Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tego też chyba nie znam. Może jakaś podpowiedź?:)
Już chyba wiem. 1 - "Autobiografia: Dzieciństwo" 2 - "Straż nocna"
Można sprawdzić w katalogu Biblioteki Narodowej: https://www.bn.org.pl/katalogi , albo Biblioteki Jagiellońskiej: https://katalogi.uj.edu.pl/discovery/search?vid=48OMNIS_UJA:uja&lang=pl :)
Tego nie może tu zabraknąć: 3. Pewnego pięknego dnia, kiedy wiosna nadrobiła już wszystkie swoje opóźnienia, X bez pośpiechu maszerował przez las. Odbył właśnie bardzo, ale to bardzo długi spacer, ponieważ był z wizytą u bobrów. Widział siedzibę bobrów pierwszy raz. Nigdy wcześniej u bobrów nie bywał, mieszkały one bowiem w zupełnie innej części lasu, na samym końcu, tam, gdzie leśna rzeczka wypływała już na łąki, ugory i moczary.
Tłumaczenia i tak będą kierować winę na społeczeństwo, najpewniej nie dość gościnne kraju, który przyjął osoby niedostosowane. Ale, ale - ciekawą książkę wydano - może być dobrą argumentacją przeciwko hagiografizowaniu tego mitycznego raju szwedzkiego: Kraj nie dla wszystkich: O szwedzkim nacjonalizmie
Bardzo przepraszam za wyrażenie, ale wspomniany felieton noblistki "Okno" poświęcony wirusowi jest według mnie manifestem idiotki. Przez to słowo rozumiem osobę ograniczoną emocjonalnie. Oto naszej "czułej" pisarce zabrakło i czułości, i empatii. Wobec ludzi zamkniętych w domach, młodzieży i dzieci odizolowanych od świata zewnętrznego i przyjaciół, chorych, wobec nas udręczonych wszelkiego rodzaju zakazami i brakiem podstawowych wolności. Bo cóż...
"...to i reszta spektakli będzie" TA. No, niestety:/ To jest dramat i skandal!, że "Igraszek z diabłem" nie wznawiają. W wersji oczywiście normalnej!:)
Ojejej... mea culpa, nie sprawdziłam opisu, na żywioł pomyślałam, że skoro zaoferowali TĘ "Warszawiankę" i TĘ "Noc listopadową", to i reszta spektakli będzie w wersji klasycznej (a jeśli w dwóch, to w klasycznej i nowszej)...
"Od ponad 15 lat przestępczość w Szwecji rośnie...". Rośnie też ilość imigrantów przybywających z państw gdzie panują całkowicie odmienne systemy wartości moralnych, społecznych, kulturowych etc., etc. Tajemnicą poliszynela jest też, że aby dostać się upragnionych "rajów socjalnych" łgać będą w żywe oczy na temat kraju swojego pochodzenia, roku urodzenia, wykształcenia, statusu społecznego, sytuacji rodzinnej itd. W większości przybysze ci w życi...
Szukaj, szukaj :) Biorąc pod uwagę, że i Chmielewską, i Pratchetta mam ocenionych prawie w całości, to moje oceny ci nie pomogą :)
Dzieki za informacje :-) [reklama usunięta]
No to wychodzi, że 1 to pewnie Chmielewska. Obu tytułów jeszcze poszukam, bo jest w czym przebierać:)
Mamusię 1 znasz i lubisz (średnia twoich ocen 4,1), a 2 istotnie jest z cyklu o Straży Miejskiej Ankh-Morpork.
Spacerują, owszem, czemu nie, ale czemu od razu je na takie manowce wyprowadzać?:D Czy ja to znam? 1 mi się zupełnie z niczym nie kojarzy, a 2 to być może coś ze Świata Dysku, z cyklu o straży (?)
A ja właśnie skończyłam oglądać "Cudownego chłopca" - na podstawie książki Cud chłopak . Może trochę za sztywno trzyma się tej książkowej formy (z podziałem na rozdziały i narracją prowadzoną z offu), ale wciąż jest to dobry, przyjemny familijny film z ważnym przesłaniem.
A masz świadomość, że to nie są TE "igraszki z diabłem"???? Nie wiem, czemu, ale wersji ikonicznej nie zamieszczono. A po tamtej - żadna inna nie bawi.
Tę "Zemstę"oczywiście też, mistrzostwo świata! A poza tym: "Warszawiankę" (https://vod.tvp.pl/website/warszawianka-piesn-z-roku-1831,47368777), "Noc listopadową" (https://vod.tvp.pl/website/noc-listopadowa,47370069), a żeby na koniec było coś wesołego, to "Igraszki z diabłem" (https://vod.tvp.pl/website/igraszki-z-diablem,46137594).
W jaki sposób można sprawdzić, w którym roku została po raz pierwszy wydana książka w języku polskim? Mam teraz książkę wydanie IV rok 2020. Czy można się jakoś dowiedzieć, w którym roku w naszym kraju została wydana po raz pierwszy?
Udostępniono zrekonstruowane cyfrowo stare spektakle Teatru Telewizji: https://vod.tvp.pl/sub-category/teatr,30798054 Które polecacie? bo ja Zemstę w reżyserii Świderskiego - https://vod.tvp.pl/website/zemsta,47369188 A z nowszych: https://vod.tvp.pl/website/listy-z-rosji,30802822
"Fargo" - znałam już serial, ale uwielbiam estetykę braci Coen. Nie zawiodłam się. Powiązania z serialem właściwie nie ma. A poziom absurdu i pure-nonsensu ten sam. Zbiegi okoliczności, środek niczego, bezsens działań planowych. Rewelacja. "Dawno temu w Hollywood" - ze względu na Tarantino. Myślałam, że to historia Mansona i Sharon Tate. Ale to nie byłoby w stylu Tarantino. Owszem, są, nawet Polański jest - ale cała historia jest o czymś inn...
"Eddie zwany Orłem". Oglądałam powtórnie i utrzymuję ocenę 10. Nie jest to film wybitny, ale optymistyczny, ze zwariowanym, zdetrerminowanym i budzącym sympatię głównym bohaterem. Film oparty na wydarzeniach autentycznych. Opowiada historię zapaleńca, który wbrew wszelkiemu prawdopodobieństwu zakwalifikował się w skokach narciarskich na Olimpiadę w Calgary w 1988 roku i stał się ulubieńcem publiczności, zarówno tej na trybunach, jaki i tej ogląda...
Tak właśnie myślałem, coby (i CO by) jej tu zaproponować po tamtejszych przechadzkach. Dzięki:)
Jeśli Niedźwiedzie spacerują, to zapraszam :) 1. No i Boźenka przybyła do mnie z wizytą na wieś. Nie wiem, nigdy przedtem nie była na prawdziwej, głuchej wsi, czy co, w każdym razie życzenia miała potworne, chciała koniecznie iść na spacer. Upał dziki, nieruchome powietrze pomiędzy ścianami zbóż. żywe słońce wali się z nieba, a ta się pcha na spacer, Jezus Mario! W cieniu posiedzieć, w stodole ostatecznie, pod studnią się chlapać, ale nie s...
Teraz - tym razem TEŻ dzięki… Misiakolutkom dowiaduję się, jak to ktoś aż wyrywał się i chciał krzyczeć: Chce się żyć
O tak, też mam takie wrażenie, że "Hejter" i "Parasite" są do siebie podobne. Choć mnie ten drugi się mimo wszystko znacznie bardziej podobał, "Hejter" moim zdaniem próbuje poruszyć trochę za wiele tematów naraz i przez to jego przekaz się trochę rozmywa.
Większość współczesnych produkcji filmowych mnie nudzi, zawsze się muszę strasznie naszukać czegoś, przy czym po kwadransie nie zaczynałabym się wiercić i szukać sobie dodatkowego zajęcia. Ostatnio jednak trafiłam na kilka bardzo interesujących tytułów i bardzo serdecznie polecam: "Obóz godności. Rewolucja w życiu niepełnosprawnych" znakomity dokument o tym, jak w Stanach rodził się ruch równouprawnienia osób niepełnosprawnych. Świetne zdjęcia...
Przyznaję, że zajrzałam tu nie po to, żeby się dzielić, bo ostatnio nie oglądałam nic godnego uwagi, ale żeby zaczerpnąć z cudzych doświadczeń;) Wśród tego niczego wyróżnia się jedynie przyjemny australijski serial "Zagadki kryminalne Panny Fisher", ale wyświetlany jakoś w środku dnia. Panna F. to taki Dżejms Bond w damskim wydaniu w latach 20 ubiegłego wieku - brawurowa, wyzwolona, niezależna i skuteczna. Serial powstał na podstawie książek...
W powieści Tancerze główne bohaterki, Urszula i Magda, "obie czytały zachłannie: Gałczyńskiego i Owidiusza, Hemingwaya i Aretina, Sagankę i Magdę Leję, Tuwima i Apollinaire'a, Steinbecka, Faulknera, Caldwella, Szołochowa, Camusa, Białoszewskiego i Bursę...".
Coś tam oglądam, ale większość ostatnio widzianych filmów oceniłam na 3-4 w Filmwebowej 10-punktowej skali, więc chwalić się nie ma czym. Ale dwa warte uwagi się trafiły: "Jak zostać kotem" - amerykańska komedia familijna, może i nienajwyższych lotów, za to z odrobiną magii, z przesłaniem (są rzeczy ważniejsze niż praca), no i z przepięknym włochatym kiciuchem w roli głównej. "W domu wszystko ok" - włoski dramat psychologiczno-obyczajowy, rozg...
"Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" wg mnie jest świetny! Widziałem już kiedyś (chyba niedawno, ale jednak... tak dawno, bo w innej rzeczywistości.), kilkanaście dni temu powtórzyłem. Dzięki wielkie! "Pociąg życia" ma u mnie 9. Widziałem go już kiedyś, kiedyś.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)