Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
CZERWIEC Twonk: Opowiadania Księżycowe Hollywood Uczeń Alvin Widmowy Jack (ponownie) Kraina przemian (ponownie) Dilvish Przeklęty (ponownie) Szalony różdżkarz (ponownie) Odmieniec (ponownie) MAJ Stwory światła i ciemności (Zelazny Roger) (ponownie) Imię moje Legion (Zelazny Roger) (ponownie) Umrzeć w Italbarze (Zelazny Roger) (ponownie) Zapłata (Dick Philip K. (Dick Philip Kindred)) Niewolnica Isaura (Guimarães Bernardo) ...
Zamek w Pirenejach Podsumuję ją krótko: 150 stron nudy, 50, w których coś zaczyna się dziać i 10, przez które nie mogłam spokojnie zasnąć. Klimat typowo "Gaarderowy". Szczerze mówiąc, już mi się to nudzi, zaczyna mnie irytować ten sposób pisania... Wywody o historii wszechświata i ewolucji nie polepszyły sytuacji. Ale ze względu na te ostatnie 10-50 stron dałam 4,5. Björk Biografia, i to piosenkarki, więc ciężko ją oceniać pod względem liter...
1. Cały akapit przeznaczony będzie dla trzech powieści Emily Giffin (z łącznie czterech wydanych w Polsce). Jako pierwszą przeczytałam "Dziecioodporną", powieść o Claudii, która nie chce mieć dzieci. Tytuł w istocie oddaje sedno tej opowieści. Claudia do tego stopnia jest zdecydowana, że rozstaje się z ukochanym mężem, gdy ten w pewnym momencie zmienia zdanie na temat posiadania dzieci. Potem zabrałam się za "Coś pożyczonego". Można powiedzieć,...
Myślałam, że będzie więcej, ale nie wyszło: Zwierz w łóżku - 4 (takie, momentami irytujące, czytadełko na wolny wieczór, ale że wieczór był raczej miły, dzięki wielkie JoannozKociewia:)) Będziesz tam? - 5 (autor wiele motywów powtarza w swojej twórczości, ale mimo wszystko świetnie pisze:)) Szczęście za progiem - 2 (wielkie rozczarowanie) Róża i Wieprz - 5 (jest recenzja) Schodów się nie pali - 5,5 (jest recenzja) Starcie królów - 6 Jest...
Po książkę pani Agathy Christie sięgnęłam przez ciekawość, znając ją jako autorkę dosyć poczytnych powieści detektywistycznych i z przyjemnością mogę stwierdzić, ze ani trochę nie zawiodłam się na lekturze "Samotnego domu". Hercules Poirot to mężczyzna, którego skromność jest odwrotnie proporcjonalna do ilorazu inteligencji, tym samym zalicza się do pewnego konkretnego kanonu bohaterów, gdzie zasiadają również Sherlock Holmes i dr House- choć d...
1. Morze, morze (4) - namęczyłam się trochę nad powieścią Iris Murdoch, choć jest ona naprawdę dobra, o starości, miłości, związkach międzyludzkich, w tle piękne morze i Szekspir 2. Trucizna królewska (5) - trzeci tom historycznego cyklu równie dobry jak poprzednie, tym razem rządy Ludwika Kłótliwego 3. Kongres futurologiczny (5,5) i Maska (4,5) - czytałam połączone w jednym wydaniu dwa opowiadania Lema, pierwsze niesamowite, Ijon Tichy i jego ...
1. Omon Ra i inne opowieści (5) - trzy teksty zebrane w zbiorku, połączone motywem podróży, ze szczyptą fantastyki, ciekawie mówią o wolności, marzeniach 2. Rozmowy nad Nilem (4) - grono intelektualistów spotyka się na barce zacumowanej u wybrzeża Nilu, by palić nargile i toczyć rozmowy 3. Accelerando (5) - kolejny dowód, że Uczta Wyobraźni to świetna seria i naprawdę działa na wyobraźnię, wizja rozwijającej się gwałtownie cywilizacji nasycona ...
1. Miasto Boga (5) - miejscami niezwykle brutalna, miejscami poetycka opowieść o faweli, oparta na osobistych wspomnieniach autora, stała się inspiracją dla świetnego filmu 2. Zamordowana królowa (5) - kolejny tom opowieści o przeklętych władcach Francji, czasem aż się wierzyć nie chce, że to życie opowiedziało przedstawioną historię 3. Dworzec Perdido (5,5) - znajomość z autorem rozpoczęłam od drugiego tomu opowieści o świecie Bas Lag, który u...
1. Tigana (5,5) - kolejny świetny autor, odkryty dzięki szperaniu w internecie, książka o tożsamości, pamięci, odwadze, tęsknocie, obszerna, czyta się ją z ogromną przyjemnością 2. Pchli pałac (4,5) - mozaikowa opowieść tureckiej pisarki o mieszkańcach Pałacu Cukiereczek, przyjemna laktura 3. Gdy umarł Don Kichot (5) - dla wielbicieli Rycerza Smętnego Oblicza, na plan pierwszy wybijają się ci, którzy otaczali szaleńca z Manczy, zarazem jest to ...
Bardzo ciekawie napisane, bardzo mi się podobało. Swoją drogą przeczytanie wszystkiego, to by była katastrofa! Bo czy nie większą przyjemność daje dążenie do celu niż jego osiągnięcie i stwierdzenie że nie ma nic więcej do zdobycia?
Mario Vargas Llosa w powieści "Raj tuż za rogiem" każe swoim bohaterom poszukiwać raju.Jednak Flora Tristan, rewolucjonistka i jej wnuk, którego nawet nie znała, malarz Paul Gauguin, znaleźli raczej piekło... Czy taki jest sens naszej ziemskiej wędrówki?
Omatko, jako że Larsson ma mnie leczyć z Martina, mam nadzieję, że Martin coś napisze, zanim skończę Larssona!
Dziekuję Ci bardzo!!! A Gargamel, przepraszam Gagelmann do schowka :) Na razie przeczytałam Kwietniową Czarownicę, ci Szwedzi to jednak potrafią pisać... Chyba szykuje mi się jakaś czytatka o Szwecji...
Świetny thriller medyczny. Trudno domyślić się zakończenia. Gdy wszystko ma się wyjaśnić i dobrze skończyć - nagły obrót fabuły o 180 stopni. Przerażające są opisy pracy lekarzy w XIX wieku. Nie myślałam, że medycyna była wtedy jeszcze tak zacofana. Najlepiej podsumowuje to ostatnie zdanie książki: "Ocalono życie niezliczonej liczbie kobiet i uniknięto wielu nieszczęść, stosując się do jego prostej, a jednak rewolucyjnej sugestii: lekarze pow...
Narrenturm - Rabbi? Ty? Wziąłeś na wóz... Hmm... Kurtyzanę? – Wziąłem. Toć, proszę ja młodego pana, na strasznego wyszedłbym ciula, gdybym nie wziął. ______________________________________________________________________________ Boży bojownicy Flutek musiał być księdzem, przemawiały za tym jego łajdackie zakłamanie, dwulicowość, potworny egoizm i niewyobrażalna wręcz pazerność. Eskorta ustawiła się na majd...
Rozejrzę się za nią, ale pewnie dopiero po wakacjach, bo w najbliższej bibliotece nie ma, a druga w pobliżu aktualnie nieczynna :(. Prędzej czy później przeczytam i dopiszę się.
Bardzo pesymistyczny obraz przepitej, skorumpowanej Rosji oraz krajow bylego Zwiazku Radzieckiego napisany przepieknym poetyckim jezykiem. Autor opisuje Rosje nie z punktu widzenia turysty czy dziennikarza, ale osoby, ktorej udalo sie wniknac w zycie codzienne rdzennych mieszkancow Syberii, moskiewskich bomzow, czy zwyklych mieszkancow Moldawi. Swietna lektura, ktora niestety ilekroc zaczynalam ja czytac wprowadzala mnie w dosyc depresyjny nastro...
I tak, czytam dwie książki jednocześnie:) W zależności od nastroju i potrzeby duszy, czytam "Dom" - na podstawie serialu telewizyjnego. Czytam ją wtedy kiedy chcą znów nabrać pewności kim jestem, i jak bardzo ten serial miał wpływ na moją osobowość. "Klątwy, mikroby i uczeni" - czytam wtedy kiedy chcę się przenieść w czasie ( poczuć historię z XV wieku Polski). Jak ostatnio wstąpiliśmy do antykwariatu ze starymi książkami i poczułam i zobac...
Witaj :) Sorki, że nie zdążyłam odpisać :) Tak, to Żyj i Pamiętaj - polecam, jeśli lubisz opisy życia wiejskiego. Chętnie poczytam, to Ty sądzisz o tej książce. Pozdrawiam :)
1. Ostrożnie z marzeniami 2. Amerykańskie dziewczyny poszukują szczęścia
:-)
Cześć! :-) Zastanawiam się właśnie, czy nie zrobię Ci tutaj duuużego offa. Zamierzam Ci bowiem polecić książkę, przy której umiera się praktycznie dosłownie - ze wzruszenia, z zachwytu... Jeśli po Twoim ukochanym Larssonie masz ochotę czytać tylko wspaniałe książki, to jest z całą pewnością książką, która na takie miano zasługuje. ...a o czym mowa? Albo: o kim. O Gagelmannie. Hartmucie Gagelmannie. I jego wspaniałej powieści "Kaj znów się śmie...
Na początku zeszłego stulecia niezbyt zamożny ojciec pięciu córek nader często musiał zadawać sobie pytanie: kiedyż to w sąsiedztwie pojawi się jakiś odpowiedni kawaler? A kiedy już się pojawił, następowały dalsze perypetie, które Jane Austen z upodobaniem opisywała. "Duma i uprzedzenie" uważana jest za arcydzieło w dorobku tej angielskiej pisarki, głównie dzięki zabawnym, zgoła dickensowskim opisom postaci głupich i niesympatycznych. Znajduje...
Przyjaciele Długo się zastanawiam jak opisać lub do czego porównać moje wrażenia związane z tą książką, tak by pod wpływem mojego entuzjazmu nie zabrzmiały zbyt banalnie i górnolotnie- do czego mam skłonności- ale trafnie. Teraz już wiem. Ta książka jest dla mnie jak ulubione dżinsy i trampki. Nie przepadam za spódnicami, sukienkami, rajstopami i butami na obcasie. Zdarza mi się tak ubrać na egzamin, czasem z własnej woli, bo ta...
Od razu wyjaśniam: literatury fantastycznej znam niewiele. Mam za sobą Tolkienowską Trylogię (+Hobbita), cały cykl o Wiedźminie, Trylogię Husycką, cykl "Inny Świat" Tada Williamsa plus kilka ostatnich książek, o których właśnie chcę napisać. Będą to wrażenia zupełnie subiektywne i całkowicie oderwane od kontekstu literatury fantastycznej. Już dość dawno temu przeczytałam "Po słowiczej podłodze". Książka okazała się dość wciągająca, na tyle, b...
"Milczenie, zgodnie ze słowami Tuomasa Envalla zawartymi w jego „Medytacjach”, to „substancja, nieobecność, miejsce, przedmiot, ciecz, w których mogą odnaleźć Boga Ci, którzy Go chętnie i uważnie poszukują.” Może ono stanowić miarowy upływ małych, doskonałych kropelek odliczających minuty. Czasami milczenie sypie iskry. Czasami pochłania wszystko - niczym zimowe jezioro, ciemniejsze od nieba. Czasami zaczyna się niepozorni, płytko, lecz kropla p...
Sięgnęłam po 4 tom i cóż, jak dla mnie dużo tam niepotrzebnej treści, o którą chętnie bym skróciła całą książkę, bo przez większość stron nic się nie dzieje. Niemniej jednak jestem taki typem człowieka, że jak już coś zacznie czytać to nie umie tego porzucić i książka naprawdę musiałaby być tragicznie nudna, żebym jej nie skończyła.
Umarł Saramago. Kilka dni temu. Nie był wybitnym pisarzem, z tych najwybitniejszych, jednak o ile jego talent czysto pisarski wywołuje kontrowersje, to nie sposób odmówić mu konsekwencji, uporu, zaciętości - po prostu osobowości. Pod koniec pisał dużo, rok do roku publikował jedną książkę, tak jakby chciał nadrobić pół wieku milczenia. Można się było pogubić w ilości tytułów, książki te przypominały same siebie. Zdarzało się tak. Kończę, ki...
W połowie roku zaczynam tworzyć spis tego, co przeczytałam, żeby zorientować się, jakie to są wielkości: lipiec: 1) Sekret Freuda (Rubenfeld Jed) 2) Losy gorsze od śmierci (Vonnegut Kurt (Vonnegut Kurt jr)) 3) Zaklęte rewiry (Worcell Henryk (właśc. Kurtyka Tadeusz)) 4) Kanał i inne opowiadania (Stawiński Jerzy Stefan) 5) Złota maska (Dołęga-Mostowicz Tadeusz (pseud. Dęboróg W. M.)) sierpień 6) Tristan 1946 (Kuncewiczowa Maria...
Hej! Bardzo mi miło! Ale nie jestem pewna, czy chcę ponosić winę za puchnący schowek. :))) Ja tak naprawdę nie ukrywam ocen przed bnetkowiczami, zaraz Ci poślę linka do nich na maila. :-) Pozdrowienia!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)