Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Sześcioro dzielnych uczestników usiłuje wypatrzeć tajemnicze fragmenty:) Podpowiedzi dla wszystkich: 16 książek napisano w języku angielskim, 9 po polsku, 3 po francusku, a 2 w dwóch językach występujących w Europie, z czego jeden występuje głównie w Europie, a drugi również na innych kontynentach.
1. Był sobie chłopczyk (5) - świetnie napisany reportaż o rozdzierająco smutnym przypadku, solidny materiał do przemyśleń, choćby na temat źródeł takiej postawy rodziców wobec własnych dzieci (autorka nie wspomina, żeby matka czy ojciec byli maltretowani w dzieciństwie, trochę mi tu tego zabrakło). Za cokolwiek nietrafione uważam zaś wiązanie wydarzeń z historią regionu... 2. Abecadło Kisiela (4) - zbiorek krótkich biogramów i anegdot o mniej ...
Hehe, ja "Z polskiego na nasze" kupiłam przy okazji jakiejś wcześniejszej przeceny i właśnie kończę czytać, nie mogę się oderwać. Ależ to jest świetne! Całą powojenną historię Polski da się opowiedzieć z perspektywy zmian w polszczyźnie. A dziś dokupiłam "Starszego Pana B." i też spodziewam się licznych przyjemności czytelniczych.
Nie patrz w formie e-booka. A piszę po to, żeby przestrzec. O ile pierwsza część, "Nie odpisuj" miała jeszcze jakiś sens, tak "Nie patrz" jest lekturą po prostu obrzydliwą, w której absurd goni absurd, a jedynym celem autora wydaje się być epatowanie patologią.
A miało się nie kupować... po czym polazło się wirtualnie do jednej księgarni, a tam takie rarytasy, nie powiem, po ile, żeby nie robić kryptoreklamy: Starorzecza Z polskiego na nasze czyli Prywatny leksykon współczesnej polszczyzny Starszy Pan B.: Opowieść o Jeremim Przyborze Paryż 1938. No to jak było nie kupić?...
Hej! ;) Korzystaliście kiedyś z drukarni Reklama usunięta ?
Pierwszych kilka tomów cyklu Miecz Prawdy. W Pieśń lodu i ognia nie jest to wprawdzie motyw dominujący, ale występuje prawie w każdym z głównych rodów zaangażowanych w akcję.
Tam gdzie jest Skrzydłak, tam pojawia się „Zielnik Ziemski i Rajski w jednej części”.
W lutym znowu bez Poirota - Tajemnica wirującego stolika . Niezłe, ale mam wrażenie, że nie wszystko się do końca wyjaśniło.
Dopiero drugi dzień konkursu, a w tajemnicze oczy spogląda już czwórka dzielnych odkrywców:) 21 dusiołków zostało już pozytywnie zidentyfikowanych, czyli konkurs nie należy do trudnych.
Mnie pasuje 😊
W grudniu nakupowałam mnóstwo książek, w styczniu rzuciłam się na nie jak hiena. "Przekrój" Eilego: Biografia całego tego zamieszania z uwzględnieniem psa Fafika - bardzo dobra biografia zarówno samego Eilego, jak i jego życiowego dzieła. W dodatku pięknie wyana książka. Gdzieś w recenzjach widziałam, że ktoś się zrzymał na zbyt dokładne opisy zdjęć, ale mnie to jakoś nie przeszkadzało. Za kryształową szybą: Przypadki rodziny Bonieckich - b...
Hej, poszukuję książek fantasy, w których występowałby motyw relacji ojciec/syn. Książki, które już znam i wpisują się w ten temat: Trylogia Magów Prochowych - McClellan Brian Archiwum Burzowego Światła - Brandon Sanderson Nocny Anioł - Brent Weeks (wprawdzie nie ma tu biologicznego pokrewieństwa, ale bohaterowie pozostają w takiej relacji) Saga Powiernika Światła - Brent Weeks (nie czytałam jeszcze, ale słyszałam, że występuje). Czy komuś ...
W przyszłym tygodniu będę w Łodzi, co powiecie na spotkanie 08.02? Stęskniłam się za Wami.
272
W styczniu zmagałam się ze Spotkanie w Bagdadzie. Przeczytałam ok. 1/5, a potem odpuściłam. Czy to jest takie złe, czy to tylko mój odbiór?
Spośród wszystkich uczestników konkursu dzień po ogłoszeniu wyników rozlosuję książkę Miasteczko ufundowaną przez Ravelo.
W styczniu jeszcze zdążyłam przeczytać opowiadania i wiersze: Gwiazda nad Betlejem Jestem mile zaskoczona opowiadaniami. Przyjemna lektura.
Zdecydowanie! Z jej powieści typowo polityczno-szpiegowskich cenię chyba tylko "Podróż w nieznane".
A najgorsze drugie! Agatka nie powinna była pisać o polityce i związanych z nią intrygach!
A mnie się jeszcze podobało pierwsze - takie "maigretowskie" w charakterze:)
Morderstwo w zaułku - w sumie takie sobie. Podobało mi się tylko ostatnie opowiadanie z czterech zawartych w tym tomie.
Czarnoksiężnik i kryształ - 6 Wiatr przez dziurkę od klucza - 5 Wilki z Calla - 5,5 Pieśń Susannah - 4,5 Mroczna Wieża - 6 Dziewczynka w czerwonym płaszczyku - 6 Pośród cieni - 5 W śnieżnej bieli - 5,5 Czerwona dusza - 5 Piekło, spokój - 5,5 Amarillo - 4,5 Dobre dziecko - 6 Władcy jedzenia: Jak przemysł spożywczy niszczy planetę - 5 Czytanie z kości - 5 Małe ogniska - 5,5 Zakończeniem jest śmierć - 5,5 Szczegóły tutaj: Moje czyt...
52. Ostatnia twierdza Hitlera: Breslau 1945 (Hargreaves Richard) 51.Czerwona zaraza: Jak naprawdę wyglądało wyzwolenie Polski? (Kaliński Dariusz) 50. Wira z Powstania: Wspomnienia (Szlachetko George, Szlachetko Danuta (pseud. Wira)) 49. Powstańcy: Ostatni świadkowie walczącej Warszawy (Łucyan Magda) 48.Sprawa Hoffmanowej (Zyskowska-Ignaciak Katarzyna)
Gratuluję. ;) Ale pomysł z grą był świetny. :)
To był mój pierwszy przeczytany Lee Child, mam do niego wielką słabość :) P.S. Wygrał Warwi, miał 118 punktów!
Dzisiaj na spotkaniu katowickim dostałam: Jednym strzałem Dziękuję bardzo. ;)
W styczniu znów dostałam polotu: Wołanie w górach Ostre cięcie: Jak niszczono polską kolej Niepowtarzalny urok likwidacji: Reportaże z Polski lat 90. Miasto Archipelag: Polska mniejszych miast Zbyt piękne Dziennik Bridget Jones: Dziecko Wujaszkowie Dalton Daltonowie tracą pamięć Kopalnia złota Dicka Diggera
I ja też dostałam na dzisiejszym spotkaniu biblionetkowym w Katowicach prezent od Pani Mikołajowej :) Oto jestem. Dziękuję bardzo.
Kapitalna historia! Wyobrażam sobie Twoją rozpacz... Ja się wkurzyłam, jak odkryłam pewnej nocy brak 16 stron w środku mojego "Kodu Leonarda da Vinci". Nie cierpię błędów drukarskich!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)