Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
„Co było dawniej, było i teraz, bowiem między przeszłym a teraźniejszym nie istniała różnica. Świat pozostawał taki sam, jedynie ludzie się zmieniali, na miejsce każdego, który odszedł w zaświaty, przychodził taki sam nowy” Powieść historyczna to gatunek, po który nie sięgam zbyt często. Otrzymując do ręki „Spiżowego łabędzia” początkowo przeraziłam się objętością książki. Do tego doszła jeszcze obawa w postaci nieznajomości fińskiej l...
Uczennica Maga Książkę przeczytałem jakiś czas temu, ale dopiero teraz mam chwilę coś o niej napisać. Otóż w pewnej chwili pomyślałem, że robi się lepsza, akcja zaczyna skakać do przodu a fabuła robi się spójna. Niestety aż za bardzo widać, że Pani Canavan stara się zrobić wprowadzenie do innych swoich książek, a dwa główne wątki historii przedstawionej w książce połączone są na siłę - w zasadzie są to dwie odrębne książki niezbyt umiejętnie p...
Straż! Straż! Przeczytałem ostatnio tą część Cyklu Świat Dysku, gdyż uważam, że książki tego autora cechują się dobrym humorem a czyta się je wyjątkowo łatwo. Także w tym przypadku nie zawiodłem się. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na ten konkretny tom, gdyż wśród dotychczas czytanych wydał mi się wyjątkowy. Już samo to, że tytuł mimo iz odnosi się do treści jest nieco mylący - nie pokazuje o czym jest dany tom. Tak jak "Równoumagicznienie" czy...
Kiedy zawodzi grawitacja Książkę tą wziąłem któregoś dnia na drogę, ale nie miałem wtedy dużo czasu na czytanie, więc przeleżała chwilkę napoczęta, aż niedawno znalazłem czas, by ja dokończyć. Samo to zdarzenie wskazuje na to, że nie jest to pozycja, od której nie można się oderwać. Zarówno bohaterowie (dość obcy dla Polskiego czytelnika, o Arabskich imionach i pseudonimach, nie wyróżniają się) jak i sama akcja powieści nie jest zbyt mocno zar...
Zobaczymy. Napisałabym recenzję, ale z weną różnie bywa... ;-)
1) Powrót do Poziomki (Michalak Katarzyna (ur. 1969; właśc. ) Lesiecka Katarzyna)) 4,0 2) Rok w Poziomce (Michalak Katarzyna (ur. 1969; właśc. Lesiecka Katarzyna)) 3,5 3) Kot w stanie czystym (Pratchett Terry) 2,5 - bardzom się zawiodła 4) W tył zwrot, pani Lot! (Kishon Ephraim) 4,0 5) Fikołki na trzepaku: Wspominki z podwórka i nie tylko? (Kalicińska Małgorzata) 5,0 - skusiłam się i nie żałuję, aczkolwiek p...
Pilnie poszukuję Uwięzionej w bursztynie i Jesiennych werbli !!!! Piszcie jeśli chcecie je oddać, wymienić lub sprzedać
Bardzo się cieszę, że Ci się podoba, naprawdę! Jeśli o mnie chodzi, to zupełnie nie musisz się spieszyć, chciałabym żeby więcej osób się skusiło na lekturę, może Twoja zachęta coś zdziała? :-)
Ostatnio byłam dość zajęta, ale właśnie mi odpuszcza, nie wiedziałam! Muszę zdobyć, ale nie zdobędę się na kupno ( co to to nie!) i z biblio też trochę ... wiesz, rozumiesz, tu mnie znają ;) Coś wymyślę, ale dopiero w styczniu :) Czekam na czytatkę. Z pewnością będzie zajmując, a tak z innej beczki ( mam osobliwy dom pani Peregrine!)dzięki Lutkowej recenzji
Podoba mi się Twój schemacik. :) P/s. Wczoraj zaczęłam czytać "Matkę dzieci Holocaustu", przepraszam za to opóźnienie, ale musiałam trochę "odrobić" pożyczki i książkę na spotkanie KzKnK. W przyszłym tygodniu puszczę dalej. Jest świetnie napisana!
Imarbo, nie wiem, czy wiesz, ale już się ukazała druga, a zaraz potem trzecia część trylogii. Na szczęście dzięki interwencji jednej z biblionetkowiczek oraz uprzejmości jednej z blogerek, pożyczona część druga już czeka na lekturę. Coś czuję, że będzie z tego czytatka...
biorąc pod uwagę, ile niektórzy czytają, ciężko byłoby znaleźć tyle gatunków. statystycznie po roku nawet sklep Five O'Clock by już nie pomógł
Usłyszałem nie dawno, że każdą nową książkę należy rozpoczynać z nowym rodzajem herbaty ponieważ w ten sposób bardziej pobudzamy swoją wyobrażnię i oddziałujemy na więcej zmysłów.Przy czym nie należy wybierać zbyt łagodnych lub aromatycznych herbat które odciągają naszą uwagę od książki.
Chętnie zajrzę, dziękuję. Tych dziecięcych książek - starych, stareńkich mam jeszcze spory stosik własnych - przeżyły dzieci i doczekają się uśmiechu wnuków zapewne - nie mam serca by je wyrzucić, chociaż sporo z nich jest zaczytanych na śmierć. ;-)
Fantastyczne! :)
To proponuję Ci również, żebyś zajrzała na blog "To dla pamięci": http://jarmila09.wordpress.com/ - to dopiero śliczności. Lojalnie ostrzegam, wciąga! Znajdziesz tu nie tylko fragmenty starych książek dla dzieci, ale również piękne ilustracje, pocztówki, zdjęcia (ech i reprodukcje Szancera).
Stosik jest wartością zmienną - zmienia się po każdej wizycie w bibliotece. Najświeższy: 04.09. 1. Nieodnaleziona 2. Plaża muszli 3. Prawdziwy koniec wojny jest przed jej początkiem 4. Niewidzialni 5. Białe morze 6. Neuland 7. Jak błądzić skutecznie 8. Żywica 9. Służące do wszystkiego 10. Dziedzictwo 11. Wieczór 12. Boginie z Žítkovej 13. Osobowość ćmy 14. Wielkie małe życie: Wspomnienia o radosnym psie 15. Ludzie: Krótka h...
"Za dużo słów to niepotrzebna gimnastyka dla strun głosowych, nic więcej." "Piątek to zastanawianie się nad tym, co przyniesie sobota." "Nigdy przed niczym nie uciekaj, bo to ci się nie uda. Jeśli będziesz w porządku, nikt nie zrobi ci krzywdy. A ktoś, kto ucieka, zawsze zostaje tylko uciekinierem, zbiegiem. Przed samym sobą jeszcze nikt nie uciekł." "Ty jesteś, jak szachy. W żaden sposób nie mogę cię zrozumieć." "(...)była święcie pr...
Rozumiem, zatem schowek.:)
Bo jest ciekawe. Książka moja, ale jak na razie potężna kolejka do niej stoi:)
Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz:)
Cóż, mam nadzieję, że będziesz się mógł sam przekonać - w tej chwili książkę wyrywają sobie z rąk rozmaite rodzinne baby, ale jak już obczytają to mogę pożyczyć. "Rozlewisko" to nie jest w każdym razie, przynajmniej ja widzę różnice. Czytała już Sardegna i na jej blogu widziałam pochlebną recenzję, a i Enga ma tę książkę w kolejce do czytania - więc możesz poczekać na jej opinię:)
Najlepsze, najukochańsze książki, to te prawdziwe — stojące na półkach, leżące na stosikach, schowane w podręcznej torbie. A co byście powiedzieli o książkach, które można tylko oglądać, zawiesić jak obraz na ścianie? Jane Mount, amerykańska artystka, od pięciu lat maluje obrazy z idealnymi półkami książkowymi. W listopadzie tego roku wydała wraz z pisarką Thessaly La Force książkę — album „My Ideal Bookshelf: Portraits of Famous Creators T...
Brzmi ciekawie, mam nadzieję, że temat niezmarnowany.:) Podlasie jest mi również bliskie. Czy to Twoja ksiązka?:)
Brzmi ciekawie :) do schowka :)
Myślisz, że mi by się spodobało? Bo mam mieszane uczucia. Temat powrotu do korzeni jest już tak przerobiony... A mi ta powieść niezdrowo trąci pewną znaną (tfu) książką Małgorzaty Kalicińskiej... Mam nadzieję, że się mylę...
W czasie krakowskich Targów Książki czekaliśmy z Engą, Sardegną i Robertem przy stoisku Naszej Księgarni na panią Małgorzatę Gutowską-Adamczyk i w tzw. międzyczasie podeszła do nas pewna sympatyczna blondynka, jak się okazało pisarka, autorka dwóch książek. Przyznaję się uczciwie, że nazwisko pani Renaty Kosin nic mi nie mówiło, jej pierwszą książkę "Mimo wszystko Wiktoria" kojarzyłam tylko ze względu na przyjemną okładkę, natomiast o drugiej ni...
Ja kupiłam swój egzemplarz w outlecie Weltbilda za naprawdę śmieszną kwotę, coś koło 7 zł. Także naprawdę warto poszukać. Książka skłania do głębokiej refleksji, tej historii nie da się tak łatwo zapomnieć.
coś w tym jest - od jakiegoś czasu boję się wziąć coś z półki "polecane nowości" w księgarniach bo zbyt często są to po prostu dobrze rozreklamowane bzdety. O tak, jest też serial - nie udało mi się obejrzeć pierwszego odcinka nawet do połowy z tego samego powodu co książki. A oglądałam to zanim zaczęłam czytać, więc pomyślałam sobie że po prostu serial jest beznadziejny a książka pewnie fajna... mój błąd - z tego się po prostu nie dało zrobić ...
Wybitną prozę oceniłeś "tylko" na 4,5? :) Musiało tam być coś niewybitnego. Zdradzisz nam co?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)