Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Na fali tworzenia list wszelakich i ja stworzyłam takową. Nie jest to lista książek, które "musicie przeczytać, bo...", ani też nie jest to lista dzieł wybitnych (choć większość jest wybitna w moim odbiorze), bo i ja jestem raczej czytaczem pospolitym. To raczej książki, które z bardzo różnych względów zrobiły na mnie bardzo duże wrażenie, pozostawiły bardzo mocny ślad w pamięci i takie, które z czystym sumieniem mogę polecić wszystkim. I jako ż...
Wiesz, to jest smutne w sumie, bo ona jest naprawdę świetnie napisana, jeśli chodzi o samą technikę. Dlatego nie mam pojęcia, jaką ocenę jej mam wystawić. Może ja krzywdzę autora, wyczuwając jakąś niekorzystną aurę tam, gdzie jej nie ma, no ale nie wiem... To czasem jest kwestia tylko doboru słów o zabarwieniu pozytywnym, neutralnym albo negatywnym - może podświadomego doboru, ale jednak. Na przykład coś takiego: "X przewiduje serię podobnych za...
Baaardzo ciekawie napisałaś o tej książce. Wielkie dzięki!
Świetna czytatka;) Wyłuskanie tylu cytatów, dla zobrazowania argumentów to nie lada wyzwanie;) Do książki się co prawda zniechęciłam, ale już szum medialny nie nastawił mnie do niej zbyt pozytywnie. Zawsze zdumiewała mnie tendencja do szukania skandali na siłę, widocznie taka już natura człowieka.
Nie ma wyjścia - każdy młody szalony idealista przeżywa w swoim życiu fascynację marksizmem. W mniejszym, bądź większym natężeniu, mniej lub bardziej krytyczną. A jeśli w dodatku jest się miłośnikiem Sartre'a... Do tego dochodzi przystojny, tragiczny Che Guevara, a dla niektórych słabość do wysokich i charyzmatycznych. A i nawet bez tego ostatniego nie można przejść obojętnie wobec Fidela - obejrzyjcie choć jedno jego przemówienie, z tą brodą i w...
Mój lipiec: Wielki Mistrz - 4,5 (pozytywne zaskoczenie, dzięki uprzejmości JoannyzKociewia) Nowe przygody Mikołajka - 4,5 (moje pierwsze spotkanie z Mikołajkiem i trochę się rozczarowałam) Herbata z kwiatem paproci - 3 (jest recenzja) Świat bez kobiet: Płeć w polskim życiu publicznym - 4,5 Dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? - 4,5 Mercedes-Benz: Z listów do Hrabala - 4 Krwiopijcy - 5,5 (idealne lekarstwo dla wszystkich, którzy się naba...
Czeskie skalne miasta, Adrspach i Teplice, polecam jak najbardziej, nasze Błędne Skały to taka wioseczka przy nich :) Dobre buty są ważne w górach. Długo się buntowałam przeciwko traperkom, no bo jak chodzić w nich w upał, ale w końcu poległam, kupiłam i - doceniłam. Na wielkich kamulcach pod Śnieżnymi Kotłami doskonale trzymały nogi w kostkach no i pomagały z tych kamulców nie omsknąć. I wcale nie trzeba kupować tych bajeranckich, z gazetek leż...
:-) Pamiętam przekład Ozgi-Michalskiego (wybrakowany egzemplarz w bibliotece publicznej), obecnie wracam do Litwiniuka, ale bardzo interesującą może być wersja Janiny Porazińskiej. W mitologii "Kalevali" podoba mi się zamiłowanie do pracy twórczej, głównie fizycznej, bliskość natury, tak nieprzychylnej - ludy z tego kręgu kulturowego nie są tak wojownicze, jak ludy skandynawskie czy germańskie. Stary mądry Vainamoinen Żył spokojnie w swoim c...
No tak, przepraszam - mój błąd. Swoją drogą to ja też go uwielbiam, mimo że wyrosłam z lektur dziecięcych :)
"To nie było pożądanie - żar ciała był niczym w porównaniu z objęciami dwóch umysłów - choć przyjemność fizyczna też była obecna. Chciał jej dotknąć, poczuć dotyk jej skóry, posmakować jej ciepła. Chciał ją pieścić, dopóki oboje nie zaczną płonąć. Chciał wplatać swoje życie w jej życie tak, aby nie dało się powiedzieć, gdzie jedno się zaczyna, a drugie kończy. Chciał ją objąć swoim silym i opiekuńczym ramieniem i czuć, że i on jest pod jej opieką...
Zdobycie Sampo bronionego przez tak groźną drużynę: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/2/2f/Sammon_salaisuus.jpg jest w istocie zadaniem godnym bohatera! Ja jako warkoczasta zadowoliłabym się kantele ze szczęk szczupaka. O ile wcześniej nie porwałby mnie bałamutnik Lemminkäinen. :D PS. "Zreinterpretowany" oryginał obrony Sampo znajduje się również w zasobach wiki: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d...
Właśnie przyjrzałam się jeszcze raz Twoim ocenom i zauważyłam, że szóstek postawiłaś niewiele. Więc sprostuję "co najmniej dziesięć książek ze szczytu Twojej listy".
Nie miałam zamiaru kupować książki „Kapuściński non-fiction”, nawet nie ze względu na szum medialny, który się wokół niej rozpętał jeszcze przed jej ukazaniem się na rynku, ale dlatego, że jedną biografię Kapuścińskiego - „Ryszard Kapuściński. Biografia pisarza” B.Nowackiej i Z.Zientka - już mam, i pomijając jej braki techniczne (w rozdziale VII niezadrukowana jest równo połowa stron - i to „Znak” wypuścił ten bubel! Niestety wymienić się nie dał...
Oczywiście natychmiast zajrzałam w Twoje oceny i z przyjemnością stwierdziłam, że gusta mamy kompletnie różne! Przynajmniej dziesięć Twoich "szóstek" u mnie nie dostało nawet trójki. Zapewne też wiele z moich ukochanych książek nie zasłuży na Twoje uznanie. Czy to nie zachwycające, że ludzie tak się od siebie różniący mogą mieć wspólną pasję?
Przeczytałam 11, a kilka nawet zgadza z moją "ruchomą" listą "naj".:) Kilka mam też dopiero w planach.
"Odpowiem za Misiaka - nie ma "Sławy i chwały", bo to jest bardzo subiektywna, misiakowa lista." I własnie dlatego, że misiakowa i dlatego, że subiektywna - zadałam to pytanie. W pełni świadomie.
"A "Sławy i chwały" nie ma, bo jeszcze jej nie czytałem:)" Aaaaa, i to rozumiem. Przez myśl mi nie przeszło, że jest w ogóle coś Iwaszkiewicza, czego nie czytałeś - zważywaszy zarówno Twój zachwyt Iwaszkiewiczem, jak i temat Twojej pracy.
Ej, no co Ty?! Licytujmy się! Ja kompletnie nie mogę się przemóc do Kuczoka, trzy razy wypożyczałam i nie dałam rady przebrnąć. Wkurza mnie i już. A nad Kerouakiem bawiłam się świetnie. Zaraz wytoczę armatę i Cię ostrzelam argumentami! Przejrzałam jeszcze raz Twoją listę lektur (siódmy raz?) i pomyślałam, że do swojej powinnam była dopisać "Wichrowe wzgórza" i "Dumę i uprzedzenie". I jeszcze "Pierścień i różę". W ten sposób można dojechać do ...
Przeczytałem z Twojej listy 21 książek, a czasem znam autorów w z innych dzieł niż te, które tu zamieszczasz. Niektóre z Twoich "najlepszych" mógłbym umieścić na liście gniotów u siebie (Kerouaca "W drodze" nie cierpię!) Ale to przecież nie o to chodzi, żeby się jakoś licytować, prawda?:) Bardzo ciekawa lista - bo też i fajna to zabawa:) Cieszę się, że się przyłączyłaś:)
Dziękuję:) A listę układałem alfabetycznie, stąd taka pozycja Kubusia, którego po prostu uwielbiam:)
Lista gotowa! Jest w czytatce. Spociłam się z wysiłku.
1.Adams Douglas, Autostopem przez galaktykę 2.Allende Isabel, Dom dusz 3.Axelsson Majgull, Kwietniowa czarownica 4.Boell Heinrich, Dziennik irlandzki 5.Bułhakow Michaił, Mistrz i Małgorzata (!) 6.Caldvell Erskine, Jenny 7.Carson Ciaran, Irlandzka herbatka 8.Chmielewska Joanna, Wszystko czerwone 9.Christie Agatha, Pierwsze, drugie, zapnij mi obuwie (ale może być cokolwiek innego) 10.Clavell James, Król szczurów 11.Cortazar Julio, Gra w k...
Ja bym prosił o możliwość zapisania "Schowka" (dla całości lub wybranej kategorii) do pliku (najlepiej chyba w formacie xls lub xml) w dwóch wersjach: 1) To co widać w schowku. 2) Wszystkie dane na temat książek ze schowka z katalogu (czyli np. data wydania, tłumacze itd.). Przy niektórych książkach pola typu "seria wydawnicza" miałyby sporo wpisów, ale byłoby to łatwe w edycji i pozwoliłoby na proste zbudowanie bazy danych o domowej bibliotec...
Masz bardzo ciekawy gust. Podoba mi się ta lista, choć moim skromnym zdaniem 'Kubuś Puchatek' powinien być na wyższym miejscu :)
Taaaa, jak widać, rankingi są dobre na wszystko. ;-)
A ja grzecznie proszę, aby można wyświetlać stronę "Polecanki" w formie "do czytania", czy "do druku", na której nie byłoby ikonek (i linków) informujących, że książka ma dodaną czytatkę, jest dostępna w księgarni itd. Była kiedyś taka możliwość w Biblionetce.
Ta książka poruszyła mnie do głębi. Może dlatego, że sama zbyt pochopnie oceniam ludzi, ulegam złudnym przekonaniom, ze to co widzę to pewna, zamknięta całość. Młoda bohaterka tej książki zdaje się krzyczeć
"I jeszcze rankingi... też już była prośba o umożliwienie przeglądania wg roku wydania, ale i wg języka oryginału. I od razu byłby jakiś punkt wyjścia do ewentualnego zrealizowania pomysłu dotyczącego nagrody Biblionetki dla twórcy polskiego w danym roku. ;-D " Ja też o to bardzo proszę. Wszelkie rankingi są idealne do tropienia uczciwej inaczej promocji literatury. ;) Nieuczciwa promocja będzie raczej dotyczyć naszego krajowego podwórka. A...
Akurat mnie - śledzącego Twoje recenzje systematycznie - to nie dziwi:) Wiem, że "Tabu" i "Senność" umieściłabyś na liście książek, których absolutnie nie należy czytać:D Ale cóż, de gustibus... i tak dalej:)
Chciałbym poznać Vainamoinena, zwiedzić wzdłuż i wszerz Pohjolę oraz zdobyć Sampo! :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)