Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No to Warneńska powinna zawędrować do Twojego schowka:)
Lubię Split, byłam tam już może i kilkanaście razy? Wyruszam stamtąd na wyspy - Hvar i Vis. Vis jest najpiękniejszy. I w czerwcu nie ma w ogóle turystów, pusty.
Ano tak, zapomniałem:) Generalnie doceniłem to, jak wiarygodnie przedstawiona jest sytuacja przemocy w rodzinie i bezradności dziecka. Co mi zgrzytało Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.
Ale to nie debiut, tylko druga jego książka ;)
Pojawiło się nowe wydanie Nieświadomy mózg: Jak to, co dzieje się za progiem świadomości, wpływa na nasze życie
Nie, nie byłem. A książką na pewno się nie zawiedziesz. Jest bardzo ciekawa, dobrze pomyślana. W internetach widzę, że czytelnicy oceniają ją różnie, nie jest to typowy thriller, nie jest łatwa w lekturze, ale jest w tym zamysł. No i dałoby się to czytać nawet choćby tylko ze względu na urodę języka! Staram się być łaskawy dla debiutantów:) Choć absolutnie nie wszystko mi się w "Hydrze..." podobało.
:)
Uwielbiam Chorwację - i rzeczywiście autorce udało się dobrze oddać specyfikę tego miejsca (w powieści oczywiście to jeszcze Jugosławia). Naprawdę dobra powieść.
W Krakowie nigdy ich nie ma. Kilka razy pytałam jeszcze za czasów sprzed pandemii. Zawsze odpowiedź była: skończyły się. Jeśli nie zapomnę, to wyślę maila 4 maja. Choć nie liczę na zmianę odpowiedzi.
Już kilka osób odwiedza różne nieruchomości, co ciekawe tylko jeden dusiołek jest odgadywany prawie przez wszystkich.
Tak, to ta sama książka.
W Łodzi kody do Legimi udostępniane przez bibliotekę miejską bez problemu, szybko i działają.
Oskalpowana Ziemia na światło dzienne wyszła w roku 1961, a na około 5 (d)oceniło ją 7 osób.
Aż weszłam na stronę biblioteki krakowskiej, bo moje doświadczenia są sprzed 1,5 miesiąca. Kody do Legimi - trzeba wysłać maila 4 maja po 20:00, inne nie będą rozpatrywane. Aż z ciekawości spróbuję. Poza tym zrobili stronę, gdzie zebrali darmowe dostępne - typu Wolne Lektury, akcja Empik z apką EmpikGo, itp. Akurat z oferty EmpikGo skorzystałam - odsłuchałam już kilka książek: można wybrać coś sensownego, tylko nie ma dobrych opcji szukania.
Żeby nie było, że jestem nieczuła na polecanki - zaczęłam słucha "Wieku niewinności", zapisanego kiedyś jako Twoja polecanka. To bardzo dobre jest. Dziś kolejna porcja, nie pada na razie, idę na spacer.
Ja w BŚ dostałam kod w parę godzin po wysłaniu maila, ale i tak nie udało mi się go zrealizować - wpisałam, pokazało mi się coś w guście "nie masz dostępu do tego tytułu" i zrezygnowałam, w końcu i tak nie mam do końca wyczytanej półki z pożyczkami Biblionetkowymi (ba, nawet do połowy...).
"Pałac Dioklecjana" przeczytany ze względu na miejsce akcji - tak bardzo lubisz Split?
Zamknięcie bibliotek zaskoczyło mnie. Do dziś nie wiem, czy akurat to konieczne. Książki oddawane mogą "iść na kwarantannę", książki stojące od dawna na półkach wirusa nie mają, wydawanie i oddawanie może się odbywać w rękawiczkach, a do środka można wpuszczać nawet pojedynczo (jako tłumów w bibliotekach raczej nigdy nie ma). Nie uważam za dobry pomysł generalnego zamknięcia bibliotek, można było się postarać. Natomiast inną kwestią jest udostęp...
Już czysto porządkowo - Czarnoksiężnik ze Szmaragdowego Grodu i Czarnoksiężnik z Krainy Oz, to ta sama książka? Bo jakoś w funkcjonalności Biblionetki nie umiem na stronie książki znaleźć pełnego potwierdzenia. Tak mi wynika z opcji "książki seriami", no i z tytułu oryginalnego. A swoją drogą ta opcja z układaniem książek seriami jest straszna, same wydawnicze się pokazują, jakby to było najważniejsze. A serii głównej trzeba szukać. Algorytm...
A byłeś na spotkaniu z Papużanką w ostatni poniedziałek? Dzięki temu, że mi się ono wyświetliło, przypomniało mi się, że chciałam tę książkę kupić (przez to, że przeszła do innego wydawnictwa ta premiera umknęła mojej uwadze) i szybko mejla do księgarni pisałam, czy mogą mi ją dorzucić do wcześniejszego zamówienia, skoro jeszcze nie wysłali. Więc już mam i nie mogę się doczekać lektury. Z "Filipem i hydrą" się zgadzamy, choć ja oceniłam ją ciut ...
KWIECIEŃ 39. "Kobieta w Watykanie" Magdalena Wolińska-Riedi 40. "Kiczery" Adam Robiński 41. "Siódma funkcja języka" Laurent Binet 42. "Trochę kultury" Jakub Ćwiek 43. "Zgubna trucizna" Katarzyna Kwiatkowska 44. "Mapa" Barbara Sadurska 45. "Jeden dobry dzień" Roma Ligocka 46. "Prawdziwe życie" Adam Zagajewski 47. "Na pokuszenie" PM Nowak 48. "Cokolwiek uczyniliście" PM Nowak 49. "Damy, dziewuchy, dziewczyny" Anna Dziewit-Meller 50. "Du...
Tak mi się wydaje, że "Kometa nad Doliną Muminków" to jest właśnie lektura na ten czas...
Też już mi nie działa ostatni link (tak, z motywem narkotykowym). Czary jakieś? :P Ale właśnie z tą pierwszą grafiką ja spotykam się najczęściej.
W kwietniu postanowiłam przeczytać różne złogi, czyli niezbyt przemyślane zakupy. Postanowienie mam więc takie, żeby następnym razem jednak pomyśleć, zamiast szastać krwawicą. Morderca na plebanii czyli Klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem) - już pierwszy tom mnie zmęczył, ale że kupiłam dwa na raz, to jakoś dobrnęłam do końca. Główna bohaterka z niewiadomych przyczyn nie potrafi upiec jadalnego cia...
Tak, to pierwsze! Chyba inaczej to wyglądało, ale wszystko się zgadza:) - To ostatnie nie działa mi. Spróbowałem poszukać na oślep i jeśli to z dilerem to na pewno nie o to chodziło. Najprędzej ta pierwsza.
Czasy sprzyjają ilości, ale i – w większości – jakości. ;) 20. Trudny przypadek: Prawdziwe historie polskich lekarzy Ocena: 5 21. Tango Ocena: 5 22. Gra o tron Ocena: 5 23. Strupki Ocena: 5,5 24. A co wyście myślały?: Spotkania z kobietami z mazowieckich wsi Ocena: 4,5 25. Ziemia kłamstw Ocena: 5 26. Serce z bibuły Ocena: 4 Długo wyczekiwana, pierwsza szóstka tego roku: 27. Teleogłupianie: O zgubnych skutkach oglądania tel...
Masz na myśli którąś z nich? ;) www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimg1.dmty.pl%2F%2Fuploads%2F201712%2F1513097235_nhhmau_600.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fdemotywatory.pl%2F4818330%2FKubus-Puchatek-i-zaburzenia-psychiczne-&tbnid=oXhlN0Y1xP5HhM&vet=12ahUKEwiAuK_R9ZLpAhWHuCoKHRCuC7IQMygCegUIARD0AQ..i&docid=Pqfc7NXB_mbI7M&w=600&h=621&q=choroby%20kubu%C5%9B%20puchatek&ved=2ahUK...
Uczciwie przyznaję, że konkurs nie jest łatwy, tym bardziej, że nie wszystkie książki mam ocenione (jeszcze ich nie doczytałam lub nie zamierzam ich kończyć). Jednak chętnie będę pomagać i mataczyć. Zapraszam.
Bardzo polecam "Pat". W moim odczuciu to seria raczej niedoceniona. A drugi tom jest bardziej dla dorosłych.
Przypomnieliście mi, że kiedyś była taka grafika z chorobami Kubusia Puchatka i jego kumpli:P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)