zainteresowanym polecam MY FAIR LADY. Pozdrawiam.
Eee tam, zbyt skromna jesteś :)
:) Naprawdę nie zasługuję na podziw! I na pewno nie będę wracała do wszystkich.
A chciałem rano do Ciebie i Borysa napisać! Ja mówię Lutkowi: z tą nową Gaskell ("Żony i córki") możemy się wstrzymać, ale na Anne Bronte choćby z księżyca wytrzasnę pieniądze!
Nie do wiary!!! :))) Jutro dam znać Borysowi, wytrzaśnie ją nawet spod ziemi, chociaż nie podają, kiedy będzie w sprzedaży.
Rok 1984 Czyż świadomość faktu, iż Partia może wetknąć łapę w przeszłość i oznajmić, że jakieś wydarzenie nigdy nie miało miejsca, nie jest bardziej przerażająca niż najsroższe tortury lub śmierć? Partia utrzymuje, jakoby nigdy nie było przymierza między Oceanią i Eurazją. On, Winston Smith, wie, że Oceanię zaledwie cztery lata temu łączył z Eurazją sojusz. Ale skąd czerpie tę wiedzę? Istnieje wyłącznie w jego świadomości, która i tak wkrótce...
Ale numer! Uuu. W takim razie obejrzę ten "Czeski błąd". Nie wiedziałam, że to własnie tak. Idę spać :-). Dziękuję, Ula, i serdeczności.
Miałam tak z Morderstwo w Orient Expresie , co prawda nie książką, ale filmem. Trzy razy oglądam :)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)